O vlogi izkušenj, modrosti in retorike v svetu startupov

Sem govorec ali človek dejanj? To vprašanje me je mučilo več mesecev, potem pa je ob branju blogov in komentarjev o trendih, poslih, preteklosti in prihodnosti startupov vse skupaj postalo še bolj živo. Poslušanje strokovnjakov, ki govorijo o tem, kaj je dobro in kaj slabo, kaj smo naredili prav in kaj narobe, mi je dalo misliti, o čem govorijo. Vse se sliši tako tekoče in pametno.

doers_talkers
Grafika: DavidKanigan.com

Sem govorec ali človek dejanj? To vprašanje me je mučilo več mesecev, potem pa je ob branju blogov in komentarjev o trendih, poslih, preteklosti in prihodnosti startupov vse skupaj postalo še bolj živo. Poslušanje strokovnjakov, ki govorijo o tem, kaj je dobro in kaj slabo, kaj smo naredili prav in kaj narobe, mi je dalo misliti, o čem govorijo. Vse se sliši tako tekoče in pametno.

Je to pomembno? Kako to vpliva name?  Starejši kot sem, večji pomen pripisujem izkušnjam. Z leti sem pri sebi razvil filter za ‘nakladanje’. Vsa retorika, cingljanje in žvižganje so v redu, pa vendar, dodajte nekaj, za kar se zanimam. Takšne stvari zgolj povečajo hrup.

Preseneča me, kako lahko družbeni mediji definirajo ‘socialni’ kapital in status osebe, zgolj s spreminjanjem njihovih mest v določeni družbi, ne glede na vsebino. Ne govorim o slavnih osebah, kot so na primer filmske zvezde, pri katerih je slava dejansko njihov kruh in mleko. Niti ne govorim o uspešnih avtorjih, ki delajo tisto, o čemer govorijo, in imajo poleg vsega tega čas še za deljenje svoje modrosti. Govorim o ‘strokovnjakih’, ki imajo mnenje glede vsega, zgolj zaradi tega, da ga imajo in zato da so lahko online.

To so ljudje, ki preživijo polovico svojega časa ob hranjenju svoje ‘social’ zveri, z namenom pridobivanja pomembnosti, sledilcev  in izpostavljenosti. Občasno se lahko pri promociji samega sebe zaloti prav vsak. Ko pa takšni ljudje začnejo z maškarado, češ da so uspešni podjetniki, investitorji ali svetovalci, ki niso zmožni pokazati ničesar, razen kup tvitov, blogov in pojavljanja v medijih, se zamislim.

Dosežki so pri meni na prvem mestu. Ni važno, ali so sestavljeni iz uspehov in padcev. Važno je, da se iz njih veliko naučimo. Na tak način napredujemo. Zadeve je treba premikati, ne pa zgolj govoriti o njih, ali pa se hvaliti z uspehi iz daljne preteklosti.

Vedno pa se najdejo posamezniki, ki so uspeli s pravočasnim opazovanjem trendov, predvidevanjem prihodnosti in konceptov. V davnih časih so se imenovali preroki, čarovniki ali pa kar modri možje. Zanimivo je, da so to vedno bili starejši možje, polni modrosti, katerih čas je minil in so zato skupnosti radi delili nasvete. Ko so še lahko, so počeli stvari, v katerih so bili dobri. Ko so se postarali, so o njih le še govorili. Tako je bilo včasih.

Tisti, ki govorijo, dobijo v današnjih časih vidna sporočila v javnosti, saj je medijem na tak način lažje dobiti zanimivo zgodbo. Ne glede na pomembnost, izkušnje ali vsebino. Videz je vse. Za posledico dobijo dodatne tvite, všečke in ponovne objave. Tisti, ki govorijo, na tak način postanejo lažni vzorniki ljudem, ki dejansko želijo narediti nekaj. Novinarji jih obožujejo, za začetnike pa so praktično bogovi. Vse je prepleteno v čudno kombinacijo samozavesti, brezupnega iskanja samopotrditve in medijskega blišča. Vendar ne doda vrednosti. Povzroči zgolj veliko hrupa in nič drugega.

Na drugi strani pa so ljudje, ki dejansko nekaj delajo. Delajo dobra dela, ki pridejo do ljudi, ustanavljajo podjetja, ki so uspešna, in se ne hvalijo z zbiranjem sredstev ali investiranjem, saj vedo, da je podjetje uspešno le takrat, ko dodaja vrednost, in ne zapravlja denarja. Živijo stresno, vendar polno življenje. To so ljudje dejanj, ki snujejo svoje projekte, sestavljajo svoje izdelke in se borijo v prvih bojnih linijah z namenom odprave problema. Izdelke prodajajo od vrat do vrat (ali od klika do klika), ob tem pa jim je vseeno, kakšen je njihov družbeni položaj, razen v primeru, ko jim to pomaga pri izvajanju njihovih storitev. Razmišljajo o vplivu njihov odločitev na njihov posel in niso ves čas obsedeni le z zvezdniškim prahom.

To so pravi prvaki.

Iz angleščine prevedel Janez Klemenčič.

Priljubljeno

Spletni marketing

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Zamudili ste ...

Spletni marketing

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Spletni marketing

Otroci in prikrito oglaševanje s spletnimi vplivneži

Morda se vem zdi, da vsi trije pojmi iz naslova niso povezani med seboj, a pokazala vam bom, da so močno prepleteni.

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.