Facebok chat-boti – revolucija za poslovanje?

Klepetalni roboti, bolj znani pod tujim izrazom “chat-bots”, so najnovejši trend v svetu hitro razvijajočega se digitalnega marketinga. Čez lužo so številna podjetja že osvojila nov val Facebookovih tehnoloških novosti in razvila svoje čvekalce. Pri nas pa podjetja še tipajo, katere prednosti ponuja orodje. Zakaj se je chat-bot revolucija zgodila ravno danes in kakšne prednosti prinaša podjetjem?

chatBot

Spletna konverzacija je v zadnjih letih postala eden ključnih stebrov investicij in razvoja tehnoloških velikanov, kot je Facebook. V prvi polovici leta 2016 je največje število prenosov zabeležil prav Facebook Messenger (SurveyMonkey). Še bolj zgovorno pa je poročilo Business Insiderja, da so najbolj priljubljene chat aplikacije kot so Whatsapp, Facebook Messenger, Telegram in Wechat že presegla število mesečnih uporabnikov najbolj priljubljenih družbenih omrežij (Facebook, Twitter, Instagram in LinkedIn). Aplikacije za spletno čvekanje so krepko prehitele družbena omrežja.

madwiseBot1
Primerjava števila mesečnih uporabnikov štirih najbolj uporabljanih klepetalnih aplikacji in štirih najbolj razširjenih družbenih omrežij.

Aplikacije za čvekanje že dolgo niso namenjene le povezovanju in komuniciranju s prijatelji. Uporabnikom omogočajo, da se povežejo tudi z njihovimi priljubljenimi tržnimi znamkami. Prihaja torej čas, ko bodo podjetja lahko izkoristila priložnosti, ki jih tovrstne aplikacije z ogromnim številom mesečnih uporabnikov ponujajo.

Facebook ne skriva želje po prevzemu primata na tem področju. Pred dvema letoma je za vrtoglavih 19 mlijard dolarjev prevzel podjetje, ki je razvilo aplikacijo Whatsapp. Razlog za tovrstno potezo pa je tudi izjemen uspeh aplikacije WeChat, ki na Kitajskem sproža pravo revolucijo. Kontroverzna chat aplikacija se razvija v vseobsegajočo platform, prek katere lahko uporabniki opravijo nakupe, rezervacije letov, se naročijo na pregled pri zdravniku in še več. Vse med pogovorom s prijatelji.

Facebook Messenger kot nov komunikacijski kanal

Podjetja vedno več sredstev vlagajo v trženje na družbenih omrežjih, malo pa se jih odloča z investicijo sredstev in časa v trženje na platformah za spletno konverzacijo. To se bo zagotovo spremenilo, ko bodo razvijalci ponudili dodatne storitve in podjetjem oziroma tržnim znamkam omogočili povezovanje s svojimi ciljnimi občinstvi. Tovrstne aplikacije imajo tudi številne lastnosti, ki so privlačne za vsa podjetja. Na primer ogromno število uporabnikov, veliko preživetih ur dnevno znotraj aplikacij in predvsem demografija uporabnikov (veliko število uporabnikov v starostni skupini med 16–24 let. Vir: Business Insider)

Facebook je prepoznal priložnost in začel z razvojem novih zmogljivosti Messenger aplikacije.

Tega se je lotil z izboljšavami za uporabnike in z novimi funkcionalnostmi za podjetja. Messenger je postal hitrejši, uporabnikom ponudil možnost video klicev, uporabo novih emoji-jev ter pošiljanje slik in gif-ov. Ključna pa je bila uvedba Business on Messenger, ki podjetjem ponuja nove načine interakcije z uporabniki. Ključne novosti povzema spodnja infografika:

Novosti Facebook Messenger platforme
Novosti Facebook Messenger platforme

Facebook z razvojem novih funkcionalnosti za podjetja nadaljuje tudi v letošnjem letu. V želji podjetjem omogočiti bolj osebno in proaktivno komunikacijo z Messengerjevimi uporabniki je pred dobrimi štirimi meseci objavil novico o novi zmogljivosti platforme. Ta sedaj uporabnikom ponuja postavitev t. i. chat-bota. To je sprožilo izjemen odziv v številnih spletnih medijih, ki pišejo o digitalnem marketingu na družbenih omrežjih. Zakaj torej gre?

