QR kode: neuporabni kradljivci prostora ali inovativna možnost za oglaševanje?

Vam je članek všeč?

Priporočite ga prijateljem prek družbenih omrežij!

Prvič sem QR kodo uporabila na svoji majici za predavanje o inovativnem oglaševanju na Sales & Marketing konferenci v Sarajevu leta 2010. Ne vem, če se spomnite tako daleč nazaj – to so bili časi, ko je večina imela BlackBerryje in si bil geek že, če si imel Facebook profil. Od takrat so se QR kode namnožile v in na vse možne vsebine, najsi bodo oglaševalske ali ne. In čeprav se je na spletu vsak teden pojavil nov blogeraš, ki je trdil, da so QR kode mrtve, so kot punk. Vztrajajo.

Scan me if you dare ;)

Prvič sem QR kodo uporabila na svoji majici za predavanje o inovativnem oglaševanju na Sales & Marketing konferenci v Sarajevu leta 2010. Ne vem, če se spomnite tako daleč nazaj – to so bili časi, ko je večina imela BlackBerryje in si bil geek že, če si imel Facebook profil. Od takrat so se QR kode namnožile v in na vse možne vsebine, najsi bodo oglaševalske ali ne. In čeprav se je na spletu vsak teden pojavil nov blogeraš, ki je trdil, da so QR kode mrtve, so kot punk. Vztrajajo.

Najbolj pogost razlog začetnega smetenja s QR kodami v vseh možnih vsebinah je bil najbrž izraz navdušenja, da jo lahko narediš tako preprosto. Prvi oglasi, ki so jih uporabljali, so bili dejansko videti naprednejši, bolj inovativni.  A z izjemo nekaterih res dobrih kampanj so uporabniki po začetnem veselem skeniranju kod preprosto nehali jemati mobilce iz žepov samo za to, da so prišli na vašo spletno stran (ki ima mimogrede štiričrkovno ime in ni prirejena za mobilne naprave).

Kdaj bi bilo torej smiselno, da vsebinam dodate QR kode? Ko bodo za vas tam opravljale neko funkcijo. Najbolj bi si veljalo zapomniti dve preprosti pravili: prvič, koda naj deluje. Drugič: ljudje bodo skenirali QR kodo z mobilno napravo, torej jim ponudite mobilno izkušnjo.

Nekaj možnih razlogov za uporabo QR kode:

[table id=5 /]

Šalo na stran, QR koda ti dejansko lahko reši življenje ali katastrofo podobnih razsežnosti. Da se umaknem od oglaševanja, lahko navedem vsaj tri primere iz resničnega življenja:

  • Med čakanjem na podzemno železnico v Bukarešti si lahko v digitalni knjižnici preneseš vse knjige, ki si jih kdaj želel prebrati. Bonus: knjige so v romunščini. Minus: naj bi šlo zgolj za oglaševalsko kampanjo in ne pravo digitalno knjižnico.
  • V dvigalu bloka se pojavi obvestilo uprave, da naj vsi stanovalci čim prej obiščejo spletno stran https://blok.si/vsi-stanovalci/trr2276/nujen=obisk?q76598. Dokler se ne najde junak, ki pod obvestilo prilepi QR kodo, bo stran obiskalo natančno 0,00 ljudi.
  • In tretji? Burda. Prav ste prebrali, tista revija, ki jo je imela babica v notranjosti kuhinjske klopi in iz katere so padale pole čudno porisanega papirja. Ob modelu za šivanje je objavljena QR koda, ki vas pripelje na video posnetek za učenje – da brez šiviljske šole razumete, kako zašiti tisti desni rob krila čez podlogo leve širine z žepom – hm, ali je morda obratno?

Burda goes mobile: primer QR kode, ki vodi na videoposnetek (Vir: Burda)

Če moja pristranskost skozi članek še ni prišla do izraza, na tem mestu potrjujem – QR kode imam rada in jih uporabljam, kjer lahko. Z njimi merim uspešnost kampanj, še posebej tiskanih oglasov. Za vsak oglas sestavim poseben url in nato spremljam obisk z njih na Google Analytics. Rezultati so presenetljivi in nizki, seveda, ampak so lahko majhen kazalec, ki potrdi tisto, kar ste že slutili. Obiskov je toliko, da se boste lahko razveselili vsakega sproti. 10 obiskov s polstranskega oglasa v reviji z naklado 115.000 in dosegom 310.000 po Nacionalni raziskavi branja? Win!

Digitalna knjižnica na postaji podzemne železnice v Bukarešti, kjer vam ne bo dolgčas (Vir: Reddit Pics)