5 stvari, ki jih morate vedeti pred izbiro domene

5 stvari, ki jih morate vedeti pred izbiro domene

Netokracija prinaša kratek vodič o "domenskih" trendih za drugo polovico 2015.

1) Ključna beseda nima pomena

domena1
Ali je to ključna stvar, ali ne? Kot pri igri Keywords, to ni več pomembno za pozicioniranje na Googlu.

Se še spomnite časov, ko je bilo najbolj pomembno, da ime domene vsebuje ključno besedo vašega izdelka ali storitve? In še večji obup, ko je vaša popolna domena že zasedena? Dogovarjanje z lastnikom, pregovarjanje okrog cene? Na srečo bo ICANN v naslednjih letih ponudil še več novih, generičnih domen (gTLD), ki se obnašajo praktično enako kot vsem znane domene .com ali .org.

Dejansko je tudi Google priznal, da ključne besede v domeni ne igrajo več “ključne” vloge pri rangiranju, ampak je to zgolj v pomoč pri iskanju. Recimo, da imate majhno podjetje, ki se ukvarja z izgradnjo majhnih bazenov. Google vas ne bo postavil na prvo mesto samo zaradi tega, ker imate domeno z imenom izgradnjabazena.com (primer), ampak bo lahko druga, bolj zanimiva domena, ki ima vsebino, prilagojeno za iskanje, prevzela najboljša mesta.

2) KISS – Keep it short and simple!

domena2
Naslov pove vse, zato ne komplicirajte!

Da so domene zelo pomembne pri prepoznavnosti podjetja, nam govori tudi dejstvo, da veliko majhnih in srednjih spletnih podjetij ime izbere na podlagi prostih domen. Če si želite “win-win” situacijo, pa morate biti izjemno kreativni, in hkrati tudi jedrnati. Dobra domena mora odsevati ime vašega podjetja, projekta, vaš moto, vaš ugled in poslanstvo, hkrati pa mora biti hitro prepoznavna, saj se je znašla v džungli, imenovani Svetovni splet.

Glede na to, da se vaše podjetje ne sme zanašati samo na ključne besede, obstaja nekaj zelo zanimivih nasvetov, kako pristopiti k tem problemu. V svojem članku jih je objavil svetovalec za digitalni marketing, Neil Patel.

3) Poddomene za “stranske projekte”

domena3
Če bi videli svojo domeno na avtobusu, bi si jo zapomnili?

Recimo, da ste že izbrali ime in domeno vašega podjetja. Ko pa so na vrsti in-house projekti in kampanje, se sprašujemo, kako jih kar najbolje vključiti v naš digitalni prostor, poudariti njihov pomen, hkrati pa tudi zagotoviti, da bo jasno, da gre za vaše delo. Preprosto – poddomene ali ločene domene za vaše projekte!

Kot je na blogu GoDaddy razložil Christoper Ambler, eden izmed njihovih dolgoletnih programskih inženirjev, mora izbira prave domene odražati tudi sporočilo projekta, oziroma kampanje. V letu 2015 tako ni čudno, da imajo kampanje velikih blagovnih znamk svoje mesto tudi na Internetu – morda je najbolj poznana kampanja Googla, ki je za potrebe interaktivnega filma zakupil unikatno domeno ro.me.

Christoper nadaljuje, da mora domena prestati “teorijo avtobusa”. O tem, kaj to točno je, pa je povedal:

Se sprašujete, kaj drugi menijo o domeni, ki ste si jo izmislili? Predstavljajte si reklamo na avtobusu. Če je ime kratko in vpadljivo, si ga bodo ljudje zagotovo zapomnili – tudi na premikajočem avtobusu.

4) Pozabite na številke in črte

domena4
Črte in pike – dobre za Morsejevo abecedo, ne pa tudi za vašo domeno.

Vrnimo se samo nekaj let nazaj in spomnili se bomo trenda črt in številk, ki je zaznamoval spletne naslove malih, srednjih, pa tudi velikih podjetij. Na srečo imamo danes na voljo nove gTLD domene, ki nam omogočajo, da smo kreativni, hkrati pa dosledni pri mednarodnih standardih in trendih, ki jasno kažejo, da je ključ v personalizaciji in ne v določenih spremembah že uporabljene domene.

5) Razmišljajte dolgoročno – dlje od trendov

domena5
Domene so kot moda iz 70-ih – pridejo in gredo, zato bodite brezčasni.

Da so tudi najbolj kreativni trendi minljivi, najbolje dokazuje pojava podjetij in blagovnih znamk, katerih domene so se končevale s črko R – morda je najbolj prepoznaven predstavnik tega obdobja Flickr. Čeprav se priljubljeni spletni strani danes “odpušča” sledenje takratnim trendom, so mnoga podjetja ravno zaradi takih odločitev postala prehodna (na primer del.icio.us).

Vaša domena, kot tudi vaš posel, mora biti brezčasna, dovolj atraktivna in prepoznavna, saj bo le tako lahko kljubovala zobu časa ter kratkotrajnim trendom, ki pogosto zajamejo digitalno industrijo.

Cilj vsakega majhnega in srednjega podjetja je, da postane prepoznaven v svoji niši. Da bo njihovo podjetje prva stvar, na katero bodo pomislili uporabniki, ki potrebujejo njihovo storitev. Ali obstaja boljši način od kreativne digitalne identitete, ki bo vaše podjetje ločila od večine?

Iz izvirnika prevedel Janez Klemenčič.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.