Prihodnost je sedaj, pravijo na Zlatem bobnu

Prihodnost je sedaj, pravijo na Zlatem bobnu

Drugega dne 22. mednarodnega oglaševalskega festivala Zlati boben je v Portorožu prevladovala tema prihodnosti. Zmenkovalo se je s prihodnostjo, premišljevalo kakšna bo agencija prihodnosti in kako se mora oglaševanje transformirati za prihodnost.

Speed date with the future  (Foto: Golden Drum)
Speed date with the future (foto: Golden Drum)

Zlati boben je tudi drugi dan festivala dal veliko zanimivih govorov, večina jih je obravnavala tematiko, kako mora stroka začeti delovati v prihodnosti. Govorci so velik poudarek dali tehnologiji, večinoma pa so trdili, da je ključ še vedno ideja in kreativnost. V okrogli mizi imenovani Hitri zmenek s prihodnostjo, ki jo je vodila Žaklina Nikolić Kušić, ustanoviteljica Breakfasta, so gosti Emil Tedeschi, Habib Lešević in Jean Robert Saintil pripovedovali zgodbe o trendih, ki nam predstavljajo izzive. Poseben gost je bil umetnik Jonny Drewek, ki je med okroglo mizo sestavil pesem zmenkovanja s prihodnostjo, vanjo je vključil zapomnljive izreke gostov okrogle mize, na primer prihodnost je T.B.C. (tehnologija, posel in kultura), udeleženec je nov potrošnik in, da je v ustvarjanju bistvena pristnost in originalnost. Drewek je s poezijo poskrbel za izjemno navdušujoč zaključek okrogle mize.

Najbolj energičen nastop dneva sta v jutranjem delu programa pripravila ustanovitelja in direktorja The Pop Up Agency, Abraham Abbi Asefaw in Maksimilian Khalled, ki sta na koncu nastopa celo izsilila vprašanja iz drugače le pridno poslušajoče publike. Govorila sta o ustanovitvi njihove agencije, v kateri za razrešitev brifa potrebujejo le 48 ur. The Pop Up Agency je pred tremi leti v enem vikendu ustvarilo pet študentov, ki se pred skupnim izobraževanjem niso poznali. Zakaj – zaradi izziva, da ustvarijo nove koncepte in ideje. Njihova kultura sloni na transparentnem deljenju vsega njihovega početja s svetom, na refleksiji in na feedbacku. Njihovo poslanstvo se je po razširjenju agencije spremenilo, danes si želijo spremeniti industrijo – to poskušajo uresničiti z različnimi delavnicami in predavanji. Zaposleni v agenciji so večinoma mladi, torej energični in motivirani posamezniki, ki pa jim manjka izkušenj, zato se agencija povezuje s senior partnerji, na način featuringa. Zanimiv je še način vlog v agenciji, te si namreč menjujejo rotacijsko – CEO se menjuje na tri mesece, projektni menedžer pa bolj pogosto. Iz Hyper Island 100 List, na kateri je The Pop Up Agency zasedla 7. mesto, se da izvleči, da prihodnost sloni na agencijah, ki imajo osvobojeno mišljenje in so zagnane za boljšanje prihodnosti in kulture.

Tehnologijo in njeno vlogo v oglaševanju sta v svojih govorih poudarjala Erwin Hartenberg in Michael Katzlberger, ki sta se posvečala tematiki z ekranom zasvojenega potrošnika in kako ga v tem digitaliziranem svetu pritegniti. Erwin Hartenberg, Microsoft, pravi, da star model agencije v današnjem svetu ne deluje več in poudarja vlogo tehnologije za ustvarjanje izrednih izkustev, ki so pomembni v zgodbičenju (storytelling). Kreativnost mora biti implicirana na tehnologijo, ne pa obratno, treba je torej osvoboditi kreativnost in ji pomagati s pomočjo tehnologije. Hartenberg je kot dobre primere navedel Skype Translator, Microsoft HoloLens in How-Old.net. Michael Katzlberger, ustanovitelj in glavni izvršni direktor iz TUNNEL23, je v govoru naslovljenem Razburljiva prihodnost multi-zaslonskega digitalnega oglaševanja razodel, da že prihaja do velikih sprememb. Čas je za slovo telefonskega, časopisnega in linearnega televizijskega oglaševanja, čas je za prihodnost v kateri so oglasi odzivni. Katzlberger je na primerih pokazal, da se lahko namesto ducata formatov ustvari le enega in da je treba razvijati orodja, ki delujejo preko več kanalov. Za Media Markt Saturn so na primer ustvarili orodje, kjer lahko v manj kot minuti naredijo bannerje za oglaševanje na njihovi spletni strani. Pomembno je, da bo v prihodnosti oglaševalska agencija potrebovala več razvijalcev (developers).

Petter Gulli  (Foto: Golden Drum)
Petter Gulli
(Foto: Golden Drum)

Ne bobnajmo na boben! pa je vzklikal Petter Gulli, v svojem ”sovražnem” govoru, kjer je najprej izpostavil vse stvari, ki jih trenutno sovraži v oglaševanju. Vse te stvari povezuje to, da gre za besede enodnevnice ali buzzwords, ki stroko defokusirajo. Pravi tudi, da stroka ubija samo sebe s tem, da ”meče denar skozi okno”, kajti le 2 od 3000 oglasov resnično dosežeta publiko. Gulli je predstavil svoj Basic 2.0, navodila za oglaševanje v sedanjosti in prihodnosti. Ključne stvari so pobeg iz kategorije, edinstvenost in pomembnost deljenja ideje. Poudaril je, da mora biti oglaševanje relevantno in se držati osnov, ter, da je nenazadnje najboljše oglaševanje tisto, ki ne izgleda kot oglaševanje.

Spremljajte naše poročanje z Zlatega bobna, kjer bodo jutri razglašeni zmagovalci 22. mednarodnega oglaševalskega festivala.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.