SPLETNI NAKUPI

Nezaupljivi Slovenci kupujemo na spletu, plačujemo pa po povzetju

Vam je članek všeč?

Priporočite ga prijateljem prek družbenih omrežij!

Raziskava portala Ceneje.si je pokazala, da Slovenci še vedno najraje opravljene spletne nakupe plačamo po povzetju, kar kaže na določen nivo nezaupljivosti, ki sledi iz dolge tradicije osebnega plačevanja pri nas. Pa vendar v primerjavi z lanskim letom narašča tudi uporaba drugih načinov plačila.

Kako pa vi opravljate svoje spletne nakupe?

Kar 85% slovenskih uporabnikov spleta vsaj občasno kupuje na spletu.

Slovenski potrošniki so še vedno nezaupljivi, ko pride do plačevanja prek spleta, saj nočejo puščati osebnih podatkov na internetu. Tako po raziskavi, ki jo je opravil portal Ceneje.si, med načini plačila spletnega nakupa še vedno s 46% prednjači plačilo po povzetju. Vendar to ne kaže na sliko, da Slovenci nismo pristaši spletnih nakupov; ravno nasprotno – vsaj občasno na spletu nakupuje že približno 85% uporabnikov spleta.

In Evropa?

Če se primerjamo z drugimi evropskimi državami, lahko opazimo veliko raznolikosti. V Veliki Britaniji je prevladujoča metoda pri spletnih nakupih kreditna ali debetna kartica, enako v Franciji, v Nemčiji spletni kupci največ uporabljajo medbančne plačilne transakcije. Tudi v Italiji so na prvem mestu kreditne kartice, medtem ko je v Španiji podobno kot pri nas še vedno najbolj priljubljena metoda plačilo po povzetju.

Na splošno je še vedno videti dvojnost, ki prevladuje – Zahodna Evropa je bolj naklonjena nedenarnim plačilom, medtem ko v državah Vzhodne Evrope ljudje plačujejo po povzetju in z drugimi alternativnimi oblikami. Predvsem velik potencial predstavlja mobilno plačevanje.

Slovensko kulturo plačevanja prek spleta si lahko ogledate na spodnji infografiki:

infografika

In prihodnost?

Plačilo po povzetju postopoma upada v večini glavnih blagovnih skupin. Plačevanje prek spleta in mobilno plačevanje sta področji razvoja, kamor veliko sredstev vlagajo tako klasični finančni igralci kot tudi spletni velikani in telekomunikacijska podjetja. Kakšne bodo konkretne rešitve in kaj poleg mobilnega plačevanja bodo vključevale, bo pokazala bližnja prihodnost.