Stavek ‘Plačaj 1, dobiš 2’ ne sodi na družbena omrežja

Naslednji teden bo v Ljubljani svoje izobraževanje pričela že 21. generacija Londonske šole za odnose z javnostmi. Slušatelji bodo v desetih tednih prisluhnili zanimivim in izkušenim predavateljem ter se udejstvovali na delavnicah in simulacijah.

Na 21. Londonski šoli za odnose z javnostmi bo poučevala kopica zanimivih strokovnjakov.
Na 21. Londonski šoli za odnose z javnostmi bo poučevala kopica zanimivih strokovnjakov.

Že 21. zapored bo v prihodnjem tednu začela svoje trimesečno izobraževanje nova generacija Londonske šole za odnose z javnostmi. 25 udeležencev bo dvakrat tedensko sodelovalo na predavanjih, delavnicah in simulacijah, ki so praktično naravnane in vodijo k dejanski uporabi znanj na delovnem mestu. Po opravljenem zaključnem izpitu udeleženci pridobijo mednarodno diplomo LSPR.

10 tednov zanimivih predavateljev

Med letošnjimi predavatelji lahko srečamo znana imena, kot so Darja Zgonc, POP TV, Katja Krasko Štebljaj, Eles, in Ksenija Benedetti, šefinja Protokola RS. Izpostavimo lahko tudi ameriškega pisatelja in publicista Noaha Charneya, ki bo predaval o kreativnem pisanju, izurjenega Božidarja Novaka, direktorja podjetja Skladovnica kreativne industrije, ki bo spregovoril o kriznem komuniciranju in direktorja LSPR Worldwide, Johna Daltona.

Šola je del izobraževalnega programa podjetja SPEM komunikacije, ki je specializirana agencija za svetovanje in izvajanje aktivnosti strateškega komuniciranja, odnosov z javnostmi, javnih zadev, raziskovanja in izobraževanja v regiji JV Evrope. Tudi nekaj predavateljev prihaja iz tega podjetja, mi smo se pogovarjali z najmlajšo, Matejo Bečela.

Intervju: Mateja Bečela, najmlajša predavateljica

Mateja Bečela, po izobrazbi magistrica strateškega tržnega komuniciranja, je v podjetju SPEM Komunikacije zaposlena kot svetovalka za komuniciranje. Poleg različnih področjih komuniciranja, se intenzivneje ukvarja s korporativnim komuniciranjem, upravljanjem blagovnih znamk, digitalnim komuniciranjem in umeščanjem energetskih projektov v prostor. Skupaj s projektnimi ekipami sodeluje z večjimi slovenskimi podjetji iz različnih sektorjev.

Mateja Bečela je najmlajša predavateljica na 21. LSPR. Foto: Nuša Košar
Mateja Bečela je najmlajša predavateljica na 21. LSPR.
Foto: Nuša Košar

Ste med najmlajšimi predavatelji na 21. Londonski šoli za odnose z javnostmi. To veliko pove o vas! Kako pa vi gledate na to priložnost?

Mladina danes že stežka pozna glasbeno skupino Bijelo Dugme. Kaj šele, da bi razumela besedilo komada, kjer pojejo: »I vrtim, I vrtim, taj prokleti telefon!«. Petletnik bi si danes v dobi tehnologij na dotik lažje predstavljal Gorana Bregovića v galopu s kavbojskim vrtenjem iPhona na vrvi, kot pa dejstvo, da smo včasih stali na hodniku, buljili v številčnico in vztrajno čakali, da se odvrti nazaj. Fenomen mobilne tehnologije, nadvlade spletnega in digitalnega komuniciranja ter porasta družbenih omrežij, ki je v modi zadnje desetletje, je pod kožo zlezel predvsem mladim. Slednje je najverjetneje poglaviten razlog, zakaj najmlajšo vejo komuniciranja predava tudi najmlajši. To si jemljem v čast, saj imam priložnost biti v družbi samih izvrstnih in izkušenih komunikatorjev.

Naslov vašega predavanja je Komuniciranje v družbenih omrežjih. Kaj pripravljate?

