Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.

Strokovnjakinja za digitalni marketing in družbena omrežja, specialistka za LinkedIn, predavateljica in rekreativna športnica, ki ob koncih tedna s kolesom ali peš obiskuje slovenska jezera in o njih piše knjigo … Vse to je moja današnja sogovornica Manca Korelc. Manco in njen projekt Moja Jezera že nekaj časa spremljam na Instagramu, povod za intervju pa je bil njen nastop na LinkedInu, kjer tedensko deli zanimive in koristne vsebine za posameznike in podjetja. Preden skočim na najin pogovor, naj na hitro delim nekaj najpomembnejših dejstev o LinkedInu.

LinkedIn je:

  • največje poslovno družbeno omrežje s 590 milijoni registriranih uporabnikov,
  • omrežje s kar 260 milijoni aktivnih mesečnih uporabnikov,
  • od leta 2016 v lastništvu Microsofta, ki je zanj odštel visokih 26,2 milijarde dolarjev,
  • platforma, ki vam omogoča iskanje zaposlitve, novih sodelavcev, mreženje in pridobivanje povpraševanj,
  • platforma, ki deluje po modelu freemium (osnovne funkcije so zastonj, če pa uporabnik želi izkoristiti polni potencial omrežja, lahko izbira med različnimi plačljivimi paketi),

Po podatkih raziskave Valiconaje imel LinkedIn leta 2017 v Sloveniji 135.500 uporabnikov, po podatkih LinkedInovega Campaign Managerja pa jih na današnji dan ima 360.000.

LinkedIn ni:

  • spletno mesto, kjer si v nekaj korakih urediš življenjepis in ga obiščeš le takrat, ko tvoj spletni CV potrebuje posodobitev,
  • platforma za deljenje vicev, mačjih videov in selfijev ali iskanje ljubezenskih partnerjev,
  • … dolgočasen! Gre za eno najbolj zmotnih prepričanj o LinkedInu. Ravno nasprotno, iz lastnih izkušenj in omrežja lahko potrdim, da tam potekajo izjemno zanimive poslovne razprave, iz katerih se lahko vsakič znova nekaj naučim.

Vrnimo se k Manci. :)

Foto: osebni arhiv
Manca Korelc vodi delavnice o uspešni rabi LinkedIna za poslovno mreženje.

Zakaj ravno LinkedIn?

Mančina pot v digitalnem marketingu traja že 11 let. Zanimalo me je, zakaj jo je med vsemi družbenimi omrežji najbolj pritegnil ravno LinkedIn:

Oktobra 2014 sem prvič stopila na samostojno pot, takrat kot specialistka za digitalni marketing. Vprašala sem se ključno vprašanje: kako me bodo podjetja najela, če sploh ne vedo zame? Stopila sem v akcijo in pričela s komuniciranjem na LinkedInu kot družbenemu omrežju B2B ter napisala tudi precej piarovskih člankov za tiskane medije. Po enem letu sem prestopila s podjetniške poti nazaj na delovno mesto, a z LinkedInom sem nadaljevala. Izredno rada pišem objave in s tem delim svoje znanje. Ko se je pričel večati odziv, sem dobila še večjo spodbudo. Oktobra 2017 sem ponovno stopila na podjetniško pot, tokrat kot specialistka za družbene medije oz. LinkedIn. Specializacija je mešanica moje strasti do medija in raziskave trga, saj sem zaznala, da je pri tem mediju še neskončno veliko priložnosti. Svojo poslovno pot sem usmerila v ta medij (oz. reciva mu raje orodje) in zdaj ga še bolj raziskujem, še več uporabljam, preizkušam in še najraje poučujem druge.

Ključne prednosti LinkedIna

Kot pravi Manca, LinkedIn omogoča, da vas vidijo in najdejo:

Danes vsi pogledamo na LinkedIn, preden se dobimo z nekom na sestanku. Naš profil se prikaže visoko v iskalnih rezultatih na Googlu, zato moramo poskrbeti za dober digitalni vtis.

