INTERVJU: Aleš Špetič in Aleš Smokvina, ključna človeka za novim Telekomovim pospeševalnikom - Netokracija.si

INTERVJU: Aleš Špetič in Aleš Smokvina, ključna človeka za novim Telekomovim pospeševalnikom

Aleša za novim pospeševalnikom skozi oči Instagrama

Telekom Slovenije je pred nekaj dnevi odprl prijave v TSstartupprvi slovenski pospeševalnik za startup podjetja, ki razvijajo rešitve na področju telekomunikacij. Ob tej priložnosti sem se pogovarjala z dvema Alešema, ki nosita največje zasluge za nastanek pospeševalnika: netokratom in netokratkam dobro znanim glasnikom digitalne tehnologije Slovenije in predsednikom upravnega odbora Zemante Alešem Špetičem in Telekomovim vodjem projekta TSstartup Alešem Smokvina. Prostori na Vojkovi 45 v Ljubljani, kjer sta me gostila in kjer bodo izbrana podjetja inkubirana, so prijetni, prostorni, kmalu bo prispela tudi vsa potrebna oprema. Dolgoročni cilj ustanoviteljev pa je, da postane pospeševalnik center coworkinga in networkinga ljudi s startup scene, ki jih bodo pritegnila predavanja in dogodki, odprti za širšo startup javnost.

Kako je prišlo do sodelovanja med Telekomom Slovenije in glasnikom digitalne tehnologije ter ideje za ustanovitev pospeševalnika?

Aleš Špetič: Vse se je začelo pred kakšnim letom, ko smo se začeli pogovarjati o ustanovitvi sklada za financiranje startup podjetij. Zaradi gospodarskih okoliščin uresničitev prvotne ideje o skladu ni bila možna, zato smo jo razvili in realizirali v obliki pospeševalnika. Projekt v celoti financira Telekom Slovenije, jaz pa nastopam v vlogi mentorja, predavatelja in svetovalca.

Aleš Smokvina: Podobne ideje smo na podjetju že imeli, ampak je šele sedaj prišlo do realizacije. Takoj po sprejetju odločitve smo določili ekipo, ki je na čelu z menoj več mesecev predano delala in pripravljala projekt.

Natečaj ste odprli pred nekaj dnevi. Kakšen je »izplen« doslej?

Aleš Špetič: Do sedaj so se prijavile štiri ekipe, vendar je časa do 1. oktobra še precej. Na tovrstne natečaje se 50 do 70 % podjetij prijavi tik pred iztekom roka, zato sklepamo, da bodo naša pričakovanja izpolnjena.

Kakšen je interes vašega podjetja? Ali pričakujete konkretne rezultate in kakšne?

Aleš Smokvina: Za izvedbo projekta smo se odločili, ker se želimo tesneje povezati z razvijalsko skupnostjo v Sloveniji ter dodatno podpreti razvoj na področju telekomunikacij, kjer imamo tudi poslovni interes.

Telekomunikacije so zelo široko področje, ali morda iščete specifično rešitev?

Aleš Smokvina: Podprli bomo razvoj rešitev, ki bodo na kakršen koli način povezane s področjem telekomunikacij. Prednost imajo produkti, ki niso ekskluzivni, vezani izključno na eno platformo, ampak integrirajo različne storitve.

Je pospeševalnik namenjen samo slovenskim podjetjem?

Aleš Špetič: Ne, pospeševalnik ni namenjen samo slovenskim  podjetjem. Sicer smo prvi natečaj in spletno stran namenoma naredili v slovenščini, saj želimo tokrat prebuditi zlasti slovenske ekipe. Kljub temu so dobrodošle tudi ekipe in posamezniki iz drugih držav. Dolgoročni načrt je, da bi podjetja v pospeševalnik sprejemali dvakrat letno in sicer s trgov, kjer ima Telekom Slovenije poslovni interes.

Nagrada v znesku 30 tisoč evrov zveni kar privlačno! Kako jo boste razdelili?

