Pametne kocke CubeSensors so bile pred kratkim preimenovane v Koto Smart Sensors, danes pa je podjetje predstavilo novo generacijo senzorjev in začelo z Indiegogo kampanjo, s katero želi zbrati 50.000 ameriških dolarjev.

Majhne kocke, napolnjene s senzorji, ki merijo različne parametre v zaprtem prostoru, analizirajo okolje in uporabnika prek aplikacije opozorijo, ko je nekaj narobe (ob priporočilih, kako ‘situacijo’ izboljšati), že dobro poznamo. Ekipa, ki jo vodi direktor Aleš Špetič, je po več tisoč prodanih kosih, dostavljenih v 50 držav sveta, 500 milijonih meritvah, zmagi na TechCrunch Hardware Battlefieldu in investiciji ustanoviteljev Bitstampa, dokazala, da je v Sloveniji možno ‘iz nule’ ustvariti uspešno ‘hardversko’ podjetje.
Napočil je trenutek za naslednji korak: predstavitev prve večje produktne posodobitve in kampanjo množičnega financiranja na servisu Indiegogo, s katero želijo zbrati 50 tisoč ameriških dolarjev.
Koto – barvita blagovna znamka za novo generacijo pametnih kock
Kocke CubeSensors so postale Koto Smart Sensors, spremembo imena blagovne znamke pa je ekskluzivno za Netokracijo komentirala Kotojeva Alja Isakovič:
Ime CubeSensors ni bilo najbolj preprosto za pomnjenje, zato smo že pred dobrim letom začeli iskati ime, ki bi bilo bolj preprosto, hkrati pa nas ne bi omejevalo le na obliko kocke. Koto je stara finska beseda za dom. Kratko, igrivo ime, ki se po našem mnenju odlično poda novi družini izdelkov, ki skrbijo za to, da imajo naši domovi boljše okolje.
Družino Koto sedaj sestavljajo:
- Koto Blink (69 USD) – osnoven tip senzorja, ki spremlja temperaturo, vlažnost, svetlobo in hrup. Polniti ga je treba le dvakrat letno, podatke pa lokalno hrani več tednov. Je idealen za apartmaje, vikende in potovanja.
- Koto Air (119 USD) je nadgrajena verzija Koto Blinka, ki zazna prah in škodljive pline. Zaradi sposobnosti nadzora nad kakovostjo zraka je Koto Air idealen za spalnice, otroške sobe in astmatike.
- Koto Storm (179 USD) vsebuje tudi majhen zaslon, ki prikaže trenutno temperaturo in vas obvesti o novi prejeti e-pošti ali prihajajoči nevihti.
Dostavo prvih pošiljk načrtujejo za februar 2016.
50.000 dolarjev za prve pošiljke do februarja 2016
Čeprav so se množičnega financiranja na začetku otepali, so se sedaj zanj le odločili. Kot je povedala Alja:
Proizvodnja novih produktov je precejšen zalogaj. Crowdfunding kampanja nam lahko pomaga pri tem, da naenkrat naročimo večje količine po boljši ceni. Hkrati pa tudi preverimo odziv potencialnih kupcev in vidimo, za katere senzorje bo največ zanimanja. Za startup, kot smo mi, je to odlična odskočna deska za nove produkte.
V primeru, da finančni cilj presežejo, imajo v načrtu zanimive nadgradnje produktov. Zakaj pa so izbrali Indiegogo in ne Kickstartarja, kot to naredi večina slovenskih ekip?
Z Indiegogojem smo v stiku že dalj časa, še preden smo začeli razmišljati o kampanji. Ponudili so nam precej podpore, v tednih pred kampanjo so nam odlično svetovali tudi glede vsebine in logistike kampanje.
Vse obstoječe kocke se bodo odlično razumele z novimi Koto senzorji in novo Koto aplikacijo. Kot pravi Alja, je med obstoječimi strankami že kar nekaj zanimanja za nove kocke.