Vsaka generacija Londonske šole za odnose z javnostmi je pisana druščina. Če karikiram: predstavnica službe za komuniciranje Premogovnika Velenje, piarovka iz farmacevtske industrije, predstavnik Ministrstva za obrambo, tržnik iz banke, novinarka, mama treh otrok in hkrati podjetnica, študent komunikologije ipd. Vsi iz različnih sektorjev, z različnimi izkušnjami in drugačnim predznanjem o komuniciranju v družbenih omrežjih. Eni z vsemi “social media” ikonami na najbolj zmogljivem pametnem telefonu, drugi z diagnozo tehnofobije. Pa vendar prilagodimo vsebino tako, da se najde za vsakogar nekaj. Nekoga razsvetlimo z vso razpoložljivo ponudbo na trgu družbenih omrežij, razložimo ozadja, namembnost različnih orodij, trende in napovedi. Se naučimo, kako upravljati z družbenimi omrežji, osvojimo korake strategije nastopa tržnih znamk na družbenih omrežjih, prečešemo najpogostejše napake in si ogledamo dobre prakse.

Dnevno spremljate spletna družbena omrežja in slovenska podjetja. Kakšna je po večini njihova komunikacija? Premišljena, zadovoljiva, morda slaba?

Večina slovenskih podjetij je že prisotnih na družbenih omrežjih. Nekateri to počnejo zelo uspešno, nekateri se še iščejo. Pri iskanju najuspešnejše strategije pojavljanja na družbenih medijih je ključno, da znamo ustvarjati zgodbe. Stavek “Plačaj 1, dobiš 2” ne sodi na družbena omrežja. Prodajno mora postati zabavno. Besede morajo postati zgodbe. Iz introventiranega moramo skočiti v ekstraventirano. In kar je najpomembnejše, vključiti svoje občinstvo. Saj drži kot pribito: “Povej mi in bom pozabil. Pokaži mi in si bom mogoče zapomnil. Vključi me in bom razumel”.

Bi izpostavili kakšno podjetje, ki dobro izkorišča spletna družbena omrežja za svoje delovanje?

Konec februarja se je na Koroški ulici v Mariboru, za katero je najverjetneje spisana že vrsta neuspešnih urbanističnih strategij za obuditev, odprla majhna vietnamska restavracija. Dan pred odprtjem sta Gregor in Thu spisala svojo zgodbo in naznanila otvoritev na omrežju Facebook. Like je dregnil naslednji Like, Share je za rokav pocukal naslednji share in restavracija je postala pretesna za vse. Zaloga riževih rezancev je skopnela.

To je zgodba, ki dokazuje da so družbena omrežja na kožo pisana predvsem majhnim. Manjša podjetja, ki običajno poosebljajo mladost, svežino in drugačnost, znajo dodobra izkoristiti potencial družbenih omrežjih. Še posebej takšni, ki (še) nimajo finančnih sredstev za oglaševanje, promocijske akcije in marketinške kampanje ter jim družbena omrežja predstavljajo edini komunikacijski kanal do potencialnega občinstva.

Komentarji

  1. Nada

    Nada

    12. 3. 2015. v 08:31

    Mladost, ustvarjalnost, entuziazem…, poleg znanja in vedno novih izkušenj, najboljša pot za uspeh. Čestitke najmljaši predavateljici Mateji!

Comments are closed.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Spletni marketing

Čez štiri dni v Ljubljani: Ecommerce Day 2017

Čez štiri dni se bodo strokovnjaki s področja spletne trgovine zbrali na enem mestu, na največji regijski konferenci o spletnem nakupovanju. Ecommerce Day 2017, ki ga organizirata Shopper's Mind Slovenija in Ceneje.si, se bo 28. in 29. novembra odvil v Ljubljani. Izkoristite izjemno priložnost in si zagotovite vstopnico za mreženje z več kot 200 strokovnjaki spletnega trženja.

Kultura 2.0

Zakaj si moraš poiskati službo v ‘digitalu’, razkriva Mak Kordić v 2. oddaji Digitalna kava

V drugi oddaji Digitalna kava smo govorili z Makom Kordićem, lastnikom in direktorjem digitalne agencije CNJ Digital. Mak pravi, da v znanju in idejah vidi moč, vse ostalo pa se da najeti.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.

Kultura 2.0

Kako zgleda tvoj ‘lajf’, če oblikuješ nogavice, razkriva (digitalna) kava z Zulu Zion

Na slovenski digitalni sceni deluje kup nadarjenih oseb, ki so hkrati izredno zanimivi sogovorniki. Ustvarili smo serijo video intervjujev, v katerih se ob dobri kavi pogovarjamo s kreativnimi ljudmi.