Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019? - Netokracija.si

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

“Social media manager”, po slovensko urednik ali urednica družbenih omrežij je en od popularnih in lepo zvenečih poklicev, pogosto pa je zmotno prepričanje, da lahko to delo opravlja vsak, ki ima visoko število sledilcev na Instagramu ali kateremkoli drugem omrežju. Kakovost urednika ali urednice tudi ni odvisna od tega, kako pogosto se pojavlja na vidnih družabnih dogodkih in koliko izpostavlja sebe. Ni namreč nujno, da bo oseba, ki na družbenih omrežjih odlično predstavlja sebe, dobro predstavljala tudi naročnika in njegovo blagovno znamko.

Brezhibno pisanje

Sliši se osnovnošolsko lahko, a praksa kaže, da je pismenost pogosto velika težava. Napačno postavljanje vejic, neuporaba rodilnika, malomarnost in siromašno jezikovno izražanje so pogosti pojavi na spletu, ki si jih urednik družbenih omrežij ne sme privoščiti. Besedila morajo biti brezhibna, četudi so slogovno zaznamovana. In ne, pisanje kratkih vrstic za objave na družbenih omrežjih pogosto ne zadostuje. Od časa do časa je treba napisati tudi kakšno daljše besedilo (zapis na blogu, daljši odgovor in nenazadnje tudi strategijo za posamezne kanale).

Pisanje proznih literarnih del ali znanstvenih člankov se tudi zelo razlikuje od pisanja za splet, kjer veljajo svoje zakonitosti. Tudi to je področje, ki spletnemu uredniku ali urednici ne sme biti tuje.

Sposobnost strateškega načrtovanja

Strateško načrtovanje se ne nanaša le na začetne faze, ko se šele postavlja kanal in je treba izbrati cilje komuniciranja, ciljne skupine, jezikovni slog … Ves čas je treba poznati in spremljati področje dela, zato je vpetost v naročnikovo podjetje zelo pomembno za dobro načrtovanje.

Kaj se dogaja in načrtuje v podjetju? Se obetajo novi izdelki ali storitve? Kakšne so trenutne in prihodnje naročnikove trženjske aktivnosti? Odgovore na taka in podobna vprašanja mora urednik družbenih omrežij poznati, saj usmerjajo njegovo delo.

Treba je vedeti, od kod črpati vsebino, kako se posamezni kanali in informacije prepletajo ter to upoštevati pri snovanju digitalne komunikacijske strategije. Tudi vsebine za sprotne objave se običajno pripravlja vnaprej in enako velja za načrtovanje kampanj. Širok pogled, ki je usmerjen v prihodnost, je torej nujen.

Tehnično znanje in spremljanje novosti

Poleg poznavanja naročnikovega področja dela mora urednik ali urednica družbenih omrežij obvladovati še svoje področje dela – to so seveda družbena omrežja, kjer se skoraj dnevno dogajajo novosti. Uvajajo se nove funkcionalnosti, prilagaja se izgled, spreminjajo se algoritmi, odpirajo se nove možnosti, na dan prihajajo novi podatki in izpostavljajo se novi trendi. Brez tehničnega znanja, ki ga je treba redno obnavljati, kakovostno delo na družbenih omrežjih ni mogoče.

Ne pozabimo na še eno vrsto tehničnega znanja. Orodja za merjenja so pomembna, saj urednik z njimi ugotavlja, kaj deluje, in preverja, če je obstoječa strategija dobro zastavljena. Po potrebi jo je treba namreč prilagajati ali spreminjati. Nenazadnje pa tudi naročnika zanima, če se vložen čas, energija in denar obrestujejo. Ker je trženje na družbenih omrežjih pogosto kompleksno, potrebuje urednik ali urednica tudi ustrezna orodja za avtomatizacijo. Vsa napredna orodja zahtevajo svoj čas in trud, predvsem pa jih je treba znati uporabljati.

Fotografiranje in obdelava fotografij

Pomembnost vizualnih predstavitev ni več nič novega, a večno vprašanje je, kdo bo pripravil slike za objave. Nekaj pomoči nudijo baze fotografij, kjer se da kupiti kakšno splošno fotografijo, a to ni dovolj, saj je prav, da so fotografije pristne.

Zahvaljujoč pametnim telefonom, ki jih imamo vsi na dosegu roke in s katerimi je vsak lahko za silo fotograf, je urednikom in urednicam marsikakšna komplikacija prihranjena. Seveda je najbolje imeti profesionalno in po naročilu pripravljene fotografije, a v realnosti se številni pomembni, zanimivi, pristni in fotogenični trenutki zgodijo nenačrtovano. Pomembno je, da jih urednik prepozna in dovolj kakovostno posname, da bodo primerni za objave. Sledi obdelava fotografij in priprava objave, kjer se veščini pridruži še dobra ideja. Različna orodja omogočajo uporabo filtrov, tipografij, izdelavo kolažev in grafičnih  prikazov podatkov. Uredniku ta ne smejo biti tuja.

Zgolj v opomnik, kako pomembna je vizualna predstavitev in kako učinkovita je pri pomnjenju … Če boste le poslušali ali brali, se boste tri dni kasneje spomnili le 10 odstotkov sporočila. Če pa boste razlagi dodali sliko, si boste zapomnili 65 odstotkov sporočila.

