»Lajkfehtanje« kot dolgoročna strategija prisotnosti blagovne znamke na Facebooku. Ali pa morda ne.

Nekaj dni nazaj so administratorji Facebook strani »Slovenija, moja dežela« naredili večji komunikacijski spodrsljaj, ki je svoj epilog dobil v neusmiljeni slovenski tvitosferi. Padlo je tudi nekaj ostrih besed, ki jim je sledilo (pretirano) posipanje s pepelom. Žal se napake niti z brisanjem objave ni dalo popraviti – člani Facebook strani in tviteraši so objavo obsodili, administratorji pa utrpeli profesionalno škodo.

Nekaj dni nazaj so administratorji Facebook strani »Slovenija, moja dežela« naredili večji komunikacijski spodrsljaj, ki je svoj epilog dobil v neusmiljeni slovenski tvitosferi. Padlo je tudi nekaj ostrih besed, ki jim je sledilo (pretirano) posipanje s pepelom. Žal se napake niti z brisanjem objave ni dalo popraviti – člani Facebook strani in tviteraši so objavo obsodili, administratorji pa utrpeli profesionalno škodo.

To ni ne prva ne zadnja »lajkfehtarska« objava na slovenskih Facebook straneh (simpatično skovanko sem si izposodila od Petre Slanič :)), a je bila ta izmed vseh, ki smo jih do sedaj prebrali, ena najbolj neprimernih, zato je tudi povzročila toliko hude krvi.

Vendarle težava ne leži zgolj v konkretnem primeru, temveč v trendu »lajkfehtarstva«, ki ga čedalje več blagovnih znamk na Facebooku uporablja kot temeljno taktiko spodbujanja interakcije z uporabniki.

Naj vam postrežem z nekaj banalnimi, a nič manj resničnimi in slovnično nepravilnimi primeri:

Mi komaj čakamo vikend. V kolikor tudi ti, pritisni gumb »Všeč mi je«.
Politiki so mafija. *Like*
Ste že spili jutranjo kavico? Mi smo! *Like*
Tole si pa zares zasluži en LIKE! (Ob fotografiji plaže, koktejlov, piva, ženskih prsi, muckov, kužkov, sončnega vzhoda, sončnega zahoda, čokolade itn.)

Let’s face it: lajke oz. všečke imamo radi tako v zasebnem kot v poslovnem smislu. Zasebno nam pomenijo potrditev, da so vsebine, ki jih produciramo, drugim berljive in zanimive ter izražajo njihovo podporo ali strinjanje z našimi stališči. V poslovnem smislu pa so nam pri srcu, saj osrečujejo naročnike, upravičujejo budžete, branje Facebook Insights pa je ob njih bistveno bolj prijeten šport. Če pa pridobivanje všečkov postane glavno/edino orodje interakcije, ali (bog ne daj!) komunikacijski cilj, pa lahko takšno početje blagovno znamko pripelje na zelo spolzek teren, kjer se lahko utopi v morju podobnih, banalnih objav. Hitro se znajde v situaciji, ko fotka mucka sproducira 500 všečkov (ker so mucki pač kjut!), vsebina, povezana z blagovno znamko pa sameva vse, dokler se je ne usmili administrator in jo povšečka kar sam. Je to res vaš cilj?

Bolj kot na ustvarjanje lažne interakcije  s pomočjo površnih objav, ki vsebujejo fotografije jutranjih kavic, mačjih mladičev ali komentarje domače politične scene, bi se morala blagovna znamka osredotočiti na strateško načrtovanje in ustvarjanje edinstvenih, zabavnih in mediju primernih vsebin, posredno ali neposredno povezanih z njeno dejavnostjo, ki bodo v uporabnikih uspele nekaj premakniti in jih »sprovocirati« do te mere, da bodo v komunikaciji sodelovali. To pa ni preprosta in poceni naloga. Sadovi počasne in premišljene graditve skupnosti bodo resda prišli nekoliko pozneje, a bodo zato bistveno bolj sladki.

Družbena omrežja so podjetjem in blagovnim znamkam omogočila neposreden stik s potrošnikom in dvosmerno komunikacijo – komunikacijsko situacijo, o kateri smo lahko še nekaj let nazaj samo sanjali.  Ali res želite dragoceno pozornost vašega potrošnika (in lastna finančna sredstva) izkoristiti za hiperprodukcijo lahkotnih objav, ki blagovni znamki prinesejo zgolj prazne številke?

Komentarji

  1. (jm)

    (jm)

    28. 8. 2012. v 09:06

    Kaj pa če je “lažna interakcija” novi reaison d’etre? Kar gre v korak z čedalje bolj površnimi/plitkimi odnosi in constant-buzz odvisnostjo.

Comments are closed.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Spletni marketing

Čez štiri dni v Ljubljani: Ecommerce Day 2017

Čez štiri dni se bodo strokovnjaki s področja spletne trgovine zbrali na enem mestu, na največji regijski konferenci o spletnem nakupovanju. Ecommerce Day 2017, ki ga organizirata Shopper's Mind Slovenija in Ceneje.si, se bo 28. in 29. novembra odvil v Ljubljani. Izkoristite izjemno priložnost in si zagotovite vstopnico za mreženje z več kot 200 strokovnjaki spletnega trženja.

Kultura 2.0

Zakaj si moraš poiskati službo v ‘digitalu’, razkriva Mak Kordić v 2. oddaji Digitalna kava

V drugi oddaji Digitalna kava smo govorili z Makom Kordićem, lastnikom in direktorjem digitalne agencije CNJ Digital. Mak pravi, da v znanju in idejah vidi moč, vse ostalo pa se da najeti.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.

Kultura 2.0

Kako zgleda tvoj ‘lajf’, če oblikuješ nogavice, razkriva (digitalna) kava z Zulu Zion

Na slovenski digitalni sceni deluje kup nadarjenih oseb, ki so hkrati izredno zanimivi sogovorniki. Ustvarili smo serijo video intervjujev, v katerih se ob dobri kavi pogovarjamo s kreativnimi ljudmi.