5 trendov v digitalnem marketingu za leto 2016

5 trendov v digitalnem marketingu za leto 2016

Ob koncu leta so pogledi aktualni. Tako tisti za nazaj kot tisti, usmerjeni v prihodnost. Kaj bo prineslo novo leto? O čem se bo govorilo, kaj se bo kupovalo? Direktorica marketinga agencije Madwise Lea Lipovšek napoveduje 5 digitalnih trendov za leto 2016.

Lea Lipovsek kolumna
Grafika: Business 2 Community

Na podlagi vsega prebranega in narejenega lahko poskusim napovedati, kaj bo leto 2016 pomenilo za digitalni marketing. Navsezadnje se svet ne resetira 1. januarja. Bo pa ta čas prihodnje leto nadvse zanimivo pogledati nazaj, kako bo z uresničevanjem napovedi.

1. Marketing automation

Sistem marketinške avtomatizacije, priklopljen na spletno stran in povezan z družabnimi omrežji, bo nujen. Če se želimo iti marketing, osredotočen na uporabnika, pač moramo vedeti, kaj mu je všeč in kaj ne, kaj si je ogledal na spletni strani in kje vse je naše podjetje že komuniciralo z njim.
Marketing automation bo TOP investicija v prihodnjem letu. Marketingarji ga hočejo, prodajniki so navdušeni, direktorjem se svetijo oči. Le informatiki so mogoče malce skeptični nad novo mašinerijo. A na srečo so ponudniki legitimnih MA sistemov precej ustrežljivi in zmogljivi.

Merljivost, ki jo omogoča marketinška avtomatizacija (ime ji dela malo krivice), predstavlja ključen korak naprej v marketingu. Razumevanje kupca od prvega klika na spletni strani pa do zaključka nakupa bo postalo vedno večja prioriteta. Pa naj bo to zaradi želje prodati več ali pristne customer-centric filozofije. Navsezadnje se na mnogih točkah stikata.

2. Vsebinski marketing

Občutek imam, da se marketing s pomočjo kakovostnih vsebin v Sloveniji počasi prijemlje. Podjetja vedno bolj razumejo, da ima digitalni kupec v rokah vse niti. Najbolj mu je torej ponuditi, kar želi.

V 2016 bo še malce več razumevanja, da za kakovostne vsebine potrebujemo tudi kakovostne avtorje – ki niso zastonj.

Z razmahom vsebinskega marketinga je vsebin vedno več in več. Še bolj pomembno bo, da se podjetje jasno razlikuje od vseh ostalih in ponudi tisto “nekaj več”. Kar se tiče oblik oziroma formatov vsebine, v ospredje prihajajo interaktivni elementi. Bralci oziroma uporabniki si želijo informacij, ki so predstavljene na zanimiv in zapomnljiv način. V naslednjem letu bodo našo pozornost imele interaktivne infografike, premišljeno pripravljeni kvizi in klikabilne sheme.

Še beseda za izvorno oglaševanje (native advertising). Nekateri mediji so ga že vzeli za svojega in ga ponujajo podjetjem kot del svoje storitve, skupaj s kakovostnimi avtorji. V 2016 pričakujem še naprednejše metode uporabe tovrstnih vsebin – od osredotočanja na ozko ciljno publiko do zajema podatkov in osebnega remarketinga.

3. Povezovanje online in offline sveta

Internet stvari, senzorji, beaconi in RFID značke v svetu logistike niso novost, vedno bolj pa se njihove uporabnosti zaveda marketing. Posvojili so jih trgovci pri zagotavljanju omni-channel izkušnje za svoje stranke. Od spletne strani, e-maila in družabnih kanalov do spremljanja obiska v trgovini, ponudbe optimalnih izdelkov na mobilnih aplikacijah in enostavnega nakupa, ne da bi bilo sploh potrebno izdelke zložiti na tekoči trak. Ali pa trgovin sploh ne bomo več obiskovali, saj mleko in špagete lahko dobimo dostavljene na dom ali v službo. Novo zalogo mleka in paštete bo lahko naročil tudi naš hladilnik sam, a najbrž v 2016 še ne bo silnega razmaha pametne bele tehnike.

