Izvirna spletna kampanja ozaveščanja o osebah v duševni stiski

Izvirna spletna kampanja ozaveščanja o osebah v duševni stiski

Podjetje Parsek, ki ga pri nas že dolgo poznamo, je s svojim znanjem IT rešitev v letošnjih božičnih praznikih hotelo podariti nekaj drugačnega. V sodelovanju z društvom ŠENT, združenjem za duševno zdravje, so pripravili zanimivo interaktivno kampanjo Brez predsodkov :(:, ki ne bo nikogar pustila ravnodušnega.

cfb6ab44-44da-4f32-bcd0-65863ef99c6fPraznični čas je med nami, čas ko po televiziji lahko gledamo družinske filme z božično tematiko, gledamo reklame s srečnimi obrazi v krogu najdražjih in ko so poudarjene besede bližina, toplina, veselje in sreča. Tradicija je, da smo v tem mesecu dobrodelni in mislimo na tiste, ki nimajo materialnih dobrin, da bi praznike preživeli, kot se spodobi. Pa ste kdaj pomislili na tiste, ki so na robu naših misli zato, ker so za nas ‘drugačni’, ‘čudaški’, ‘nenormalni’, …? Mogoče boste drugače mislili, ko boste kliknili na to stran.

Kampanja v boju proti predsodkom in stigmatizaciji

Podjetje Parsek, ki ga v Sloveniji poznamo že 15 let, se ukvarja z razvojem IT rešitev za svoje stranke, ki jih je moč najti širom Evrope. Njihova praznična tradicija je, da namesto božičnih daril raje podarijo svoje strokovno znanje, čas in prizadevanje za izbran družbeno odgovorni projekt. Letos predstavljajo spletno kampanjo z naslovom BREZ :(: PREDSODKOV.

Pomoč društva Šent lahko poiščete v 26 krajih širom Slovenije. Vir: Šent
Pomoč društva Šent lahko poiščete v 26 krajih širom Slovenije. Vir: Šent

V Facebook profilu osebe v duševni stiski

Spletna kampanja je plod enoletnega sodelovanja med podjetjem in Slovenskim združenjem za duševno zdravje – ŠENT, ki ga vodi naslednje poslanstvo: Varovanje človekovih pravic in dostojanstva uporabnikov služb za duševno zdravje ter psihosocialna, zaposlitvena in psihiatrična rehabilitacija in ustvarjanje novih delovnih mest za težje zaposljive osebe. Kampanja se osredotoča na stigmatizacijo oseb, ki trpijo za težavami v duševnem zdravju, kar je tudi največje ovira za pravočasno ukrepanje.

Projekt je naše novoletno darilo vsem, ki vsakodnevno trpijo zaradi nerazumevanja in diskriminacije družbe do njihovih občutkov in doživljanja sveta. V njem smo želeli približati njihovo stisko splošni javnosti s prikazom izkušnje duševno bolnega prek unikatne Facebook izkušnje, kjer posameznika prikažemo v koži človeka v duševni stiski, kjer je deležen nerazumevanja in obsojanja s strani vrstnikov. Malokdo se namreč zaveda, da se lahko vsakdo ne glede na izobrazbo, kulturo in starost znajde v duševni stiski, in da lahko prav vsak posameznik pripomore k strpnejši družbi zgolj že s poslušanjem in razumevanjem bližnjega.

Špela Grabnar, Parsek

“Mene to že ne more doleteti!”

Kampanja na svoji spletni strani dobro podaja osnovne informacije in razbija lažne mite o težavah z duševnim zdravjem. Za svoj kanal sporočanja so uporabili tudi najbolj obiskano spletno družbeno omrežje, Facebook. Ustvarili so namreč aplikacijo, ki vam prikazuje vaš Facebook newsfeed ob tem, da vas postavlja v vlogo osebe s težavami v duševnem zdravju. Vsebina aplikacije seveda ni resnična in ne objavlja ničesar v vašem imenu, le postavi vas v vlogo, ko obsojanje in nerazumevanje s strani prijateljev občutite na lastni koži.

Težave v duševnem zdravju doletijo vsako peto osebo.
Težave v duševnem zdravju doletijo vsako peto osebo.

Cilj kampanje je dvig zavedanja o problematiki stigme ljudi v duševni stiski, ki se je marsikdaj sami niti ne zavedamo, če ne doleti ravno nas ali nekoga od naših bližjih. V kampanji so pripravili tudi pričevanja Slovencev, ki so se soočili s to obremenjujočo motnjo. In trenutni uspeh kampanje?

Odzivi, ki smo jih prejeli, so izredno pozitivni. Veliko ljudi nam je izrazilo čestitke in podporo ob odpiranju tovrstne tematike, ki pri nas še vedno velja za tabu. V večini so to osebe, ki so se z duševno motnjo spopadle na lastni koži ali pa je na njih pustila vtis duševna stiska bližnjega in iskreno smo veseli, ko dobimo potrditev, da smo storili korak v pravo smer. Doseganje spremembe vedenja splošne javnosti je vsekakor dolgotrajni proces, ki se ne zgodi čez noč. Želimo, da se ljudje ne bi namerno izogibali resnosti problematike diskriminacije oseb s težavami v duševnem zdravju, saj kdor meni, da se ga tovrstna tematika ne tiče, zgolj priliva olje na ogenj in implicitno podpira stigmo. Za ljudi s težavami v duševnem zdravju je stigma enako boleča kot bolezen sama, zato pozivamo vse ljudi k večji strpnosti, empatičnosti in neobsojanju ljudi, ki se na dnevni ravno borijo z občutki tesnobe, na katere ne morejo vplivati, naj bo to v družbi, na delovnem mestu ali v lastnem domu.

Špela Grabnar, Parsek

Želite pomagati? Zaprisežite!

Z namenom doseganja cilja dviga zavedanja, lahko obiskovalci tudi oddate svojo zaprisego, da boste podpirali svoje bližnje, skrbeli za svoje duševno zdravje in na stigmatizacijo slednjega opominjali tudi ostale. Zaprisego oddate s svojim Facebook računom, do sedaj pa je to storilo že preko 100 ljudi.

Priljubljeno

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Zamudili ste ...

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Družbena omrežja

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?