Kako bo ura Apple Watch spremenila komunikacijo?

Tomaž Štolfa, direktor in soustanovitelj ameriškega podjetja Layer, je na Layerjevem blogu komentiral prihod Apple Watch. V nadaljevanju preberite, zakaj meni, da lahko nova Appleova naprava popolnoma spremeni komunikacijo.

appleWatch1a

Pri Layerju veliko razmišljamo tudi o razvoju komunikacije. Raziskovali smo, kako bi lahko ‘novi val’ povezanih naprav, kot je, denimo, Apple Watch, lahko zaznamoval komunikacijo. Verjamemo, da imajo nosljive naprave velik potencial, da popolnoma spremenijo naš način komunikacije.

Od minut do sekund

Aplikacije za pametne ure ne bodo popolnoma nadomestile obstoječih aplikacij, pač pa so mišljene kot dopolnitev, ki ureja nekaj pomembnega – upravlja z vsemi opravili, ki nam navadno vzamejo sekundo ali dve. Podobno, kot so pametni telefoni nadomestili določena opravila, ki smo jih včasih morali opraviti z osebnim računalnikom, bodo pametne ure nadomestile majhna in preprosta opravila, ki bodo tako opravljena še hitreje in z manj truda.

Aplikacija WatchKit ne nadomesti aplikacije za iOS, pač pa jo dopolnjuje. Če bi merili interakcije z aplikacijo iOS v minutah, potem lahko interakcije z aplikacijo WatchKit merimo v sekundah. Torej so interakcije kratke, na preprostem vmesniku – Apple Watch HIG

appleWatch2
Vir: Layer

Dobri primeri takšnih kratkih interakcij so na primer informacije v živo: od raznih novic in rezultatov do stanja na cestah. Seveda pa daleč največ obvestil generirajo prav komunikacije. Praktično vsa obvestila, ki jih želite spregledati, je lažje zavreči z enostavnim potegom preko zaslona pametne ure. Glavna prednost je preprosto v tem, da vam ob vsakem vibriranju ali piskanju telefona le-tega ni potrebno vzeti iz žepa, kar pomeni prihranek časa.

‘Notifikacija’ kot atomski delček aplikacije

Aplikacije pametnih ur postajajo primeri, ki smo jih navajeni s pametnih telefonov, in jih dvigujejo na povsem novo raven. Ukrepi glede obvestil so bili uradno napovedani z iOS 8, zagotavljali pa naj bi hitro reagiranje na obvestila. Apple Watch nadaljuje to pot.

Če vaša iOS aplikacija podpira lokalna ali oddaljena obvestila, bo ura Apple Watch prikazala ta obvestila ob primernem času, na inovativen način. Uporabnik bo za obvestilo izvedel preko rahlega ‘dotika’ ure, za katerega je zadolžen taptic engine.

Uporabnik lahko obvestilo preprosto ignorira in niti ne pogleda zaslona. Če pa se odloči, da si bo obvestilo oziroma notifikacijo ogledal, se ob dvigu zapestja na zaslonu ure prikažejo osnovne informacije, kasneje pa so vidne tudi podrobnosti obvestila. Tako obvestila postanejo prilagojeni atomski delčki aplikacije.

appleWatch3
Vir: Layer

To vzajemno delovanje se lahko domiselno uporabi za izdelke vseh vrst. Na obvestilo bi na primer lahko preprosto in neposredno odgovorili z Thumbs-up, Thumbs-down, vašo lokacijo Location ali pa samo z Mute. Po drugi strani pa bi lahko ob obvestilu o dostavi iz trgovine odgovorili z Thumbs-up ali pa bi dostavo prestavili za 30 minut. V vseh primerih je posledica odziva povratna informacija. Seveda pa je vse odvisno od ustvarjalcev aplikacije, ki določijo najboljše možne rešitve in imajo veliko prostora za domiselnost in inovacije. Tudi najbolj preproste geste imajo praktično neomejene možnosti.