Kaj so chat-boti?

Chat-bot je program, ki deluje znotraj Messenger vmesnika in avtomatizirano komunicira z uporabniki. Pogovor poteka  s pomočjo tekstovnih ukazov, na katere se chat-bot samodejno odziva na podlagi vnaprej postavljene strukturirane vsebine. Chat-boti niso nova iznajdba. Zakaj torej tolikšno navdušenje prav zdaj? Deloma smo že odgovorili. Glavni razlog je izjemen porast števila uporabnikov Facebook Messengerja in ostalih chat aplikacij. Drugi pa se skriva v hitrem napredku tehnologij za procesiranje naravnega jezika, kjer prednjačita predvsem Apple in Google s Siri in Now.

Facebook za lažje oblikovanje chat-botov ponuja orodje za procesiranje naravnega jezika Wit.ai, ki je namenjeno enostavnejšemu oblikovanju chat-botov v Messengerju. Razvilo ga je manjše start-up podjetje, ki je pred časom prešlo pod Facebookovo okrilje. Na podlagi vzorčnih konverzacij se bot nenehno uči in z vsako interakcijo  postaja “inteligentnejši”. Gre torej za neke vrste umetno inteligenco. Cilj je tretjim osebam omogočiti oblikovanje virtualnih čvekalcev, ki jih lahko preprosto integrirajo z obstoječo Messenger platformo.

Orodje za procesiranje naravnega jezika Wit.ai
Orodje za procesiranje naravnega jezika Wit.ai

Kako lahko Messenger chat-bot pomaga podjetjem?

Prednost Messenger chat-bota je v tem, da imajo uporabniki številne funkcionalnosti na voljo v eni aplikaciji. Medtem, ko moramo naprimer pred nakupom izdelkov iskati informacije na Googlu, naročati izdelke iz spletnih trgovin (npr. Mimovrste) ter odpirati aplikacijo za
e-pošto, kjer prejemamo potrdila o naročilih in račune, bomo kmalu lahko vse to počeli v eni aplikaciji. Podjetja, ki bodo prva implementirala tovrstne rešitve bodo zagotovo deležna prednosti, ki jo uživajo zgodnji inovatorji. Ključno je, da svoje delovanje usmerijo v platforme, kjer se njihovi uporabniki nahajajo. Poglejmo si najpomembnejše prednosti chat-botov za podjetja:

  • Pomoč uporabnikom in podpora strankam

Ena od osnovnih, a zelo uporabnih funkcionalnostI chat-botov je pomoč pri pogostih vprašanjih in podpori strankam. Cilj je poenostaviti in pospešiti preprosto ponavljajočo komunikacijo. Predpostavimo da imate cvetličarno v središču mesta in prejemate veliko vprašanj o obratovalnem času. S klepetalnim robotom, ki avtomatizirano odgovarja na tovrstna vprašanja, lahko prihranite veliko časa in denarja. S časom bi lahko podpora prek e-pošte, telefona in ostalih kanalov postala odvečna ali pa se usmerila v reševanje kompleksnejših težav s katerimi se uporabniki srečujejo. Zaposleni lahko vložijo čas v ostale pomembne dejavnosti v podjetju, slednje pa lahko privačuje, saj lahko bolje izkoristi svojejo delovno silo.

madwisebot4

  • Super segmentacija novičarskih vsebin

Messenger chat-bot se je že izkazal kot odlična rešitev za medijska podjetja. Znan je CNN-ov bot, ki vam lahko pošilja personaliziran nabor novic. CNN si je kot cilj zastavil povečati mednarodni doseg, pridobiti nova občinstva v tujini ter jim ponuditi personalizirano izkušnjo potrošnje novičarske vsebine. Uporabniki lahko vpišejo neko tematiko, bot pa jim pošlje nabor svežih novic.

Madwisebot5

  • Pošiljanje promocijske vsebine

 Facebook je sredi avgusta objavil novico, da bo chat-botom omogočeno pošiljanje sporočil posameznikom, ki se nanje prijavijo. To bo omogočeno raznim medijskim ter finančnim podjetjem oziroma institucijam (American Express je razvil chat-bota, ki uporabnike obvešča o nakupih in porabi finančnih sredstev). Dodatna novost je tudi možnost pošiljanja promocijskih sporočil. Pri tem velja pogoj, da morajo biti vsi pogovori med podjetji in uporabniki biti inicirani s strani uporabnikov, ki lahko kadarkoli “utišajo” ali blokirajo podjetje pri pošiljanju sporočil.

