»Lajkfehtanje« kot dolgoročna strategija prisotnosti blagovne znamke na Facebooku. Ali pa morda ne.

Nekaj dni nazaj so administratorji Facebook strani »Slovenija, moja dežela« naredili večji komunikacijski spodrsljaj, ki je svoj epilog dobil v neusmiljeni slovenski tvitosferi. Padlo je tudi nekaj ostrih besed, ki jim je sledilo (pretirano) posipanje s pepelom. Žal se napake niti z brisanjem objave ni dalo popraviti – člani Facebook strani in tviteraši so objavo obsodili, administratorji pa utrpeli profesionalno škodo.

Nekaj dni nazaj so administratorji Facebook strani »Slovenija, moja dežela« naredili večji komunikacijski spodrsljaj, ki je svoj epilog dobil v neusmiljeni slovenski tvitosferi. Padlo je tudi nekaj ostrih besed, ki jim je sledilo (pretirano) posipanje s pepelom. Žal se napake niti z brisanjem objave ni dalo popraviti – člani Facebook strani in tviteraši so objavo obsodili, administratorji pa utrpeli profesionalno škodo.

To ni ne prva ne zadnja »lajkfehtarska« objava na slovenskih Facebook straneh (simpatično skovanko sem si izposodila od Petre Slanič :)), a je bila ta izmed vseh, ki smo jih do sedaj prebrali, ena najbolj neprimernih, zato je tudi povzročila toliko hude krvi.

Vendarle težava ne leži zgolj v konkretnem primeru, temveč v trendu »lajkfehtarstva«, ki ga čedalje več blagovnih znamk na Facebooku uporablja kot temeljno taktiko spodbujanja interakcije z uporabniki.

Naj vam postrežem z nekaj banalnimi, a nič manj resničnimi in slovnično nepravilnimi primeri:

Mi komaj čakamo vikend. V kolikor tudi ti, pritisni gumb »Všeč mi je«.
Politiki so mafija. *Like*
Ste že spili jutranjo kavico? Mi smo! *Like*
Tole si pa zares zasluži en LIKE! (Ob fotografiji plaže, koktejlov, piva, ženskih prsi, muckov, kužkov, sončnega vzhoda, sončnega zahoda, čokolade itn.)

Let’s face it: lajke oz. všečke imamo radi tako v zasebnem kot v poslovnem smislu. Zasebno nam pomenijo potrditev, da so vsebine, ki jih produciramo, drugim berljive in zanimive ter izražajo njihovo podporo ali strinjanje z našimi stališči. V poslovnem smislu pa so nam pri srcu, saj osrečujejo naročnike, upravičujejo budžete, branje Facebook Insights pa je ob njih bistveno bolj prijeten šport. Če pa pridobivanje všečkov postane glavno/edino orodje interakcije, ali (bog ne daj!) komunikacijski cilj, pa lahko takšno početje blagovno znamko pripelje na zelo spolzek teren, kjer se lahko utopi v morju podobnih, banalnih objav. Hitro se znajde v situaciji, ko fotka mucka sproducira 500 všečkov (ker so mucki pač kjut!), vsebina, povezana z blagovno znamko pa sameva vse, dokler se je ne usmili administrator in jo povšečka kar sam. Je to res vaš cilj?

Bolj kot na ustvarjanje lažne interakcije  s pomočjo površnih objav, ki vsebujejo fotografije jutranjih kavic, mačjih mladičev ali komentarje domače politične scene, bi se morala blagovna znamka osredotočiti na strateško načrtovanje in ustvarjanje edinstvenih, zabavnih in mediju primernih vsebin, posredno ali neposredno povezanih z njeno dejavnostjo, ki bodo v uporabnikih uspele nekaj premakniti in jih »sprovocirati« do te mere, da bodo v komunikaciji sodelovali. To pa ni preprosta in poceni naloga. Sadovi počasne in premišljene graditve skupnosti bodo resda prišli nekoliko pozneje, a bodo zato bistveno bolj sladki.

Družbena omrežja so podjetjem in blagovnim znamkam omogočila neposreden stik s potrošnikom in dvosmerno komunikacijo – komunikacijsko situacijo, o kateri smo lahko še nekaj let nazaj samo sanjali.  Ali res želite dragoceno pozornost vašega potrošnika (in lastna finančna sredstva) izkoristiti za hiperprodukcijo lahkotnih objav, ki blagovni znamki prinesejo zgolj prazne številke?

Komentarji

  1. (jm)

    (jm)

    28. 8. 2012. v 09:06

    Kaj pa če je “lažna interakcija” novi reaison d’etre? Kar gre v korak z čedalje bolj površnimi/plitkimi odnosi in constant-buzz odvisnostjo.

Comments are closed.

Priljubljeno

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.

Zamudili ste ...

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Spletni marketing

Otroci in prikrito oglaševanje s spletnimi vplivneži

Morda se vem zdi, da vsi trije pojmi iz naslova niso povezani med seboj, a pokazala vam bom, da so močno prepleteni.

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.

Spletni marketing

Priročnik: kako sodelovati z influencerji v letu 2019?

Influencer marketing je iz "buzzworda" postal strateško marketinško orodje. Pripravili smo podroben vodnik, ki vam bo pomagal, da uspešno izpeljete svojo prvo kampanjo marketinga z vplivneži.