Bilanca 26. SOF-a

Je bolje, da nam diši stara ideja ali da se od pingvinov naučimo letenja?

Vam je članek všeč?

Priporočite ga prijateljem prek družbenih omrežij!

Slovenski oglaševalski festival je v dveh dneh s predavanji, delavnicami, pogovori in slavnostno podelitvijo nagrad pritegnil več kot 1 200 obiskovalcev. Organizatorji so z letošnjim geslom napovedali, da si želijo več oglasov in manj reklam – in nato zabeležili visok porast prijavljenih del. Koliko pa je bilo med 396 prijavljenimi stvaritvami “oglasov” in koliko “reklam”?

Žiga Intihar

Nekaj o tem gotovo povedo podeljene nagrade – od velikih, zlatih in srebrnih nagrad do nazivov najboljših za leto 2016. Za oglaševalsko osebnost so na letošnjem SOF-u razglasili Pavla Vrabca, generalnega direktorja medijske hiše Pro Plus, naziv oglaševalca leta pa si je prislužila Zavarovalnica Triglav. Najuspešnejša znamka leta 2016 je Laško, ki mu sledita Si.mobil in Palmers. Z največ točkami je agencija leta postala agencija Grey, na festival Cannes Lions 2017 pa bosta odpotovala Gregor Vuk in Boštjan Laznik, ki sta se izkazala kot najboljša mlada kreativca.

Velike nagrade

Veliko nagrado za celostno komunikacijsko akcijo je prejel  projekt Štartaj Slovenija, ki sta ga skupaj ustvarila Spar Slovenija in agencija Formitas BBDO. Med digitalnimi akcijami je šla velika nagrada v roke Lahkonočnicam Si.mobila in agencije Grey. Med inovativnimi rešitvami je veliko nagrado prejel 2. januar (Infokart in agencija Pristop), v skupini oznamčenih ali ustvarjenih vsebin pa projekt Triglav (Geodetska uprava Republike Slovenije, mag. Jurij Režek, agencija Taktik, Agencija za komunikacijski management).

 V skupini neposrednega komuniciranja si je veliko nagrado prislužil Cancer Bra (Palmers Textil in agencija Grey), za digitalno komuniciranje Triglav Drajv (Zavarovalnica Triglav in agencija Grey), v skupini film pa jo je prejela serija del Laško DVOBOJ (Pivovarna Laško Union in agencija Luna/TBWA). Med tiskanimi oglasi in plakati je žirijo najbolj navdušila serija del Zlati boben 23/Leteča riba, Zmajski pes, Veliki ptič (Paideia in agencija Luna/TBWA).

V kategoriji radijskega komuniciranja se je po mnenju žirije najbolje izkazala Pivska napoved (Pivovarna Laško Union in agencija Luna/TBWA), v skupini oblikovanje je veliko nagrado dobil projekt Kocbek (Oljarna Kocbek in agencija VBG). Za ambientalno oglaševanje velika nagrada ni bila podeljena, medtem ko je v skupini družbeno dobro veliko nagrado prejel projekt Ne čakaj, postani darovalec (Slovenija-transplant in agencija AV Studio).

Roboti, Ikea in balkanski inat

Letošnji festival je pritegnil več kot 1 200 obiskovalcev, ki so lahko prisluhnili 44 domačim in mednarodnim govorcem. Tako smo lahko slišali zgodbo o projektu Štartaj Slovenija, pri katerem se je pokazalo, da “sami zmoremo veliko, a skupaj zmoremo vse”. Jonas Žnidaršič se je poigraval z razmišljanjem o čudovitem vonju stare ideje, o tem, ali ideja res mora biti nova, da je uspešna, in ali so popolnoma nove zamisli res tako zelo zaželene, kot se nam zdi na prvi pogled. Žiga Drofenik pa je v svojem predavanju bojda izdal vse, kar so si udeleženci želeli izvedeti o avtorskih pravicah, pa si niso upali vprašati svojega urednika.

Maša Crnkovič je v središče postavila nakupno izkušnjo, saj po njenem mnenju živimo v svetu, v katerem stranke ne kupujejo več izdelka ali storitve, temveč izkušnje. Nataša Mohorč Kejžar je predstavila, kako zasnovati blagovno znamko, ki mora odgovoriti na posameznikove želje in potrebe. Janez Rakušček, Andreja Štirn, Luka Zevnik in Peter Curk pa so se podali v vode nevroznanosti in se spraševali, kakšno vlogo ima v oglaševanju, ali oglaševalce ukaluplja, moti ustaljene prakse ali pa kreativne direktorje morda spodbuja.

Gregory Roekens je razmišljal, kako bomo oglaševali robotom, če bodo nekoč v prihodnosti ti nakupovali namesto nas, Cristian Clita in Carmen Nicu pa sta govorila o pitchanju v Ikeinem slogu in pomenu dobrega kreativnega partnerja. Gregor Žakelj in Dieter de Ridder sta hudomušno predstavila, kako se lahko od pingvinov naučimo letenja in hkrati izdala še kakšen trik za boljše kreativne rezultate. O vlogi tehnologije v kreativnem produktu pa je spregovoril Harjot Singh:

Razmišljajte o tehnologiji kot o soli. Želite jo čutiti, ne videti.

Poleg predavanj so potekale tudi delavnice in pogovori, kot na primer tisti o moči žensk. Ali pa pogovor o tem, kako v Slovencih prebuditi  “balkanski inat” …

Krize je konec!

Gal Erbežnik,  predsednik žirije 26. SOF-a in svetovalec za kreativno odličnost pri Zavodu za besede in misli, je z veseljem ugotovil:

Krize je zaenkrat konec! Veliko povečanje števila prijavljenih del je dokaz, da se v slovenskem oglaševanju dela več, pa tudi, da v zavesti oglaševalcev ni več zgolj preživetje. Očitno je spet prišel čas, ko želijo predstaviti svojo kakovost na najpomembnejšem nacionalnem dogodku, kar Slovenski oglaševalski festival nedvomno je.

Seveda pa gre pri oglaševanju za rezultat ustvarjalnosti, za katero velja, da “imajo vsake oči svojega malarja”. O oglasih in reklamah zato presodite sami – kar prepriča nekoga, ni nujno, da prepriča tudi vas.

Sezname vseh nagrajencev si lahko ogledate tukaj.