O vlogi izkušenj, modrosti in retorike v svetu startupov

Sem govorec ali človek dejanj? To vprašanje me je mučilo več mesecev, potem pa je ob branju blogov in komentarjev o trendih, poslih, preteklosti in prihodnosti startupov vse skupaj postalo še bolj živo. Poslušanje strokovnjakov, ki govorijo o tem, kaj je dobro in kaj slabo, kaj smo naredili prav in kaj narobe, mi je dalo misliti, o čem govorijo. Vse se sliši tako tekoče in pametno.

doers_talkers
Grafika: DavidKanigan.com

Sem govorec ali človek dejanj? To vprašanje me je mučilo več mesecev, potem pa je ob branju blogov in komentarjev o trendih, poslih, preteklosti in prihodnosti startupov vse skupaj postalo še bolj živo. Poslušanje strokovnjakov, ki govorijo o tem, kaj je dobro in kaj slabo, kaj smo naredili prav in kaj narobe, mi je dalo misliti, o čem govorijo. Vse se sliši tako tekoče in pametno.

Je to pomembno? Kako to vpliva name?  Starejši kot sem, večji pomen pripisujem izkušnjam. Z leti sem pri sebi razvil filter za ‘nakladanje’. Vsa retorika, cingljanje in žvižganje so v redu, pa vendar, dodajte nekaj, za kar se zanimam. Takšne stvari zgolj povečajo hrup.

Preseneča me, kako lahko družbeni mediji definirajo ‘socialni’ kapital in status osebe, zgolj s spreminjanjem njihovih mest v določeni družbi, ne glede na vsebino. Ne govorim o slavnih osebah, kot so na primer filmske zvezde, pri katerih je slava dejansko njihov kruh in mleko. Niti ne govorim o uspešnih avtorjih, ki delajo tisto, o čemer govorijo, in imajo poleg vsega tega čas še za deljenje svoje modrosti. Govorim o ‘strokovnjakih’, ki imajo mnenje glede vsega, zgolj zaradi tega, da ga imajo in zato da so lahko online.

To so ljudje, ki preživijo polovico svojega časa ob hranjenju svoje ‘social’ zveri, z namenom pridobivanja pomembnosti, sledilcev  in izpostavljenosti. Občasno se lahko pri promociji samega sebe zaloti prav vsak. Ko pa takšni ljudje začnejo z maškarado, češ da so uspešni podjetniki, investitorji ali svetovalci, ki niso zmožni pokazati ničesar, razen kup tvitov, blogov in pojavljanja v medijih, se zamislim.

Dosežki so pri meni na prvem mestu. Ni važno, ali so sestavljeni iz uspehov in padcev. Važno je, da se iz njih veliko naučimo. Na tak način napredujemo. Zadeve je treba premikati, ne pa zgolj govoriti o njih, ali pa se hvaliti z uspehi iz daljne preteklosti.

Vedno pa se najdejo posamezniki, ki so uspeli s pravočasnim opazovanjem trendov, predvidevanjem prihodnosti in konceptov. V davnih časih so se imenovali preroki, čarovniki ali pa kar modri možje. Zanimivo je, da so to vedno bili starejši možje, polni modrosti, katerih čas je minil in so zato skupnosti radi delili nasvete. Ko so še lahko, so počeli stvari, v katerih so bili dobri. Ko so se postarali, so o njih le še govorili. Tako je bilo včasih.

Tisti, ki govorijo, dobijo v današnjih časih vidna sporočila v javnosti, saj je medijem na tak način lažje dobiti zanimivo zgodbo. Ne glede na pomembnost, izkušnje ali vsebino. Videz je vse. Za posledico dobijo dodatne tvite, všečke in ponovne objave. Tisti, ki govorijo, na tak način postanejo lažni vzorniki ljudem, ki dejansko želijo narediti nekaj. Novinarji jih obožujejo, za začetnike pa so praktično bogovi. Vse je prepleteno v čudno kombinacijo samozavesti, brezupnega iskanja samopotrditve in medijskega blišča. Vendar ne doda vrednosti. Povzroči zgolj veliko hrupa in nič drugega.

Na drugi strani pa so ljudje, ki dejansko nekaj delajo. Delajo dobra dela, ki pridejo do ljudi, ustanavljajo podjetja, ki so uspešna, in se ne hvalijo z zbiranjem sredstev ali investiranjem, saj vedo, da je podjetje uspešno le takrat, ko dodaja vrednost, in ne zapravlja denarja. Živijo stresno, vendar polno življenje. To so ljudje dejanj, ki snujejo svoje projekte, sestavljajo svoje izdelke in se borijo v prvih bojnih linijah z namenom odprave problema. Izdelke prodajajo od vrat do vrat (ali od klika do klika), ob tem pa jim je vseeno, kakšen je njihov družbeni položaj, razen v primeru, ko jim to pomaga pri izvajanju njihovih storitev. Razmišljajo o vplivu njihov odločitev na njihov posel in niso ves čas obsedeni le z zvezdniškim prahom.

To so pravi prvaki.

Iz angleščine prevedel Janez Klemenčič.

Priljubljeno

Spletni marketing

Brez video marketinga boste kmalu neopazni

Video vsebine vse bolj prevzemajo splet. Če še nimate video marketing strategije, je letos skrajen čas, da jo pripravite.

Spletni marketing

Od videa do mikro vplivnežev: kateri marketinški trendi bodo zaznamovali leto 2019?

Zakorakali smo v marketinško leto 2019. Poudarjamo 6 ključnih marketinških trendov, ki bodo letos zaznamovali slovenski digitalni prostor. Pripnite pas, saj nas čaka zanimiva pot!

Družbena omrežja

Že poznate TikTok, aplikacijo, ki je obnorela generacijo Z?

TikTok je aplikacija, ki je v zadnjem letu obnorela otroke in najstnike po vsem svetu. Tudi v Sloveniji. Šteje več mesečnih uporabnikov kot Twitter, Snapchat, LinkedIn in številne druge platforme. V prvem četrtletju 2018 pa je bila iOS aplikacija z največ prenosi v ZDA. Mladina, predvsem osnovnošolci in srednješolci, jo obožujejo, starši pa po večini niti ne vedo zanjo.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Že poznate TikTok, aplikacijo, ki je obnorela generacijo Z?

TikTok je aplikacija, ki je v zadnjem letu obnorela otroke in najstnike po vsem svetu. Tudi v Sloveniji. Šteje več mesečnih uporabnikov kot Twitter, Snapchat, LinkedIn in številne druge platforme. V prvem četrtletju 2018 pa je bila iOS aplikacija z največ prenosi v ZDA. Mladina, predvsem osnovnošolci in srednješolci, jo obožujejo, starši pa po večini niti ne vedo zanjo.

Spletni marketing

Od videa do mikro vplivnežev: kateri marketinški trendi bodo zaznamovali leto 2019?

Zakorakali smo v marketinško leto 2019. Poudarjamo 6 ključnih marketinških trendov, ki bodo letos zaznamovali slovenski digitalni prostor. Pripnite pas, saj nas čaka zanimiva pot!

Spletni marketing

Brez video marketinga boste kmalu neopazni

Video vsebine vse bolj prevzemajo splet. Če še nimate video marketing strategije, je letos skrajen čas, da jo pripravite.

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.