Hočem služit velik keša, pa kaj.

Ne poslušajte neumnih nasvetov ljudi, ki vam želijo dopovedati, da se morate zaslužka sramovati. Nič ni narobe s služenjem ogromnih vsot denarja, če do njih pridete z lastnim delom, pravi Mojca Marš.

Vir fotografije

Če v Sloveniji totalno neumen podjetniški nasvet zavijemo v celofan in nanj prilepimo ime “uspešnega podjetnika”, ki ga je izrekel, dobimo nasvet do nepredstavljivega uspeha, ki bi mu morali kot ovce slediti.

Vse preveč v blogih, medijih in raznih publikacijah zasledim že tisočkrat prežvečeno opazko kvazi podjetnikov, ki ji sledi neumen nasvet: “Mladostniki, ki jih zanima podjetništvo, se vse preveč osredotočajo na denar in profit. Denar nič ne pomeni.”

Čakaj, kaj?! Ok, očitno delam nekaj narobe. Vse dojemam popolnoma narobe, pa mi nihče ni povedal!

Dosti sarkazma.

Najprej razčistimo eno stvar. Dejstvo je, da smo Slovenci pomehkužene miške brez jajc, ki se o denarju ne znamo pogovarjati. To je tema, ki vedno ostane med štirimi zidovi. Heck, še mož in žena včasih zardevata, ko debata ob njunem večernem kozarcu vina slučajno nanese na denar in plačo. Smo pač obstali v času, kjer je denar slab. Denar imajo lopovi. Tisti sosed, ki služi več denarja kot ti, zagotovo goljufa. Ni šans, da toliko služi čisto “po reglcih”.

Medtem pa se s kolegi iz Združenih držav, ki jih v živo še nisem videla in tako rečeno nimajo razloga, da bi mi popolnoma zaupali, o denarju in plačah odkrito pogovarjam. Dobri svetovalci, ki za svoje storitve zaračunavajo vsote, ob katerih vsak Slovenec postane zavisten, pa o cenah storitev ne molčijo. Še več. Zavedajo se, da je denar ultimativna validacija. Več, kot ga imaš, bolj dober si.

Posel brez profita je hobi

Lotila sem se že marsikaterega projekta, z vsemi pa sem se trudila doseči en poglavitni cilj – biti profitabilna od prvega dne dalje. Kot sem rekla, denar je ultimativna validacija. Nisem imela najmanjšega pojma o poslovnih načrtih (po pravici povedano, še ga nimam), vedela pa sem eno stvar: Če želiš svojemu projektu reči “posel”, moraš biti profitabilen. Drugače imaš pač sijajen hobi.

“Hiter zaslužek ni dober zaslužek,” hitro dodajo kvazi slovenski podjetniki. Pa vseeno sem preko vikenda zaslužila hitrih 400 evrov. Ni velik dosežek glede na to, da kolegi iz ZDA čez vikend v takšnih primerih zaslužijo 10x toliko, je bil pa zame velik korak naprej. Bil je hiter zaslužek – naročnik je želel slišati moje osebno mnenje in videti moj poskus preureditve besedil za oglase. Napisala sem torej 4 stavke, kar mi je skupaj z raziskavo trga vzelo 3 ure dela. Najbolj pomembno? Naročnik je bil več kot zadovoljen. Hiter zaslužek z moje strani, velika dodana vrednost za naročnika.

Sem zato slaba oseba? Ker se znam o denarju, svojih cenah in vrednosti svojih storitev odkrito pogovarjati? Ker redno, a postopoma dvigujem svoje cene in pošpukam vse posrane nasvete, da se ne smem osredotočati denar, ker denar nič ne pomeni? Ker mi je všeč hiter zaslužek in bi rada večkrat v treh urah zaslužila 400 evrov ali še več? Ker vsem, ki me vprašajo za nasvet kako do večjega zaslužka, ponavadi rečem: “Dvigni cene, zavedaj se svoje vrednosti.”

Tako enostavno je. Če ustvarjaš strankam ali svojih uporabnikom vrednost, če jim rešuješ boleč problem, si za to zaslužiš plačilo. Denar. Temu se reče biznis.

