Netokracija prinaša kratek vodič o "domenskih" trendih za drugo polovico 2015.
1) Ključna beseda nima pomena

Se še spomnite časov, ko je bilo najbolj pomembno, da ime domene vsebuje ključno besedo vašega izdelka ali storitve? In še večji obup, ko je vaša popolna domena že zasedena? Dogovarjanje z lastnikom, pregovarjanje okrog cene? Na srečo bo ICANN v naslednjih letih ponudil še več novih, generičnih domen (gTLD), ki se obnašajo praktično enako kot vsem znane domene .com ali .org.
Dejansko je tudi Google priznal, da ključne besede v domeni ne igrajo več “ključne” vloge pri rangiranju, ampak je to zgolj v pomoč pri iskanju. Recimo, da imate majhno podjetje, ki se ukvarja z izgradnjo majhnih bazenov. Google vas ne bo postavil na prvo mesto samo zaradi tega, ker imate domeno z imenom izgradnjabazena.com (primer), ampak bo lahko druga, bolj zanimiva domena, ki ima vsebino, prilagojeno za iskanje, prevzela najboljša mesta.
2) KISS – Keep it short and simple!

Da so domene zelo pomembne pri prepoznavnosti podjetja, nam govori tudi dejstvo, da veliko majhnih in srednjih spletnih podjetij ime izbere na podlagi prostih domen. Če si želite “win-win” situacijo, pa morate biti izjemno kreativni, in hkrati tudi jedrnati. Dobra domena mora odsevati ime vašega podjetja, projekta, vaš moto, vaš ugled in poslanstvo, hkrati pa mora biti hitro prepoznavna, saj se je znašla v džungli, imenovani Svetovni splet.
Glede na to, da se vaše podjetje ne sme zanašati samo na ključne besede, obstaja nekaj zelo zanimivih nasvetov, kako pristopiti k tem problemu. V svojem članku jih je objavil svetovalec za digitalni marketing, Neil Patel.
3) Poddomene za “stranske projekte”

Recimo, da ste že izbrali ime in domeno vašega podjetja. Ko pa so na vrsti in-house projekti in kampanje, se sprašujemo, kako jih kar najbolje vključiti v naš digitalni prostor, poudariti njihov pomen, hkrati pa tudi zagotoviti, da bo jasno, da gre za vaše delo. Preprosto – poddomene ali ločene domene za vaše projekte!
Kot je na blogu GoDaddy razložil Christoper Ambler, eden izmed njihovih dolgoletnih programskih inženirjev, mora izbira prave domene odražati tudi sporočilo projekta, oziroma kampanje. V letu 2015 tako ni čudno, da imajo kampanje velikih blagovnih znamk svoje mesto tudi na Internetu – morda je najbolj poznana kampanja Googla, ki je za potrebe interaktivnega filma zakupil unikatno domeno ro.me.
Christoper nadaljuje, da mora domena prestati “teorijo avtobusa”. O tem, kaj to točno je, pa je povedal:
Se sprašujete, kaj drugi menijo o domeni, ki ste si jo izmislili? Predstavljajte si reklamo na avtobusu. Če je ime kratko in vpadljivo, si ga bodo ljudje zagotovo zapomnili – tudi na premikajočem avtobusu.
4) Pozabite na številke in črte

Vrnimo se samo nekaj let nazaj in spomnili se bomo trenda črt in številk, ki je zaznamoval spletne naslove malih, srednjih, pa tudi velikih podjetij. Na srečo imamo danes na voljo nove gTLD domene, ki nam omogočajo, da smo kreativni, hkrati pa dosledni pri mednarodnih standardih in trendih, ki jasno kažejo, da je ključ v personalizaciji in ne v določenih spremembah že uporabljene domene.
5) Razmišljajte dolgoročno – dlje od trendov

Da so tudi najbolj kreativni trendi minljivi, najbolje dokazuje pojava podjetij in blagovnih znamk, katerih domene so se končevale s črko R – morda je najbolj prepoznaven predstavnik tega obdobja Flickr. Čeprav se priljubljeni spletni strani danes “odpušča” sledenje takratnim trendom, so mnoga podjetja ravno zaradi takih odločitev postala prehodna (na primer del.icio.us).
Vaša domena, kot tudi vaš posel, mora biti brezčasna, dovolj atraktivna in prepoznavna, saj bo le tako lahko kljubovala zobu časa ter kratkotrajnim trendom, ki pogosto zajamejo digitalno industrijo.
Cilj vsakega majhnega in srednjega podjetja je, da postane prepoznaven v svoji niši. Da bo njihovo podjetje prva stvar, na katero bodo pomislili uporabniki, ki potrebujejo njihovo storitev. Ali obstaja boljši način od kreativne digitalne identitete, ki bo vaše podjetje ločila od večine?
Iz izvirnika prevedel Janez Klemenčič.