John Bain: Od odvetnika do YouTube komentatorja

John Bain: Od odvetnika do YouTube komentatorja

Jutri bo na sporedu že četrta konferenca o digitalnih komunikacijah, Diggit 2015. Na Netokraciji smo na zadnji intervju pred dogodkom povabili Johna Baina, ki ga mnogi bolje poznate po vzdevku TotalBiscuit, The Cynical Brit. Preberite, kaj je povedal!

V zadnjem tednu pred 4. konferenco Diggit na Netokraciji predstavljamo Johna Baina!
Dan pred pričetkom konference DIGGIT na Netokraciji predstavljamo Johna Baina.

4. konferenca o digitalnih komunikacijah, Diggit 2015, je pred vrati! Jutri se bo program v Grand hotelu Union začel že ob 9. uri zjutraj, dan pa bo napolnjen s predavanji odličnih tujih in domačih govorcev.

Na Netokraciji že lahko preberete intervjuje z govorci, kot so internetni veteran Kevin Dent, Twitterjev Scott Thwaites in napovedovalec mobilne prihodnosti Gerhard Guenther. V zadnjem intervjuju smo spregovorili z Johnom Bainom, ki bo na konferenci poslušalcem zaupal čarobno formulo za uspeh. Iz navadnega igralca se je namreč prelevil v YouTube komentatorja, ki mu sledi več kot dva milijona uporabnikov!

John Bain, poznan po svojem spletnem aliasu TotalBiscuit, The Cynical Brit, velja za enega najboljših kritikov in komentatorjev video iger na svetu. John, kaj te tako privlači pri igrah, da si se odločil z njimi preživljati?

Hm, v bistvu sem začel igrati igre že, ko sem bil star 3 leta, takrat še na starem mikro računalniku BBC Micro Model B. In želja po tem, da preizkusim vse, kar igra ponuja, ni nikoli zamrla! Vsekakor pa nisem svoje kariere že od začetka načrtoval v industriji iger. Ne, hotel sem postati odvetnik in leta 2005 sem tudi diplomiral na fakulteti za pravo. Delo komentatorja na Youtubu me je našlo povsem naključno: po tem, ko sem zaradi recesije izgubil službo finančnega svetovalca. Imel sem srečo, da so moji YouTube posnetki o igri World of Warcraft postali tako priljubljeni in sem lahko to prevedel v življenjsko kariero po tem, ko mi je bilo ponujeno partnerstvo s strani Maker Studios.

Igranje kot celota je vrhunski medij z neomejenimi možnostmi. Ponuja interaktivnost v obliki, kot je noben drug medij ne more, hkrati pa tudi svet poln izzivov. Kaj takega pa nikoli ne more biti dolgočasno!

Otroci sanjajo o življenju, kot je tvoje – igranje iger ves dan. Ampak kako zares izgleda tvoj dan? Kako se lotiš ocenjevanja igre in kateri so ključni elementi pri evalvaciji?

Tedensko dobim veliko več iger, kot jih sploh lahko ocenim, zato je prvi korak izbira tistih najbolj zanimivih. Ko igro dokončno izberem, jo potem igram tako dolgo, da jo razumem do potankosti. Igram tako dolgo, kot sam menim, da je dovolj, da sedaj razumem njeno delovanje in lahko podam prve vtise. Čas igranja se seveda razlikuje od igre do igre – od par minut pa tudi do 20+ ur, ko gre za kakšne večje igre. Med igranjem si delam miselne opombe najpomembnejših stvari.

Moja prioriteta sta mehanizem in splošna izvedba igre, manj pa me na primer zanima zgodba v igri, zato se nanjo tudi manj osredotočam. Ko se čutim dovolj utečenega, opravim komentatorski posnetek v živo, medtem ko zraven tudi v živo igram. Po tem bo sledilo nekaj urejanja videa, kot so na primer intro-ti, prilagoditev glasnosti,… Naslednji dan ponavadi sledi izid videa. Večino časa tako preživim v raziskovanju in preučevanju, lahko pa se tudi zgodi, da igra nekako ‘ne paše v moj format’ in video zavržem ter grem dalje.

Glede na to, da že leta slediš industriji iger – kakšni so trenutni trendi? Ali se igre izboljšujejo, slabšajo, …?

Igre danes delajo velike korake v smislu tehničnih zmožnosti, ampak pri poslovnih strategijah pa se še vedno spotikajo. Veliko založnikov se namreč poslužuje izkoriščevalskih poslovnih modelov, ki želijo od potrošnika iztržiti kar se da največ denarja, še preden je ta sploh preizkusil igro. Skupaj z zavajajočimi fotografijami to vodi do razočaranja igralcev nad končnim izdelkom. Na drugi strani pa neodvisna scena bujno raste in lažje oblikuje igro z manjšo ekipo in proračunom, ki potem postane ena izmed najbolj priljubljenih in izvirnih. Trenutno lahko v industriji vidimo tolikšno raznolikost, kot še nikoli do sedaj in mislim, da se bo ta trend nadaljeval tudi v prihodnosti.

Kaj naredi igro odlično?

Uf, to pa je prav nemogoče odgovoriti. Vsaka igra je več kot le njeni deli. Včasih je mehanika igre slaba, ampak je zgodba odlična ali obratno. Nekateri žanri seveda potrebujejo ključne elemente, da delujejo dobro, včasih pa lahko dobra in izvirna tema nadomesti slabe lastnosti iz drugih področij. Resnično je vse odvisno od same igre, čeravno sem mnenja, da je težko ustvariti dobro igro brez dobro delujoče jedrne mehanike, ob kateri uživamo in se odziva na našo uporabo.

Tvoje sporočilo nekomu, ki ravno sedaj ustvarja novo igro?

Bodite pozorni na igralčevo željo, da si priredi igro po svojem okusu. Vključite stvari, kot so rebindable keys, field of view options, colour-blind features, podnapise,… vse, kar bo vašo igro naredilo bolj privlačno in prijetno za igranje, brez kompromisov glede vaše vizije oblikovanja.

Seznam tvojih top 5 iger je…

  • Brothers a Tale of Two Sons
  • Deus Ex
  • Alpha Centauri
  • DOTA
  • Starcraft 2

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.