Ključne prednosti LinkedIna po Manci so:

  • povečanje prepoznavnosti,
  • grajenje kredibilnosti,
  • grajenje mreže in socialnega kapitala,
  • ohranjanje stika s strankami in partnerji,
  • odlična priprava na poslovne sestanke,
  • spremljanje konkurence,
  • povezovanje s kolegi iz panoge,
  • spremljanje panoge in izobraževanje,
  • upravljanje odnosov s poslovnimi partnerji,
  • iskanje in pridobivanje potencialnih kupcev/partnerjev,
  • pridobivanje povpraševanj.
Foto: osebni arhiv
LinkedIn je bistveno več kot le spletni življenjepis.

Primeri dobre prakse rabe LinkedIna v Sloveniji

Primere dobre prakse najdemo tudi v Sloveniji. Manca izpostavlja podjetja Competo, Agilcon in Optiweb:

So konsistentni z objavami in v pravem razmerju objavljajo prispevke o svoji organizacijski kulturi in strokovne vsebine. Vzpostavili so lasten ton komuniciranja, s katerim nas njihove objave pritegnejo.

Kaj pa posamezniki?

Ko govorimo o posameznikih, ki gradijo osebno znamko, naj izpostavim Sašo Einsiedler, odlični primeri novega trenda social CEO pa so Miha Lavtar, Enzo Smrekar, Dušan Olaj, Tone Stanovnik, Franci Pliberšek, Tomaž Berločnik in Dejan Turk. Pri tem ni bistveno, koliko kontaktov imajo v svoji mreži na LinkedInu, ampak kakšen odziv dosežejo s svojimi objavami.

Kako graditi osebno blagovno znamko na LinkedInu?

Manca je v svoji dolgoletni karieri v digitalnem marketingu zamenjala kar nekaj delovnih mest. Leta 2017 je najprej dala odpoved, nato jo je v drugem podjetju čez nekaj mesecev dobila, kar jo je spodbudilo, da se poda na svojo podjetniško pot.

Samostojna podjetniška pot ni enostavna, je pa najboljša odločitev, saj se v zadnjih 15 mesecih poslovno razvijam s svetlobno hitrostjo. Intenzivno se izobražujem o LinkedInu in razvijam programe delavnic, s katerimi bom posredovala znanja na najbolj optimalen način. Spoznavam izjemne ljudi in podjetja, od katerih se tudi sama veliko naučim. Uživam v tem procesu raziskovanja, učenja, izobraževanja, ustvarjanja. To imam resnično rada.

Mančine delavnice o rabi LinkedIna so že obiskali predstavniki uglednih slovenskih podjetij, podjetniki posamezniki, vodje marketinških in PR-oddelkov ter tudi direktorji. Kot pravi, zanimanje za delavnice narašča, saj se posamezniki in podjetja čedalje bolj zavedajo prednosti, ki jih ponuja LinkedIn:

Pri LinkedInu je podobno kot pri Facebooku, Instagramu ali digitalnem marketingu na splošno. Ko podjetja zaznajo nov medij, ga sprva od daleč opazujejo, nato tipajo primere dobrih praks, zatem se ga poskušajo lotiti sama in pri tem ugotovijo, da potrebujejo pomoč. Nato ga za nekaj časa pustijo ob strani in se ga lotijo, ko je res že skrajno potrebno. To je takrat, ko je trg zares zrel za ta kanal in ko se vse več tekmecev pridružuje mediju. Takrat pokličejo mene, ker so me zaznali na LinkedInu ali so slišali zame od drugih.

Njen edini prodajni kanal je ravno LinkedIn:

Uporabljam ga, da delim nasvete, zakaj in kako uporabljati LinkedIn, in da, vsa povpraševanja sem dobila prek komunikacije na tem orodju. Čeprav se LinkedInu precej posvečam, sodelujem tudi z nekaj podjetji na ravni celostnega digitalnega marketinga s poudarkom na družbenih medijih, da ostanem v operativi. Zgolj predavati ni dobra strategija, to sem ugotovila v prvem krogu svoje podjetniške poti.

Foto: osebni arhiv

Že poznate dogodke Linkedin Local?

Z dogodki LinkedIn Local je pričela Avstralka Anna McAfee, njen cilj pa je bil preprost – spoznati stike na LinkedInu. Dogodek je prerasel v globalno gibanje, ki sta ga v Slovenijo pripeljala ravno Manca in Dino Kovačević.