Simpatičen primer povezovanja online in offline aktivnosti obiskovalca je Disney. Zapestnice, ki jih uporabljajo, bi bile lahko nemudna inspiracija za ponudnike wellness storitev. Vsi ti podatki … vse te priložnosti.

4. Družbena omrežja kot kredibilen kanal

Občutek imam, da so bila naša podjetja dolgo zadržana do družbenih omrežij. Bolj ko gremo v B2B sfero, več je skepse. Marsikatero je naredilo Facebook, Twitter in LinkedIn profil/stran/račun samo zato, ker so ga drugi.

Družbena omrežja so dokazala pomembnost svojega obstoja tudi za poslovni svet. Nakupne odločitve se dogajajo na Facebooku, sestanki se dogovarjajo prek LinkedIn sporočil … sploh z novim uporabniškim vmesnikom za telefone bo tega še več. Nove iskalne sposobnosti Facebooka ter zmožnost plačevanja znotraj aplikacije širijo meje marketinške domišljije za naslednje leto.

V 2016 bodo podjetja še bolj vključevala družbena omrežja v svoj marketinški miks. In ker vemo, da družbeniji mediji niso zastonj ter da ena objava na mesec ni nikakršno upravljanje kanala, bodo k nalogi pristopila malenkost bolj pametno. Na podlagi izkušenj (svojih in drugih) bodo bolj pametno izbirala, kje sploh bodo prisotna.

5. Small data za velike odločitve

Do sedaj smo se že naučili, da z digitalnimi aktivnostmi lahko pridobimo cele kupe podatkov. O obisku naše spletne strani, o oglasih, o klikih, popotovanjih sem ter tja, zaključenih nakupih, nedokončanih nakupih, kupcih in njihovih interesih, nacionalnosti, operacijskih sistemih njihovih naprav, …

Videli smo tudi, da se s količino vseh podatkov povečuje tudi potreba po njihovem razumevanju in poenostavitvi. Komplicirane analize in veliki grafi so sicer impresivni, vendar so prevčkrat ostali sami sebi namen.

Drznem si predvideti, da se bo v naslednjem letu vedno več podjetij osredotočalo na uporabo pridobljenih podatkov za poslovne odločitve. Izluščenje relevantnih informacij in njihova interpretacija bo ena ključnih nalog pametnega marketinga.

Ob pisanju sem vseskozi razmišljala, ali bi “mobile” morala biti ena izmed točk. Ker pametni telefoni in aplikacije so pa ja super. A menim, da bo zgornjih 5 trendov v naslednjem bolj vplivalo na marketing. Prilagodljivost vsakega na mobilne naprave je pa itak nujna.

Veliko pametne uporabe tehnologije v 2016 želim!

Komentarji

  1. Nenad Senić

    Nenad Senić

    28. 12. 2015. v 19:20

    Lea,

    odlično kot vedno. Opozoril bi pa, da vsebinski marketing ni samo “kakovostna vsebina”. Daleč od tega, vključuje tudi avtomatizacijo, strateško razmišljanje, merjenje. Napaka je o njem razmišljati samo kot o pripravi vsebine.

    Drugo, ne vem, če se Robert Rose in Joe Pulizzi s tabo strinjata glede družbenih medijev :))

    Lepe praznike, N.

  2. Lea Lipovšek

    Lea Lipovšek

    5. 1. 2016. v 14:03

    Nenad, absolutno se strinjam, da je “content marketing” precej več, kot samo dobra vsebina in hvala za komentar. V 2016 si želimo tudi več (zapisanih) strategij vsebinskega marketinga, njihovega pametnega izvajanja in optimizacije – za bralce in za poslovne cilje.

    Haha, da, Rose in Pulizzi bi najbrž 4. točko umestila med “rante”. Mislim pa, da bomo na osredotočanje na lastne komunikacijske (in medijske) kanale pri nas še kakšno leto počakali :)

    Super štart novega leta želim, Lea

Comments are closed.

Priljubljeno

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Zamudili ste ...

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Družbena omrežja

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?