Sestavljanje sporočila

Zaradi omejenih možnosti vnosa na sami napravi, pričakujemo precejšnjo mero inovativnosti. Hitro zvokovno sporočilo, posnet vzorec vibriranja (Morsejeva abeceda, anyone?) ali pa preprosta skica so za vnos preko pametne ure lažja od vnosa tekstovnega sporočila. Drugi vzorec, ki ga je možno preprosto realizirati, je tudi seznam, s katerega izbiramo – smeški, fotografije (GIF) ali pa personalizirani smeški (imoji). Narekovanje se je izkazalo za uspešno (vsaj v angleščini), s pomočjo pametne asistentke Siri pa bo pisanje zgolj z uporabo glasu morda postalo celo uporabno. Ti različni načini sporočanja bodo zagotovili zelo zanimivo komunikacijo, hkrati pa bodo omogočili neomejene možnosti uporabe.

appleWatch4

Sestavljanje sporočil na zaslonu tako majhne naprave bo tako omejena na poteg in dotik, medtem ko smo na pametih telefonih vajeni vseh mogočih kombinacij teh dveh gest. Daljša in bolj zapletena sporočila bodo še vedno zahtevala večjo napravo.

WatchKit in Layer

Pri Layerju se trudimo, da bo podpora aplikaciji WatchKit popolna. Ko bodo naprave dostopne in bomo zaključili testiranje, bomo naši platformi dodali napredne dodatke, ki bodo omogočile nepozabno izkušnjo povezanosti na tej novi, izjemni napravi.

Kot vedno smo neučakani, da vidimo, kaj boste zgradili!

Besedilo je bilo objavljeno na Layerjevem blogu in prevedeno za Netokracijo ob Tomaževem dovoljenju. Prevod: Janez Klemenčič.

Priljubljeno

Spletni marketing

Brez video marketinga boste kmalu neopazni

Video vsebine vse bolj prevzemajo splet. Če še nimate video marketing strategije, je letos skrajen čas, da jo pripravite.

Spletni marketing

Od videa do mikro vplivnežev: kateri marketinški trendi bodo zaznamovali leto 2019?

Zakorakali smo v marketinško leto 2019. Poudarjamo 6 ključnih marketinških trendov, ki bodo letos zaznamovali slovenski digitalni prostor. Pripnite pas, saj nas čaka zanimiva pot!

Družbena omrežja

Že poznate TikTok, aplikacijo, ki je obnorela generacijo Z?

TikTok je aplikacija, ki je v zadnjem letu obnorela otroke in najstnike po vsem svetu. Tudi v Sloveniji. Šteje več mesečnih uporabnikov kot Twitter, Snapchat, LinkedIn in številne druge platforme. V prvem četrtletju 2018 pa je bila iOS aplikacija z največ prenosi v ZDA. Mladina, predvsem osnovnošolci in srednješolci, jo obožujejo, starši pa po večini niti ne vedo zanjo.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Že poznate TikTok, aplikacijo, ki je obnorela generacijo Z?

TikTok je aplikacija, ki je v zadnjem letu obnorela otroke in najstnike po vsem svetu. Tudi v Sloveniji. Šteje več mesečnih uporabnikov kot Twitter, Snapchat, LinkedIn in številne druge platforme. V prvem četrtletju 2018 pa je bila iOS aplikacija z največ prenosi v ZDA. Mladina, predvsem osnovnošolci in srednješolci, jo obožujejo, starši pa po večini niti ne vedo zanjo.

Spletni marketing

Od videa do mikro vplivnežev: kateri marketinški trendi bodo zaznamovali leto 2019?

Zakorakali smo v marketinško leto 2019. Poudarjamo 6 ključnih marketinških trendov, ki bodo letos zaznamovali slovenski digitalni prostor. Pripnite pas, saj nas čaka zanimiva pot!

Spletni marketing

Brez video marketinga boste kmalu neopazni

Video vsebine vse bolj prevzemajo splet. Če še nimate video marketing strategije, je letos skrajen čas, da jo pripravite.

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.