FUSEDROPS: Kapljice dizajna za boljše storitve

FUSEDROPS: Kapljice dizajna za boljše storitve

V sosednji Italiji se je pred dvema letoma prvič porodila ideja o platformi množičnega financiranja posvečeni storitvam. Danes se je ideja realizirala v platformo Fusedrops s pisarnama v Milanu in Ljubljani.

fusedrops600x360px
Fusedrops je prva platforma za množično financiranje v storitvenem oblikovanju.

Marco Di Norcia je na idejo crowdfunding platforme za storitveno oblikovanje prišel med svojim študijem na univerzi Politecnico v Milanu. Med raziskovanjem ekosistema dizajna ga je pritegnila evolucija fenomena sodelovanja v dizajnu, ki je bil vedno bolj opazen. Marco je na množično financiranje pogledal kot na orodje, ki bi ljudem dalo moč:

Obstajajo platforme za civic crowdfunding oz. državljansko množično financiranje. Med svojim raziskovanjem za diplomo sem naletel tudi na zelo zanimiv koncert Brickstarterja, a do sedaj še nisem našel nobene platforme posvečene storitvenemu oblikovanju.

Zato se je odločil, da jo bo ustvaril sam. V svoji 3-članski ekipi sam zastopa vlogo ustanovitelja in direktorja, kot grafični in storitveni oblikovalec pa razvija tudi uporabniški vmesnik in uporabniško izkušnjo. Angelica Fontana je soustanoviteljica, ki v Milanu skrbi za gradnjo Fusedrops skupnosti. Tukaj pa je še Denis Arh, njihov ”tech angel”, kot mu radi rečejo, ki skrbi za platformo v Ljubljani.

Fusedrops je prva platforma za množično financiranje, ki je posvečena storitvenem oblikovanju. To orodje državljanom, oblikovalcem in javnim institucijam omogoča, da se spopadejo z družbenimi izzivi in aktivno sodelujejo v procesih.

Oblikovalci lahko predstavijo svoje projekte, zbirajo finančna sredstva za realizacijo svojih idej in pridobivajo podporo skupnosti. Državljani lahko podajo svoje predloge za nove storitve in izboljšave, ki si jih želijo v svoji soseski. Javne službe lahko platformo uporabljajo kot orodje za pridobivanje pomembnih odzivov in uvidov, zato da ponudbo javnih storitev prilagodijo potrebam prebivalcev ter tako prihranijo čas in denar ter povečajo zaupanje.

Marco je na idejo za platformo prišel med študijem.
Marco je na idejo za platformo prišel med študijem. Foto: David Lotrič

 

Slovenija je spodbujajoča in vznemirljiva

Trenutno delujejo v Italiji in Sloveniji, svojo platformo so že odprli tudi za druge države. Stran je v angleškem jeziku dostopna že od vsega začetka, razmišljajo pa tudi o širjenju v druga mesta. Na vprašanje ”Zakaj Slovenija?” Marco odgovarja:

Slovenija je bila zame zelo zanimivo odkritje: čudovita dežela z izredno talentirano kreativno skupnostjo. Zahvaljujoč Servisu 8, Kreativnemu centru Poligon in iniciativi crowdfunding.si, se storitveno oblikovanje in množično financiranje hitro razvijata. Zame je to zelo spodbujajoče in vznemirljivo okolje.

Storitveno oblikovanje, ki je jedro Fusedrops, se je kot panoga uveljavilo v devetdesetih letih prejšnjega stoletja in od takrat vedno bolj pridobiva na svoji pomembnosti. V Sloveniji za obveščanje širše javnosti o pomenu načrtovanja storitev skrbi Service Design Slovenia oz. Zavod Servis 8, ki izvaja delavnice v okviru iniciative Global Service Jam. Pri storitvenem oblikovanju gre za kombinacijo orodij, metod in panog, ki pomagajo ustvariti boljšo uporabniško izkušnjo in stik s storitvijo. Marco ga vidi takole:

Storitveno oblikovanje je kot kuhanje. Ponuja ti različne sposobnosti in znanje – z različnimi okusi in sestavinami lahko eksperimentiraš in skuhaš odlično jed! Gre za multidisciplinaren pristop k reševanju problemov, kar se odlikuje v inovativnosti same panoge.

Fusedrops izvira iz daljše različice “drops of future services” oziroma kapljice storitev v prihodnosti, storitev, ki še prihajajo. Vse skupaj izhaja iz koncepta, ki temelji in ideji ‘počasi in vztrajno’, saj ekipa verjame, da se bo počasi, po kapljicah ustvaril močan učinek.

Prijavite ideje do 12. marca

Svoje ideje lahko prijavite do 12. marca!
Svoje ideje lahko prijavite do 12. marca!

Trenutno na strani poteka Call for services, kamor lahko do 12. marca 2015 prijavite svoje storitve. Prejeli so že prve prijave, ljudje pa kažejo vedno več zanimanja za projekt in Marco z ekipo skrbi, da dajejo vsakemu posebej podporo in spodbudo ter nudijo pomoč.

Odzivi, ki jih prejemamo, so bili do sedaj zares pozitivni in ljudje cenijo naše delo. Mislim, da je to zato, ker razumejo, da delamo nekaj za njih.

Platforma ima značilnosti lokalnega družbenega omrežja, kjer uporabniki delijo ideje, komentirajo projekte in izpostavijo potenciale svoje bližnje okolice. Vse, ki vas zanima storitveno oblikovanje ali imate idejo za rešitev skupnostnega problema pa vabimo, da obiščete Fusedrops.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.