Infografika: crowdfunding in Slovenci v letu 2014

Kozji rog in meditativno jajce ali slovenski crowdfunding v 2014

Leto, ki je za nami, je postreglo z marsikaterimi presežki. Čeprav je uspeh slovenskih projektov na mednarodnih platformah za množično financiranje bistveno manjši kot v letu 2013, je bilo uspešno zaključenih 13 kampanj in zbranih 755.805 evrov. V članku analiziramo infografiko, ki jo ustvaril Žiga Berce iz Cofinderja.

Crowfunding_1
Infografiko je pripravil Žiga Berce iz Cofinderja.

V letu 2014 smo na platformah IndieGoGo in Kickstarter lahko našli kar 59 slovenskih kampanj, kar je mnogo več kot v prejšnjih letih. Spomnimo se začetkov: v letu 2011 smo prijavili zgolj eno kampanjo, naslednje leto 7, v letu 2013 pa je številka poskočila že na 31. Nekatere kampanje so bile uspešnejše od ostalih – delež slednjih je 23 % oziroma 13 uspešno zaključenih kampanj nasproti 46 neuspešnim.

Slovenska startup scena je zelo kreativna, kar dokazuje tudi podatek, da so bili Slovenci aktivni v 16 kategorijah. Med temi prednjačita kategorija dizajna in tehnologije; v slednji je na trgu uspelo le daisy.si, startupu Andreja Nastrana iz Poljan. Pametni zalivalnik rastlin, katerega baterija zdrži dolgi dve leti, je na IndieGoGo od načrtovanih 15 tisoč evrov zbral okrog 23 tisoč evrov. Na Netokraciji smo pisali tudi o najmanjšem prenosnem polnilcu za iPhone Oivo, ki pa je od načrtovanih 50.000 evrov zbral le polovico potrebnega vložka.

Pametni zalivalnik rastlin daisy je edini uspešen projekt v kategoriji tehnologije. Vir: daisy.si
Pametni zalivalnik rastlin daisy je edini uspešen projekt v kategoriji tehnologije.
Vir: daisy.si

Najbolj uspešni v dizajnu

V kategoriji dizajna je svoje cilje doseglo največ naših kampanj. Svojo zgodbo so uspešno dokončali:

  • brezžični polnilec za iPhone & Android Swich iz Lutman Design,
  • pametni skiro OLAF Boštjana Žagarja,
  • lesena kolesa Tratar bikes oblikovalca Janeza Tratarja,
  • Zen Egg Gašperja Premožeja in
  • Goat Mug za katero stoji Anže Miklavec z ekipo Equa.
Lesena kolesa Janeza Tratarja so zbrala 32.153€. Foto: Nejc Puš
Lesena kolesa Janeza Tratarja so zbrala 32.153 evrov (foto: Nejc Puš).

Zagotovo gre na tem mestu poudariti uspešnost zgodbe Goat Mug, ki je z zbranimi 458.000 ameriškimi dolarji postala druga najuspešnejša slovenska crowfunding kampanja, takoj za FlyKly. 100-odstotno vodotesna skodelica za kavo hipsterskega videza bo na svetovna tržišča prišla v začetku marca.

Če ste v začetku lanskega decembra, ko je Gašper Premože na Kickstarter lansiral kampanjo Zen Egg, pomislili na to, da temu projektu ne bo nikoli uspelo, najbrž niste bili edini. Redko kdo izmed nas si je namreč predstavljal, da bo projekt, ki je ciljal na začetnih 1.900€ evrov ob koncu prejel neverjetnih 96.210 evrov! In vendar je to neverjetna zgodba Zen Egga, največjega presenečenja lanskega leta na slovenski crowfunding sceni, ki je svoj cilj doseglo že v drugem dnevu kampanje. Ljubljanski oblikovalec Premože je iskal nekaj, kar bi rešilo problem prenapetosti in stresa v današnjem življenjskem tempu. Rešitev je našel v preprostem lesenem jajcu, ki ponuja pravo meditativno izkušnjo.

Meditativno jajce Zen Egg je zbralo 5052% več sredstev od zastavljenih. Foto: Zen Egg
Meditativno jajce Zen Egg je zbralo 5052 % več sredstev od zastavljenih (foto: Zen Egg). 

Ljubljana ostaja center nosilcev kampanj, vendar je uspešne projekte najti tudi izven glavnega mesta. Iz Maribora prihaja Kefirko, ki je pričakovani cilj presegel za 20 tisoč evrov, iz Trebnjega pa WristPick Žana Ograjška. Omenili smo tudi že uspešni zalivalnik rastlin daisy.si iz Poljan.

Slovenska crowfunding skupnost je nedvomno ena razvitejših v regiji, kar kažejo tudi odlični podatki za pretekla leta. Zagotovo lahko v letošnjem letu pričakujemo še več kreativnosti in uspešnih projektov.

Vir: Infografika

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.