Koncept dogodkov je preprost. Vsakič gostimo zanimivega gosta, s katerim se pogovarjamo o izbrani temi, na koncu pa imamo čas za spoznavanje in mreženje. Naš prvi gost je bil Miha Lavtar, govoril je o gradnji osebne blagovne znamke na LinkedInu, 5. marca pa bomo gostili Boška Praštala, strokovnjaka za mreženje. Dogodki so zaenkrat brezplačni in verjamem, da se bodo razvili v veliko zgodbo.

Mančini nasveti za uspešen nastop na LinkedInu

Ne glede na to, ali ste podjetje/delodajalec, iskalec zaposlitve ali posameznik, ki želi promovirati osebno blagovno znamko, se lahko zanesete na šest stebrov učinkovite rabe LinkedIna, ki jih priporoča Manca:

  1. Vzemite si čas za strateški razmislek. Premislite, kaj želite doseči. Najti zaposlitev, zaposliti nove sodelavce ali prejeti povpraševanje za svoje storitve. Tako boste vedeli, s kakšnimi kontakti se želite povezati in kakšno vsebino deliti.
  2. Uredite svoj profil na LinkedInu. Profil naj bo o vas, ampak ne namenjen vam, ampak vašim ciljnim skupinam. Opišite, kaj znate in kaj lahko naredite za svoje kontakte.
  3. Ustvarjajte vsebino. Kombinacija LinkedIna in vsebinskega marketinga je zmagovalna. Izjemo pomembna pa je kakovost deljene vsebine in konsistentnost.
  4. Gradite mrežo. Povezujte se s pravimi kontakti. Naj poudarek ne bo na številu kontaktov, temveč na ljudeh, ki se zanimajo za vaše vsebine in katerih vsebina zanima vas. Vsakemu, ki ga povabite v mrežo, napišite personalizirano sporočilo.
  5. Interakcija s kontakti in njihovo vsebino. Naslednji korak je sodelovanje v pogovorih ob vsebinah naše mreže. Všečkanje in komentiranje vsebin vzpostavlja dialoge, s katerimi gradimo dobre odnose. Zelo dobro lahko izkoristimo tudi zasebna sporočila, ki nam pomagajo pri aktivnostih t. i. follow-upa.
  6. Konverzija offline in follow-up. LinkedIn ni neposredni prodajni kanal, je kanal za ustvarjanje sledi (lead generator), zato je pomembno, da potencialne stranke, delodajalce ali zaposlene povabite na sestanek.

Še več nasvetov poiščite v zapisih na Mančinem profilu na LinkedInu.

Foto: osebni arhiv
Manca je s kolesom ali peš obiskala že 775 slovenskih jezer.

#MojaJezera ali življenje onkraj LinkedIna

Projekt, prek katerega sem izvedela za Manco, so Moja jezera oz. cilj, da peš, kjer se ne da, pa na dveh kolesih, obišče vsa zapisana slovenska jezera, bajerje in ribnike. Začela je spomladi leta 2017 in od takrat vsako jezero fotografira, doda krajši opis in skupaj z zemljevidom objavi na svoji spletni strani. Do zdaj jih je obiskala 775, zamisel pa so opazili pri The Slovenia in jo povabili k pisanju knjige The Slovenia Lakes. Kako Manci uspe uskladiti vse obveznosti? Pravi, da je recept preprost:

Zelo veliko delam, med tednom, ob koncih tedna in praznikih. Toda izredno rada ustvarjam vse te vsebine, tako LinkedIn kot jezera so zame veliki učitelji.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Spletni marketing

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Spletni marketing

Otroci in prikrito oglaševanje s spletnimi vplivneži

Morda se vem zdi, da vsi trije pojmi iz naslova niso povezani med seboj, a pokazala vam bom, da so močno prepleteni.

Spletni marketing

Priročnik: kako sodelovati z influencerji v letu 2019?

Influencer marketing je iz "buzzworda" postal strateško marketinško orodje. Pripravili smo podroben vodnik, ki vam bo pomagal, da uspešno izpeljete svojo prvo kampanjo marketinga z vplivneži.