Hrvaški AgentCASH v boj za slovenske davčne blagajne

Hrvaški AgentCASH v boj za slovenske davčne blagajne

Do 1. januarja 2016 bo Slovenija po hrvaškem zgledu uvedla davčne blagajne, ki jih bodo morali imeti vsi, ki poslujejo z gotovino – gostinci in trgovci, kot tudi odvetniki in zdravniki. Iz Hrvaške prihaja AgentCASH, ki na trgu Evropske unije želi ponuditi tisto, kar je Square ponudil v ZDA – preprost sistem prenosne blagajne in ugodnejše kartično poslovanje.

AgentCASH sta ustanovila Splitčana Saša Šarunić in Ante Kotarac.
AgentCASH sta ustanovila Splitčana Saša Šarunić in Ante Kotarac, Evropi pa želita ponuditi nov, preprostejši in ugodnejši sistem prenosne davčne blagajne.

Davčne blagajne, ki so jih leta 2013 uvedli na Hrvaškem, so dosegle izjemne rezultate. V prvem letu po uvedbi so hrvaški trgovci prijavili za 18 odstotkov ali dobro milijardo evrov več prihodkov iz gotovinskega poslovanja kot v letu 2012, trend pa se je nadaljeval tudi v letu 2014. Kljub nasprotovanju Obrtno-podjetniške in Trgovinske zbornice, bodo po hrvaškem zgledu skladno z akcijskim načrtom slovenske vlade davčne blagajne uvedene najpozneje do 1. januarja 2016. Na FURS-u in DURS-u pričakujejo od 50 do 100 milijonov več pobranega davka letno. Gre za naslednji korak po lanski uvedbi “virtualnih davčnih blagajn”, oz. obvezne postavke v računovodskih programih, ki beleži vsako spremembo izdanih računov v izogib naknadnim manipulacijam prikazanega prometa.

Iz Hrvaške prihaja AgentCASH, ki želi na trgu Evropske unije ponuditi tisto, kar je Square ponudil v ZDA – preprost sistem prenosne blagajne z ugodnejšim kartičnim poslovanjem, kot ga ponujajo velike banke, in dodatne možnosti za povečanje prometa trgovcev. Square je ameriško podjetje Twitterjevega soustanovitelja Jacka Dorseyja, point-of-sale rešitev za trgovce, ki je doslej zbrala za več kot pol milijarde ameriških dolarjev investicij, uporablja pa ga več kot milijon ameriških trgovcev.

AgentCASH je hrvaški startup s sedežem v Londonu, ki sta ga ustanovila Splitčana Saša Šarunić in Ante Kotarac. Saša je med drugim v preteklosti soustanovil uspešni Shoutem, v katerega je investiral slovenski RSG Capital.

Saša Šarunić 2
Saša Šarunić, ustanovitelj podjetja AgentCASH (foto: osebni arhiv).

Univerzalna prenosna davčna blagajna

AgentCASH je mPOS oz. prenosna blagajna – storitev v oblaku, s katero se kateri koli pametni telefon ali tablica spremeni v sistem za kartično poslovanje ali poslovanje z gotovino, s čimer klasična blagajna postane povsem odveč. Poleg začetnega stroška za nakup čitalnika kartic, ki znaša 100 EUR + DDV, trgovec ne plačuje nikakršnih dodatnih nadomestil, temveč samo 2,49 % vrednosti vsake transakcije.

Sistem prenosne blagajne AgentCASH torej sestavljata čitalnik s certifikatoma EMV in PCI DSS ter brezplačna mobilna aplikacija za platformo Android. Čitalnik se prek Bluetootha poveže s pametnim telefonom ali tablico. Dodatne strojne opreme ali tehnične podpore trgovec ne potrebuje. Mobilna aplikacija AgentCASH ponuja urejanje izdelkov in storitev v pregleden in prepoznaven sistem datotek, z dodanimi popusti, akcijami in številnimi drugimi možnostmi.

Uporabniški vmesnik brezplačne aplikacije AgentCASH.
Uporabniški vmesnik brezplačne aplikacije AgentCASH.

