Pripovedujete zgodbo? Pazite se 5 ključnih napak!
Z najbolj dinamično in duhovito predstavitvijo prvega dne RockPaperStartups je nedvomno postregel Alejandro Barrera iz Španije, ustanovitelj Press42 in pred-pospeševalnika Tetuan Valley. Alex je opozoril na pet ključnih napak, ki jih storijo startupi, ko uporabljajo zgodbo kot temelj predstavitve svoje ideje oz. produkta.

Z najbolj dinamično in duhovito predstavitvijo prvega dne RockPaperStartups je nedvomno postregel Alejandro Barrera iz Španije, ustanovitelj Press42 in pred-pospeševalnika Tetuan Valley. Alex je opozoril na pet ključnih napak, ki jih storijo startupi, ko uporabljajo zgodbo kot temelj predstavitve svoje ideje oz. produkta.
- Gola dejstva ne naredijo zgodbe. Ne pitchajte samo z nizanjem dejstev, saj gola dejstva ne naredijo zgodbe.
- Napletanje brez razloga. Če nekomu nekaj pripovedujete in se ta oseba med poslušanjem sprašuje, zakaj mu to pripovedujete, najbrž ne pripovedujete pravi osebi. Imejte razlog. Vedite, zakaj določeno stvar predstavljate ravno tisti osebi.
- Pripovedovanje brez konteksta. Zapomnite si – kontekst je kralj. Sogovorniku/poslušalcu vedno postrezite z ozadjem, razlago in kontekstom. Tako mu boste svojo zgodbo najboljše približali.
- Zgodba brez človeškega obraza. V pravih zgodbah beseda teče vedno o ljudeh. Samo človek je lahko junak/protagonist neke zgodbe. Produkt ali blagovna znamka ne moreta biti junaka zgodbe. Ljudje se lahko poistovetijo z ljudmi, ne pa s stvarmi ali blagovnimi znamkami.
- ‘My precioussss’ … Ne bodite Golum! Ne skrivajte svoje zgodbe, kot je Golum skrival prstan. Veliko startupov svoje ideje oz. zgodbe ne deli z drugimi, dokler vanjo ne vloži preveč sredstev ali energije, šele potem pa ugotovi, da zgodba sploh ne pije vode.
Pripovedovanje zgodb (storytelling) ni lahko. Zahteva čas in energijo. Ne lotevajte se svoje zgodbe 24 ur pred pitchem, razen če ste zelo dobri v tem, kar je redko. Zgodba ni samo skupina besed. Zapis zgodbe je najbolj preprost korak, enkrat ko zgodbo imate.