»Lajkfehtanje« kot dolgoročna strategija prisotnosti blagovne znamke na Facebooku. Ali pa morda ne. - Netokracija.si

»Lajkfehtanje« kot dolgoročna strategija prisotnosti blagovne znamke na Facebooku. Ali pa morda ne.

Nekaj dni nazaj so administratorji Facebook strani »Slovenija, moja dežela« naredili večji komunikacijski spodrsljaj, ki je svoj epilog dobil v neusmiljeni slovenski tvitosferi. Padlo je tudi nekaj ostrih besed, ki jim je sledilo (pretirano) posipanje s pepelom. Žal se napake niti z brisanjem objave ni dalo popraviti – člani Facebook strani in tviteraši so objavo obsodili, administratorji pa utrpeli profesionalno škodo.

Nekaj dni nazaj so administratorji Facebook strani »Slovenija, moja dežela« naredili večji komunikacijski spodrsljaj, ki je svoj epilog dobil v neusmiljeni slovenski tvitosferi. Padlo je tudi nekaj ostrih besed, ki jim je sledilo (pretirano) posipanje s pepelom. Žal se napake niti z brisanjem objave ni dalo popraviti – člani Facebook strani in tviteraši so objavo obsodili, administratorji pa utrpeli profesionalno škodo.

To ni ne prva ne zadnja »lajkfehtarska« objava na slovenskih Facebook straneh (simpatično skovanko sem si izposodila od Petre Slanič :)), a je bila ta izmed vseh, ki smo jih do sedaj prebrali, ena najbolj neprimernih, zato je tudi povzročila toliko hude krvi.

Vendarle težava ne leži zgolj v konkretnem primeru, temveč v trendu »lajkfehtarstva«, ki ga čedalje več blagovnih znamk na Facebooku uporablja kot temeljno taktiko spodbujanja interakcije z uporabniki.

Naj vam postrežem z nekaj banalnimi, a nič manj resničnimi in slovnično nepravilnimi primeri:

Mi komaj čakamo vikend. V kolikor tudi ti, pritisni gumb »Všeč mi je«.
Politiki so mafija. *Like*
Ste že spili jutranjo kavico? Mi smo! *Like*
Tole si pa zares zasluži en LIKE! (Ob fotografiji plaže, koktejlov, piva, ženskih prsi, muckov, kužkov, sončnega vzhoda, sončnega zahoda, čokolade itn.)

Let’s face it: lajke oz. všečke imamo radi tako v zasebnem kot v poslovnem smislu. Zasebno nam pomenijo potrditev, da so vsebine, ki jih produciramo, drugim berljive in zanimive ter izražajo njihovo podporo ali strinjanje z našimi stališči. V poslovnem smislu pa so nam pri srcu, saj osrečujejo naročnike, upravičujejo budžete, branje Facebook Insights pa je ob njih bistveno bolj prijeten šport. Če pa pridobivanje všečkov postane glavno/edino orodje interakcije, ali (bog ne daj!) komunikacijski cilj, pa lahko takšno početje blagovno znamko pripelje na zelo spolzek teren, kjer se lahko utopi v morju podobnih, banalnih objav. Hitro se znajde v situaciji, ko fotka mucka sproducira 500 všečkov (ker so mucki pač kjut!), vsebina, povezana z blagovno znamko pa sameva vse, dokler se je ne usmili administrator in jo povšečka kar sam. Je to res vaš cilj?

Bolj kot na ustvarjanje lažne interakcije  s pomočjo površnih objav, ki vsebujejo fotografije jutranjih kavic, mačjih mladičev ali komentarje domače politične scene, bi se morala blagovna znamka osredotočiti na strateško načrtovanje in ustvarjanje edinstvenih, zabavnih in mediju primernih vsebin, posredno ali neposredno povezanih z njeno dejavnostjo, ki bodo v uporabnikih uspele nekaj premakniti in jih »sprovocirati« do te mere, da bodo v komunikaciji sodelovali. To pa ni preprosta in poceni naloga. Sadovi počasne in premišljene graditve skupnosti bodo resda prišli nekoliko pozneje, a bodo zato bistveno bolj sladki.

Družbena omrežja so podjetjem in blagovnim znamkam omogočila neposreden stik s potrošnikom in dvosmerno komunikacijo – komunikacijsko situacijo, o kateri smo lahko še nekaj let nazaj samo sanjali.  Ali res želite dragoceno pozornost vašega potrošnika (in lastna finančna sredstva) izkoristiti za hiperprodukcijo lahkotnih objav, ki blagovni znamki prinesejo zgolj prazne številke?

Komentarji

  1. (jm)

    (jm)

    28. 8. 2012. v 09:06

    Kaj pa če je “lažna interakcija” novi reaison d’etre? Kar gre v korak z čedalje bolj površnimi/plitkimi odnosi in constant-buzz odvisnostjo.

Comments are closed.

Priljubljeno

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.