Darko Dujič, direktor Ceneje.si: Postali smo ‘prva misel pred nakupom’

Vodilni spletni portal za primerjavo ponudb spletnih trgovcev v Sloveniji, Ceneje.si, je v začetku letošnjega leta prevzel Darko Dujič, predsednik Društva za marketing Slovenije in nekdanji Head of Performance za regijo Adriatic pri spletnemu velikanu Google. Že v začetku vodenja Ceneje je napovedal dodatno širitev na Jadransko regijo.

darkoDujic600px
Darko Dujič, direktor Ceneje (foto: Bojan Šverko).

V letošnjem letu praznuje portal Ceneje.si deseto obletnico, v začetku leta pa je prišlo tudi do menjave vodstva. Vajeti podjetja je prevzel Darko Dujič. Ekonomist, ki je svojo kariero pričel v Pivovarni Union, nadaljeval pri tržnih raziskavah GFK in Mercatorju, se je pred Ceneje.si ustavil tudi pri svetovno znanem Googlu. O svoji dosedanji karieri in znanju, ki ga je pridobil, je povedal:

Moja kariera je zelo kompleksna, Google je samo zadnja postaja in seveda ima velik vpliv na poznavanje področja spletnih storitev in spletnega nakupovanja. Še več, okvir delovanja, pomen relevantnosti informacije, razumevanje performance marketinga in fokus na izvedbo so zagotovo nekatere stvari, ki sem jih samo še poglobil v Googlu. Seveda pa delo izvršnega direktorja za strateški marketing, razvoj formatov in CRM v Mercatorju, v okviru katerega smo postavili tudi prvo spletno trgovino z izdelki za vsakdanjo rabo v regiji, in direktorja GfK Slovenije, ki je bila v tem času vodilna raziskovalna institucija na področju trgovine in izdelkov za vsakdanjo rabo v regiji, dodajata k širini pogleda. Ravno v tem smislu je Ceneje.si zelo dober vir informacij, ki jih je mogoče razviti v znanje za razvoj spletne trgovine in kategorij, ki jih spremljamo.

‘Majhna’ podjetja kot velik izziv

Dujič, ki je, kot je razvidno, do sedaj deloval v mnogih velikih podjetjih, je vodenje portala Ceneje.si sprejel kot velik izziv. Pri portalu je šlo za primer podjetja, ki je pripravljeno na prehod in ene razvojne stopnje na drugo, kar ga je k delu še bolj pritegnilo. Kot je povedal v enem izmed intervjujev, ga je k pridružitvi motiviralo tudi dinamično okolje spletnih storitev in potreba po hitrosti na tem področju.

V preteklosti sem že imel izkušnjo ustanoviti eno podjetje, ki še vedno uspešno deluje, ter voditi drugo manjše podjetje in delati post-nakupno integracijo v večje mednarodno podjetje. A največji izziv je, ko si odgovoren za strategijo in razvoj, hkrati pa lahko samo opazuješ rast podjetja. Zagotovo so fleksibilnost, neodvisnost, hitrost ter širina tista področja, ki so neposredno povezana z motivacijo posameznikov, kot sem jaz, kar pa ni nujno uresničljivo v velikih korporacijah.

Že s prihodom v podjetjem v začetku leta pa je Dujič napovedal širitev podjetja – tako geografsko kot v smislu storitev. Slovenski Ceneje.si se je pred petimi leti predstavil na Hrvaškem kot portal Jeftinije.hr, leta 2013 pa je luč sveta ugledal tudi Ceneje.rs v Srbiji. V letošnjem letu sta hrvaška in srbska stran doživeli tudi celostni relaunch strani, ki obsega prenovo kode, dizajna, funkcij ter izboljšanje uporabniške izkušnje. Slovenski portal je slednje doživel že pred dvema letoma.

‘Prva misel pred nakupom’

Vizija in vodilna misel zaposlenih v podjetju je biti “Prva misel pred nakupom”. Številke kažejo, da jim slednje dokaj dobro uspeva, saj so že pred leti dosegli preko 1 milijon obiskov na portalih v regiji, danes pa na mesečni ravni štejejo skoraj dva milijona obiskov v regiji, številka pa še raste.

Prepričan sem, da nismo daleč od prvega cilja, in sicer da postanemo vodilna skupina portalov za spletne trgovce in ponudbo na področju izdelkov. Primarno lahko cilje dosežemo z izrazitim fokusom na uporabnika in uporabniško izkušnjo, s kakovostjo podatkov in relevantnostjo v vsaki fazi nakupnega procesa.

V namen promocije so predstavili tudi projekt Spletni trgovec leta (STL) v Sloveniji, marca pa tudi Web trgovac godine (WTG) na Hrvaškem. S projektom STL so začeli v letu 2012, dobri rezultati pa so se pokazali že po dveh letih, ko je v projektu sodelovalo več kot 100 spletnih trgovin. Vedno več jih uporablja tudi značko Zanesljiv trgovec v svojih marketinških kampanjah in na svojih straneh.

Nagrajenci po kategorijah na Spletni trgovec leta v Sloveniji 2014. Skupni zmagovalec je mimovrste.com. Vir: STL 2014
Nagrajenci po kategorijah na prireditvi Spletni trgovec leta v Sloveniji 2014. Skupni zmagovalec je mimovrste.com. Vir: STL 2014

Projekta STL in WTG je javnost dobro sprejela, saj je v hrvaškem WTG svoje izkušnje s spletnimi trgovinami podalo kar 29.000 uporabnikov spleta, kar jim je omogočilo natančnejšo analizo uporabniške izkušnje in širši vpogled v poslovanje. S pomočjo projektov so razvili tudi nekaj orodij in podatkovnih virov, s čimer so poglobili svoje znanje na področju nakupne izkušnje.

Danes Ceneje.si v regiji na treh spletnih straneh dnevno omogoča primerjavo preko 700.000 izdelkov v številnih kategorijah in okoli 1 milijon dnevno aktivnih ponudb. Zgodba o poslovni poti Ceneje.si se sliši kot res uspešna, a seveda tudi ni šlo brez napak in padcev. Za največjo napako do sedaj štejejo lansiranje prenovljene spletne strani novembra 2013, ker je stran imela veliko tehničnih težav. A so tudi to zagato uspeli prebroditi in jo obrniti v uspeh, saj so se po lansiranju izboljšali marsikateri poslovni kazalniki. In prihodnost?

Če razmišljam še z malce daljšim časovnim horizontom, zagotovo sledi širitev s področja trgovine in izdelkov na široko področje storitev, ki je precej razpršeno. Gre za logičen korak za vrednotenje potenciala, poleg novih držav, ki pa niso nujno v regiji JV Evrope. Tu naj omenim še celostno prenovo mobilnih različic portalov, ki jo izvajamo letos v smeri izboljšanja uporabniške izkušnje. Mobilni telefon z ustrezno platformo za nakupovanje, kot so naši spletni portali, je namreč postal nepogrešljiv pripomoček in prodajni svetovalec.

Intervju sta pripravili Nika Rožanc in Ana Eterović.

Priljubljeno

Spletni marketing

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Zamudili ste ...

Spletni marketing

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Spletni marketing

Otroci in prikrito oglaševanje s spletnimi vplivneži

Morda se vem zdi, da vsi trije pojmi iz naslova niso povezani med seboj, a pokazala vam bom, da so močno prepleteni.

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.