John Bain: Od odvetnika do YouTube komentatorja

Jutri bo na sporedu že četrta konferenca o digitalnih komunikacijah, Diggit 2015. Na Netokraciji smo na zadnji intervju pred dogodkom povabili Johna Baina, ki ga mnogi bolje poznate po vzdevku TotalBiscuit, The Cynical Brit. Preberite, kaj je povedal!

V zadnjem tednu pred 4. konferenco Diggit na Netokraciji predstavljamo Johna Baina!
Dan pred pričetkom konference DIGGIT na Netokraciji predstavljamo Johna Baina.

4. konferenca o digitalnih komunikacijah, Diggit 2015, je pred vrati! Jutri se bo program v Grand hotelu Union začel že ob 9. uri zjutraj, dan pa bo napolnjen s predavanji odličnih tujih in domačih govorcev.

Na Netokraciji že lahko preberete intervjuje z govorci, kot so internetni veteran Kevin Dent, Twitterjev Scott Thwaites in napovedovalec mobilne prihodnosti Gerhard Guenther. V zadnjem intervjuju smo spregovorili z Johnom Bainom, ki bo na konferenci poslušalcem zaupal čarobno formulo za uspeh. Iz navadnega igralca se je namreč prelevil v YouTube komentatorja, ki mu sledi več kot dva milijona uporabnikov!

John Bain, poznan po svojem spletnem aliasu TotalBiscuit, The Cynical Brit, velja za enega najboljših kritikov in komentatorjev video iger na svetu. John, kaj te tako privlači pri igrah, da si se odločil z njimi preživljati?

Hm, v bistvu sem začel igrati igre že, ko sem bil star 3 leta, takrat še na starem mikro računalniku BBC Micro Model B. In želja po tem, da preizkusim vse, kar igra ponuja, ni nikoli zamrla! Vsekakor pa nisem svoje kariere že od začetka načrtoval v industriji iger. Ne, hotel sem postati odvetnik in leta 2005 sem tudi diplomiral na fakulteti za pravo. Delo komentatorja na Youtubu me je našlo povsem naključno: po tem, ko sem zaradi recesije izgubil službo finančnega svetovalca. Imel sem srečo, da so moji YouTube posnetki o igri World of Warcraft postali tako priljubljeni in sem lahko to prevedel v življenjsko kariero po tem, ko mi je bilo ponujeno partnerstvo s strani Maker Studios.

Igranje kot celota je vrhunski medij z neomejenimi možnostmi. Ponuja interaktivnost v obliki, kot je noben drug medij ne more, hkrati pa tudi svet poln izzivov. Kaj takega pa nikoli ne more biti dolgočasno!

Otroci sanjajo o življenju, kot je tvoje – igranje iger ves dan. Ampak kako zares izgleda tvoj dan? Kako se lotiš ocenjevanja igre in kateri so ključni elementi pri evalvaciji?

Tedensko dobim veliko več iger, kot jih sploh lahko ocenim, zato je prvi korak izbira tistih najbolj zanimivih. Ko igro dokončno izberem, jo potem igram tako dolgo, da jo razumem do potankosti. Igram tako dolgo, kot sam menim, da je dovolj, da sedaj razumem njeno delovanje in lahko podam prve vtise. Čas igranja se seveda razlikuje od igre do igre – od par minut pa tudi do 20+ ur, ko gre za kakšne večje igre. Med igranjem si delam miselne opombe najpomembnejših stvari.

Moja prioriteta sta mehanizem in splošna izvedba igre, manj pa me na primer zanima zgodba v igri, zato se nanjo tudi manj osredotočam. Ko se čutim dovolj utečenega, opravim komentatorski posnetek v živo, medtem ko zraven tudi v živo igram. Po tem bo sledilo nekaj urejanja videa, kot so na primer intro-ti, prilagoditev glasnosti,… Naslednji dan ponavadi sledi izid videa. Večino časa tako preživim v raziskovanju in preučevanju, lahko pa se tudi zgodi, da igra nekako ‘ne paše v moj format’ in video zavržem ter grem dalje.

Glede na to, da že leta slediš industriji iger – kakšni so trenutni trendi? Ali se igre izboljšujejo, slabšajo, …?

