Kaj bo z odnosi z javnostjo v digitalni dobi?
Na to vprašanje je poskušal odgovoriti 21. Bledcom, mednarodni simpozij, ki je potekal 4. in 5. julija 2014 na Bledu. Kot so ugotavljali organizatorji, so se predavanja na že treh predhodnih simpoziji ukvarjala z digitalnim področjem (prvič že v letu 1994 z novimi mediji in tehnologijami).

Na to vprašanje je poskušal odgovoriti 21. Bledcom, mednarodni simpozij, ki je potekal 4. in 5. julija 2014 na Bledu. Kot so ugotavljali organizatorji, so se predavanja na že treh predhodnih simpoziji ukvarjala z digitalnim področjem (prvič že v letu 1994 z novimi mediji in tehnologijami).
Največ diskusij in odmeva je na tokratnem simpoziju povzročilo predavanje je Stephena Waddingtona, evropskega direktorja za digitalne in družbene medije v agenciji Ketchum in predsednika britanske nacionalne organizacije za odnose z javnostmi CIPR. Po njegovih besedah je “nujno medsebojno spoštovanje akademske sfere in praktikov odnosov z javnostmi, znanja obeh področij pa bi se lahko združila v eno”, ali:
Engage as a single community of practice
Be generous and share the work as widely as possible
Exploit opportunities of joint endeavours
Po konferenci je na svojem blogu objavil tudi pismo, namenjeno strokovnjakom in akademikom odnosov z javnostmi.

BledCom, ki že dobri dve desetletji aktivno sooblikuje razvoj discipline odnosov z javnostmi, njegov program pa sestavljajo vrhunski teoretiki in praktiki odnosov z javnostmi, je tokrat za nosilne teme izbral digitalne javnosti: nova generacija, novi mediji, nova pravila. Na idilični lokaciji se je v dveh dneh zvrstilo 50 predavateljev, kar je bil za poslušalce zalogaj, sploh pri predstavitvah v panelih, kjer so imeli govorci na voljo le dobrih 10 minut časa.
Raziskovalne teme so bile aktualne in raznovrstne: od raziskav, ki poskušajo prepoznati in definirati posebno novo digitalno javnost, vlogo “tiskovnega” predstavnika, redefiniranje korporativne družbene odgovornosti, aplikacij big data … pa vse do etičnih razsežnosti, ki jih prinašajo novi kanali. Vsekakor je dobrodošlo, da se teoretiki odnosov z javnostmi vse bolj lotevajo tudi raziskovanja družabnih omrežij, je pa bilo pri nekaterih opaziti nerazumevanje tehnoloških zakonitosti delovanja kanalov. Vsekakor je večina del od zgoraj zapisanega odstopala, saj je organizatorjem kot vedno uspelo povabiti nekaj zvenečih imen in ogromno zanimivih predavateljev z vsega sveta
- “Corporate social responsibility is not about donations; it is about taking care of the employees, stakeholders and paying taxes” (Emilio Galli Zugaro, Allianz, Germany, Italy, & Ludwig-Maximilians-Universität, Munich) Foto: Bojan Šverko
Primer vpeljave novih PR-ovskih prijemov je v petek predstavila Si.mobilova digitalna ekipa, ki se je s pomočjo podjetja Aragon lotila prepoznavanja in nagrajevanja superuserjev. Gre v takih primerih za t.i. novi kapitalizem, se je spraševala publika, in ali lahko pričakujemo regulacijo tovrstnih sporočil z oznako PR sporočilo tudi na družabnih omrežjih?
21. mednarodni simpozij o raziskovanju v odnosih z javnostmi BledCom je organiziral Center za marketing in odnose z javnostmi (CMOJ) na FDV-IDV.