Kevin Dent o mobilnih aplikacijah

Kevin Dent: Kako z mobilno aplikacijo ustvariti dodano vrednost?

"Narediti moraš takšno aplikacijo, ki bi jo TI rad uporabljal, ne takšno, ki bo odkljukala vse na seznamu zahtev in bo osrečila tvojega šefa," trdi Kevin Dent, govorec letošnje 4. konference DIGGIT. Kaj je še povedal o načrtovanju aplikacij z dodano vrednostjo? Preberite!

''V industriji video iger imaš namreč le enega konkurenta: mejo lastne domišljije. Vsi ostali so kolegi.''
“V industriji video iger imaš namreč le enega konkurenta: mejo lastne domišljije. Vsi ostali so kolegi.”

4. konferenca o digitalnih komunikacijah DIGGIT se hitro približuje! Že naslednji četrtek, 4. junija, boste lahko v ljubljanskem Grand hotelu Union prisluhnili govorcem iz sveta digitalij. Celodnevni program predavanj in okroglih miz bo obogatil tudi vzporedni program in seveda tekmovanje za nagrade DIGGIT. Še nimate vstopnice? Potegujte se za brezplačno v nagradni igri na Netokraciji.

Kevin Dent je strokovnjak na področju mobilnih iger in aplikacij, ki je v svoji dolgoletni karieri sodeloval s partnerji kot so Google, Apple, Microsoft, Intel in Amazon. Na konferenci bo predaval na temo ‘Z dinamičnimi aplikacijami do dodane vrednosti’.

Kevin, že dolgo časa si v svetu iger. Kaj je tisto, kar te vsak dan navdihuje in motivira, da ostajaš na tem področju?

Najprej naj se vam zahvalim, da lahko z vami delim svoje misli. To res cenim. In odgovor na prvo vprašanje sploh ni težak: zelo rad se zjutraj zbudim in pričakujem dan, ki je pred mano. Industrija video iger je unikatna, v mnogih pogledih smo kot nekakšna družina. Naj podam nekaj primerov: če založnik odpusti veliko zaposlenih, se bo industrija zbrala in odprla Google skupine ali Google dokument z možnimi zaposlitvenimi priložnostmi; ko nekdo izda odlično igro, bodo tisti, ki delajo pri ‘konkurenci’ (in k tej besedi se bom kmalu vrnil) prvi, ki bodo rekli ‘Vau, to so pa res dobro naredili!’. V industriji video iger imaš namreč le enega konkurenta: mejo lastne domišljije. Vsi ostali so kolegi. To je res zelo unikatno in tisto, kar žene naprej mojo strast.

Na DIGGITU boš govoril o ‘app layer economy’. Povej nam več o tem.

Bistvo oz. glavna točka moje govora na DIGGITU bo, da morajo podjetja, ki delajo aplikacije, videti razvoj kot prvo stopnjo tega dinamičnega procesa. Ustvarjanje aplikacije nima ničesar skupnega z ustvarjanjem aplikacije, ampak prej z razvijanjem odnosa s svojo stranko. Ko končni uporabnik prenese aplikacijo, je to komaj prva stopnja t.i. value proposition stage (stopnja predpostavljene vrednosti). Zakaj bi komu na tej točki bilo mar za našo aplikacijo? Firma je sedaj v žepu svojih potrošnikov in tako pridemo do stopnje, ko morajo zavzeti prostor s prenašanjem resnične vrednosti, koristi.

Realnost je namreč takšna: ko delaš aplikacijo, v bistvu ne delaš le aplikacije, ampak gradiš odnos s potrošnikom, ki te povezuje 24/7. Aplikacija je le prvi korak, naslednji je interakcija. Svojim potrošnikom pa moraš dati razlog, da se bodo zavezali tvoji znamki, tvojemu podjetju. Pripelji jih podjetju naproti, okrepi svojo znamko in vrni dodano vrednost svojim strankam ali enostavno pojdi stran!

Na naših telefonih se dnevno pojavljajo nove aplikacije, ki imajo vedno več uporabnikov. Kakšna je prihodnost tega posla?

Prihodnost je zavezanost, interakcija. Videli smo lahko spremembo poslovnega modela YouTuba: od klikov do zavezanosti, “Šest milijonov ogledov? To je očarljivo! Kako dolgo so gledali video pa sploh ni pomembno!”. Ustvariti prepričljivo aplikacijo je težko, ampak življenje ima veliko ‘težkih aspektov’ in na koncu ni nikomur mar zate, razen če zmagaš. In zmagati ali kupiti nove uporabnike, je izjemno enostavno: samo poglejte King.com, ki se preživljajo s kupovanjem uporabnikov. Ampak ključ do uspeha ni kupovanje uporabnikov, marveč iskanje poti, po katerih se jim bomo približali in se z njimi zbližali! Dajte jim razlog, da se bodo zanimali za vašo storitev.

Skoraj vsaka trgovina, storitev ali izdelek že ima svojo aplikacijo in nekatere med njimi niso ravno uporabne. Kdaj je pravi čas za vpeljavo aplikacije in gre le za spodleteli marketinški poskus?

No, moja metoda in tudi metoda ostalih je precej jasna: value driven market! Ne dodaš vrednosti, ampak nadaljuješ svojo pot. Dodaš vrednost in zmagaš! Saj tukaj ne gre za ustvarjanje aplikacije, ampak za ustvarjanje aplikacije, ki bo prepričala in se bo dotaknila ljudi. Narediti moraš takšno aplikacijo, ki bi jo TI rad uporabljal, ne takšno, ki bo odkljukala vse na seznamu zahtev in bo osrečila tvojega šefa. Na tem mestu bi trdil, da mora biti tvoj šef zadovoljen le z zmago. In kaj zmaga pomeni? Skupnost srečnih in znamki zavezanih uporabnikov! Konec koncev ti marketing le pomaga dvigniti prepoznavnost, ne more magično spremeniti slabe aplikacije v odlično.

Kaj pa naredi dobro aplikacijo? Katere so ključne sestavine za uspeh za trgu, za to, da boš opažen v poplavi različnih aplikacij?

Zakaj bi meni bilo mar za tvojo aplikacijo, ali je izboljšala moje življenje? Janet Jackson je enkrat dejala: “Kaj si v zadnjem času storil zame…?”. Pametna ženska! Ključne sestavine za odlično aplikacijo so enostavne: Kako. Boš. Izboljšal. Moje. Življenje? Pomembno je pripraviti predlog dodane vrednosti, koristi. Ne trudite se preveč, naj vam jaz pomagam: dodajte korist, ne svoje ambicije!

Za konec pa še tvoja najljubša aplikacija in igra?

Uf, to pa je lahko. Karkoli na čemer trenutno delam! Pšššš :).

Priljubljeno

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial lastnih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte debate o različnih temah in posledično pritegnitev novih naročnikov.

Zamudili ste ...

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial lastnih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte debate o različnih temah in posledično pritegnitev novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Družbena omrežja

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.