Hočem služit velik keša, pa kaj.

Ne poslušajte neumnih nasvetov ljudi, ki vam želijo dopovedati, da se morate zaslužka sramovati. Nič ni narobe s služenjem ogromnih vsot denarja, če do njih pridete z lastnim delom, pravi Mojca Marš.

Vir fotografije

Če v Sloveniji totalno neumen podjetniški nasvet zavijemo v celofan in nanj prilepimo ime “uspešnega podjetnika”, ki ga je izrekel, dobimo nasvet do nepredstavljivega uspeha, ki bi mu morali kot ovce slediti.

Vse preveč v blogih, medijih in raznih publikacijah zasledim že tisočkrat prežvečeno opazko kvazi podjetnikov, ki ji sledi neumen nasvet: “Mladostniki, ki jih zanima podjetništvo, se vse preveč osredotočajo na denar in profit. Denar nič ne pomeni.”

Čakaj, kaj?! Ok, očitno delam nekaj narobe. Vse dojemam popolnoma narobe, pa mi nihče ni povedal!

Dosti sarkazma.

Najprej razčistimo eno stvar. Dejstvo je, da smo Slovenci pomehkužene miške brez jajc, ki se o denarju ne znamo pogovarjati. To je tema, ki vedno ostane med štirimi zidovi. Heck, še mož in žena včasih zardevata, ko debata ob njunem večernem kozarcu vina slučajno nanese na denar in plačo. Smo pač obstali v času, kjer je denar slab. Denar imajo lopovi. Tisti sosed, ki služi več denarja kot ti, zagotovo goljufa. Ni šans, da toliko služi čisto “po reglcih”.

Medtem pa se s kolegi iz Združenih držav, ki jih v živo še nisem videla in tako rečeno nimajo razloga, da bi mi popolnoma zaupali, o denarju in plačah odkrito pogovarjam. Dobri svetovalci, ki za svoje storitve zaračunavajo vsote, ob katerih vsak Slovenec postane zavisten, pa o cenah storitev ne molčijo. Še več. Zavedajo se, da je denar ultimativna validacija. Več, kot ga imaš, bolj dober si.

Posel brez profita je hobi

Lotila sem se že marsikaterega projekta, z vsemi pa sem se trudila doseči en poglavitni cilj – biti profitabilna od prvega dne dalje. Kot sem rekla, denar je ultimativna validacija. Nisem imela najmanjšega pojma o poslovnih načrtih (po pravici povedano, še ga nimam), vedela pa sem eno stvar: Če želiš svojemu projektu reči “posel”, moraš biti profitabilen. Drugače imaš pač sijajen hobi.

“Hiter zaslužek ni dober zaslužek,” hitro dodajo kvazi slovenski podjetniki. Pa vseeno sem preko vikenda zaslužila hitrih 400 evrov. Ni velik dosežek glede na to, da kolegi iz ZDA čez vikend v takšnih primerih zaslužijo 10x toliko, je bil pa zame velik korak naprej. Bil je hiter zaslužek – naročnik je želel slišati moje osebno mnenje in videti moj poskus preureditve besedil za oglase. Napisala sem torej 4 stavke, kar mi je skupaj z raziskavo trga vzelo 3 ure dela. Najbolj pomembno? Naročnik je bil več kot zadovoljen. Hiter zaslužek z moje strani, velika dodana vrednost za naročnika.

Sem zato slaba oseba? Ker se znam o denarju, svojih cenah in vrednosti svojih storitev odkrito pogovarjati? Ker redno, a postopoma dvigujem svoje cene in pošpukam vse posrane nasvete, da se ne smem osredotočati denar, ker denar nič ne pomeni? Ker mi je všeč hiter zaslužek in bi rada večkrat v treh urah zaslužila 400 evrov ali še več? Ker vsem, ki me vprašajo za nasvet kako do večjega zaslužka, ponavadi rečem: “Dvigni cene, zavedaj se svoje vrednosti.”

Tako enostavno je. Če ustvarjaš strankam ali svojih uporabnikom vrednost, če jim rešuješ boleč problem, si za to zaslužiš plačilo. Denar. Temu se reče biznis.

Posel ni samo služenje denarja

Posel ni SAMO služenje denarja ali pa SAMO ustvarjanje vrednosti. Posel je kombinacija teh dveh elementov. Tista sladka sredina, ki jo najdeš med denarjem in ustvarjanjem vrednosti. Ista sredina, ki te ponese ne pet, ampak tisoč korakov naprej v deželo, kjer se začneš zavedati potenciala, ki ga imaš.

