Kako je #brexit odmeval na slovenskem spletu?

Na odločitev Britancev na referendumu o izstopu iz Evropske unije se je evropska javnost burno odzvala. Sledili so pretresi na borzah, dvig cen zlata in s strani mlajše populacije pobude po ponovitvi referenduma. Izid je bil presenečenje za marsikoga, tudi v Sloveniji. S pomočjo orodja Mediatoolkit smo analizirali, kaj se je o brexitu govorilo na slovenskem spletu.

Brexit
Vir grafike

O izidu referenduma se je pri nas veliko pisalo tudi na spletu. Na dan glasovanja, ki je potekal 23. junija, je bilo slovenskih omemb brexita 200, občutno več zanimanja je bil deležen izid na petkovo jutro, ko so bili znani rezultati. Čez dan se je številka omemb dvignila do skoraj 1000 omemb, med temi jih je bila skoraj polovica na družabnih omrežjih (Twitter, Facebook in YouTube).

Graf 1: število omemb brexita med 21. 6. in 2. 7. 2016 v Sloveniji, vir podatkov: Mediatoolkit
Graf 1: število omemb brexita med 21. 6. in 2. 7. 2016 v Sloveniji, vir podatkov: Mediatoolkit

Graf2 Brexit

Slovenski splet nenaklonjen brexitu

Kljub temu, da so odločitvi o brexitu strokovnjaki napovedovali le posredne posledice za Slovenijo in njene prebivalce, je bilo mogoče opaziti občuten delež nenaklonjenih zapisov na Twitterju ter le peščico pozitivnih, kar je pokazala analiza sentimenta.

Na dan razglasitve rezultatov so se pojavile novice o pobudah za nov referendum, ki bi Britancem omogočil obstoj v Evropski uniji, svoje nezadovoljstvo z odločitvijo v večini starejše populacije, ki bi lahko mladim zapečatila marsikatere ekonomske možnosti, pa so začeli komentirati tudi slovenski uporabniki.

Graf3

Podrobnejša analiza tvitov že v obdobju treh dni med 23. in 25. junijem kaže na prevlado novic in komentarjev, ki odslikavajo negativen pogled na izid referenduma Britancev. 59% zapisov je tako izražalo negativen aspekt brexita, le slabih 5 % tvitov pa je bilo brexitu naklonjeno. Rezultati so tako v skladu z ugotovitvami spletne ankete Ninamedie, med katerimi je bilo 66 % vprašanih prepričanih, da gre za slabo odločitev.

Sloexit? Kot kaže, zaenkrat ne.

Po izidu referenduma so se začela ugibanja o njegovem vplivu na ostale članice Evropske unije, tudi Slovenije. Pojavile so se omembe sloexita, v celoti pa je bilo njihovo število zanemarljivo – manj kot 100 omemb v zadnjih 30 dneh, zlasti v povezavi z nezadostno podporo za glasovanje o izstopu Slovenije iz EU.

Kot kažejo tudi rezultati Delove ankete, bi odločitev o izstopu Slovenije iz Evropske unije podprla le četrtina vprašanih.

Priljubljeno

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.

Zamudili ste ...

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Spletni marketing

Otroci in prikrito oglaševanje s spletnimi vplivneži

Morda se vem zdi, da vsi trije pojmi iz naslova niso povezani med seboj, a pokazala vam bom, da so močno prepleteni.

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.

Spletni marketing

Priročnik: kako sodelovati z influencerji v letu 2019?

Influencer marketing je iz "buzzworda" postal strateško marketinško orodje. Pripravili smo podroben vodnik, ki vam bo pomagal, da uspešno izpeljete svojo prvo kampanjo marketinga z vplivneži.