Codeable: 7 stvari, ki se jih lahko naučimo od slovensko-danskega startupa - Netokracija.si

Codeable: 7 stvari, ki se jih lahko naučimo od slovensko-danskega startupa

Codeable je slovensko-danska spletna platforma za outsourcing na področju WordPressa. Ustanovitelj Tomaž Zaman se je pred leti preselil v Prekmurje, kjer digitalnega trga praktično ni bilo, zato se je odločil, da bo priložnostno programiral prek portala Elance. Tam je spoznal Danca Pera Esbensena, s katerim sta pred slabim letom ustanovila lastno outsourcing platformo, specializirano za WordPress. Kot pravi Tomaž, je s to potezo želel predvsem "sam sebi rešiti problem", saj je prejemal čedalje več povpraševanj za manjša dela ravno v WordPressu, ki danes poganja kar 20 % spleta.

Codeable1
Slovensko-danska naveza: Tomaž Zaman in Per Esbensen (foto: Codeable)

Codeable je slovensko-danska spletna platforma za outsourcing na področju WordPressa. Ustanovitelj Tomaž Zaman se je pred leti preselil v Prekmurje, kjer digitalnega trga praktično ni bilo, zato se je odločil, da bo priložnostno programiral prek portala Elance. Tam je spoznal Danca Pera Esbensena, s katerim sta pred slabim letom ustanovila lastno outsourcing platformo, specializirano za WordPress. Kot pravi Tomaž, je s to potezo želel predvsem “sam sebi rešiti problem”, saj je prejemal čedalje več povpraševanj za manjša dela ravno v WordPressu, ki danes poganja kar 20 % spleta.

Trenutno na projektu poleg ustanoviteljev delata še programer Matjaž Muhič in oblikovalec Boris Divjak, za testiranje in načrtovanje uporabniške izkušnje pa skrbi D-Labsov Mitja Mavsar.

Prek Codeablea je bilo doslej opravljenih preko 1000 nalog v skupni vrednosti 150.000 ameriških dolarjev, od katerih je podjetje obdržalo 10% maržo. Kot nam je zaupal Tomaž, bodo provizijo v kratkem povečali na 15%, saj ugotavljajo, da je trenutni znesek po davkih in deležu PayPala preprosto prenizek.

Trenutno se ekipa ukvarja s tretjo verzijo aplikacije, ki rešuje nekatere akutne probleme in napačne hipoteze ter z graditvijo partnerstev s podjetji, ki želijo najeti zunanje izvajalce za plačljivi del WordPress podpore. Tomaž:

Ta pot se je izkazala za najboljši (in predvsem najcenejši) način pridobivanja novih strank, saj imajo potencialni klienti bistveno manj pomislekov pri uporabi relativno neznanega servisa (torej nas), če jih na to napoti neka avtoriteta. Trenutno potekajo pogovori z dvema večjima podjetijima v WordPress okolju.

Kljub temu, da so na trgu šele slabo leto, imajo fantje za seboj že dve rundi investicije in dve iteraciji produkta. Nekaj njihovih izkušenj in nasvetov preberite v nadaljevanju.

Codeable_Naslovnica
Codeable je pred kratkim lansiral nov ‘landing page’

1. Soustanovitelja se morata dopolnjevati

Vedno iščite soustanovitelja, ki je drugačen od vas. Osebo, ki vas dopolnjuje na področjih, na katerih ste šibki. Soustanovitelj mora nujno imeti sposobnosti, ki jih sami nimate.  Če oba izhajata iz iste pozicije, bosta probleme in izzive videla na enak način, kar je lahko pri reševanju omejujoče.

2. Ne delajte čevljev za stonoge!

Dober produkt je samo tisti, ki rešuje konkreten problem in za katerega je nekdo pripravljen odpreti denarnico:

Vedno so me učili, da ideja ne šteje nič, šteje šele izvedba. Jaz pa pravim, da ne šteje niti izvedba. Če delaš čevlje za stonoge,  je lahko njihova izvedba vrhunska, ampak kaj ko stonoge nikoli ne bodo kupile in nosile teh čevljev :) Šteje torej samo trg – imeti morate trg! Uporabnike, ki so pripravljeni plačati za vašo storitev.

3. Če želite denar, vprašajte za nasvet. Če želite nasvet, vprašajte za denar.

Zgornji stavek smo slišali že neštetokrat. Verjetno zaradi tega, ker je resničen :) Codeable je bil do sedaj “podprt” z dvema rundama financiranja. V prvi (75.000 dolarjev) je skupaj z dvema danskima angeloma sodeloval tudi Jugoslav Petković.  Druga, seed investicija, pa je znašala 200.000 dolarjev, vlagatelj pa je bil CAT Science. Nihče od investitorjev pa se ni takoj ogrel za stvar:

Investitor bo prvič vedno rekel ‘ne’. Vendar nikoli ne bo rekel samo ‘ne’, zraven bo dodal še mnenje, nasvet, predlog za izboljšavo. Izkoristite priložnost in ‘pilite’ pitch. Temu rečem kar ‘test-driven fundraising’. Investitor želi videti vašo voljo, vztrajnost, strast. Vlaga v črte, ne v pike – zato morata ustvariti odnos, skupno zgodbo.

Codeable2
Prek Codeablea je bilo opravljenih že preko 1000 nalog v skupni vrednosti 150.000 USD

4. Razlagajte svojo idejo – vedno in povsod!

Ne samo investitorjem. Izkoristite vsako možnost, da nekomu razložite, kaj počnete, saj nikoli ne veste, kdo vam lahko da koristen nasvet. Ali denar.

Obkrožite se s čim več ljudmi. Bolj kot nimaš pojma, več ljudi boš vprašal. Potencial, da spoznaš ljudi, ki ti bodo dejansko pomagali, se tako bistveno poveča.

5. Izkoristite osebni stik s prvimi uporabniki

Codeable je pred kratkim lansiral novo naslovnico, vendar se niso odločili za generično pot – trenutno se na njej izmenjujejo fotografije uporabnikov. Uporabnike so namreč pozvali, naj jim pošljejo svoje fotografije, ki jih bodo uporabili kot “testimoniale”. Lastnika portreta, ki bo prinesel najvišjo konverzijo, pa bodo nagradili s 500 dolarji. Odziv je bil več kot odličen! Omeniti je treba tudi, da je izdelava celotne strani Codeable delo uporabnikov platforme. Tomaž svetuje:

Vsaj na začetku ne avtomatizirajte, saj zaradi avtomatike, s katero boste sicer privarčevali s časom, lahko izgubite dragoceno povratno informacijo prvih uporabnikov. Nagovorite jih z osebnim e-mailom. Delajte ročno, zato da zaživite s produktom.

6. Pomagajte vedno in brez zadržka

Vedno imejte iskren namen pomagati drugim, saj se vam bo takšen pristop dolgoročno obrestoval s prijateljstvi in povezavami. Codeable je, denimo, ravno na takšen način prišel v stik z D-Labsom, ki je mlademu startupu z veseljem priskočil na pomoč. Sedaj sodelujejo tudi poslovno.

7. Napake so zakon.

Več napak boste naredili, več se boste naučili. To seveda ne velja za neumne pomanjkljivosti, ki so posledica lenobe ali pomanjkanja truda.

Vedno se učite iz napak. Zavedajte se, da nimate pojma, saj se lahko edino na takšen način še nekaj naučite. V trenutku ko pomislite, da znate vse, se učenje preneha in napredka ni več.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Družbena omrežja

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?