Igre danes delajo velike korake v smislu tehničnih zmožnosti, ampak pri poslovnih strategijah pa se še vedno spotikajo. Veliko založnikov se namreč poslužuje izkoriščevalskih poslovnih modelov, ki želijo od potrošnika iztržiti kar se da največ denarja, še preden je ta sploh preizkusil igro. Skupaj z zavajajočimi fotografijami to vodi do razočaranja igralcev nad končnim izdelkom. Na drugi strani pa neodvisna scena bujno raste in lažje oblikuje igro z manjšo ekipo in proračunom, ki potem postane ena izmed najbolj priljubljenih in izvirnih. Trenutno lahko v industriji vidimo tolikšno raznolikost, kot še nikoli do sedaj in mislim, da se bo ta trend nadaljeval tudi v prihodnosti.

Kaj naredi igro odlično?

Uf, to pa je prav nemogoče odgovoriti. Vsaka igra je več kot le njeni deli. Včasih je mehanika igre slaba, ampak je zgodba odlična ali obratno. Nekateri žanri seveda potrebujejo ključne elemente, da delujejo dobro, včasih pa lahko dobra in izvirna tema nadomesti slabe lastnosti iz drugih področij. Resnično je vse odvisno od same igre, čeravno sem mnenja, da je težko ustvariti dobro igro brez dobro delujoče jedrne mehanike, ob kateri uživamo in se odziva na našo uporabo.

Tvoje sporočilo nekomu, ki ravno sedaj ustvarja novo igro?

Bodite pozorni na igralčevo željo, da si priredi igro po svojem okusu. Vključite stvari, kot so rebindable keys, field of view options, colour-blind features, podnapise,… vse, kar bo vašo igro naredilo bolj privlačno in prijetno za igranje, brez kompromisov glede vaše vizije oblikovanja.

Seznam tvojih top 5 iger je…

  • Brothers a Tale of Two Sons
  • Deus Ex
  • Alpha Centauri
  • DOTA
  • Starcraft 2

Priljubljeno

Spletni marketing

Brez video marketinga boste kmalu neopazni

Video vsebine vse bolj prevzemajo splet. Če še nimate video marketing strategije, je letos skrajen čas, da jo pripravite.

Spletni marketing

Od videa do mikro vplivnežev: kateri marketinški trendi bodo zaznamovali leto 2019?

Zakorakali smo v marketinško leto 2019. Poudarjamo 6 ključnih marketinških trendov, ki bodo letos zaznamovali slovenski digitalni prostor. Pripnite pas, saj nas čaka zanimiva pot!

Družbena omrežja

Že poznate TikTok, aplikacijo, ki je obnorela generacijo Z?

TikTok je aplikacija, ki je v zadnjem letu obnorela otroke in najstnike po vsem svetu. Tudi v Sloveniji. Šteje več mesečnih uporabnikov kot Twitter, Snapchat, LinkedIn in številne druge platforme. V prvem četrtletju 2018 pa je bila iOS aplikacija z največ prenosi v ZDA. Mladina, predvsem osnovnošolci in srednješolci, jo obožujejo, starši pa po večini niti ne vedo zanjo.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Že poznate TikTok, aplikacijo, ki je obnorela generacijo Z?

TikTok je aplikacija, ki je v zadnjem letu obnorela otroke in najstnike po vsem svetu. Tudi v Sloveniji. Šteje več mesečnih uporabnikov kot Twitter, Snapchat, LinkedIn in številne druge platforme. V prvem četrtletju 2018 pa je bila iOS aplikacija z največ prenosi v ZDA. Mladina, predvsem osnovnošolci in srednješolci, jo obožujejo, starši pa po večini niti ne vedo zanjo.

Spletni marketing

Od videa do mikro vplivnežev: kateri marketinški trendi bodo zaznamovali leto 2019?

Zakorakali smo v marketinško leto 2019. Poudarjamo 6 ključnih marketinških trendov, ki bodo letos zaznamovali slovenski digitalni prostor. Pripnite pas, saj nas čaka zanimiva pot!

Spletni marketing

Brez video marketinga boste kmalu neopazni

Video vsebine vse bolj prevzemajo splet. Če še nimate video marketing strategije, je letos skrajen čas, da jo pripravite.

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.