Besede so odveč. Štejejo samo dejanja.

Besede so odveč. Štejejo samo dejanja.

V torek 26. in sredo 27. maja, je v Portorožu potekala že 20. Slovenska marketinška konferenca, ki je navduševala ljubitelje marketinga in strokovnjake na tem področju, pod sloganom DEVELOP. DRIVE. DO. Dogodek je potekal v Grand Hotelu Bernardin, povezovala pa ga je Bernarda Žarn. V večernih urah so podelili nagrado za Marketinško odličnost, katere velika zmagovalka je bila Postojnska jama d.d.

2015-05-26 SMK-3403-2
Foto: Jernej Lasič

Osrednji govorec 20. Slovenske marketinške konference, Robert Craven, podjetniški guru iz Velike Britanije, je v prvem delu poudaril, da smo za uspeh in napredek odgovorni sami. Povedal je, da je za lasten napredek in uspešnost odgovoren vsak posameznik in da ne smemo kriviti krize ali drugih za naš neuspeh. Povedal je še, da so osnove marketinga ostale iste, vendar se je z internetom in družbenimi omrežji spremenil celoten pristop in način sporočanja.

Nadaljeval je Marko Čadež iz ameriškega spletnega portala Fareboom, ki je izpostavil, da je za uspeh potrebno analizirati trg, kupcem dati vrednost in se prilagajati trendom. Kot zelo pomembne metrike je izpostavil bounce rate, konverzije in chanell performance. Pravi, da je prvi in največji izziv vseh marketingarjev, kako povečati prodajo z najbolj učinkovitim izkoristkom in pa izboljšati uporabniško izkušnjo. “Meri, analiziraj in realiziraj! Poznati moraš svojega kupca, da si lahko uspešen!”

Marko Čadež: “Meri, analiziraj in realiziraj!” (foto: Jernej Lasič)

Po odmoru za mreženje je Saša Bavec iz podjetja Knauf Insulation nadaljeval drugi sklop, v katerem nam je pokazal, kako lahko edino marketing doseže, da se pozornost podjetja preusmerja na kupca. Poudaril je pomembnost razumevanja kupcev in kvalitete ponudbe.

Ana Žunjanin iz podjetja Atlantic Grupa je spregovorila o tem, kako lahko regijska blagovna znamka najde priložnost za rast na zrelih lokalnih trgih. Predstavila nam je uvajanje novega izdelka na trg na primeru paštete Argeta. Za pozicioniranje na tuje trge so si postavili štiri izzive, in sicer: narediti čajno pašteto iz kokošjega mesa, definirati optimalno cenovno pozicioniranje, z malo denarja narediti veliko kampanjo in za konec, prepričati prodajno ekipo. Uspelo jim je, njihovo vodilo pa je bilo, da uspeha nikoli ne prepuščaj naključju in, da se vse konča in začne pri potrošniku.

2015-05-26 SMK-4092
Foto: Jernej Lasič

Z velikim zanimanjem smo čakali nastop Jiřija Vlasáka, ki je predstavil ozadje uspehov prevzemnika slovenske Radenske. Vlasák, vodja marketinga pri podjetju Kofola, ki ima po novem v lasti Radensko, je izpostavil tri ključne dejavnike uspešnosti njihovega podjetja. To so pomladitev tradicionalne blagovne znamke, drugačen segment – drugačen pristop in dosledna komunikacija blagovne znamke. In kaj načrtujejo z Radensko v prihodnosti? Širitev na nove in obstoječe trge, vključitev v njihov asortiman vod, izmenjavo izkušenj in dobrih praks ter podporo lokalnim aktivnostim. Uspeh se verjetno skriva v tem, da verjamejo, da je Radenska unikatna, edinstvena in najboljša.

2015-05-26 SMK-4098
Radenska – stvar srca (foto: Jernej Lasič).

Po okusnem kosilu se je pričel sklop DRIVE, katerega je pričel Nicolas Kfuri (Kfuri Consulting), ki je poskušal dešifrirati DNA potrošnika 2020 in to, kako ga morajo blagovne znamke uporabiti. Udeležencem je svetoval, naj delajo marketing za ljudi, ob tem pa naj sledijo trendom. Dotaknil se je tudi slovenskih blagovnih znamk, s katerimi pogosto dokaj neuspešno upravljamo.

Sklop se je nadaljeval z debato na temo kako naj DNA 2020 uporabi direktor marketinga, v katerem so sodelovali Anže Miklavec (Equa), Zenel Batagelj (Valicon) in Simon Furlan (Telekom Slovenije).

