Peter Šepetavc: Biti povsem offline zame nima smisla!

Današnji naziv Geek tedna pripada Petru Šepetavcu! Fakultetnemu profesorju, digitalnemu PR-ovcu, zapriseženemu androidovcu, peroksidnemu tviterašu. S Petrom smo se pogovarjali o slovenski digitalni sceni in geekovstvu kot današnjem mainstreamu.

Peter Šepetavc, @peroksid je tokratni Geek tedna!
Peter Šepetavc, @peroksid je tokratni Geek tedna! (foto: osebni arhiv)

Mac vs. PC. Kaj je tvoja izbira, elaboriraj! Kateri računalnik uporabljaš?

Mac vs. Pc? Chrome! V službi Windows, doma MacBook, zraven pa še Windows na eni in Linux na dveh škatlicah. 90 % časa preživim v Google Chromu, ki je enak povsod, tako da sama platforma ni tako pomembna. Če pa se gremo flame wars: Apple ima top hardware, softver mi pa ni všeč.

Kaj imaš v RSS feedu: kakšne članke, katere medije najraje bereš?

V Feedlyju spremljam predvsem bloge in web stripe, novice pa “ujamem” predvsem na Twitterju.

Ali si kdaj (načrtno) offline?

Redko. Biti offline oziroma tišina na splošno me ne sprošča, tako da biti povsem offline zame nima smisla. Sem pa manj in drugače online na primer na dopustu kot takrat, ko sem v službi.

Android vs. iPhone? Kateri pametni telefon uporabljaš?

Android, od samega začetka. Trenutno imam OnePlus One in Galaxy Note 10.1. Platforma mi je bližje, ker sem se navadil možnosti resnejšega prilagajanja in widgetov, tudi z alternativnimi ROM-i se rad igram. Poleg tega sem kupil že en kup aplikacij, tako da sem ujet v ekosistem, ker nočem vsega kupiti še enkrat.

Top 5 aplikacij, brez katerih ne bi preživel dneva…

Google Chrome! Spet. Sem potem spada še cel Googlov monstrum storitev. Še štiri? Fenix (za Twitter), WhatsApp, Pocket in Deezer.

Tvoja profesionalna pot po alinejah?

2000 – Revija Monitor
2005 – Sepia (lastno podjetje za prevajanje in digitalne vsebine)
2010 – Renderspace/Pristop
Vmes pa krajši ob-službeni stinti, pa tudi dolgoročnejša sodelovanja z različnimi slovenskimi mediji (RTV Slovenija, Delo, Večer, Mladina) in marketinškimi agencijami.

Na kakšnih projektih delaš kot digitalni strateg na agenciji Renderspace? Kakšen je tvoj tipičen dan?

Tipičnega dneva ni … je kaotična zmes projektov, sestankov, brainstormingov in Powerpointa. Moja osnovna naloga je sicer, da pri celostnih kampanjah osmislim digitalni del in ga povežem s celoto, pri digitalnih kampanjah pa prevzamem vajeti v roke.

Ekipe so različne, čisto odvisno od projekta. Od enega do petindvajset nas je na posameznem projektu, tudi po profilih smo iz vseh vetrov. Sicer je pa delo na agenciji en tak kreativno-zmeden multitasking, kjer je edina stalnica to, da je vedno premalo časa.

Naštej projekte, na katere si še posebej ponosen.

Itak Ven s predelanim starim kombijem iz 2013 je eden bolj zabavnih projektov na katerem sem delal, tudi rezultati so bili super. V letu 2014 smo, prav tako za Itak, skupaj z ZPMS splovili pobudo Moč besed, ki poskuša na splet prinesti več pozitive in strpnosti. Tudi ta kampanja, ki sicer še traja, je prinesla kar nekaj lepih in ne samo trženjskih rezultatov. Zadnji top projekt pa so virtualni smučarski poleti z očali Oculus Rift – na tak način smo jih uporabili med prvimi na svetu.

“Obšolske” dejavnosti & hobiji. S čim se ukvarjaš, ko nisi v službi?

Pred kratkim sem si nakopal nov hobi: predavam na fakulteti, tako da bom večere preživljal v popravljanju študentskih nalog in ocenjevanju. Sicer pa po službi čas porabim za knjige, filme serije, občasno druženje in kakšen koncert.

Oceni slovensko “digital” sceno. Ali je zrela, imamo dobre, kakovostne kampanje? Naštej primere dobrih digitalnih kampanj v zadnjem letu.

Žal gre, če govorimo o kampanjah, na digitalne platforme premajhen delež marketinških proračunov – z redkimi izjemami. Pri tem imamo še veliko rezerve. Če upoštevamo majhnost trga in proračunov, pa se lahko vsekakor primerjamo s konkurenti v tujini. Mogoče smo malo slabši predvsem v tistem delu, ko se kampanja že zaključi, pa se moraš pohvaliti – tudi izven meja Slovenije. V zadnjem času je po moje (resda sem pristranski, ker gre za projekt mojih sodelavcev) najbolj izstopala kampanjo »Živim lajf z Zlatkom«, ki je kot ena prvih v svetovnem merilu izkoristila Google Glass kot nek nov medij za podajanje vsebine.

Največji slovenski digital fail v zadnjem letu?