AgentCASH želi narediti kartično poslovanje dostopno za vse tiste, ki doslej zaradi premajhnega prometa ali tehničnih omejitev niso mogli kartično poslovati. Kot je za Netokracijo povedal Saša Šarunić:

V Sloveniji se v kratkem pričakuje do 35 tisoč davčnih blagajn. Logično je, da želimo biti del tega procesa. Poleg tega je Slovenija zaradi bližine in podobnosti jezika idealen trg za testiranje naše storitve. Izkušenje ki smo jih pridobili pri delu z mednarodnimi naročniki v podjetjih 5 minuta in Shoutem so nam pomagale, da smo ustvarili produkt, ki je bistveno bolj kakovosten od lokalnih sistemov davčnih blagajn, hkrati pa se lahko postavi ob bok mednarodnim konkurentom.

Vendar AgentCASH ne bo zgolj prenosna davčna blagajna, Šarunić prihodnost produkta vidi bistveno širše:

Trgovcem želimo ponuditi tudi številne nadgradnje. Predstavljajte si svojevrsten App Store znotraj storitve AgentCASH, ki bi ponudil številne možnosti, od napredne analitike trgovskega prometa do integracije spletne trgovine. Ne pozabimo na t.i. “big data” – anonimni podatki tisočerih blagajn nam omogočajo, da, denimo, ugotovimo, ali posamezni zaposleni delajo pošteno. Dnevni promet v lokalih, denimo, kaže bistveno pravilnejše trende, kot bi sicer pričakovali.

agentcash_netokracija_screenshot2
Prihodnost AgentCASHA je v “big data”.

V boj za slovenske davčne blagajne skupaj s podjetjem Infinum

AgentCASH je tehnično pripravljen za poslovanje v 32 državah iz območja SEPA, vendar vsak trg zahteva tudi lokalne prilagoditve, zato imajo najprej v načrtu pokriti manjše trge Evropske unije in nato rasti organsko. Priložnost vidijo v dejstvu, da se konkurenti (Square, švedski iZettle, Amazon Local Register) osredotočajo predvsem na velike trge Zahodne Evrope, saj morajo opravičiti visoke vložke investitorjev. Po lansiranju na Hrvaškem decembra lani, kjer trenutno posluje okrog 90 tisoč davčnih blagajn, je vstop na slovenski trg naslednja logična poteza, kjer se pričakuje okrog 35 tisoč tovrstnih blagajn, letni znesek kartičnih transakcij v letu 2013 pa je znašal kar 4 milijarde evrov. Aplikacija je že na voljo v slovenskem jeziku, lokalni slovenski partner pa bo podjetje Infinum, ki je sodelovalo pri razvoju Android aplikacije. Kot je za Netokracijo povedala direktorica slovenskega Infinuma Tamara Momčilović:

AgentCASHov potencial smo prepoznali že takoj, ko sta nam Saša in Ante predstavila idejo. Na slovenskem trgu poslujemo že nekaj let, trg dobro poznamo. In ker je Slovenija tik pred uvedbo davčnih blagajn, je bila odločitev za obe strani zelo preprosta.

Tamara Momčilović Infinum
Slovenski partner AgentCASHA bo podjetje Infinum na čelu s Tamaro Momčilović (foto: osebni arhiv).

Po opravljeni začetni lokalizaciji storitve je trenutno največji izziv pozicioniranje blagajne AgentCASH kot vodilne davčne blagajne. Tamara kot prednost poudarja Infinumovo tehnično znanje, hkrati pa napoveduje sodelovanje s trgovci za čim boljšo lokalno verzijo AgentCASHa:

Določene lokalne posebnosti, ki se razlikujejo od hrvaških, že poznamo, določene pa predvidevamo, saj FURS še ni izdal uradne specifikacije, ki jo pričakujemo šele 26. oktobra 2015. V primeru da ne bo potreben javni razpis za razvoj programske opreme, pa že v juliju. Verjamemo, da v tej specifikaciji ne bo veliko presenečenj, zato si upam trditi, da smo pripravljeni.

Z aktivnim prodorom na evropski trg lahko AgentCASH postane ne samo še eno hitro rastoče tehnološko podjetje, ampak tudi idealna tarča za nakup iz strani večjih konkurentov, kot sta Square, iZettle ali druge finančne institucije, za katere nakup močnega igralca na trgu predstavlja bistveno bolj poceni vložek kot preboj z lastno rešitvijo.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.