Ladies of New Business sporočajo: Zaposlite več žensk v IKT sektorju!

‘Ladies of New Business’ podjetjem sporočajo: Zaposlite več žensk v IKT sektorju!

Včeraj je v Kreativnem centru Poligon potekal Netokracijin dogodek 'Ladies of New Business', na katerem je potekala razprava o položaju žensk v svetu informacijskih tehnologij, zbral pa je številna dekleta (in nekaj fantov), ki živijo od tehnologije ali pa se z njo ukvarjajo v prostem času.

Ladies of New Bussness Ljubljana (fotografije: Anže Mulec/Mulec Photography).

Ladies of New Business meetup v Ljubljani je del širše iniciative Netokracije. Ljubljanskemu dogodku sledita dogodka v Zagrebu (4. 3.) in Beogradu (8. 3.). Vse tri podružnice portala pa bodo celoten mesec posvetile temam, ki obravnavajo položaj žensk v svetu informacijskih tehnologij.

Tajša Perović, ČIPke: Diskriminacija na delovnem mestu še vedno obstaja

Tajša Perović, producentka v Rampa Laboratoriju in predstavnica iniciative ČIPke za ženske s čutom za znanost in tehnologijo je poudarila, da spolna diskriminacija na delovnem mestu še vedno obstaja, kljub temu, da prevladuje večinsko mnenje, da gre za stvar prejšnjega stoletja. Stanje na področju računalništva je bilo v sedemdesetih letih 20. stoletja bolj enakopravno kot danes.

Tajša Perović
Tajša Perović, ČIPke

V tesni navezavi s konzervativno politiko Ronalda Reagana in Margaret Thatcher v osemdesetih letih 20. stoletja, se je načrtno izvajala tako imenovana ponovna “domestikacija” žensk, ki so se v šestdesetih in sedemdesetih letih s seksualno revolucijo in enakopravno udeležbo na trgu dela že do neke mere emancipirale. Del tega načrta je bila promocija računalniških tehnologij izključno dečkom, s prevladujočimi vojaškimi računalniškimi igrami. Med dekleti, starimi do 10 let, jih 66 % izjavlja, da jih najbolj zanima fizika, matematika in tehnika, na univerzo pa se za iste poklice zanima zgolj 15 % žensk, kar je skrb zbujajoče.

ČIPke so posnele dokumentarni film Tok/Flow, ki se ukvarja s položajem žensk v znanstveno-tehničnem kontekstu.

Alja Isaković
Alja Isaković, CodeCatz

Alja Isaković, CodeCatz: Zaposlite več žensk!

Alja Isaković, predstavnica iniciativ CodeCatzRails Girls Ljubljana in Django Girls Ljubljana, ki ponujajo brezplačne delavnice programiranja za ženske, je predstavila prizadevanja in rezultate naštetih iniciativ.

Na pet brezplačnih programerskih delavnic v Ljubljani se je prijavilo skoraj 2000 žensk, starih od 14 do 64 let, kar dokazuje, da ženske računalništvo zanima. Ponosna je na dejstvo, da Ljubljana na globalni ravni vodi po številu prijavljenih žensk na delavnice Rails Girls, kot tudi po številu mentorjev, ki so pripravljeni pomagati in dekleta naučiti osnov programiranja. Kljub temu pa vpis žensk na Fakulteto za računalništvo ostaja le 10%, na letošnji konferenci Webcamp ni nobene ženske govornice, po delavnicah pa ni več programerk na trgu dela, kar kaže na dejstvo, da se ženske še vedno ne čutijo varne v IKT okolju.

Ladies of New Business
Alja se sprašuje, zakaj imamo tako malo ženskih govornic na tehnoloških dogodkih?

Alja je podala tudi nekaj zanimivih nasvetov:

  • Nasvet za ženske (programerke). Sodelujte na tehnoloških dogodkih, družite se in spoznavajte osebe, ki imajo podobne interese. Delite znanje in izkoristite priložnost za pridobivanje novega.
  • Nasvet za moške (programerje). Da, vaša koda je super. Vendar le, če jo nekdo plača. Da bi jo nekdo plačal, jo mora nekdo tudi prodati. Zato cenite tudi druge vloge podjetju (marketing, prodaja, podpora …), v katerih so pogosto ženske.
  • Nasvet za organizatorje dogodkov in konferenc. Povabite ženske govornice. Da, potrebno bo več truda in časa. Ampak se izplača, saj bomo tako navdušili več žensk za naš poklic.
  • Nasvet za direktorje podjetij. Grajenje kulture podjetja je dolgoročen proces, ki zahteva veliko truda. »Gajba pira« v hladilniku ne naredi kulture podjetja. Dolgoročna politika zaposlovanja žensk pa. Zaposlovanje žensk je dobra poslovna odločitev.