V bistvu ni nekih res konkretnih failov, na katere bi kazali s prstom. Bolj je fail to, da imamo premalo tako dobrega kot slabega za pokazati. Ne samo v marketingu, tudi na digitalnih platformah je s smiselnim pristopom mogoče za malo denarja pokazati veliko. Premalokrat to izkoristimo in se stopicamo na mestu glede tega.

Katere slovenske blagovne znamke po tvojem mnenju živijo digital? Katere pa bi lahko, pa ne znajo ali ne morejo?

Za blagovno znamko ni potrebno, da živi samo digital, tudi offline kanali so pogosto zelo relevantni in brez njih ne gre. Mora pa živeti tudi digital, pri čemer spletni nastop ne sme biti samo privesek ampak precej bolj v središču.

Pri nas v pozitivnem smislu izstopajo predvsem telekomunikacijski operaterji, na prvem mestu Telekom Slovenije in Simobil, ki imata zelo razdelano in dobro spletno prisotnost. Več življenja na spletu pa bodo morale pokazati uveljavljene blagovne znamke s področja pijač in prehrane – gre za industrijo, ki je v tujini na prvem mestu glede kakovostne spletne prisotnosti – Oreo, Skittles, Red Bull. Nekaj izjem imamo sicer tudi na tem področju, pa tudi v splošnem se vse skupaj premika na bolje. Mogoče za nas, ki »smo digital« že dolgo, malo prepočasi.

Katerim 5 slovenskim tviterašem najraje slediš?

@pengovsky@jkmcnk@freeeky@anzet@opica.

Vrstni red je naključen. Klik na njihove profile je self-explanatory, tako da ni treba utemeljevat izbora.

Kaj zate pomeni biti geek? Se čutiš kot geek?

Dandanes smo vsi geeki – geekovstvo v popkulturnem pomenu ni več neka niša, ampak mainstream. Torej sem posledično geek tudi jaz. Mogoče imam malo daljši staž od povprečja.

Katere knjige so trenutno na sporedu?

Zadnje tri:

  • William Gibson: The Peripheral
  • Neil Gaiman: American Gods
  • Christopher Hitchens: Hitch-22

Čaka pa me že predvsem predavateljska literatura v okviru dela na fakulteti.

Se ti kdaj potoži po novinarskih časih?

Prav pogrešam teh časov ne, ker so mi izzivi, ki mi jih prinaša trenutno delo, res všeč, tako kot so mi bili takrat izzivi »biti novinar« super. Treba je iti naprej in vedno iskat nove izzive. Se je pa tudi na tem področju spremenilo marsikaj … danes je biti novinar oziroma pisec povsem drugačno delo kot pred 15 leti, ko sem začel na Monitorju.

Kakšni so tvoji cilji za leto 2015?

Z enim očesom se oziram proti študiju v tujini (brez selitve … digitalno in ob delu, kot se spodobi), z drugim pa bom poskušal nadaljevat po (ne preveč zviti) krivulji naprej – načrt je, da navzgor po grafu. Upam, da seštevek obojega ne bo preveč naporen. Sicer pa se ob vsem skupaj igram še z nekaj postranskimi projekti, ki pa še niso tako daleč, da bi jih lahko razkril. Pa zobni aparat bo letos tudi dočakal zasluženi pokoj, upam.

Priljubljeno

Spletni marketing

Brez video marketinga boste kmalu neopazni

Video vsebine vse bolj prevzemajo splet. Če še nimate video marketing strategije, je letos skrajen čas, da jo pripravite.

Spletni marketing

Od videa do mikro vplivnežev: kateri marketinški trendi bodo zaznamovali leto 2019?

Zakorakali smo v marketinško leto 2019. Poudarjamo 6 ključnih marketinških trendov, ki bodo letos zaznamovali slovenski digitalni prostor. Pripnite pas, saj nas čaka zanimiva pot!

Družbena omrežja

Že poznate TikTok, aplikacijo, ki je obnorela generacijo Z?

TikTok je aplikacija, ki je v zadnjem letu obnorela otroke in najstnike po vsem svetu. Tudi v Sloveniji. Šteje več mesečnih uporabnikov kot Twitter, Snapchat, LinkedIn in številne druge platforme. V prvem četrtletju 2018 pa je bila iOS aplikacija z največ prenosi v ZDA. Mladina, predvsem osnovnošolci in srednješolci, jo obožujejo, starši pa po večini niti ne vedo zanjo.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Že poznate TikTok, aplikacijo, ki je obnorela generacijo Z?

TikTok je aplikacija, ki je v zadnjem letu obnorela otroke in najstnike po vsem svetu. Tudi v Sloveniji. Šteje več mesečnih uporabnikov kot Twitter, Snapchat, LinkedIn in številne druge platforme. V prvem četrtletju 2018 pa je bila iOS aplikacija z največ prenosi v ZDA. Mladina, predvsem osnovnošolci in srednješolci, jo obožujejo, starši pa po večini niti ne vedo zanjo.

Spletni marketing

Od videa do mikro vplivnežev: kateri marketinški trendi bodo zaznamovali leto 2019?

Zakorakali smo v marketinško leto 2019. Poudarjamo 6 ključnih marketinških trendov, ki bodo letos zaznamovali slovenski digitalni prostor. Pripnite pas, saj nas čaka zanimiva pot!

Spletni marketing

Brez video marketinga boste kmalu neopazni

Video vsebine vse bolj prevzemajo splet. Če še nimate video marketing strategije, je letos skrajen čas, da jo pripravite.

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.