Dobro blago se samo hvali: Zakaj so slovenski startupi tiho?

Pred dnevi sem v svojem značilno neposrednem slogu pokomentiral kiks, ki se je zopet pripetil slovenskim hitro rastočim podjetjem. Objavljena je bila namreč lestvica petdesetih najhitreje rastočih podjetij iz Srednje Evrope, ki jo je izdelala revizijska in svetovalna družba Delloite in kjer med ostalimi najdemo tudi štiri podjetja iz Hrvaške ter eno iz Srbije. O slovenskih podjetjih ne duha, ne sluha.

2013-11-22_2338
Med 50 najhitreje rastočimi podjetji v Srednji Evropi ni niti enega slovenskega (vir: Delloite)

Pred dnevi sem v svojem značilno neposrednem slogu pokomentiral kiks, ki se je zopet pripetil slovenskim hitro rastočim podjetjem. Objavljena je bila namreč lestvica petdesetih najhitreje rastočih podjetij iz Srednje Evrope, ki jo je izdelala revizijska in svetovalna družba Delloite in kjer med ostalimi najdemo tudi štiri podjetja iz Hrvaške ter eno iz Srbije. O slovenskih podjetjih ne duha, ne sluha. Na dokument sem postal pozoren, ker je bila ena od štirih hrvaških podjetij družba 5 Minuta d.o.o., ki je tako rekoč sestrska družba našega portfeljskega podjetja Shoutem. Ob pregledu stopenj rasti nekaterih podjetij na lestvici sem zastrigel z ušesi in takoj pomislil, da v Sloveniji gotovo obstajajo podjetja, ki so v zadnjem letu zrasla bolj kot nekatera izmed navedenih v dokumentu. Zato sem se vrnil na metodologijo, kjer sem zasledil podatek, da so na seznam uvrščena podjetja, ki so se sama nominirala, ali pa jih je nekdo drug. Končni izbor pa je seveda v domeni izdajatelja, torej družbe Delloite. Metodologija se mi zdi popolnoma legitimna, avtor si je pač prihranil nekaj dela z brskanjem po bazah in oddelal samo končni izbor.

Ker me je zmotilo, da se nobeno od slovenskih tehnoloških podjetij ni nominiralo za ta nabor, sem svoje nestrinjanje s pasivnostjo izrazil z objavo na Facebooku in zraven dodal, da nas Hrvati in Srbi spet »šišajo«. Seveda sem vnaprej vedel, da bodo pripombe na metodologijo, ampak to me ni niti najmanj motilo. Veliko bolj me zmoti to, da znova in znova ugotavljam, kako si domača podjetja postavljajo napačne prioritete. Kljub temu, da je zdaj že večina mladih podjetnikov prebrala »Lean Start-up« in so fraze MVP in podobno del vsakdanjega besednjaka večine podjetnikov, se zaenkrat s tem očitno ukvarjamo bolj v teoriji kot v praksi. V praksi žal še vedno podjetja predvsem optimizirajo svoje proizvode in iščejo skrite rezerve v cenah vhodnih komponent, v proizvodnji, v urnih postavkah programerjev, z učinkovitejšimi razvijalskimi orodji in podobno, obenem pa zanemarjajo izredno pomemben del poslovanja, ki se veže na optimiziranje poslovnega modela, prodajnih strategij, prodajnih procesov in očitno tudi oglaševanja.

Ko sem se namreč kasneje pogovarjal z nekaterimi podjetniki o zgoraj opisani študiji, se je večina sicer strinjala, da bi se morda lahko kako podjetje več prijavilo tudi iz Slovenije, praktično nihče pa ni objave med petdeset najhitreje rastočih podjetij iz regije videl z oglaševalskega vidika. Nihče ni pomislil, da si s tovrstno izpostavljenostjo verjetno pridobiš večjo pozornost kot z vsem poznanimi adwords-i ali plačanimi klasičnimi digitalnimi/tiskanimi oglasi.

Podobno opažam na podjetniških dogodkih po regiji zahodnega Balkana. Na vse dogodke prihajajo podjetja iz praktično vseh držav, Slovenija pa je vedno med slabše zastopanimi. Zakaj? Zopet – me pokličejo slovenski podjetniki, ali se splača it na določeno konferenco, ali bo tam kak investitor, ki bi ga zanimalo njegovo podjetje. Težko je določiti točno tiste dogodke, na katere bi lahko šel podjetnik z vnaprejšnjo garancijo, da bo zbral denar od investitorja, s katerim se bosta srečala tam. Najverjetneje se to ne bo zgodilo v prvem poskusu, ampak pravilo, ki se ga moramo tukaj držati, je sledeče: kdor strelja, morda res mnogokrat zgreši, ampak kdor ne strelja, pa nima niti najmanjših možnosti, da zadane.

Da vas ne zmedem do konca z mojim razmišljanjem o tem, koliko naj se podjetje pojavlja na dogodkih, oz v tovrstnih medijih: odgovor je ne preveč in ne premalo. Kljub redkim izjemam v Sloveniji, ki se bistveno preveč ukvarjajo s pojavljanjem na dogodkih in za katere mi ni jasno, kdaj jim ostane čas, da še kaj naredijo, za večino velja, da so preveč zaprta vase in premalo izpostavljajo svojo vlogo na trgu. Zato bi se morale take ugodne priložnosti kot je bila omenjena študija, veliko učinkoviteje izkoriščati.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Spletni marketing

Čez štiri dni v Ljubljani: Ecommerce Day 2017

Čez štiri dni se bodo strokovnjaki s področja spletne trgovine zbrali na enem mestu, na največji regijski konferenci o spletnem nakupovanju. Ecommerce Day 2017, ki ga organizirata Shopper's Mind Slovenija in Ceneje.si, se bo 28. in 29. novembra odvil v Ljubljani. Izkoristite izjemno priložnost in si zagotovite vstopnico za mreženje z več kot 200 strokovnjaki spletnega trženja.

Kultura 2.0

Zakaj si moraš poiskati službo v ‘digitalu’, razkriva Mak Kordić v 2. oddaji Digitalna kava

V drugi oddaji Digitalna kava smo govorili z Makom Kordićem, lastnikom in direktorjem digitalne agencije CNJ Digital. Mak pravi, da v znanju in idejah vidi moč, vse ostalo pa se da najeti.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.

Kultura 2.0

Kako zgleda tvoj ‘lajf’, če oblikuješ nogavice, razkriva (digitalna) kava z Zulu Zion

Na slovenski digitalni sceni deluje kup nadarjenih oseb, ki so hkrati izredno zanimivi sogovorniki. Ustvarili smo serijo video intervjujev, v katerih se ob dobri kavi pogovarjamo s kreativnimi ljudmi.