GoOpti: Od enega kombija do množične platforme za prevoz

GoOpti: Od enega kombija do množične platforme za prevoz

Leta 2011 ni nihče verjel v idejo podjetja GoOpti. Prevozniki so jim vztrajno zapirali vrata in jih prepričevali, da stvar ne bo uspela. Po štirih uspešnih letih poslovanja V Sloveniji, so odprli podružnico na Hrvaškem, širijo pa se tudi v Italijo in na Poljsko.

GoOpti je v štirih letih postalo uspešno slovensko podjetje, ki se konec leta širi še v Italijo in na Poljsko. Foto: Janez Klemenčič
GoOpti se je v štirih razvil v uspešno slovensko podjetje, ki posluje na več evropskih trgih, konec leta pa se širi še v Italijo in na Poljsko. Na fotografiji ustanovitelj Marko Guček (foto: Janez Klemenčič). 

GoOpti je že v prvih mesecih delovanja pred štirimi leti postal slovenski hit in priljubljen način prevoza to bližnjih letališč. Če so prevoza iščoči hitro ‘pograbili’ idejo o deljenju stroškov prevoza pri transferju do letališča, pa je bila zgodba prav nasprotna pri takratnih morebitnih pogodbenikih. ”Na začetku ni bilo prevoznika, ki bi verjel, da je lahko to uspešna zgodba,” je za Netokracijo povedal direktor podjetja in eden od treh lastnikov, Marko Guček.

Izkušnje nakazovale podjetniško priložnost

Marko je zgodbo platforme začel pisati skupaj s Tomažem Lorenzettijem. Leta 2008 sta skupaj začrtala podjetniško pot z odprtjem slovenske poslovalnice znane turistične skupine Uniglobe, Uniglobe – TM potovanja, d. o. o. Ker se je podjetje rodilo v času krize, je bil seveda najpomembnejši aspekt nizka cena oz. zniževanje stroškov. Delo v podjetju in na spletnem portalu Sloveniabreak.com jima je prineslo mnogo izkušenj, iz česar se je kasneje razvil GoOpti.

Pogosto smo poslušali vprašanja, kako naj potniki pridejo do letališč, saj drugače kot z lastnim vozilom ni bilo mogoče, kar pa je pomenilo drag strošek parkiranja, bencina in cestnin. Vsi znanci so leteli na popotovanja iz okoliških letališč in za prevoz prosili prijatelje in sorodnike. Tako smo videli, da je povpraševanje iz vseh strani in skupaj s tretjim partnerjem, Sašem Sušnikom, začeli snovati GoOpti.

Marko Guček, direktor in solastnik

Prvotno so si podjetje zamislili tako, da bi prevoze prevzeli pogodbeniki, prevozniki. Ta zamisel se ni obnesla, saj niti en prevoznik ni verjel v uspeh podjetniške ideje. Na koncu so bili primorani sami kupiti svoj prvi kombi in prvih nekaj mesecev poslovati v minusu. Ker je storitev hitro postala priljubljena, je bil rezultat viden tudi v številkah: do konca leta so pokrili vso izgubo in začeli pozitivno poslovati.

GoOpti ponuja nizkocenovne transferje do bližnjih letališč. Iz majhnega podjetja so danes zrasli v spletni portal, ki povezuje potnike s številnimi prevoznimi podjetji. Trenutno jih s podjetjem sodeluje kar 51, vsakodnevno pa so prisotni v osmih državah. Imajo 20 zaposlenih v podjetju, medtem ko jih na platformi redno dela še od 5 do 8 zaposlenih iz podjetja Abelium. Zgovorne so tudi naslednje številke:

GoOpti v številkah. Vir: GoOpti
GoOpti v številkah. Vir: GoOpti

Z uspehom pride tudi odgovornost

Seveda samo podjetje dnevno nosi veliko odgovornost, saj so ves čas na cesti in skrbijo, da bodo potniki pravočasno na svojem cilju. Marko nam pove, da je najslabša izkušnja vsekakor prometna nesreča, ki se je pripetila tudi njim.

To je najbolj grozen trenutek. Sprašuješ se, kaj je s potniki, ali bo vse v redu, ali si storil vse, da se to ne bi zgodilo. Najboljša izkušnja je vsekakor nadaljevanje, ko izveš, da potniki ne bodo imeli dolgoročnih posledic in ugotoviš, da so bili vsi predpisi upoštevani, razlog za nesrečo pa popolnoma izven naših moči.

Zadostiti vsem potnikom je njihova najtežja naloga. Tukaj poskušajo združevati maksimalno prilagajanje vsem različnim skupinam potnikom skupaj z optimalnostjo prevoza. Marko ob tem opozarja, da potniki večkrat pozabijo na stroške prevoza in mislijo samo na uro odhoda in trajanje. Da bi bila rešitev na koncu najbolj optimalna za vse, se morajo prilagoditi tudi potniki. Ravno za to, da bi ustregli vsem različnim željam, pa v podjetju ponujajo različne vrste prevozov.

Redno je v podjetju trenutno zaposlenih 20 ljudi, lastništvo pa si delijo marko Guček, Tomaž Lorenzetti in Sašo Sušnik. Foto: Janez Klemenčič
Redno je v podjetju trenutno zaposlenih 20 ljudi, lastništvo pa si delijo Marko Guček, Tomaž Lorenzetti in Sašo Sušnik (foto: Janez Klemenčič).

Ker v podjetju zagotavljajo, da vsakega potnika prepeljejo na končno destinacijo v dogovorjenih urah, so se zavezali k temu, da v primeru zamude po njihovi krivdi potniku kupijo novo letalsko karto. Poskrbljeno imajo tudi za dežurno službo, ki je na delu 24 ur na dan in skrbi za urgentne primere in nepredvidene situacije, ki jih je, kot dobro vemo vsi, na cesti vsak dan veliko.

Od prvega kombija so danes zrasli v pravo spletno tržnico prevozov. Na eni strani akumulirajo povpraševanje in na drugi ponudbo. Ponudbo ustvarjajo s pametnimi algoritmi in konceptom delitve dohodka med vse udeležence, kar jim omogoča narediti trg, ki drugače ne bi mogel uspešno dolgoročno obstajati.

Naslednji postaji: Italija in Poljska

GoOptijeve poslovalnice lahko trenutno najdete v Sloveniji (Kranj, Ljubljana, Maribor, Portorož) in na Hrvaškem (Osijek). Ker so trdno prepričani v močno povpraševanje na trgu, svoj posel širijo še v Italijo in na Poljsko, kjer se bodo ustalili v začetku prihodnjega leta. Širitev je trenutno v fazi pogovorov z investitorji, ki bi vstopili v lastniško strukturo do jeseni, ob tem na širjenje pripravljajo tudi platformo in poslovni model.

Dnevno so prisotni v 8 državah in mesečno prepeljejo preko 13.000 potnikov. Foto: Janez Klemenčič
Dnevno so prisotni v 8 državah in mesečno prepeljejo preko 13.000 potnikov (foto: Janez Klemenčič).

V tem mesecu bodo prodali še zadnja vozila in v kratkem ne bodo sami izvajali nobenega prevoza več; vse bodo prenesli na pogodbena podjetja, ki jih je že 51. Sebi in drugim so tako dokazali, da ideja in sistem delujeta, samo zaupati je treba vase in biti pripravljen tvegati.

Priljubljeno

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.