'EXIT' OB 10-LETNICI

Ameriški Outbrain prevzel slovensko Zemanto

Vam je članek všeč?

Priporočite ga prijateljem prek družbenih omrežij!

Ob 10-letnici je slovensko visokotehnološko podjetje Zemanta sporočilo, da ga je v celoti prevzel ameriški Outbrain, največja svetovna platforma za priporočanje kvalitetnih vsebin (angl. premium content disovery). Vsota, ki jo je Outbrain plačal za Zemantino tehnologijo, produkte in ekipo, ostaja poslovna skrivnost, Zemantina soustanovitelja Andraž Tori in Boštjan Špetič pa se bosta pridružila Outbrainu. Zemantina platforma bo tudi po priključitvi k Outbrainu nadaljevala svojo pot kot samostojna spletna storitev.

Zemanta

Soustanovitelja Zemante Andraž Tori in Boštjan Špetič s soustanoviteljem Outbraina Orijem Lahavom.

Točno deset let je minilo, odkar je ideja pametnega osebnega asistenta za spletno pisanje povsem prevzela računalniškega programerja in novinarja Andraža Torija ter sociologa in hektivista Boštjana Špetiča. Ustanovila sta Zemanto, ki je prepričala žirijo Seedcampa in postala prvi slovenski startup, v katerega je investiral takrat zelo prestižen britanski pospeševalnik. Oči celotne regijske startup scene, takrat še v povojih, so bile zazrte v prodorna Slovenca, ki sta pokazala, da se tudi v ‘majhni’ Sloveniji da ustvariti storitev, ki lahko spremeni svetovno oglaševalsko pokrajino, pridobi tvegan kapital iz ZDA, sedež podjetja preseli v New York ter razvije do te mere, da postane zanimivo za giganta, kot je Outbrain.

Sledilo je 10 let zanimivih dogodkov, nekaj investicijskih krogov (po podatkih Crunchbasea je Zemanta prejela skoraj 9 milijonov dolarjev investicij, med najbolj znanimi investitorji pa so skladi tveganega kapitala Union Square Ventures, Eden Ventures in T.A.G. The Accelerator Group), večji pivot, zamenjava vodstva, lani septembra pa je ekipa sporočila, da so ameriškemu podjetju Sovrn prodali blogerska orodja in mrežo, da bi se lahko posvetili platformi za promocijo vsebin in domorodno oglaševanje, ki je pred tremi leti postala Zemantin primaren produkt.

Močna platforma za avtomatski zakup domorodnega oglaševanja

Zemantin DSP (Demand Side Platform) namreč danes uporablja več ducatov svetovno znanih oglaševalskih agencij kot izbrano platformo za avtomatski zakup domorodnega oglaševanja. Z uporabo Zemantine platforme, oglaševalci in agencije kupujejo oglasni prostor v največji zbirki domorodnih oglaševalskih priložnosti na svetu, ki obsega preko več kot petdeset programatičnih domorodnih oglaševalskih mrež, vključno z največjimi ponudniki kot so Yahoo, Facebook in Outbrain. In ravno ta platforma je prepričala Outbrain, največjo svetovno platformo za priporočanje kvalitetnih vsebin (angl. premium content disovery).

Z uporabniku prijaznim vmesnikom in robustnimi APIji Zemanta omogoča velik oglaševalski doseg in avtomatizacijo doseganja poslovnih ciljev, s čimer predstavlja naravno dopolnitev Outbrainove ponudbe. Prevzem bo Zemanti omogočil rast poslovanja z obstoječimi strankami – blagovnimi znamkami, agencijami in založniki – in pospešeno globalno širitev.

Soustanovitelja Zemante na začetku poslovne poti

Edino slovensko podjetje, ki obdeluje obdeluje stotisoč transakcij na sekundo

Ob prevzemu je Yaron Galai, direktor podjetja Outbrain, povedal:

Digitalno oglaševanje je zraslo na podlagi dveh pomembnih močnih trendov – povečane učinkovitosti programatičnega kupovanja oglasnega prostora in učinkovitosti, ki jo prinese domorodno oglaševanje. Oglaševalcem ni več treba žrtvovati enega v zameno za drugo. Z združitvijo Outbrainove svetovne mreže in Zemantinih platform bodo oglaševalci iz enega mesta lahko dostavljali rezultate na veliki skali, varno za blagovno znamko in z zagotovljenim dobrim uporabniškim odzivom.

Zemantin soustanovitelj in produktni direktor Boštjan Špetič pa je ponosen, da je takšen produkt nastal ravno v Ljubljani:

Ponosni smo da smo v Ljubljani zgradili produkt in tehnologijo, ki se bo sedaj uporabljal globalno in spreminjal spletno krajino na bolje. Že s prvim produktom, pametnim pomočnikom za blogerje, smo orali ledino v svetovnem smislu, in ga lani prav tako uspešno prodali v ZDA. Mislim da je ta prevzem odlična novica za slovenski startup ekosistem, saj smo prvič izkusili celoten življenski cikel modernega globalnega startupa z uspešnim zaključkom.

Soustanovitelj Andraž Tori, ki bo ob vlogi tehničnega direktorja postal tudi direktor ljubljanske podružnice, pa obljublja, da bo Zemanta še bolj vključena v slovenski startup ekosistem, v katerem je nastala, ter vabi potencialne zaposlene:

Zemanta je orala ledino ne le v poslovnem smislu, temveč tudi v tem, da smo vedno smatrali slovensko inženirsko in start-up skupnost za ključen dejavnik lastnega uspeha. Zato nenehno poskušamo ‘vračati vrednost’ tej skupnosti z deljenjem znanja ter organizacijo strokovnih srečanj, pa tudi z osebno pomočjo posameznim projektom. Upamo, da bo tega v okviru Outbraina še več, saj imamo zelo sorodne vrednote.

Še naprej bomo zaposlovali izjemne ljudi in se lotevali drznih projektov. Verjetno smo edino slovensko podjetje, ki obdeluje stotisoč transakcij na sekundo in to je šele začetek. Iščemo ljudi s potencialom, da jim lahko zaupamo projekte, ki so jim komaj kos. Tako se vsi razvijamo.

Partnerji kot so CNN, ESPN, Le Monde, Fox News, The Guardian …

Outbrain je vodilna svetovna premium content discovery platforma, ki prinaša personalizirano, relevantno, spletno, mobilno in video vsebino uporabnikom, medtem, ko založnikom pomaga razumeti občinstvo skozi podatkovno analizo. Outbrain predlaga več kot 250 milijard personaliziranih vsebin mesečno, s čimer vsak mesec doseže približno pol miljarde uporabnikov po svetu.

Outbrainova širitev na nekatere največje svetovne spletne portale je odsev hitre rasti podjetja in uspešnih inovacij na področju podpore nove dobe digitalnega oglaševanja. Med založniki, ki trenutno uporabljajo Outbrainovo platformo so tudi: CNN, ESPN, Time Inc., Le Monde, Fox News, The Guardian, SPH, The Telegraph, New York Post, Sky News, TF1, Condé Nast, Bild, Orange and L’Equipe.

Podjetje Outbrain je bilo ustanovljeno leta 2006, sedež podjetja je v New Yorku, s pisarnami po celem svetu, med drugim na več lokacijah v ZDA., Združenem Kraljestvu, Israelu, Singapurju, na Japonskem in v Avstraliji.