Učinkovito komuniciranje in velika potrpežljivost

Obstoječe in potencialne stranke prek družbenih omrežij pogosto iščejo informacije, pomoč ali pa izražajo svoje pritožbe. In nezadovoljstvo ljudi se na družbenih omrežjih širi neverjetno hitro. Pomoč uporabnikom je zato ena od pomembnih vlog družbenih omrežij, ki jo mora podjetje jemati resno.

Za začetek; nihče ne mara čakanja. Hitrost je ena od vrlin dobrega urednika družbenih omrežij. Številne raziskave kažejo, da uporabniki družbenih omrežij pričakujejo hitre odgovore. Če so nezadovoljni, se pričakovani čas za odgovor močno skrajša, kar dela delo urednika družbenih omrežij precej stresno. Ena od raziskav pravi, da 42 odstotkov nezadovoljnih uporabnikov pričakuje odziv v roku 60 minut. Druga raziskava, ki ni nič bolj pomirjujoča, pravi, da 80 odstotkov uporabnikov družbenih omrežij pričakuje odgovor v 24 urah.

Odgovor pa ni vedno odvisen le od urednika, ampak tudi od strokovno usposobljenih ljudi, ki te odgovore zagotovijo. Kolikšen bo čas za odziv podjetja ali blagovne znamke na družbenih omrežjih, je zato vprašanje, ki mora biti del komunikacijske strategije in delovanja celotnega podjetja.

Urednik mora znati poiskati omembe in priložnosti za komuniciranje ter se vpletati v pogovor. Proaktivnost v komuniciranju je zato še ena pomembna uredniška lastnost. A pozor, to je treba narediti nevsiljivo, simpatično in tako, da pogovor ne bo zamrl. Ne, ni preprosta naloga.

Ni pomembno, za kakšno področje dela gre, povsod lahko izbruhne večji problem in na družbenih omrežjih ta eskalira najhitreje. Ko se vpletejo še mediji in morda povzamejo dogajanje s spleta, je že skrajni čas za krizno komuniciranje, ko se mora urednik povezati tudi z drugimi strokovnimi službami v podjetju. Komunikacija prek družbenih omrežij lahko v takih trenutkih močno poslabša ali pa reši situacijo.

Kljub omembi na koncu pa sta nadvse pomembni lastnosti urednika družbenih omrežij neskončna potrpežljivost in prijaznost. Ti dve značajski lastnosti sta najpogosteje na preizkušnji.

Oglaševanje na družbenih omrežjih

Organski doseg je pomemben, ampak pride tudi čas za plačane objave. Nenazadnje nekatera družbena omrežja omogočajo dobro in zelo natančno targetiranje ciljnih skupin, ki jih z organskimi objavami ne moremo doseči. Škoda bi bilo zavreči tako priložnost.

Oglaševanje vedno močno razširi področje upravljanja družbenih omrežij, saj se običajnim veščinam in znanju pridružijo še nova. Treba je poznati različne možnosti oglaševanja, ko jih ponuja družbeno omrežje. Treba je spremljati rezultate in se poglabljati v številke. Oglaševanje je tudi aktivnost, ki vzame znaten del časa in zahteva še večjo odgovornost, saj mora urednik razporejati denarna sredstva.

Zaželene značajske lastnosti, ki pridejo prav, so samoiniciativnost, radovednost, vztrajnost in kreativnost. Urednik s temi lastnostmi bo lažje preizkušal različne načine oglaševanja in nagovorov ter tako v množici izbir našel najbolj učinkovite.

Priprava video vsebin

Priprava video vsebin je bila nekoč prepuščena le izurjenim snemalcem in montažerjem, danes pa za video velja podobno kot za fotografije. Pametni telefoni omogočajo snemanje kakovostnih posnetkov, njihovo urejanje in obdelavo. Z aplikacijami lahko dodajamo filtre, napise in tako lahko nastane privlačna in pomembna vsebina, ki bo učinkovito dosegala svoje občinstvo.

Če se vam zdi, da video kljub vsemu ni tako nujen del vašega nastopa na družbenih omrežjih, naj spomnim na odličen doseg, ki ga imajo video objave na Facebooku in Instagramu, na samodejno predvajanje videov na vseh družbenih omrežjih, na Facebook Live, Instagram Stories, Facebook Stories, Instgram Live, Instagram TV, na celoten YouTube in Youtube Live … video vsebine predstavljajo ogromen del ogledane vsebine na družbenih omrežjih in narobe bi bilo, če bi vse te možnosti preprosto ignorirali.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Spletni marketing

Otroci in prikrito oglaševanje s spletnimi vplivneži

Morda se vem zdi, da vsi trije pojmi iz naslova niso povezani med seboj, a pokazala vam bom, da so močno prepleteni.

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.

Spletni marketing

Priročnik: kako sodelovati z influencerji v letu 2019?

Influencer marketing je iz "buzzworda" postal strateško marketinško orodje. Pripravili smo podroben vodnik, ki vam bo pomagal, da uspešno izpeljete svojo prvo kampanjo marketinga z vplivneži.