  • Specializirane storitve

V Messengerju obstaja veliko specializiranih chat-botov, ki bi lahko v prihodnosti nadomestili sorodne aplikacije. Eden prvih takih spletnih čvekalcev je vremenski bot Poncho, ki uporabnikom podaja vremenske napovedi za poljubne lokacije. Uporabnikom ni treba odpirati vremenskih aplikacij, ampak povprašajo o vremenu kar med pogovorom s prijatelji. Omeniti velja tudi HealthTap, prek katerega posamezniki prejmejo odgovore zdravnikov o njihovih zdravstvenih težavah, Forksy, ki vam lahko pomaga spremeniti slabe prehranjevalne navade, GymBot, ki vam je v pomoč pri športnih aktivnostih in številni drugi. Tu vidimo predvsem priložnost za javne ustanove, ki želijo nagovoriti mlajše populacije.

madwisebot6
Vir: Facebook
  • E-commerce integracija

Spletna konverzacija je na področju e-commerca v zadnjem času v precejšnjem porastu. Boti omogočajo posredovanje hitrih odgovorov na uporabniška vprašanja, ponujajo predloge izdelkov ter uporabnikom olajšajo nakupne odločitve na spletu. Te lahko opravijo kar znotraj Messenger aplikacije med pogovorom s prijatelji.

Pri Shopify poudarjajo pomen Messenger-ja, s katerim lahko:

– pomagate potrošnikom pri nakupnih odločitvah
– izvajate up-sell ali cross-sell ostalih produktov
– ponudite kode za popuste in spodbudite nakup
– obveščante uporabnike o razprodanih izdelkih in pošljete obvestila, ko so spet na voljo
– pridobivate povratne informacije
– pošiljate informacije o dostavi.

Te procese lahko avtomatizirate s pomočjo chat bota in privarčujete veliko časa in denarja. Seveda, pa ne morete v celoti nadomestiti človeškega elementa. Najboljša izbira je kombinacija avtomatizirane in človeške komunikacije.

Projekt Madwise bot

Pri Madwise smo želeli preizkusiti novo orodje, ki nam je na voljo v Messengerju in oblikovali preprostega chat-bota. Ta ponuja osnovne informacije o naši dejavnosti, v prihodnje pa mu bomo dodajali še dodatne funkcionalnosti. Pogovor z njim lahko začnete s klikom na slednjo povezavo m.me/madwisecc, lahko pa skenirate spodnjo Messenger kodo, ki vas preusmeri do našega bota.

madwisebot6 madwisebot7

 

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Spletni marketing

Čez štiri dni v Ljubljani: Ecommerce Day 2017

Čez štiri dni se bodo strokovnjaki s področja spletne trgovine zbrali na enem mestu, na največji regijski konferenci o spletnem nakupovanju. Ecommerce Day 2017, ki ga organizirata Shopper's Mind Slovenija in Ceneje.si, se bo 28. in 29. novembra odvil v Ljubljani. Izkoristite izjemno priložnost in si zagotovite vstopnico za mreženje z več kot 200 strokovnjaki spletnega trženja.

Kultura 2.0

Zakaj si moraš poiskati službo v ‘digitalu’, razkriva Mak Kordić v 2. oddaji Digitalna kava

V drugi oddaji Digitalna kava smo govorili z Makom Kordićem, lastnikom in direktorjem digitalne agencije CNJ Digital. Mak pravi, da v znanju in idejah vidi moč, vse ostalo pa se da najeti.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.

Kultura 2.0

Kako zgleda tvoj ‘lajf’, če oblikuješ nogavice, razkriva (digitalna) kava z Zulu Zion

Na slovenski digitalni sceni deluje kup nadarjenih oseb, ki so hkrati izredno zanimivi sogovorniki. Ustvarili smo serijo video intervjujev, v katerih se ob dobri kavi pogovarjamo s kreativnimi ljudmi.