TRENDI 2016

5 trendov v digitalnem marketingu za leto 2016

Vam je članek všeč?

Priporočite ga prijateljem prek družbenih omrežij!

Ob koncu leta so pogledi aktualni. Tako tisti za nazaj kot tisti, usmerjeni v prihodnost. Kaj bo prineslo novo leto? O čem se bo govorilo, kaj se bo kupovalo? Direktorica marketinga agencije Madwise Lea Lipovšek napoveduje 5 digitalnih trendov za leto 2016.

Na podlagi vsega prebranega in narejenega lahko poskusim napovedati, kaj bo leto 2016 pomenilo za digitalni marketing. Navsezadnje se svet ne resetira 1. januarja. Bo pa ta čas prihodnje leto nadvse zanimivo pogledati nazaj, kako bo z uresničevanjem napovedi.

1. Marketing automation

Sistem marketinške avtomatizacije, priklopljen na spletno stran in povezan z družabnimi omrežji, bo nujen. Če se želimo iti marketing, osredotočen na uporabnika, pač moramo vedeti, kaj mu je všeč in kaj ne, kaj si je ogledal na spletni strani in kje vse je naše podjetje že komuniciralo z njim.
Marketing automation bo TOP investicija v prihodnjem letu. Marketingarji ga hočejo, prodajniki so navdušeni, direktorjem se svetijo oči. Le informatiki so mogoče malce skeptični nad novo mašinerijo. A na srečo so ponudniki legitimnih MA sistemov precej ustrežljivi in zmogljivi.

Merljivost, ki jo omogoča marketinška avtomatizacija (ime ji dela malo krivice), predstavlja ključen korak naprej v marketingu. Razumevanje kupca od prvega klika na spletni strani pa do zaključka nakupa bo postalo vedno večja prioriteta. Pa naj bo to zaradi želje prodati več ali pristne customer-centric filozofije. Navsezadnje se na mnogih točkah stikata.

2. Vsebinski marketing

Občutek imam, da se marketing s pomočjo kakovostnih vsebin v Sloveniji počasi prijemlje. Podjetja vedno bolj razumejo, da ima digitalni kupec v rokah vse niti. Najbolj mu je torej ponuditi, kar želi.

V 2016 bo še malce več razumevanja, da za kakovostne vsebine potrebujemo tudi kakovostne avtorje – ki niso zastonj.

Z razmahom vsebinskega marketinga je vsebin vedno več in več. Še bolj pomembno bo, da se podjetje jasno razlikuje od vseh ostalih in ponudi tisto “nekaj več”. Kar se tiče oblik oziroma formatov vsebine, v ospredje prihajajo interaktivni elementi. Bralci oziroma uporabniki si želijo informacij, ki so predstavljene na zanimiv in zapomnljiv način. V naslednjem letu bodo našo pozornost imele interaktivne infografike, premišljeno pripravljeni kvizi in klikabilne sheme.

Še beseda za izvorno oglaševanje (native advertising). Nekateri mediji so ga že vzeli za svojega in ga ponujajo podjetjem kot del svoje storitve, skupaj s kakovostnimi avtorji. V 2016 pričakujem še naprednejše metode uporabe tovrstnih vsebin – od osredotočanja na ozko ciljno publiko do zajema podatkov in osebnega remarketinga.

3. Povezovanje online in offline sveta

Internet stvari, senzorji, beaconi in RFID značke v svetu logistike niso novost, vedno bolj pa se njihove uporabnosti zaveda marketing. Posvojili so jih trgovci pri zagotavljanju omni-channel izkušnje za svoje stranke. Od spletne strani, e-maila in družabnih kanalov do spremljanja obiska v trgovini, ponudbe optimalnih izdelkov na mobilnih aplikacijah in enostavnega nakupa, ne da bi bilo sploh potrebno izdelke zložiti na tekoči trak. Ali pa trgovin sploh ne bomo več obiskovali, saj mleko in špagete lahko dobimo dostavljene na dom ali v službo. Novo zalogo mleka in paštete bo lahko naročil tudi naš hladilnik sam, a najbrž v 2016 še ne bo silnega razmaha pametne bele tehnike.

Simpatičen primer povezovanja online in offline aktivnosti obiskovalca je Disney. Zapestnice, ki jih uporabljajo, bi bile lahko nemudna inspiracija za ponudnike wellness storitev. Vsi ti podatki … vse te priložnosti.

4. Družbena omrežja kot kredibilen kanal

Občutek imam, da so bila naša podjetja dolgo zadržana do družbenih omrežij. Bolj ko gremo v B2B sfero, več je skepse. Marsikatero je naredilo Facebook, Twitter in LinkedIn profil/stran/račun samo zato, ker so ga drugi.

Družbena omrežja so dokazala pomembnost svojega obstoja tudi za poslovni svet. Nakupne odločitve se dogajajo na Facebooku, sestanki se dogovarjajo prek LinkedIn sporočil … sploh z novim uporabniškim vmesnikom za telefone bo tega še več. Nove iskalne sposobnosti Facebooka ter zmožnost plačevanja znotraj aplikacije širijo meje marketinške domišljije za naslednje leto.

V 2016 bodo podjetja še bolj vključevala družbena omrežja v svoj marketinški miks. In ker vemo, da družbeniji mediji niso zastonj ter da ena objava na mesec ni nikakršno upravljanje kanala, bodo k nalogi pristopila malenkost bolj pametno. Na podlagi izkušenj (svojih in drugih) bodo bolj pametno izbirala, kje sploh bodo prisotna.

5. Small data za velike odločitve

Do sedaj smo se že naučili, da z digitalnimi aktivnostmi lahko pridobimo cele kupe podatkov. O obisku naše spletne strani, o oglasih, o klikih, popotovanjih sem ter tja, zaključenih nakupih, nedokončanih nakupih, kupcih in njihovih interesih, nacionalnosti, operacijskih sistemih njihovih naprav, …

Videli smo tudi, da se s količino vseh podatkov povečuje tudi potreba po njihovem razumevanju in poenostavitvi. Komplicirane analize in veliki grafi so sicer impresivni, vendar so prevčkrat ostali sami sebi namen.

Drznem si predvideti, da se bo v naslednjem letu vedno več podjetij osredotočalo na uporabo pridobljenih podatkov za poslovne odločitve. Izluščenje relevantnih informacij in njihova interpretacija bo ena ključnih nalog pametnega marketinga.

Ob pisanju sem vseskozi razmišljala, ali bi “mobile” morala biti ena izmed točk. Ker pametni telefoni in aplikacije so pa ja super. A menim, da bo zgornjih 5 trendov v naslednjem bolj vplivalo na marketing. Prilagodljivost vsakega na mobilne naprave je pa itak nujna.

Veliko pametne uporabe tehnologije v 2016 želim!