Drugega dne 22. mednarodnega oglaševalskega festivala Zlati boben je v Portorožu prevladovala tema prihodnosti. Zmenkovalo se je s prihodnostjo, premišljevalo kakšna bo agencija prihodnosti in kako se mora oglaševanje transformirati za prihodnost.

Zlati boben je tudi drugi dan festivala dal veliko zanimivih govorov, večina jih je obravnavala tematiko, kako mora stroka začeti delovati v prihodnosti. Govorci so velik poudarek dali tehnologiji, večinoma pa so trdili, da je ključ še vedno ideja in kreativnost. V okrogli mizi imenovani Hitri zmenek s prihodnostjo, ki jo je vodila Žaklina Nikolić Kušić, ustanoviteljica Breakfasta, so gosti Emil Tedeschi, Habib Lešević in Jean Robert Saintil pripovedovali zgodbe o trendih, ki nam predstavljajo izzive. Poseben gost je bil umetnik Jonny Drewek, ki je med okroglo mizo sestavil pesem zmenkovanja s prihodnostjo, vanjo je vključil zapomnljive izreke gostov okrogle mize, na primer prihodnost je T.B.C. (tehnologija, posel in kultura), udeleženec je nov potrošnik in, da je v ustvarjanju bistvena pristnost in originalnost. Drewek je s poezijo poskrbel za izjemno navdušujoč zaključek okrogle mize.
Najbolj energičen nastop dneva sta v jutranjem delu programa pripravila ustanovitelja in direktorja The Pop Up Agency, Abraham Abbi Asefaw in Maksimilian Khalled, ki sta na koncu nastopa celo izsilila vprašanja iz drugače le pridno poslušajoče publike. Govorila sta o ustanovitvi njihove agencije, v kateri za razrešitev brifa potrebujejo le 48 ur. The Pop Up Agency je pred tremi leti v enem vikendu ustvarilo pet študentov, ki se pred skupnim izobraževanjem niso poznali. Zakaj – zaradi izziva, da ustvarijo nove koncepte in ideje. Njihova kultura sloni na transparentnem deljenju vsega njihovega početja s svetom, na refleksiji in na feedbacku. Njihovo poslanstvo se je po razširjenju agencije spremenilo, danes si želijo spremeniti industrijo – to poskušajo uresničiti z različnimi delavnicami in predavanji. Zaposleni v agenciji so večinoma mladi, torej energični in motivirani posamezniki, ki pa jim manjka izkušenj, zato se agencija povezuje s senior partnerji, na način featuringa. Zanimiv je še način vlog v agenciji, te si namreč menjujejo rotacijsko – CEO se menjuje na tri mesece, projektni menedžer pa bolj pogosto. Iz Hyper Island 100 List, na kateri je The Pop Up Agency zasedla 7. mesto, se da izvleči, da prihodnost sloni na agencijah, ki imajo osvobojeno mišljenje in so zagnane za boljšanje prihodnosti in kulture.
Tehnologijo in njeno vlogo v oglaševanju sta v svojih govorih poudarjala Erwin Hartenberg in Michael Katzlberger, ki sta se posvečala tematiki z ekranom zasvojenega potrošnika in kako ga v tem digitaliziranem svetu pritegniti. Erwin Hartenberg, Microsoft, pravi, da star model agencije v današnjem svetu ne deluje več in poudarja vlogo tehnologije za ustvarjanje izrednih izkustev, ki so pomembni v zgodbičenju (storytelling). Kreativnost mora biti implicirana na tehnologijo, ne pa obratno, treba je torej osvoboditi kreativnost in ji pomagati s pomočjo tehnologije. Hartenberg je kot dobre primere navedel Skype Translator, Microsoft HoloLens in How-Old.net. Michael Katzlberger, ustanovitelj in glavni izvršni direktor iz TUNNEL23, je v govoru naslovljenem Razburljiva prihodnost multi-zaslonskega digitalnega oglaševanja razodel, da že prihaja do velikih sprememb. Čas je za slovo telefonskega, časopisnega in linearnega televizijskega oglaševanja, čas je za prihodnost v kateri so oglasi odzivni. Katzlberger je na primerih pokazal, da se lahko namesto ducata formatov ustvari le enega in da je treba razvijati orodja, ki delujejo preko več kanalov. Za Media Markt Saturn so na primer ustvarili orodje, kjer lahko v manj kot minuti naredijo bannerje za oglaševanje na njihovi spletni strani. Pomembno je, da bo v prihodnosti oglaševalska agencija potrebovala več razvijalcev (developers).

(Foto: Golden Drum)
Ne bobnajmo na boben! pa je vzklikal Petter Gulli, v svojem ”sovražnem” govoru, kjer je najprej izpostavil vse stvari, ki jih trenutno sovraži v oglaševanju. Vse te stvari povezuje to, da gre za besede enodnevnice ali buzzwords, ki stroko defokusirajo. Pravi tudi, da stroka ubija samo sebe s tem, da ”meče denar skozi okno”, kajti le 2 od 3000 oglasov resnično dosežeta publiko. Gulli je predstavil svoj Basic 2.0, navodila za oglaševanje v sedanjosti in prihodnosti. Ključne stvari so pobeg iz kategorije, edinstvenost in pomembnost deljenja ideje. Poudaril je, da mora biti oglaševanje relevantno in se držati osnov, ter, da je nenazadnje najboljše oglaševanje tisto, ki ne izgleda kot oglaševanje.
Spremljajte naše poročanje z Zlatega bobna, kjer bodo jutri razglašeni zmagovalci 22. mednarodnega oglaševalskega festivala.