GEEK TEDNA

Marš do uspeha z Mojco Marš

Vam je članek všeč?

Priporočite ga prijateljem prek družbenih omrežij!

V rubriki “Geek tedna” vsako sredo predstavljamo izbrano faco iz slovenske geekosfere. Tokrat je z nami strokovnjakinja za komunikacijo na družbenih omrežjih in lastnica agencije SuperSpicyMedia, blogerka in fitneserka, simpatična Velenjčanka z naslovom v Mariboru – Mojca Marš.

Mojca Marš je geek tedna po izboru Netokracije (foto: Grega T. Bohinc)

Mojca Marš je geek tedna po izboru Netokracije (foto: Grega T. Bohinc)

Že nekaj časa te spremljam in težko na prste naštejem vse tvoje projekte: agencija in blog SuperSpicyMedia, kjer ponujaš storitve upravljanja z družbenimi omrežji za blagovne znamke, osebni blog, cvetober stanovanj Fletno.si, aplikacija Postercat.io, podcasti z Juretom Žovejem, redno obiskovanje fitnessa z očitnimi napredki, predavanja, svetovanja in delavnice ter seveda graditev spletnega imidža, ki prav tako terja premišljen pristop in čas. Tudi psa je treba sprehajati, spati in jesti, pa imeti kaj od osebnega življenja – kako ti uspe uskladiti vse obveznosti?

Jaz bi to skoraj obravnavala kot problem, ker imam več kot očitno težave s fokusom. :) Šalo na stran, s takšnim usklajevanjem se spopadam že od malega, ko sem se udejstvovala v sto in eni stvari in hodila na številne krožke. Mislim, da je to proces, ki terja veliko živcev in spite kave, ampak ga po parih padcih in kiksih le začneš izpopolnjevati. V usklajevanju še vedno nisem popolna in velikokrat stvari zajamem z absolutno preveliko žlico, a se tudi jaz še učim. Takšen življenjski stil sem si izbrala sama, zato se ne pritožujem. To so stvari in aktivnosti, ki jih opravljam z veliko ljubeznijo, zato tudi takrat, ko sem utrujena, najdem energijo, da delo korektno opravim do konca.

Kakšen je tvoj tipičen dan? Kaj narediš, da si maksimalno produktivna? Koliko časa posvečaš posameznemu izmed vseh zgoraj naštetih projektov? Bi lahko z bralci Netokracije delila kakšen nasvet?

Kljub temu, da delujem velikokrat zelo raztreseno, je moj tipičen dan kar organiziran in postanem živčna, če se kaj prerazporedi do te mere, da se mi sistem poruši. Sem control-freak, tega ne zanikam. Zbudim se okoli 7:30 (v 2015 bom to prestavila še na bolj zgodnje ure), se takoj obujem in na sprehod peljem svojo psičko. Nato pripravim zajtrk, ga v miru pojem in ob pitju prve kave preberem nekaj člankov o podjetništvu. Kasneje svoj čas posvetim ustvarjanju vsebin, kot so pisanje blogov ali kakršnih koli objav za lastne namene, ter opravim tiste nujne ter časovno občutljive zadeve. Takoj zatem se odpravim v fitnes, ki je kljub napornim treningom moj prostor za sproščanje in pripravljanje na delovni dan. Po treningu skuham kosilo in ga v miru pojem, šele po kosilu pa se lotim tiste glavnine dela, ki me v dnevu čaka. Koliko časa namenim določenim projektom, je odvisno od zahtev in trenutnega dogajanja. Včasih so naročniki tisti, ki potrebujejo veliko več pozornosti in dela, ob drugih dnevih pa tam vse avtomatsko teče, pa moram zato toliko več časa posvečati lastnim projektom. To je spet eden teh procesov usklajevanja, ki sem se jih naučila in izpopolnila sčasoma, od začetka je bilo vse neverjetno kaotično. Ko svoje delo opravim in delovni dan zaključim, se navadno odpravim v posteljo, kjer sledi ura branja/izobraževanja. Pogosto so to knjige o podjetništvu in posameznikih, ki po svojih življenjskih aktivnostih konkretno izstopajo. Za maksimalno produktivnost resnično priporočam time-management. Sama uporabljam aplikacijo Timeful. En večer prej si praktično v celoti organiziram svoj dan, do minute natančno. Moje naloge in zadolžitve prioritiziram in časovno organiziram; točno vem, koliko časa bom porabila za neko zadolžitev. To mi pomaga ohranjati fokus in doseči tisto maksimalno produktivnost. Seveda pa k moji produktivnosti neverjetno veliko pripomore tudi zdrav način življenja – redna fizična aktivnost in zdrava prehrana. Z izjemo sobot, ko se posladkam s kakšnim kosom torte. :)

