Devops bodo kmalu uporabljali vsi - Netokracija.si

Devops bodo kmalu uporabljali vsi

3. in 4. april, ko se bo v Ljubljani zgodila že druga mednarodna konferenca DevopsDays se približujeta. 'Early bird' vstopnice so že pošle, poziv za predavatelje pa je še vedno odprt. O konceptu Devops in pripravah na dogodek smo se pogovorili z organizatorjema Andreiem Serdeliucom (CubeSensors) in Tomažem Kovačičem (Zemanta).

Tomaž Kovačič DevopsDays
Tomaž Kovačič, soorganizator DevopsDays Ljubljana (foto: Janez Klemenčič).

Andrei Serdeliuc se je lani preselil v Slovenijo iz Londona. Z računalniki se “druži” že od 4. leta, ko ga je programiranju začel učiti oče, njegova profesionalna pot pa se je začela že pri rosnih 17 letih, ko je razvijal rešitve za različna podjetja. Po delu v TVbeatu se je pridružil ekipi CubeSensors. Ko ne programira, eksperimentira v kuhinji in študira psihologijo. Tomaž Kovačič je vodja razvoja pri podjetju Zemanta, ki oglaševalcem, blagovnim znamkam in agencijam v ZDA nudi tehnologijo in platformo za dostop do naprednih oglasnih formatov na spletu (t.i. “native advertising”). Ko ne kodira, vozi gorsko kolo, deska na snegu ali organizira tehnološke dogodke, kot sta #vblatu (serija predavanj na Fakulteti za računalništvo informatiko), in, seveda, DevopsDays. S Andreiem in Tomažem sem spregovorila o gibanju Devops, konferenci DevopsDays in stanju na tehnološki sceni v Sloveniji.

Priprave za DevopsDays Ljubljana so v polnem teku. ‘Early bird’ vstopnice po ugodnejši ceni so že pošle, še vedno pa aktivno vabite predavatelje. Zakaj sta se odločila ravno za organizacijo DevopsDays dogodka?

Andrei in Tomaž: Dogodek DevopsDays tematsko pokriva najbolj boleče področje vseh ekip – komunikacijo in sodelovanje. Ne obstaja ravno veliko dogodkov, ki bi se ukvarjali s tem področjem. Veliko je govora o Devopsu kot orodju. Midva pa meniva, da je orodje zgolj stranski produkt dobro usklajenih ekip, ki skupaj rešujejo uspešno zastavljene probleme.

Andrei Serdeliuc, DevopsDays
Andrei Serdeliuc programira že od 4 . leta (foto: Janez Klemenčič). 

Ali tudi pri rednem delu uporabljata Devops in kako vama koncept pomaga? Kakšne so ključne prednosti Devopsa in katera znana podjetja so del tega gibanja?

Andrei: Od nekdaj sem povsem naravno uporabljal Devops, še preden so koncept poimenovali, saj sem vedno verjel, da je sodelovanje pomembna vrednota. Na začetku sem vedno delal v majhnih ekipah, zato sem to vrednoto lažje udejanjil.

Sam lahko delam na obeh področjih – tako v razvoju kot v operacijah in velika prednost je, da sem seznanjen z obema vidikoma. Ker se spoznam na operacije, sem lahko boljši razvijalec. In obratno. Denimo, razumem, kako nekdo, ki dela na področju operacij, želi, da konfiguriram in na strežnik spravim aplikacijo, ki jo gradim. Prav tako lahko na ostale razvijalce prenesem znanje s področja operacij in s tem vsem olajšam vsakdanje delo.

Večina podjetij, ne glede na velikost, na takšen ali drugačen način uporablja Devops koncept ali pa se vsaj k njemu nagiba. Stvar ni več nova, prednosti pa so očitne. Menim, da bo zadeva kmalu “izgubila ime” in postala nekaj normalnega, kar preprosto vsi počnejo in to je sodelovanje na poti do skupnega cilja. Z mentaliteto, po kateri se razvijalec ne dotakne ničesar, kar “diši” po operacijah, in obratno, je konec.

