LACEnano: Revolucija v tetoviranju prihaja iz Slovenije!

LACEnano: Revolucija v tetoviranju prihaja iz Slovenije!

Izboljšani načini tetoviranja, nova tehnologija in zora uspeha. Tako bi lahko na kratko opisali novomeško ekipo, ki se je zbrala pod imenom LACEnano in razvila novo generacijo tetoverskih naprav, ki lansiranje svojega izdelka načrtuje v prvi polovici letošnjega leta.

Rok Jurečič in Peter Bukovec Foto: arhiv LACEnano
Rok Jurečič in Peter Bukovec (foto: Irena Herak/Finance).

Peter Bukovec je strojnik, pri katerem na listi 10 najljubših reči tetovaž ne bi našli, a je ravno on tisti, ki je prišel na idejo izboljšanja naprave za tetoviranje. Do tega je prišlo zelo naključno; tukaj je njegova zgodba:

S punco, ki je velika ljubiteljica tetovaž, sem obiskal tetoversko konvencijo, kjer se je sama odločila za nov tatoo. Ker postopek traja kar nekaj časa, sem se sam malo sprehodil naokrog. Kot strojnika so me seveda najbolj pritegnile naprave za tetoviranje. Ko sem si tako ogledoval različne modele naprav, ki so jih tetoverji uporabljali, sem opazil skorajda predpotopno tehnologijo in slabo izdelavo. Kasneje sem se s tetoverji še malo pogovarjal o tem, kaj jih moti na napravah in če bi kaj spremenili … Vse skupaj sem premislil v svoji glavi in spravil na računalnik.

Z ekipo so se spoznali na StartUp vikendu v Novemu mestu Foto: arhiv LACEnano
Z ekipo so se spoznali na StartUp vikendu v Novem mestu (foto: arhiv LACEnano).

Konec leta 2013 se je Peter udeležil še StartUp vikenda v Novem mestu, kjer je spoznal še enega člana ekipa, dva sta se pridružila kasneje. Tako so poleg njega v LACEnanu sedaj še Rok Jurečič, ki skrbi za poslovno in marketinško področje, elektroinženir Robert Zagorec in grafična oblikovalka Lara Zupančič. O širitvi ekipe trenutno ne razmišljajo, saj so, kot pove Peter, mnenja, da startupi, katerih vodilno ekipo sestavlja 10 ljudi ali več, izgubljajo na učinkovitosti in agilnosti. V prihodnosti bodo sicer najverjetneje zaposlovali, saj bodo potrebovali ljudi, ki bodo naprave sestavljali. Tako se bodo lahko štirje člani vodilne ekipe nadalje posvetili razvoju naslednje verzije.

Najbolj napredna tetoverska naprava na svetu

Gre za novo generacijo tetoverskih naprav, ki vključujejo tehnologijo brezkrtačnih motorjev in magnetnega gonila, ki so najboljše v industriji, saj je na primer uporabljeni magnet edini, ki prestane medicinsko čiščenje. Ta revolucionarna ideja rešuje težavo mravljinčastih rok oseb, ki tetovirajo in ki nastanejo zaradi teže in tresljajev pri sami dejavnosti. LACEnano tudi zmanjšuje bolečine, ki nastanejo ob tetoviranju, ob vsem skupaj pa še porabo časa in denarja, ki ga umetniki porabijo za čiščenje in vzdrževanje naprav.

Pot razvoja se je začela konec leta 2013, medtem ko so imeli sedmo različico naprave razvito že oktobra lani. Izdelek so izpopolnjevali in izboljševali do popolnosti, pri čemer so si pomagali z lokalnimi tetoverji in tudi priznanim umetnikom iz Trsta. Danes imajo v rokah že osmo verzijo izdelka, ki je končno pripravljena za lansiranje. O trenutnem stanju Peter pove:

Trenutno smo v fazi, ko imamo v rokah popolnoma delujoč in končni izdelek, pripravljen na trg. Smo v pripravah na prednaročilo, ki bo potekalo v lastni izvedbi in brez uporabe Kickstarterja ali podobnih platfrom. Izvajamo pre-order medijsko kampanjo, končujemo tudi dogovore z distributerji in trgovci za vse pomebnejše svetovne trge.

In ime? Ime LACEnano združuje bistvo naprave – lahkotnost in umetnost. LACE je angleški izraz za čipko, ki jo Peter povezuje s tatuji, medtem ko je nano predpona za izjemno majhne količine in pri napravi označuje njeno lahkost. Tehta namreč samo 44 gramov!

Investitorjev nočejo, konkurence se ne bojijo

Točen datum lansiranja in cena izdelka sta še zaupna podatka, Peter pa pove, da bo distribucija potekala prek lastne spletne trgovine in distributerjev. Med svoje partnerje štejejo vplivne tetoverje svetovnega ranga iz tujine. Investitorjev nočejo, trenutno se financirajo še iz lastnih sredstev, večje prilive pa pričakujejo s kampanjo, v kateri bodo pobirali prednaročila.

Verjamem v delitev podjetja med sodelavce, ne med investitorje. Investitor ti da lahko samo najmanj vreden del enačbe in to je denar. Dober sodelavec pa je neprecenljiv.

 

Napravo odlikujejo najnovejši materiali in neverjetna lahkost. Foto: Peter Bukovec
Napravo odlikujejo najboljši materiali in neverjetna lahkost (foto: Peter Bukovec).

Njihov trg je zelo specifičen, a v ekipi menijo, da je nišna usmeritev najboljša smer za prvi startup. Ne razumejo kolegov iz drugih slovenskih startupov, ki se usmerjajo na celotno populacijo, saj je:

nišni trg veliko bolj obvladljiv in dostopen z veliko manj oglaševalskimi evri. Poleg tega je biti prvi v nišnem trgu veliko varnejši položaj, kot biti le eden od igralcev na splošnem trgu. Iz vseh teh razlogov sem za svoj prvi startup tudi izbral tak trg. Ko pa bomo tukaj dovolj zaslužili, gremo pa morda še na kakšnega večjega.

Mogoče bi kdo pomislil, da je slovenski trg za takšno industrijo premajhen, a Peter zagotavlja, da se je v zadnjih letih zelo razvil in dozorel. Imamo tudi kar veliko število vrhunskih tetoverjev, a vseeno se usmerjajo ven, v svet. V Evropi je kar nekaj držav, ki jih lahko štejemo med centre tetoviranja, med njimi so Velika Britanija, Nemčija, Francija, Nizozemska …

Konkurenca v smislu tehnologije je na področju slaba – mehanični principi, ki so nespremenjeni že 50 let so sploh tisti, ki so jih spodbudili k zagonu ideje. Svojo napravo so opremili z najboljšimi materiali in zato verjamejo, da če bi bila kakršnakoli kopija narejena po cenejših postopkih, bi hitro razpadla. Napravo poganja tudi kompleksen algoritem, ki ga je zelo težko postaviti in se zato ne bojijo, da ga bo kdo hitro razvozlal. Njihov recept za konkurenco pa je naslednji: Premagaj jih z nenehnim razvojem!

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.