Zlata doba transformacij se je pričela v Portorožu - Netokracija.si

Zlata doba transformacij se je pričela v Portorožu

V Portorožu od 13. do 16. oktobra poteka 22. mednarodni oglaševalski festival Zlati boben. Dnevno dogajanje spremlja Netokracija.

Bela Szabo (Foto: Golden Drum)
Bela Szabo (foto: Golden Drum)

V Grand Hotelu Bernardin, Portorož, se te dni mudijo oglaševalci, strokovnjaki iz različnih področij tržnega komuniciranja, kreativci, oblikovalci, mladi ustvarjalci in študenti; poteka namreč že 22. mednarodni oglaševalski festival Golden Drum. Tekmovanje 1208 prijavljenih del iz kar 25 različnih držav ti. nove Evrope spremlja pester program. Tema festivala, ki ga organizira Slovenska oglaševalska zbornica, je letos “Transformacija, osvoboditev in kreativna kultura”. Mitja Petrovič, direktor za poslovni in vsebinski razvoj festivala, je zapisal, da je čas tranzicije za nami, sledi transformacija.

Prvi festivalski dan je že z otvoritvenim govorom Andreya Gubaydullina, kreativnega direktorja agencije Voskhod, ki je prejšnje leto nosila naslov Agencije leta 2014, obetal veliko in se z odličnimi predavanji tudi izkazal skozi dan. Gubaydullin je v svojem govoru, naslovljenem “Rojeno v ljubezni”, izpostavljal pomen poznavanja svojih naročnikov in potrošnikov ter tega, da jih je treba ljubiti, saj oglaševanje, rojeno iz ljubezeni, omogoča spreminjanje potrošnikov v oboževalce. Sledil je govor Bela Szaboja, direktorja strategij in inovacij iz DDB Budapest, ki se je v svojem govoru “Kultura, praktičnost in pomembnost”, spraševal “Kaj se dogaja?”. Prek različnih študij primerov je poskušal odgovoriti na vprašanje, kako zgraditi izjemne blagovne znamke. Izpostavil je, da je oglaševanje postalo kultura, ki se je ne zavedamo, in da je tudi izgubilo svojo kredibilnost. Szabo o novi eri grajenja znamk pravi, da je treba narediti znamko izjemno, da bo ujela potrošnikovo domišlijo, tako da bo znamka skušala reševati probleme v družbi (social agenda), ne pa le oglaševala. Znamka mora torej stvari delati, ne samo govoriti (“Brands should do, not just talk!”).

Wojciech Borowski (Foto: Golden Drum)
Wojciech Borowski
(foto: Golden Drum)

Big data bo ubil kreativnost”, je preroško rekel Wojciech Borowski, glavni izvršni direktor za Poljsko iz McCANN Worldgroup, v svojem govoru “Prihodnost kreativnosti v svetu mikro-targetinga”. Big data prinaša ogromno količino informacij in posledično več znanja o posameznem potrošniku kot kdajkoli prej, ker pa imajo naročniki radi racionalen pristop, se pojavlja grožnja, da lahko big data postane zasvojljiv, saj lahko tržnikom in upravnim odborom omogoča navidezen obstanek v njihovi coni udobja. Borowski kasneje nadaljuje, da bo Big data super za kreativnost, kadar bo uporabljen za izboljšanje znanja o človeškem vedenju, še posebej so pomembna čustva. Racionalno nas prisili v premislek, čustveno nas prisili v dejanja. Za čim boljši uspeh, je torej treba preplesti big data in čustva, kot primer je prikazal kampanjo L’Oréala Paris Makeup Genius.

Colin Nagy  (Foto: Golden Drum)
Colin Nagy
(foto: Golden Drum)

Vsekakor je vredno omeniti enega boljših govorov popoldanskega dela sredinega programa “Nove oblike prilagojenega oglaševanja”, Colina Nagyja, izvršnega direktorja za medije in distribucijo v Barbarian Group. Na začetku govora je izpostavil družbene medije (Snapchat, Facebook, …) in oglaševanje ter njihovo kompleksnost in fragmentacijo, zaradi vedno novih platform, komunikacijskih aplikacij in pa tudi Ad blockerjev, ki so topic du jour. Blokatorji oglasov so lahko dobri, ker filtrirajo slabe oglase od dobrih, zato je treba stremeti k ustvarjanju vsebin, ki jih gledalci nočejo blokirati. Nagyji je še posebej izpostavil tri preproste stvari za vsebinski marketing: empatijo, spretnost in neusmiljeno urejanje (relentless editing). Empatijo, ki se kaže v spoštovanju do potrošnikov, spretnost (craft) kreativnega ustvarjanja in fines ter pomen neusmiljenega urejanja in preurejanja materiala, da se dosega visoke standarde in obvaruje pred povprečnostjo. Čudovit primer je nagrajena kampanja Drop Science General Electrics.

Objavljen je že ožji izbor del prijavljenih na festival, sredino večerno dogajanje pa je popestrila objava rezultatov letošne tekme, kamor so se prebila štiri slovenska dela, vsa iz agencije Publicis Slovenija.

Spremljajte Netokracijina dnevna poročila s festivala Zlati boben.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.