NLB se s Centrom inovativnega podjetništva želi približati podjetnikom

NLB se s Centrom inovativnega podjetništva želi približati podjetnikom

CIP, Center inovativnega podjetništva Nove ljubljanske banke, je vrata odprl jeseni. NLB želi z njim aktivneje sodelovati v izgradnji podpornega okolja slovenskemu podjetništvu. Gregor Sakovič, vodja centra, je za Netokracijo spregovoril o ciljih, strategiji in prihodnosti projekta.

NLB je v središču Ljubljane odprla Center inovativnega podjetništva, kjer lahko prostor brezplačno uporabljate za svoje poslovne sestanke. Vir: CIP
Center inovativnega podjetništva NLB se nahaja na Trgu Republike, v središču Ljubljane (foto: CIP).

NLB je marca lani v svojo razvojno strategijo vključila tudi ustanovitev prostora, ki bi bil primer bančne prakse oblikovanja podpornega podjetniškega okolja v sodelovanju s partnerskimi organizacijami v Sloveniji. Uradna otvoritev je potekala oktobra 2015 in rodil se je Center inovativnega podjetništva ali na kratko CIP.

Trije fazni cilji in “co-meeting” prostor

Na vprašanje, kaj CIP v osnovi sploh je, kako si ga lahko predstavljamo in kam bi ga umestili v slovensko podjetniško okolje, Gregor Sakovič, vodja centra, odgovarja, da je CIP t.i. co-meeting prostor. Prostor srečevanja podjetnikov, bančnikov in njihovih deležnikov, ki lahko v prostor pridejo in ga uporabljajo brezplačno za svoje poslovne sestanke, pri čemer ne rabite biti komitent banke NLB. Ob ustanovitvi centra so si začrtali tri fazne cilje:

Prvi fazni cilj je priprava prostora in vsebin, sledi aktivacija delavnic za podjetnike in trženje slednjega. Tretji fazni cilj pa je ponudba finančnih instrumentov in alternativnih financ. Slednji predvidevamo, da bo dosežen komaj v 2017, medtem ko je prvi cilj že dosežen, kmalu pa se približujemo izvršitvi drugega. Do konca leta 2015 smo gostili preko 4000 obiskovalcev in pripravili okrog 150 dogodkov, ki so bili zelo različne narave – od velikih konferenc do partnerskih delavnic. Delo ocenjujemo kot zelo uspešno.

Gregor Sakovič, vodja CIP-a

Pri pripravi strategije in ciljev so se veliko opirali na mnenja in izkušnje podjetnikov, zato so opravili več intervjujev, da bi lahko pripravili prostor, ki bi kar najbolje ustrezal zahtevam podjetnikov. Prostor je oblikovan zelo fleksibilno in se ga da v vsakem trenutku preoblikovati v prostor za konferenco ali sestanke. Uporabnikom je ponujena tudi knjižnica in mini pisarnica, ki omogoča tiskanje in skeniranje, za večje skupine obiskovalcev pa so na voljo tudi sestankovalnice. V centru obratuje še bar, kjer je možno naročiti pijačo.

Pri nas lahko poslovni sestanek opravite brez kakršnikoli obveznosti. Na nas pa je, da potencialnega podjetnika identificiramo z željo, da v bodoče postane naš komitent, sploh če želi prostor redno uporabljati.

Gregor Sakovič, vodja CIP-a

“Veliko časa smo brusili sekiro, preden smo odšli v gozd”

V prostoru je moč najti tudi info pult Obrtne zbornice Slovenije, ki deluje kot nosilni partner v zgodbi CIP-a. Obiskovalcu je s tem ponujeno, da na enem mestu registira podjetje, odpre bančni račun, pridobi neposreden kontakt z bančnim skrbnikom, če ga potrebuje, in pridobi konzultacije, povežejo pa ga tudi s partnerji.

Naša močna partnerska mreža omogoča, da posameznika povežemo z različnimi ljudmi. Tudi to potrebo smo zaznali s pogovori, ki smo jih opravili. Res smo veliko časa porabili za brušenje sekire, preden smo se podali v gozd.

Gregor Sakovič, vodja CIP-a

V prostoru si lahko ogledate tudi podjetniško galerijo, kjer so razstavljeni različni izdelki slovenskih podjetnikov. V sodelovanju s poslovalnicami banke so izdelki razstavljeni na še petih drugih lokacijah po Sloveniji.

Partnersko mrežo so razširili tudi zato, ker jim je kot bančnikom primanjkovalo podjetniškega znanja. Zato so se obrnili na zunanje partnerje, ki v prostor prinašajo svoje znanje. Na delavnicah omogočajo tudi neposreden stik slušatelja s predavateljem, in sicer je slednjemu namenjen čas po predavanju, ko je možnost pogovora ena-na-ena. Zaenkrat so vse delavnice in vsa predavanja brezplačna.

Center inovativnega podjetništva je zasnovan zelo fleksibilno in prostor omogoča pripravo večjih konferenc kakor tudi izpeljavo delavnic in poslovnih sestankov. Uporaba prostora je brezplačna in brez obveznosti. Vir: CIP
Center inovativnega podjetništva je zasnovan zelo fleksibilno. Prostor omogoča pripravo večjih konferenc, kakor tudi izpeljavo delavnic in poslovnih sestankov. Uporaba prostora je brezplačna in brez obveznosti (foto: CIP).

Zaradi dokapitalizacije NLB alternativnih virov financiranja do 2017 ne bo

Ker je bila banka NLB dokapitalizirana, jo zahteve Evropske komisije zelo omejujejo in vsaj do leta 2017 preprečujejo, da bi lahko postala vir kakršnegakoli alternativnega financiranja. Želijo pa v prihodnje, kot je že bilo zapisano, uporabiti tudi finančne instrumente in jih vlagati v morebitne startupe s potencialom predvsem s področja finančne tehnologije.

Trenutno še nismo tako daleč, saj je to tretja faza, prvo moramo zaključiti še drugo fazo. Mi gremo korak po korak. Vsak korak premislimo, natančno predebatiramo, če je bilo kaj narobe, gremo korak nazaj, popravimo, spremenimo strukturo, načrt in potem nadaljujemo. To nam je trenutno prioriteta, življenjski moto.

Gregor Sakovič, vodja CIP-a

Priljubljeno

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial lastnih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte debate o različnih temah in posledično pritegnitev novih naročnikov.

Zamudili ste ...

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial lastnih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte debate o različnih temah in posledično pritegnitev novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Družbena omrežja

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.