Kako bo ura Apple Watch spremenila komunikacijo?

Kako bo ura Apple Watch spremenila komunikacijo?

Tomaž Štolfa, direktor in soustanovitelj ameriškega podjetja Layer, je na Layerjevem blogu komentiral prihod Apple Watch. V nadaljevanju preberite, zakaj meni, da lahko nova Appleova naprava popolnoma spremeni komunikacijo.

appleWatch1a

Pri Layerju veliko razmišljamo tudi o razvoju komunikacije. Raziskovali smo, kako bi lahko ‘novi val’ povezanih naprav, kot je, denimo, Apple Watch, lahko zaznamoval komunikacijo. Verjamemo, da imajo nosljive naprave velik potencial, da popolnoma spremenijo naš način komunikacije.

Od minut do sekund

Aplikacije za pametne ure ne bodo popolnoma nadomestile obstoječih aplikacij, pač pa so mišljene kot dopolnitev, ki ureja nekaj pomembnega – upravlja z vsemi opravili, ki nam navadno vzamejo sekundo ali dve. Podobno, kot so pametni telefoni nadomestili določena opravila, ki smo jih včasih morali opraviti z osebnim računalnikom, bodo pametne ure nadomestile majhna in preprosta opravila, ki bodo tako opravljena še hitreje in z manj truda.

Aplikacija WatchKit ne nadomesti aplikacije za iOS, pač pa jo dopolnjuje. Če bi merili interakcije z aplikacijo iOS v minutah, potem lahko interakcije z aplikacijo WatchKit merimo v sekundah. Torej so interakcije kratke, na preprostem vmesniku – Apple Watch HIG

appleWatch2
Vir: Layer

Dobri primeri takšnih kratkih interakcij so na primer informacije v živo: od raznih novic in rezultatov do stanja na cestah. Seveda pa daleč največ obvestil generirajo prav komunikacije. Praktično vsa obvestila, ki jih želite spregledati, je lažje zavreči z enostavnim potegom preko zaslona pametne ure. Glavna prednost je preprosto v tem, da vam ob vsakem vibriranju ali piskanju telefona le-tega ni potrebno vzeti iz žepa, kar pomeni prihranek časa.

‘Notifikacija’ kot atomski delček aplikacije

Aplikacije pametnih ur postajajo primeri, ki smo jih navajeni s pametnih telefonov, in jih dvigujejo na povsem novo raven. Ukrepi glede obvestil so bili uradno napovedani z iOS 8, zagotavljali pa naj bi hitro reagiranje na obvestila. Apple Watch nadaljuje to pot.

Če vaša iOS aplikacija podpira lokalna ali oddaljena obvestila, bo ura Apple Watch prikazala ta obvestila ob primernem času, na inovativen način. Uporabnik bo za obvestilo izvedel preko rahlega ‘dotika’ ure, za katerega je zadolžen taptic engine.

Uporabnik lahko obvestilo preprosto ignorira in niti ne pogleda zaslona. Če pa se odloči, da si bo obvestilo oziroma notifikacijo ogledal, se ob dvigu zapestja na zaslonu ure prikažejo osnovne informacije, kasneje pa so vidne tudi podrobnosti obvestila. Tako obvestila postanejo prilagojeni atomski delčki aplikacije.

appleWatch3
Vir: Layer

To vzajemno delovanje se lahko domiselno uporabi za izdelke vseh vrst. Na obvestilo bi na primer lahko preprosto in neposredno odgovorili z Thumbs-up, Thumbs-down, vašo lokacijo Location ali pa samo z Mute. Po drugi strani pa bi lahko ob obvestilu o dostavi iz trgovine odgovorili z Thumbs-up ali pa bi dostavo prestavili za 30 minut. V vseh primerih je posledica odziva povratna informacija. Seveda pa je vse odvisno od ustvarjalcev aplikacije, ki določijo najboljše možne rešitve in imajo veliko prostora za domiselnost in inovacije. Tudi najbolj preproste geste imajo praktično neomejene možnosti.

Sestavljanje sporočila

Zaradi omejenih možnosti vnosa na sami napravi, pričakujemo precejšnjo mero inovativnosti. Hitro zvokovno sporočilo, posnet vzorec vibriranja (Morsejeva abeceda, anyone?) ali pa preprosta skica so za vnos preko pametne ure lažja od vnosa tekstovnega sporočila. Drugi vzorec, ki ga je možno preprosto realizirati, je tudi seznam, s katerega izbiramo – smeški, fotografije (GIF) ali pa personalizirani smeški (imoji). Narekovanje se je izkazalo za uspešno (vsaj v angleščini), s pomočjo pametne asistentke Siri pa bo pisanje zgolj z uporabo glasu morda postalo celo uporabno. Ti različni načini sporočanja bodo zagotovili zelo zanimivo komunikacijo, hkrati pa bodo omogočili neomejene možnosti uporabe.

appleWatch4

Sestavljanje sporočil na zaslonu tako majhne naprave bo tako omejena na poteg in dotik, medtem ko smo na pametih telefonih vajeni vseh mogočih kombinacij teh dveh gest. Daljša in bolj zapletena sporočila bodo še vedno zahtevala večjo napravo.

WatchKit in Layer

Pri Layerju se trudimo, da bo podpora aplikaciji WatchKit popolna. Ko bodo naprave dostopne in bomo zaključili testiranje, bomo naši platformi dodali napredne dodatke, ki bodo omogočile nepozabno izkušnjo povezanosti na tej novi, izjemni napravi.

Kot vedno smo neučakani, da vidimo, kaj boste zgradili!

Besedilo je bilo objavljeno na Layerjevem blogu in prevedeno za Netokracijo ob Tomaževem dovoljenju. Prevod: Janez Klemenčič.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Družbena omrežja

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?