Alja, ki jo je k programiranju spodbudila mama, je zanimivo predavanje zaključila z mislijo:

Si želim, da bi mi mama povedala, da tehnološki svet ni (ženskam) prijazen? Ne. Ker mi je pokazala zabavno stran tehnologije. Na nas je, da sedaj to naredimo za prihodnje generacije.

Katja Koren Ošljak
Katja K. Ošljak (Code Week)

Katja K. Ošljak, Code Week:  Evropa potrebuje digitalno pismena dekleta. In fante.

Katja K. Ošljak, vodja marketinga pri podjetju Shoutem in ambasadorka evropske iniciative Code Week (Teden programiranja) v Sloveniji je poudarila je, da bo Evropska unija do leta 2020 potrebovala kar 800.000 zaposlenih z znanjem IKT. V Evropi vsako leto ustvarimo kar 120.000 delovnih mest v IKT sektorju, 50 % Slovencev pa ne poseduje računalniških znanj! Digitalizacija gospodarstva ni stvar prihodnosti, dogaja se tukaj in zdaj, na različnih področjih: turizem, umetnost, zdravstvo, arhitektura, trgovina …

Leta 2015 je pod okriljem iniciative Code Week potekalo 7.000 dogodkov po vsej EU, ki jih je obiskalo 500.000 udeležencev, od tega kar 48% deklet. Slovenija je tukaj nad povprečjem – saj je naše dogodke obiskalo kar 55% deklet. Zaključila je, da Evropa potrebuje digitalno pismene ženske in moške!

Ladies of New Business
Dogodka se je udeležilo tudi nekaj (pogumnih) fantov.

Okrogla miza: Ženske (ki) obvladajo tehnološki svet

Na okrogli mizi z naslovom “Ženske (ki) obvladajo svet tehnologij”, so sodelovale Alja Isaković (CodeCatz), Katja K. Ošljak (Code Week), Tamara Lah Momčilović (Infinum) in Mojca Marš (Super Spicy Media), pogovor pa je vodila urednica Netokracije Slovenija Ana Eterović Klemenčič.

Manko žensk v tehnološki industriji. Manj žensk na vodstvenih položajih. Nižje plače za isto delo. Stališče in odnos do žensk. Usklajevanje zasebnega in poslovnega življenja. Izkušnje – dobre in slabe. Gre le za del tem, o katerih je bilo govora v razpravi.

Ženske gradijo svet informacijskih tehnologij že od samih začetkov. So na ključnih pozicijah v najuspešnejših svetovnih tehnoloških podjetjih. Žal pa še vedno predstavljajo le 1/4 delovne sile, za enako kakovostno opravljeno delo, sposobnosti in talent pa so plačane tudi do 30 % manj kot moški.

Ladies of New Business
Okrogla miza “Ženske (ki) obvladajo tehnološki svet.

Ključne misli okrogle mize:

  • Definicija feminizma je danes nekoliko zamegljena, zato pojem pogosto dojemamo negativno. Feminist si, če verjameš, da imamo vsi ljudje enake možnosti in pravice, ne glede na spol. (Alja)
  • Diskriminacija žensk v IKT sektorju še vedno obstaja, prihaja pa bodisi iz internega okolja podjetja kot iz strani naročnikov tehnoloških storitev. Pot dokazovanja, da nekaj znaš in obvladaš, je za ženske daljša in težja. (Tamara)
  • Ženske kvote pri zaposlovanju so ukrep, ki pomeni določeno prisilo za podjetja in ne bodo prinesle dolgoročne rešitve. (Katja)
  • Dokazano je, da se ženske zanimajo za programiranje. Vsaka ženska, ki se zanima za tehnologijo, se lahko nauči programirati, ne glede na to, kaj je študirala. (Tamara)
  • Pri vzbujanju zanimanja žensk za tehnologijo je ključna primarna socializacija, ki se začne že pri izboru igrač, ko dečkom v roke dajo “znanstvene” igrače, deklicam pa lutke, vozičke in mini-kuhinje. (Mojca)
  • Na ‘femtrepeneruship’ dogodkih se ženske zapirajo v izolirane oaze in same sebe najbolj diskriminirajo.Ko prideš iz varnega zavetja, ugotoviš, da je svet zelo krut. (Mojca)
  • Zaposlovanje ženske je poslovna odločitev. Raznolika struktura zaposlenih dokazano pripomore k uspešnosti podjetja (Alja).Ladies Infinum sponzor

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.