Včeraj, 4. junija, je v ljubljanskem hotelu Union potekala že četrta slovenska konferenca DIGGIT, na temo digitalnih komunikacij, organizirana s strani Marketing Magazina in TSmedie. Tuji in domači strokovnjaki na področju digitalnega komuniciranja so več kot 350 obiskovalcem postregli s kvalitetnimi vsebinami in dobrimi primeri iz prakse.
Po uvodnem jutranjem nagovoru smo bili priča predavanju Pawela Kolende (IAB Europe), ki je govoril o digitalnosti Evrope in se spraševal, kdaj bo digitalna postala tudi Slovenija. Na podlagi raziskav nam je predstavil stopnjo digitalnosti posameznih držav Srednje in Vzhodne Evrope ter pokazal, da je Slovenija v samem vrhu rasti. Pojasnil je, da rast digitalnosti povzročajo socialna omrežja (predvsem Facebook), video vsebine (predvsem YouTube), mobilnost, podatki in merjenja. Zanimivo je, da v prostem času največ Slovencev brska po internet, kar je postal njihov način življenja, po uporabi tabličnih računalnikov pa smo na 2. mestu, med vsemi Srednjimi in Vzhodno Evropskimi državami.

Pred odmorom za kavo je potekala še okrogla miza, ki jo je vodil Sašo Dimitrijevski (Pristop), na kateri so se Irena Čuk (NLB), Marko Derča (A.T. Kearney) in Dare Klavžar (SAS) pogovarjali o vročih trendih na področju digitalnega oglaševanja v realnem času, vsebinah na različnih kanalih in odzivnih dizajnih.
V nadaljevanju sta potekala dva vzporedna predavanja. V prvem sklopu je v eni dvorani Matevž Klanjšek (Celtra) govoril o tem, da se oglaševalci vedno bolj osredotočajo na potrošnike, kar je prav, vendar pri tem pogosto pozabljajo na vsebino in sporočilo, ki ga želijo podati, v drugi pa Urban Pfeifer (TSmedia), ki je iskal popolno razmerje med tveganjem in vložkom pri načrtovanju razvoja.
V drugem sklopu vzporednih predavanj pa je v eni dvorani Gerhard Guenther (Digitalsunray Media) govoril o vpletenosti uporabnikov na mobilnih napravah ter izpostavil je še pomen interakcije, video vsebin in osredotočenosti na kazalnike uspešnosti, ter v drugi dvorani Elena Aleksandrova (Bayer AlpeAdria) in Matjaž Butara (Grey Group) na primeru Canesten GYN pokazala, kako z relevantno vsebino na spletu povečati prodajo v lekarnah in kako spodbuditi interakcijo s potrošnikom.

Po kosilu je sledilo predavanje Scotta Thwaitesa (Twitter), ki je zagotovo veljalo za vrhunec dneva. Podal nam je nekaj zanimivih informacij v povezavi s Twittrom, kot npr., da je dnevno objavljenih 3,5 bilijonov tweetov, da ljudje odklenemo telefon približno 110-krat na dan, da 80 odstotkov uporabnikov do Tweeterja dostopa preko mobilnih naprav in kar 40% uporabnikov uporabi Tweeter takoj ko se zbudijo.
Po tem je zopet potekalo vzporedno predavanje Simone Koren (Atlantic Grupa) in Zenela Batagelja ter Petre Osell (Valicon). Prva je govorila digitalni komunikaciji blagovne znamke Donat Mg, o tem kako blagovno znamko približati ciljnim skupinam in o rezultatih in poteku kampanje Nosečka Mg. V drugi dvorani pa je potekal pogovor na temo spletnih kanalov kot del izkušnje, ter o tem, kaj stoji za njimi, kako so vpeti v poslovanje podjetja, kaj ima podjetje na koncu od njihove uporabe in kje je priložnost za kreativno industrijo.
Pred drugim odmorom za kavo je potekala še druga od vsega skupaj treh okroglih miz Diggita, na temo digitalnega izenačevanja malih podjetij z velikimi. Tina Zdjelar (Smooth), Alenka Košir (VIIT) in Ksenja Klepec Šimenc (Kakadu) so se z Jasno Suhadolc (Virtua PR) pogovarjale o digitalnem komuniciranju vsake posameznice in predvsem o tem, kje vidijo svoje prednosti komuniciranja v primerjavi v večjimi podjetij. Strinjale so se, da pri vseh komunikacija poteka spontano in ni vnaprej pripravljena, v čemur vidijo dodaten plus.

V zadnjem sklopu se je odvilo predavanje Kevina Denta (The App Layer Economy), ki svetuje, da podjetja najprej razmislijo, ali bi sama uporabljala aplikacijo in se potem lotijo ustvarjanja, saj nima smisla ustvarjati aplikacij, ki so se same sebi namen. “Ljudje ne uporabljajo več pametnih telefonov zaradi njigovih aplikacij, ampak zato ker so lepi,” je povedal Dent.
V nadaljevanju je potekalo še video predavanje, v živo iz New Yorka, iz kjer se je oglašal John Bain (TotalBiscuit), eden najboljših komentatorjev video iger na svetu, ki je delil svojo zgodbi o uspehu na YouTubu.

Za zaključek dneva se je odvila še zadnja okrogla miza, z naslovom WTF? – Kaj sploh sprašuješ? Janja Božič Marolt (Mediana) je predstavila rezultate raziskave o navadah najstnikov, pri kateri so ugotovili, da trije od štirih najstnikov uporablja pametne telephone, računalniki, tablice in računalniške igrice začnejo edinci uporabljati v povprečju že pri od sedmih do devetih letih, otroci, ki imajo tudi brate in sestre, pa pri 13ih letih. Okrogla miza je bila drugačna tudi zato, ker so na njej sodelovali 11-letna Lana, 12-letni Filip in 13-letna Jana Aleksa, ki že imajo pametne mobilne telefone, računalnik uporabljajo okoli šest ur na dan, ne uporabljajo Facebooka in Instagrama ter odlično razumejo angleško.
PODELJENE SO NAGRADE DIGGIT!
V večernem delu je potekala še podelitev nagrad Diggit, za kreativne rešitve preteklega leta v različnih kategorijah. Velike nagrade so bile podeljene:
- Zavarovalnici Triglav in agenciji Pristop ( Virtualni poleti Planica 2015) za najboljšo digitalno inovacijo
- Renderspacu, Atlantic Grupi in Drogi Kolinski (ekosistem spletne pojavnosti Donat Mg) za najboljši digitalno strategijo
- Mediodromu in Renault Nissanu Slovenija za najboljšo oglaševalsko kampanjo Twingospodične

Podeljene so bile še nagrade v kategoriji finančne storitve, zavarovalništvo in bančništvo (KBM in Zavarovalnica Triglav, oboje v sodelovaju s Pristopom), v avtomobilske industrije (Mediodrom in Renault Nissan Slovenije), hrane in pijače (Renderspace in Atlantic Grupa), IT in telekomunikacije (Renderspace in Telekom), izdelkov za dom (Impakta Les in Idearna), poklicno izobraževanje (Enki in Center RS) in v kategoriji neprofitnih organizacij (Nacionalni inštitut in Enki). Zlato nagrado DIGGIT 2015 v kategoriji storitve je prejelo podjetje GEN-I za spletno mesto Poceni elektrika. V kategoriji turizem sta zlato nagrado prejela Zavod Znanje Postojna in agencije Enki za spletno mesto Muzej krasa.