Aleš Smokvina: Z denarjem bomo nagradili najboljše. Lahko se zgodi, da celotno nagrado prejme ena ekipa, lahko pa se ta razdeli med več ekipami. Vse je odvisno od kakovosti in končnega rezultata.

In kakšne so obveznosti podjetij, ki bodo sprejeta v program?

Aleš Špetič: Od ekip pričakujemo maksimalno zavzetost in predanost, saj bodo edino na takšen način lahko izkoristila vse možnosti, ki jih ponujamo. Sicer smo prejeli več vprašanj in prošenj za delo na drugih lokacijah. Možnost ni izključena.

Aleš Smokvina: Vse obveznosti bodo opredeljene v pogodbi, ki jo bo Telekom Slovenije  podpisal z izbranimi podjetji. Predavanja niso obvezna, tako kot tudi prisotnost v poslovnih prostorih. Je pa seveda zaželeno, da je udeležba na njih čim večja in da ekipe dejansko izkoristijo vse prednosti, ki jih pospeševalnik nudi.

Kaj pa boste podjetjem ponudili?

Aleš Špetič: sestavili smo mrežo mentorjev in  pridobili številne predavatelje, tako domače kot tuje, ki bodo ponudili različna znanja: od strogo tehničnih do podjetniških (pridobivanje sredstev, projektno vodenje, razvoj produkta …) Poskušali bomo odgovoriti na izziv, ki se kaže v pomanjkanju tovrstnih znanj med startupi. Ekipam bomo ponudili najboljši network, ki ga Slovenija v tem trenutku premore.

Aleš Smokvina: Telekom Slovenije ponuja prostore, vso infrastrukturo, nagradni sklad,  promocijo podjetij in možnost poslovnega sodelovanja v prihodnosti v obliki odkupa storitve, revenue share modela … Noben model ni  izključen. Velika prednost je, da se bodo inkubirana podjetja z našo ekipo lahko povezala bistveno tesneje, kot je to možno po klasični poti pošiljanja ponudb.

Mentorji bodo sodelovali prostovoljno?

Aleš Špetič: Vsi mentorji bodo sodelovali prostovoljno, predavatelji pa bodo prejeli simbolično plačilo. Jaz osebno nastopam v vlogi mentorja in svetovalca.

Kakšne so bile reakcije medijev in konkurenčnih podjetij na vašo potezo? Odkrito, tovrsten projekt smo prej pričakovali pod protektoratom konkurenčnega mobilnega operaterja. Če boste spodbudili konkurenco k razvoju podobnih programov, je to vsekakor dobro za skupnost!

Aleš Smokvina: Mediji so pokazali zelo velik interes za naš projekt, kar je pokazal tudi odziv na naš današnji novinarski dogodek. Cilj TSstartupa mladim ekipam ponuditi vsebine, ki jih bodo čim hitreje pripeljale do cilja. TSstartup je odprt za sodelovanje z drugimi podobnimi projekti, če bo to le v našem poslovnem interesu.

Če analiziramo sedanjo situacijo na področju startup podjetij v Sloveniji in jo primerjamo s tisto pred dvema letoma, so premiki več kot opazni. Razvija se podporno okolje, čedalje več ekip in posameznikov ustvarja nove, zanimive rešitve, za njimi je nekaj investicij … Delajo pa tudi napake. Kaj je najbolj pogosta napaka, ki jo opazite pri slovenskih startupih?

Aleš Špetič: Slovenski startupi so preveč vztrajni. Ne me narobe razumeti, z vztrajnostjo ni nič narobe, razen ko vztrajaš pri napačnih odločitvah. Zdi se mi, da startupi v Sloveniji preveč časa zapravijo pri razvijanju rešitev, ki očitno ne pijejo vodo. Raje se desetkrat zaletijo v zid, kot se ustavijo in temeljito premislijo: je čas za pivot, spremembo načrta … ? V Sloveniji podjetniški neuspeh spremlja velika stigma, za razliko od tujine, zlasti ZDA. Zato se podjetja težko soočijo z neuspehom, pivotirajo in razvijajo naprej.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Vodnik

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.