Mojca Marš 2

“Za maksimalno produktivnost resnično priporočam time-management. Produktivna sem tudi, ker zdravo jem in sem fizično aktivna”, pravi Mojca (foto: Grega T. Bohinc).

Ali aktivno pošiljaš ponudbe? Ali te stranke tudi kontaktirajo same? Kakšna so njihova pričakovanja?

V letošnjem letu sem res dosegla čudovito prelomnico, ko me stranke kontaktirajo kar same. Ne spomnem se, kdaj sem nazadnje poslala ponudbo. Njihova pričakovanja pa se ponavadi zelo razlikujejo, vse je odvisno od časa in budgeta, ki ga ima naročnik. V veliki večini pričakujejo, da jim bom prinesla dobre marketinške rezultate (tu govorim predvsem o pospeševanju prodaje in o vsesplošni prepoznavnosti), hkrati pa jim prihranila ogromno časa. Z mojo pomočjo imajo tako več časa, ki ga lahko posvetijo tistim opravilom, v katerih so najboljši.

Pred kratkim si oglaševala osebne svetovalne urice o marketingu. Kakšno je bilo zanimanje med podjetji?

Svetovalne urice sem lansirala ravno zaradi velikega začetnega zanimanja, posledica tega pa je bila, da sem vsa mesta, ki so v aktualnem mesecu dosegljiva, prodala v enem tednu. Zdaj bom začela že z zbiranjem prijav za januar 2015, zaradi zanimanja in začetnih pozitivnih reakcij strank pa se bodo dvignile tudi cene.

Kako si se začela zanimati za družbena omrežja in kdaj si se odločila, da boš svoje znanje pretočila v posel?

Na družbenih omrežjih sem že od nekdaj preživela ogromno časa, zato je bila edina logična stvar, da združim prijetno s koristnim in na to delo postavim ceno. :) Konkretno zanimanje za družbena omrežja v poslovnem smislu je prišlo skupaj z enim projektom, pri katerem sem sodelovala. Tam smo se lotili promocije prek družbenih omrežij, moje ideje pa so vedno naletele na odličen odziv s strani uporabnikov. Ko sem kasneje začela z delom na eni izmed agencij, sem na to skoraj malo pozabila, a me je na Facebook marketing spomnil prijatelj. Potreboval je nekoga, ki bi se začel s tem aktivno ukvarjati. Tudi tam smo začeli kmalu po mojem udejstvovanju beležiti odlične rezultate, takrat pa sem v tem resnično videla veliko poslovno priložnost. Ko so me iz agencije odpustili, je bil to le še en razlog in hkrati brca v rit, da se marketinga res aktivno lotim. Bilo je nekaj težav, a se nisem predala, zdaj pa sem tu, kjer sem. :)

Mojca Marš 3

Mojca je samostojno pot začela, ko je dobila odpoved v marketinški agenciji (foto: Grega T. Bohinc).

Naštej 3 slovenske blagovne znamke, ki po tvojem mnenju dobro razumejo in upravljajo s svojo prisotnostjo na družbenih omrežjih (pri tem velikost znamke ni pomembna). Ali lahko našteješ tudi nekatere slabe primere?

Slabih primerov je absolutno več, kot dobrih, tudi jaz spremljam več ali manj le tuja podjetja in znamke, kot so Disneyland, Oreo, Skittles … Na žalost velika večina podjetij družbena omrežja obravnava le še kot en izrazito prodajni kanal, ne pa kot priložnost za povezovanje z uporabniki. Slovenskih blagovnih znamk, ki na družbenih omrežjih dobro delajo, se težko spomnim iz glave. Letos sem si zelo zapomnila mogoče Odprto kuhno, bili so super! Odličen showcase za grajenje neke močne skupnosti. Tudi Val 202 dela zelo dobro, največje premike pa sem ponovno opazila pri telekomunikacijskih ponudnikih, Simobil in Telekom.