Posel ni samo služenje denarja

Posel ni SAMO služenje denarja ali pa SAMO ustvarjanje vrednosti. Posel je kombinacija teh dveh elementov. Tista sladka sredina, ki jo najdeš med denarjem in ustvarjanjem vrednosti. Ista sredina, ki te ponese ne pet, ampak tisoč korakov naprej v deželo, kjer se začneš zavedati potenciala, ki ga imaš.

Zato ne poslušajte neumnih nasvetov ljudi, ki vam želijo dopovedati, da se morate zaslužka sramovati. Nič ni narobe s služenjem ogromnih vsot denarja. Naj vam nihče ne reče drugače.

Komentarji

  1. Malina

    Malina

    29. 9. 2015. v 15:30

    Če se z mnenjem delno strinjam, se definitivno ne morem strinjati, da je denar ultimativna validacija ( in da več denarja je enako boljši si) . Družba, kjer to velja je obsojena na propad, taka trditev pa preveč naivna in podcenjujoča do vseh strog, ki niso tako profitabilne. Tudi v Sloveniji imamo kar nekaj svetovno uveljavljenih strokovnjakov (recimo področje IVF medicine), ki ne služijo ton denarja pa imajo za družbo pomembnejši doprinos kot podjetniki, ki mogoče služijo ta denar. Hočem povedat, da ne moremo tako enostavno gledat na stvari, tudi veliko posameznikov, ki so bili gonilo človeškega razvoja, niso počeli tega zaradi denarja.

    • Mojca Marš

      Mojca Marš

      29. 9. 2015. v 16:49

      Malina, hvala za komentar!

      V tem primeru govorimo o podjetništvu. Menim, da se to iz kolumne lahko razbere.
      Vsekakor pa so omenjene stvari predlog za daljšo debato. :)

      Mojca

  2. Jan

    Jan

    29. 9. 2015. v 17:42

    “ljudi, ki vam želijo dopovedati, da se morate zaslužka sramovati”
    “Denar nič ne pomeni”

    Vse skupaj mi deluje kot narcisistična kritika na iz konteksta vzete stavke.
    Precej površinsko.

    • Mojca Marš

      Mojca Marš

      29. 9. 2015. v 21:36

      Živijo, Jan!

      Stavki niso bili vzeti iz konteksta. “Piknila” me je točno določena, kratka objava na Facebooku, sem pa že prej od znancev in neznancev na Twitterju in ostalih kanalih poslušala iste nebuloze.

      Za spisanje daljše razlage v vsem svojem obširnem kontekstu, ki vljučuje tudi slovensko nagnjenost k takšni miselnosti, bi potrebovala več časa. In ne bi bila več kolumna, ampak esej. :)

      Hvala za komentar!

      M

Comments are closed.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Spletni marketing

Čez štiri dni v Ljubljani: Ecommerce Day 2017

Čez štiri dni se bodo strokovnjaki s področja spletne trgovine zbrali na enem mestu, na največji regijski konferenci o spletnem nakupovanju. Ecommerce Day 2017, ki ga organizirata Shopper's Mind Slovenija in Ceneje.si, se bo 28. in 29. novembra odvil v Ljubljani. Izkoristite izjemno priložnost in si zagotovite vstopnico za mreženje z več kot 200 strokovnjaki spletnega trženja.

Kultura 2.0

Zakaj si moraš poiskati službo v ‘digitalu’, razkriva Mak Kordić v 2. oddaji Digitalna kava

V drugi oddaji Digitalna kava smo govorili z Makom Kordićem, lastnikom in direktorjem digitalne agencije CNJ Digital. Mak pravi, da v znanju in idejah vidi moč, vse ostalo pa se da najeti.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.

Kultura 2.0

Kako zgleda tvoj ‘lajf’, če oblikuješ nogavice, razkriva (digitalna) kava z Zulu Zion

Na slovenski digitalni sceni deluje kup nadarjenih oseb, ki so hkrati izredno zanimivi sogovorniki. Ustvarili smo serijo video intervjujev, v katerih se ob dobri kavi pogovarjamo s kreativnimi ljudmi.