V sklepnem delu 20. Slovenske marketinške konference, z naslovom DRIVE, smo bili priča še pogovoru o strahu in njegovih učinkih, katerega je vodil Peter Frankl. Smučarski skakalec Peter Prevc, Niko Klanšek (FlyKly) in Matej Feguš (Donar) so spregovorili o osebnih in poslovnih neuspehih in poudarjali, da so neuspehi sestavni del poti do uspeha. Čeprav vsi prihajajo iz različnih področij, so se na koncu strinjali, da je najpomembnejše, da verjameš vase.

V večernem nadaljevanju dogajanja so podelili nagrade za marketinško odličnost za različno velika podjetja. Slavili so Postojnska jama d.d, Celtra Inc., Krka d.d. in Adriatic Slovenica, velika in absolutna zmagovalka pa je bila Postojnska jama d.d.

2015-05-26 SMK-5669
Nagrado za Marketinško odličnost leta je dobila Postojnska jama d.d. (foto: Jernej Lasič).

Dan 2: DEVELOP. DRIVE. DO.

Drugi dan se je nadaljeval v znamenju prvega, in sicer s pomembnostjo razumevanja potrošnika, izdelka in odzivnosti. Jaka Lindič iz Ekonomske fakultete v Ljubljani je predstavil primer dobre prakse kitajskega podjetja Xiaomi, ki za marketing nameni manj kot 1 % celotnega prihodka. Njihov uspeh tiči v tem, da vseskozi sprašujejo, poslušajo in predvsem upoštevajo svoje porabnike in njihovo mnenje. Peter Baloh je na podlagi primera Office 365 v Avstraliji govoril o orodjih, ki omogočajo spoznavanja in jasen odziv na dejanske težave strank.

Nič vam ne pomaga odlično orodje, če ga uporabnik ne zna uporabljati.

Po marketinški budnici z Jako je oder zavzel vodja marketinga v Lidlu, Zoran Bradač, ki nam je predstavil pot do uspeha v njihovem podjetju. Preobrazba podjetja Lidl na marketinškem področju se je pričela z vprašanjem “Kako spremeniti komunikacijo?”. V preteklosti so nagovarjali bolj kot ne le t. i. “lovce na popuste”, potem pa so se odločili za oglaševanje s pomočjo vsebin. Odločili so se za prenovo v dveh korakih; s kampanjo Dober tek in Tomaž vs. Mate. Obe sta se izkazali za zelo uspešni. Pri tem pa so se naslanjali in sledili šestim principom marketinga. Odgovarjali so na potrebe potrošnikov, bili konsistentni, bili človeški, zavzeli stališča, se odmaknili od prodajnega nagovora, poskusili biti najboljši in se pri tem zabavali. Več kot očitno je, da je to ključ do uspeha.

Od trgovske verige smo se v mislih hitro preselili na telekomunikacije, o katerih nam je predaval Rok Gorjup, direktor prodaje pri Si.mobilu. Na vprašanje, kaj prodaja pričakuje od marketinga je odgovoril: “Gužvo!”. Pričakovanje prodaje je, da marketing ustvari ponudbo in komunikacijo. Pri Si.mobilu dnevno merijo tudi uspešnost in odgovornost. Do vhoda v trgovino je marketing, naprej je prodaja po Gorjupovih besedah. Na Simobilu sodelujejo s tremi oddelki, in sicer, ostajajo v stiku z obstoječimi uporabniki, MarComom in produktnim marketingom.

Ranko Jelača nam je predstavil radikalno razmišljanje Atlantic Grupe, ki so ga realizirali na podlagi nekih postavljenih strategij. Želeli so si trajnost, repozicionirati blagovno znamko, narediti inovacijo, biti “first mover” in postati mednarodni ter postaviti novo strategijo. V Atlantic Grupi so mnenja, da samo inovativne ideje delujejo. Z majhnimi idejami si ne pomagamo kaj dosti, pripravljeni moramo biti na radikalne spremembe.

2015-05-26 SMK-6482
Ranko Jelača pravi, da moramo biti pripravljeni na radikalne spremembe (foto: Jernej Lasič).

Istočasno sta vzporedno potekali sekciji na področju uspešnih B2B praks in poslovne invoativnosti ter uporabe tehnologij za uspeh.

Za konec jubilejne, 20. Slovenske marketinške konference smo bili priča še motivacijskem pogovoru med plavalcem Darkom Đurićem in Petrom Franklom.

Slovenska marketinška konferenca, ki je potekala pod okriljem Društva za marketing Slovenije in Poslovne akademije Finance je dva dni združevala marketinške navdušence, strokovnjake in zanimiva predavanja. Program je z uspešnimi primeri iz praks slovenskih in tujih podjetij navdušil obiskovalce, ter jih opremil z novimi idejami.

Priljubljeno

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial lastnih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte debate o različnih temah in posledično pritegnitev novih naročnikov.

Zamudili ste ...

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial lastnih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte debate o različnih temah in posledično pritegnitev novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Družbena omrežja

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.