Naj naštejem zgolj nekaj znanih podjetij, ki so del gibanja Devops: Netflix, LinkedIn, Facebook, Twitter … Vsi so objavili različna odprtokodna orodja, ki pomagajo celotni skupnosti. Hkrati pa nenehno delijo znanja na področju razvoja.

DevopsDays Ljubljana 2015
Andreiu in Tomažu pri organizaciji DevopsDays Ljubljana pomaga Tea Klemen (foto: Janez Klemenčič).

DevopsDays Ljubljana letos poteka že drugič. Kaj ste se naučili na temelju lanskega dogodka? Kakšne cilje ste si zastavili letos in koga pričakujete na konferenci?

Tomaž: Preprosto rečeno, želimo si, da bi DevopsDays Ljubljana postal glavni letni dogodek na temo razvoja in operacij (dev & ops) v regiji. Trudimo se, da bi se na dogodku zbralo čim več oseb, ki bodo delile znanje in dobre prakse, ampak tudi “potarnale” in poiskale nasvet za izboljšanje poteka dela in infrastrukture, z namenom dodane vrednosti za stranke ali uporabnike programske opreme, ki jo gradijo. Lani smo ugotovili, da v Sloveniji obstaja dobro povezana skupina strokovnjakov z zelo podrobnim in poglobljenim znanjem s področja operacijskih sistemov, varnosti in omrežij (Jure Koren je, denimo, predavall o ZFS-ju) in skupnost zelo sposobnih razvijalcev, ki sami znajo “zorkestrirati” gručo instanc v oblaku. Če damo ti dve skupini v isto sobo, dobimo zelo zanimivo razpravo, predvsem pri OpenSpace delu konference DevopsDays.

Kaj so ključni izzivi pri organizaciji tehnološkega dogodka, kot je DevopsDays? Vam pri tem pomaga tudi globalna ekipa?

Andrei: Največji izziv, s katerim smo se spopadli pri organizaciji lanskega dogodka DevopsDays, je bil ta, da ljudje koncepta Devops preprosto niso poznali. Format konference je nekoliko drugačen – program organizatorji oblikujemo na temelju predlogov javnosti, namesto da bi sami izbirali predavatelje. Jutra so posvečena predavanjem, popoldnevi pa formatu OpenSpace, ko lahko vsakdo sproži debato in razpravlja o temah, ki ga zanimajo.

Ko sem se preselil v Slovenijo, sem bil presenečen nad dejstvom, da veliko razvijalcev sploh ni prisotnih na spletu in ne spremljajo dnevnih dogajanj na področju tehnologije. Potreba po tovrstnem dogodku je bila očitna, vendar pa sem potreboval nekaj časa, da odprem prave komunikacijske kanale. Sedaj, ko dogodek organiziramo drugič, je bistveno lažje, saj je tehnološka skupnost bolj seznanjena s konceptom.

Glavni organizatorji dogodkov DevopsDays kot tudi organizatorji iz regije so naredili veliko pri promociji samega imena, prav tako pa so postavili visoka pričakovanja. Ko slišim, da se bo nekje zgodil dogodek DevopsDays, preprosto vem, da bo vrhunski.

Kakšno je vajino mnenje o ravni tehničnega znanja v Sloveniji in širši regiji?

Tomaž: Če sodimo zgolj po razpravah, ki smo jih lani slišali v OpenSpace delu konference, v naših krajih živi veliko motiviranih, izkušenih in veščih strokovnjakov s področja razvoja in operacij. Pogrešamo pa strokovnjake, ki se soočajo s podobnimi izzivi, ampak v veliko večjem obsegu in so se bili prisiljeni izuriti v “devops” orodjih ali pa so jih morali razviti sami.

Netokracija je regijski medijski sponzor dogodka DevopsDays Ljubljana.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.