Dobro blago se samo hvali: Zakaj so slovenski startupi tiho?

Pred dnevi sem v svojem značilno neposrednem slogu pokomentiral kiks, ki se je zopet pripetil slovenskim hitro rastočim podjetjem. Objavljena je bila namreč lestvica petdesetih najhitreje rastočih podjetij iz Srednje Evrope, ki jo je izdelala revizijska in svetovalna družba Delloite in kjer med ostalimi najdemo tudi štiri podjetja iz Hrvaške ter eno iz Srbije. O slovenskih podjetjih ne duha, ne sluha.

2013-11-22_2338
Med 50 najhitreje rastočimi podjetji v Srednji Evropi ni niti enega slovenskega (vir: Delloite)

Pred dnevi sem v svojem značilno neposrednem slogu pokomentiral kiks, ki se je zopet pripetil slovenskim hitro rastočim podjetjem. Objavljena je bila namreč lestvica petdesetih najhitreje rastočih podjetij iz Srednje Evrope, ki jo je izdelala revizijska in svetovalna družba Delloite in kjer med ostalimi najdemo tudi štiri podjetja iz Hrvaške ter eno iz Srbije. O slovenskih podjetjih ne duha, ne sluha. Na dokument sem postal pozoren, ker je bila ena od štirih hrvaških podjetij družba 5 Minuta d.o.o., ki je tako rekoč sestrska družba našega portfeljskega podjetja Shoutem. Ob pregledu stopenj rasti nekaterih podjetij na lestvici sem zastrigel z ušesi in takoj pomislil, da v Sloveniji gotovo obstajajo podjetja, ki so v zadnjem letu zrasla bolj kot nekatera izmed navedenih v dokumentu. Zato sem se vrnil na metodologijo, kjer sem zasledil podatek, da so na seznam uvrščena podjetja, ki so se sama nominirala, ali pa jih je nekdo drug. Končni izbor pa je seveda v domeni izdajatelja, torej družbe Delloite. Metodologija se mi zdi popolnoma legitimna, avtor si je pač prihranil nekaj dela z brskanjem po bazah in oddelal samo končni izbor.

Ker me je zmotilo, da se nobeno od slovenskih tehnoloških podjetij ni nominiralo za ta nabor, sem svoje nestrinjanje s pasivnostjo izrazil z objavo na Facebooku in zraven dodal, da nas Hrvati in Srbi spet »šišajo«. Seveda sem vnaprej vedel, da bodo pripombe na metodologijo, ampak to me ni niti najmanj motilo. Veliko bolj me zmoti to, da znova in znova ugotavljam, kako si domača podjetja postavljajo napačne prioritete. Kljub temu, da je zdaj že večina mladih podjetnikov prebrala »Lean Start-up« in so fraze MVP in podobno del vsakdanjega besednjaka večine podjetnikov, se zaenkrat s tem očitno ukvarjamo bolj v teoriji kot v praksi. V praksi žal še vedno podjetja predvsem optimizirajo svoje proizvode in iščejo skrite rezerve v cenah vhodnih komponent, v proizvodnji, v urnih postavkah programerjev, z učinkovitejšimi razvijalskimi orodji in podobno, obenem pa zanemarjajo izredno pomemben del poslovanja, ki se veže na optimiziranje poslovnega modela, prodajnih strategij, prodajnih procesov in očitno tudi oglaševanja.

Ko sem se namreč kasneje pogovarjal z nekaterimi podjetniki o zgoraj opisani študiji, se je večina sicer strinjala, da bi se morda lahko kako podjetje več prijavilo tudi iz Slovenije, praktično nihče pa ni objave med petdeset najhitreje rastočih podjetij iz regije videl z oglaševalskega vidika. Nihče ni pomislil, da si s tovrstno izpostavljenostjo verjetno pridobiš večjo pozornost kot z vsem poznanimi adwords-i ali plačanimi klasičnimi digitalnimi/tiskanimi oglasi.

Podobno opažam na podjetniških dogodkih po regiji zahodnega Balkana. Na vse dogodke prihajajo podjetja iz praktično vseh držav, Slovenija pa je vedno med slabše zastopanimi. Zakaj? Zopet – me pokličejo slovenski podjetniki, ali se splača it na določeno konferenco, ali bo tam kak investitor, ki bi ga zanimalo njegovo podjetje. Težko je določiti točno tiste dogodke, na katere bi lahko šel podjetnik z vnaprejšnjo garancijo, da bo zbral denar od investitorja, s katerim se bosta srečala tam. Najverjetneje se to ne bo zgodilo v prvem poskusu, ampak pravilo, ki se ga moramo tukaj držati, je sledeče: kdor strelja, morda res mnogokrat zgreši, ampak kdor ne strelja, pa nima niti najmanjših možnosti, da zadane.

Da vas ne zmedem do konca z mojim razmišljanjem o tem, koliko naj se podjetje pojavlja na dogodkih, oz v tovrstnih medijih: odgovor je ne preveč in ne premalo. Kljub redkim izjemam v Sloveniji, ki se bistveno preveč ukvarjajo s pojavljanjem na dogodkih in za katere mi ni jasno, kdaj jim ostane čas, da še kaj naredijo, za večino velja, da so preveč zaprta vase in premalo izpostavljajo svojo vlogo na trgu. Zato bi se morale take ugodne priložnosti kot je bila omenjena študija, veliko učinkoviteje izkoriščati.

Priljubljeno

Spletni marketing

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Zamudili ste ...

Spletni marketing

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Spletni marketing

Otroci in prikrito oglaševanje s spletnimi vplivneži

Morda se vem zdi, da vsi trije pojmi iz naslova niso povezani med seboj, a pokazala vam bom, da so močno prepleteni.

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.