Kako je #brexit odmeval na slovenskem spletu?

Kako je #brexit odmeval na slovenskem spletu?

Na odločitev Britancev na referendumu o izstopu iz Evropske unije se je evropska javnost burno odzvala. Sledili so pretresi na borzah, dvig cen zlata in s strani mlajše populacije pobude po ponovitvi referenduma. Izid je bil presenečenje za marsikoga, tudi v Sloveniji. S pomočjo orodja Mediatoolkit smo analizirali, kaj se je o brexitu govorilo na slovenskem spletu.

Brexit
Vir grafike

O izidu referenduma se je pri nas veliko pisalo tudi na spletu. Na dan glasovanja, ki je potekal 23. junija, je bilo slovenskih omemb brexita 200, občutno več zanimanja je bil deležen izid na petkovo jutro, ko so bili znani rezultati. Čez dan se je številka omemb dvignila do skoraj 1000 omemb, med temi jih je bila skoraj polovica na družabnih omrežjih (Twitter, Facebook in YouTube).

Graf 1: število omemb brexita med 21. 6. in 2. 7. 2016 v Sloveniji, vir podatkov: Mediatoolkit
Graf 1: število omemb brexita med 21. 6. in 2. 7. 2016 v Sloveniji, vir podatkov: Mediatoolkit

Graf2 Brexit

Slovenski splet nenaklonjen brexitu

Kljub temu, da so odločitvi o brexitu strokovnjaki napovedovali le posredne posledice za Slovenijo in njene prebivalce, je bilo mogoče opaziti občuten delež nenaklonjenih zapisov na Twitterju ter le peščico pozitivnih, kar je pokazala analiza sentimenta.

Na dan razglasitve rezultatov so se pojavile novice o pobudah za nov referendum, ki bi Britancem omogočil obstoj v Evropski uniji, svoje nezadovoljstvo z odločitvijo v večini starejše populacije, ki bi lahko mladim zapečatila marsikatere ekonomske možnosti, pa so začeli komentirati tudi slovenski uporabniki.

Graf3

Podrobnejša analiza tvitov že v obdobju treh dni med 23. in 25. junijem kaže na prevlado novic in komentarjev, ki odslikavajo negativen pogled na izid referenduma Britancev. 59% zapisov je tako izražalo negativen aspekt brexita, le slabih 5 % tvitov pa je bilo brexitu naklonjeno. Rezultati so tako v skladu z ugotovitvami spletne ankete Ninamedie, med katerimi je bilo 66 % vprašanih prepričanih, da gre za slabo odločitev.

Sloexit? Kot kaže, zaenkrat ne.

Po izidu referenduma so se začela ugibanja o njegovem vplivu na ostale članice Evropske unije, tudi Slovenije. Pojavile so se omembe sloexita, v celoti pa je bilo njihovo število zanemarljivo – manj kot 100 omemb v zadnjih 30 dneh, zlasti v povezavi z nezadostno podporo za glasovanje o izstopu Slovenije iz EU.

Kot kažejo tudi rezultati Delove ankete, bi odločitev o izstopu Slovenije iz Evropske unije podprla le četrtina vprašanih.

Priljubljeno

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.