Kako zaslužiti s Pokémoni?

Igro Pokémon Go je razvilo podjetje Niantic, ki je s sočasno uporabo GPS tehnologije in video kamere v telefonu omogočilo igralcem, da v obogateni resničnosti (ang. augmented reality) lovijo Pokémone.

pokemoni1

Ste med hodečimi zombiji?

“Na moji mizi je Pokémon!” – Tako nekako se je pričela večina zgodb s Pokémoni v moji okolici. Pokémon Go norija se je pričela 6. julija letos in po začetnem navalu razdelila javnost na dva navidezna pola: na kritike in hodeče zombije. Slednji so povzročili že marsikatero prometno nesrečo, zlome, nesreče s smrtnim izidom, vpade na tuje posesti in vijugajočo vožnjo po mestu sredi noči. Trenutno se v medijih bije bitka o odgovornosti za takšna dejanja – je za to kriva igra ali igralci, ki jo uporabljajo?

Upadajoč trend ali igra, ki ruši rekorde?

Mnogi pravijo, da je trend že v upadu (slika spodaj), kar je opaziti tudi pri pregledu iskanj na Googlu, a številke so še vedno kar konkretne.pokemoni2

Igra se je najhitreje do sedaj zavihtela na vrh App Store in Google Play seznamov ter v prvem tednu po lansiranju postala največkrat nameščena aplikacija v App Store-u. Mediji so poročali, da je že do 31. julija igro uporabljalo več kot 100 milijonov ljudi po vsem svetu, 8. avgusta samo v trgovini Google Play več kot 100 milijonov.

Pokemon_nakupi_App_Store_Jelena_RasulaNa App Store-u je videti, da se največ transakcij v igri opravi za nakup paketa 100 Pokécoins v vrednosti 0,99 USD. Sensor Tower je pred kratkim poročal, da naj bi s takšnimi nakupi v igri (in-app purchases) igralci do 1. avgusta ustvarili več kot 160 milijonov dolarjev prihodkov.

Ali vaše vodstvo podpira Pokémone?

Kot bivša igralka Ingress-a (predhodnik Pokémonov) sem zelo zadovoljna, da spadam v digitalno razvito podjetje, v katerem vodstvo podpira testiranje in uporabo takšnih aplikacij. Ne samo to, da z direktorjem podjetja Ceneje včasih primerjava svoj Pokédex (mesto v aplikaciji, kjer zbiraš svoje Pokémone) in se posvetujeva o najboljših igralskih taktikah, ampak se predvsem redno pogovarjamo o poslovni uporabi takšnih in podobnih rešitev.

pokemoni3

Na straneh, kot je Social Media Examiner, smo zasledili kar nekaj takšnih praks.

Postavite Pokéstop ali Gym na vaši lokaciji, saj igralci vanje redno zahajajo obnavljati svoje zaloge žog in drugih potrebščin ali pa se borijo s svojimi Pokémoni in osvajajo Gyme za svoj tim. Žal ta možnost več ni na voljo, kar lahko vidimo na razvijalčevi spletni strani, se je pa tega poslužil McDonalds, ki je po poročanju časnika The Guardian na Japonskem postavil Poké Gym-e v kar 3.000 restavracij.

Čeprav Niantic več ne dovoli takšnega postavljanja Pokéstopov nam, navadnim smrtnikom, pa nikar ne pozabite, da imate konkurenčno prednost že, če se nahajate v bližini kakšnega, saj lahko vanj vstavite vabo (angl. lure), ki privablja Pokémone na vašo lokacijo. Na Forbes.com so izračunali, da vas uporaba vabe v bližnjem Pokéstopu stane 1,19 USD (približno 1,06 €) na uro, če vabe uporabljate 8 dni na dan, 21 delovnih dni. Samo za primer – na ta način naj bi L’inizio Pizza Bar v New Yorku povečal prihodke za 75 %! (vir: CNBC.com)

Četudi Pokéstopa ali Gyma ni v bližini, ne obupajte! Svoje kupce lahko pozovete, da na vaši lokaciji lovijo in fotografirajo Pokémone ter s tem sodelujejo v nagradni igri, kot so to denimo storili na Facebook strani Monroe Bank & Trust.

pokemoni4

Medtem ko nekateri na račun Poké-norije služijo, pa drugi ne želijo igralcev na svojih lokacijah. Tako lahko v medijih in na družbenih omrežjih zadnje čase vse pogosteje zasledimo objave, kako so na voliščih ali v bankah igralcem prepovedali vstop, prav tako je spletne bralce nasmejal hudomušni naslov članka v časniku Jutarnji.hr, ki se je glasil: Prva hrvaška kavarna prepovedala vstop Pokémonom – morda jih lastnik želi vse zase!

Nimate kavarne ali trgovine? Nič hudega!

Forbes.com je zbral nekaj inovativnih poslovnih praks, ki izhajajo iz igre.  Med njimi so:

  • Poké-taksisti, ki vas vozijo naokoli, da lahko hitreje poiščete in ujamete Pokémone,
  • Pokémon svetovalci, ki vam svetujejo, kako napredovati na višje nivoje,
  • branilci Poké Gymov, ki imajo izredno močne Pokémone, z njimi branijo Gym-e in so pripravljeni za zaslužek »izgubiti« boj ter predati svoje mesto drugemu igralcu,
  • lovilci Pokémonov, ki jih lovijo za vas, ko vi tega ne morete,
  • lastniki vab, ki v zameno za zaslužek obveščajo druge, kam bodo postavili vabe.

Kaj pa zasebni svet?

Kot rečeno, tudi sama pogosto hodim iz službe do parkirišča s prstom mahajoč po telefonskem zaslonu, ker se v neposredni bližini nahajajo Pokéstopi. Med službenimi kavicami in parkiriščem pred blokom sem počasi prispela do 10. nivoja. Kako gre pa vam?

pokemoni5

 

Priljubljeno

Spletni marketing

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Zamudili ste ...

Spletni marketing

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Spletni marketing

Otroci in prikrito oglaševanje s spletnimi vplivneži

Morda se vem zdi, da vsi trije pojmi iz naslova niso povezani med seboj, a pokazala vam bom, da so močno prepleteni.

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.