Zato ne poslušajte neumnih nasvetov ljudi, ki vam želijo dopovedati, da se morate zaslužka sramovati. Nič ni narobe s služenjem ogromnih vsot denarja. Naj vam nihče ne reče drugače.

Komentarji

  1. Malina

    Malina

    29. 9. 2015. v 15:30

    Če se z mnenjem delno strinjam, se definitivno ne morem strinjati, da je denar ultimativna validacija ( in da več denarja je enako boljši si) . Družba, kjer to velja je obsojena na propad, taka trditev pa preveč naivna in podcenjujoča do vseh strog, ki niso tako profitabilne. Tudi v Sloveniji imamo kar nekaj svetovno uveljavljenih strokovnjakov (recimo področje IVF medicine), ki ne služijo ton denarja pa imajo za družbo pomembnejši doprinos kot podjetniki, ki mogoče služijo ta denar. Hočem povedat, da ne moremo tako enostavno gledat na stvari, tudi veliko posameznikov, ki so bili gonilo človeškega razvoja, niso počeli tega zaradi denarja.

    • Mojca Marš

      Mojca Marš

      29. 9. 2015. v 16:49

      Malina, hvala za komentar!

      V tem primeru govorimo o podjetništvu. Menim, da se to iz kolumne lahko razbere.
      Vsekakor pa so omenjene stvari predlog za daljšo debato. :)

      Mojca

  2. Jan

    Jan

    29. 9. 2015. v 17:42

    “ljudi, ki vam želijo dopovedati, da se morate zaslužka sramovati”
    “Denar nič ne pomeni”

    Vse skupaj mi deluje kot narcisistična kritika na iz konteksta vzete stavke.
    Precej površinsko.

    • Mojca Marš

      Mojca Marš

      29. 9. 2015. v 21:36

      Živijo, Jan!

      Stavki niso bili vzeti iz konteksta. “Piknila” me je točno določena, kratka objava na Facebooku, sem pa že prej od znancev in neznancev na Twitterju in ostalih kanalih poslušala iste nebuloze.

      Za spisanje daljše razlage v vsem svojem obširnem kontekstu, ki vljučuje tudi slovensko nagnjenost k takšni miselnosti, bi potrebovala več časa. In ne bi bila več kolumna, ampak esej. :)

      Hvala za komentar!

      M

Comments are closed.

Priljubljeno

Spletni marketing

Brez video marketinga boste kmalu neopazni

Video vsebine vse bolj prevzemajo splet. Če še nimate video marketing strategije, je letos skrajen čas, da jo pripravite.

Spletni marketing

Od videa do mikro vplivnežev: kateri marketinški trendi bodo zaznamovali leto 2019?

Zakorakali smo v marketinško leto 2019. Poudarjamo 6 ključnih marketinških trendov, ki bodo letos zaznamovali slovenski digitalni prostor. Pripnite pas, saj nas čaka zanimiva pot!

Družbena omrežja

Že poznate TikTok, aplikacijo, ki je obnorela generacijo Z?

TikTok je aplikacija, ki je v zadnjem letu obnorela otroke in najstnike po vsem svetu. Tudi v Sloveniji. Šteje več mesečnih uporabnikov kot Twitter, Snapchat, LinkedIn in številne druge platforme. V prvem četrtletju 2018 pa je bila iOS aplikacija z največ prenosi v ZDA. Mladina, predvsem osnovnošolci in srednješolci, jo obožujejo, starši pa po večini niti ne vedo zanjo.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Že poznate TikTok, aplikacijo, ki je obnorela generacijo Z?

TikTok je aplikacija, ki je v zadnjem letu obnorela otroke in najstnike po vsem svetu. Tudi v Sloveniji. Šteje več mesečnih uporabnikov kot Twitter, Snapchat, LinkedIn in številne druge platforme. V prvem četrtletju 2018 pa je bila iOS aplikacija z največ prenosi v ZDA. Mladina, predvsem osnovnošolci in srednješolci, jo obožujejo, starši pa po večini niti ne vedo zanjo.

Spletni marketing

Od videa do mikro vplivnežev: kateri marketinški trendi bodo zaznamovali leto 2019?

Zakorakali smo v marketinško leto 2019. Poudarjamo 6 ključnih marketinških trendov, ki bodo letos zaznamovali slovenski digitalni prostor. Pripnite pas, saj nas čaka zanimiva pot!

Spletni marketing

Brez video marketinga boste kmalu neopazni

Video vsebine vse bolj prevzemajo splet. Če še nimate video marketing strategije, je letos skrajen čas, da jo pripravite.

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.