Koliko strank imaš trenutno, katere naročnike in primere dobre prakse pa bi rada še posebej poudarila?

Uh, strank imam kar precej, težko jih preštejem na prste dveh rok. Tukaj moram poudariti, da je polovica teh stalnih strank, s katerimi smo sklenili dolgoročno sodelovanje, pri ostalih pa gre za kratkotrajnejše sodelovanje, saj potrebujejo le usmeritev ali svetovanje, ostalo pa bodo naprej vodili sami. Najbolj zadovoljna sem bila letos z eno stalno stranko, kjer smo z minimalnim začetnim vložkom v oglaševanje ($15/teden) dosegli velik napredek v pospeševanju prodaje in grajenju prepoznavnosti. Ob takšnem primeru lahko dokazujem pomembnost učinkovitosti in poznavanja družbenih omrežij – že z manjšim vložkom se lahko ob pravilnem pristopu in učinkovitem targetingu naredi velike spremembe. Zelo zadovoljna sem bila tudi s svojim delom ob Mesecu dizajna v Ljubljani, v enem tednu smo uspeli pridobiti brez najmanjšega vložka v oglaševanje več kot 300 všečkov na Facebooku. Vse je mogoče, pomemben je le pravilen pristop in učinkovito delovanje.

Mojca Marš 4

Spletni hejterji ji ne pridejo do živega (foto: Grega T. Bohinc).

Pred kratkim si na svojih profilih objavila nekaj screenshotov nesramnih komentarjev. Kako se spopadaš z negativnostmi in nevoščljivostjo spletnih komentatorjev na tvoje objave in delo? Kaj meniš, zakaj prihaja do tega?

Marsikdo misli, da se  šalim, ko povem, da prejmem veliko takšnih sporočil in e-mailov. Znanci pravijo, da je to s seboj prinesel uspeh v kombinaciji z mojo mladostjo, jaz pa ne vem, če bi znala s prstom pokazati, zakaj do tega sploh prihaja. Mogoče malo sekam iz povprečja, ker sem glasna in vedno naglas povem, kaj si mislim. Sem rahla upornica, ne šparam z besedami, svoje mnenje glasno izražam in to očitno nekaterim ni všeč. Vseeno se zavoljo teh ljudi ne mislim spremeniti. Sem takšna kot sem, ljudje pa imajo še vedno izbiro, ali mi bodo sledili, ali pa ne. Vseeno menim, da imam dober občutek za ljudi in znam ločiti med konstruktivno kritiko in čistim sovraštvom oziroma tečnarjenjem, ki ga na plan pripeljejo neki lastni kompleksi. Na začetku so me takšni komentarji resnično boleli, nato pa je bilo takšnih odzivov vedno več in sem se enostavno navadila oziroma dobila trdo kožo. Zdaj to obrnem sebi v prid. Komentarji, kot so “si še mlada in naivna, se boš že naučila, kaj je življenje” ali pa “Daj najprej kaj naredi v življenju, obnašaš se, kot da si vso pamet požrla” mi dajo ogromno energije in zagona. Jim bom že pokazala! ;)

Top 5 aplikacij, brez katerih ne moreš živeti?

To ti lahko povem sredi noči: Twitter, Facebook, Timeful, Pages, Slack (aplikacija za team communications).

Android ali iOS? PC ali Mac? Argumentiraj! :)

Absolutno iOS in Mac. Pred leti sem bila zapriseženi “Apple hater”, potem pa sem preprosto padla v “ta japkast svet”, iz katerega se več ne vrnem, pa če mi plačajo! :) Moj Mac in iPhone enostavno funkcionirata in šibata, ostale besede niso potrebne. Oba sta neverjetno hitra, odzivna in nezanemarljivo lepa. Sem tipičen Appleov uporabnik, veliko dam na dizajn in celostno uporabniško izkušnjo, ki je v tem primeru neprimerljiva z drugimi. Definitivno odločitev, ki je ne bom obžalovala.