Hočem služit velik keša, pa kaj.

Hočem služit velik keša, pa kaj.

Ne poslušajte neumnih nasvetov ljudi, ki vam želijo dopovedati, da se morate zaslužka sramovati. Nič ni narobe s služenjem ogromnih vsot denarja, če do njih pridete z lastnim delom, pravi Mojca Marš.

Vir fotografije

Če v Sloveniji totalno neumen podjetniški nasvet zavijemo v celofan in nanj prilepimo ime “uspešnega podjetnika”, ki ga je izrekel, dobimo nasvet do nepredstavljivega uspeha, ki bi mu morali kot ovce slediti.

Vse preveč v blogih, medijih in raznih publikacijah zasledim že tisočkrat prežvečeno opazko kvazi podjetnikov, ki ji sledi neumen nasvet: “Mladostniki, ki jih zanima podjetništvo, se vse preveč osredotočajo na denar in profit. Denar nič ne pomeni.”

Čakaj, kaj?! Ok, očitno delam nekaj narobe. Vse dojemam popolnoma narobe, pa mi nihče ni povedal!

Dosti sarkazma.

Najprej razčistimo eno stvar. Dejstvo je, da smo Slovenci pomehkužene miške brez jajc, ki se o denarju ne znamo pogovarjati. To je tema, ki vedno ostane med štirimi zidovi. Heck, še mož in žena včasih zardevata, ko debata ob njunem večernem kozarcu vina slučajno nanese na denar in plačo. Smo pač obstali v času, kjer je denar slab. Denar imajo lopovi. Tisti sosed, ki služi več denarja kot ti, zagotovo goljufa. Ni šans, da toliko služi čisto “po reglcih”.

Medtem pa se s kolegi iz Združenih držav, ki jih v živo še nisem videla in tako rečeno nimajo razloga, da bi mi popolnoma zaupali, o denarju in plačah odkrito pogovarjam. Dobri svetovalci, ki za svoje storitve zaračunavajo vsote, ob katerih vsak Slovenec postane zavisten, pa o cenah storitev ne molčijo. Še več. Zavedajo se, da je denar ultimativna validacija. Več, kot ga imaš, bolj dober si.

Posel brez profita je hobi

Lotila sem se že marsikaterega projekta, z vsemi pa sem se trudila doseči en poglavitni cilj – biti profitabilna od prvega dne dalje. Kot sem rekla, denar je ultimativna validacija. Nisem imela najmanjšega pojma o poslovnih načrtih (po pravici povedano, še ga nimam), vedela pa sem eno stvar: Če želiš svojemu projektu reči “posel”, moraš biti profitabilen. Drugače imaš pač sijajen hobi.

“Hiter zaslužek ni dober zaslužek,” hitro dodajo kvazi slovenski podjetniki. Pa vseeno sem preko vikenda zaslužila hitrih 400 evrov. Ni velik dosežek glede na to, da kolegi iz ZDA čez vikend v takšnih primerih zaslužijo 10x toliko, je bil pa zame velik korak naprej. Bil je hiter zaslužek – naročnik je želel slišati moje osebno mnenje in videti moj poskus preureditve besedil za oglase. Napisala sem torej 4 stavke, kar mi je skupaj z raziskavo trga vzelo 3 ure dela. Najbolj pomembno? Naročnik je bil več kot zadovoljen. Hiter zaslužek z moje strani, velika dodana vrednost za naročnika.

Sem zato slaba oseba? Ker se znam o denarju, svojih cenah in vrednosti svojih storitev odkrito pogovarjati? Ker redno, a postopoma dvigujem svoje cene in pošpukam vse posrane nasvete, da se ne smem osredotočati denar, ker denar nič ne pomeni? Ker mi je všeč hiter zaslužek in bi rada večkrat v treh urah zaslužila 400 evrov ali še več? Ker vsem, ki me vprašajo za nasvet kako do večjega zaslužka, ponavadi rečem: “Dvigni cene, zavedaj se svoje vrednosti.”

Tako enostavno je. Če ustvarjaš strankam ali svojih uporabnikom vrednost, če jim rešuješ boleč problem, si za to zaslužiš plačilo. Denar. Temu se reče biznis.

Posel ni samo služenje denarja

Posel ni SAMO služenje denarja ali pa SAMO ustvarjanje vrednosti. Posel je kombinacija teh dveh elementov. Tista sladka sredina, ki jo najdeš med denarjem in ustvarjanjem vrednosti. Ista sredina, ki te ponese ne pet, ampak tisoč korakov naprej v deželo, kjer se začneš zavedati potenciala, ki ga imaš.

Zato ne poslušajte neumnih nasvetov ljudi, ki vam želijo dopovedati, da se morate zaslužka sramovati. Nič ni narobe s služenjem ogromnih vsot denarja. Naj vam nihče ne reče drugače.

Komentarji

  1. Malina

    Malina

    29. 9. 2015. v 15:30

    Če se z mnenjem delno strinjam, se definitivno ne morem strinjati, da je denar ultimativna validacija ( in da več denarja je enako boljši si) . Družba, kjer to velja je obsojena na propad, taka trditev pa preveč naivna in podcenjujoča do vseh strog, ki niso tako profitabilne. Tudi v Sloveniji imamo kar nekaj svetovno uveljavljenih strokovnjakov (recimo področje IVF medicine), ki ne služijo ton denarja pa imajo za družbo pomembnejši doprinos kot podjetniki, ki mogoče služijo ta denar. Hočem povedat, da ne moremo tako enostavno gledat na stvari, tudi veliko posameznikov, ki so bili gonilo človeškega razvoja, niso počeli tega zaradi denarja.

    • Mojca Marš

      Mojca Marš

      29. 9. 2015. v 16:49

      Malina, hvala za komentar!

      V tem primeru govorimo o podjetništvu. Menim, da se to iz kolumne lahko razbere.
      Vsekakor pa so omenjene stvari predlog za daljšo debato. :)

      Mojca

  2. Jan

    Jan

    29. 9. 2015. v 17:42

    “ljudi, ki vam želijo dopovedati, da se morate zaslužka sramovati”
    “Denar nič ne pomeni”

    Vse skupaj mi deluje kot narcisistična kritika na iz konteksta vzete stavke.
    Precej površinsko.

    • Mojca Marš

      Mojca Marš

      29. 9. 2015. v 21:36

      Živijo, Jan!

      Stavki niso bili vzeti iz konteksta. “Piknila” me je točno določena, kratka objava na Facebooku, sem pa že prej od znancev in neznancev na Twitterju in ostalih kanalih poslušala iste nebuloze.

      Za spisanje daljše razlage v vsem svojem obširnem kontekstu, ki vljučuje tudi slovensko nagnjenost k takšni miselnosti, bi potrebovala več časa. In ne bi bila več kolumna, ampak esej. :)

      Hvala za komentar!

      M

Comments are closed.

Priljubljeno

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial lastnih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte debate o različnih temah in posledično pritegnitev novih naročnikov.

Zamudili ste ...

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial lastnih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte debate o različnih temah in posledično pritegnitev novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Družbena omrežja

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.