S pametnim UV-obližem proti škodljivim sončnim žarkom

Ko kdo omeni nosljivo tehnologijo, verjetno najprej pomislimo na pametne ure, kot jih je predstavil Pebble in pozneje Apple in ki trenutno vodijo na trgu nosljive tehnologije. Ali na očala Google Glass, športne merilce srčnega utripa, števec korakov ali morda kamero Go Pro. Nosljiva tehnologija pa se lahko tudi obleče, nalepi na kožo ali celo pogoltne!

Anže Mulec
Obliž MY UV PATCH se uporablja skupaj z aplikacijo, ki je na voljo za Android in iOS.

Po Forbesu je bil trg nosljive tehnologije leta 2015 vreden dve milijardi dolarjev, leta 2016 tri milijarde, za letos pa se pričakuje, da bo številka presegla vrednost štirih milijard. Poleg tega se za leto 2019 napoveduje prodaja kar 125 milijonov naprav. Številke niso majhne, a trg nosljive tehnologije še ni doživel svojega velikega preboja kljub napovedim, še posebej ob začetku prodaje Applove pametne ure.

Kam gredo moji podatki?

Številne od uporabe odvrača vprašanje zasebnosti in strah pred morebitnim odtekanjem podatkov. Naprave lahko zbirajo zelo občutljive in osebne podatke, za katere si malokdo želi, da bi bili dostopni še komu drugemu.

Hiba številnih primerkov nosljive tehnologije je bila tudi njihova nepraktična in neestetska izvedba, pri kateri razen najbolj zagretim tehnološkim navdušencem nikomur ni prišlo niti na misel, da bi dali nase kaj tako neprivlačnega. Zdi se, da se ta trend postopoma obrača, saj na trg prihajajo naprave dizajnerskega videza in privlačnejših oblik (npr. Bellabeat).

Glede na statistiko večino napravic njihovi sprva navdušeni uporabniki po nekaj mesecih odložijo in pozabijo na dnu predala. Po Evolution of Wearables se to zgodi, ker naprava v nekem pogledu ni zadovoljila potreb svojega trga – bodisi tehnoloških (npr. nezadostno trajanje baterije), uporabniških (Ali naprava počne, kar uporabnik potrebuje?), monetizacijskih (Se lahko izdelek monetizira v daljšem obdobju?), regulativnih (npr. vprašanje zasebnosti podatkov) ali funkcionalnih (Se sklada z uporabnikovim življenjskim slogom?).

Od zabave do zdravja

Nosljiva tehnologija se uporablja na številnih področjih – od športa, kjer lahko spremljamo svojo vadbo in njen vpliv na telo, dobrega počutja (npr. Beddit, ki spremlja kakovost našega spanca), prek zabave (npr. očala za virtualno resničnost in zapestnice, ki na koncertih z barvno svetlobo pomagajo ustvarjati vzdušje), poslovnega sveta (pametne ure, ki nas obveščajo o elektronskih sporočilih, klicih) do skrbi za zdravje in konkretnega nadzorovanja bolezni.

Tako lahko na primer bolniki s sladkorno boleznijo tipa 1 s pomočjo nalepke ves čas nadzorujejo količino glukoze v krvi. Podobno lahko epileptični bolniki spremljajo podatke o svojih napadih in jih celo predvidijo. Spet druge nalepke zaznavajo količino laktatov v telesu, kar je uporaben podatek za športnike in ljudi z boleznimi srca.

Anže Mulec
La Roche-Posay želi z obližem MY UV PATCH spodbujati odgovorno vedenje na soncu in ljudi ozaveščati o nevarnosti kožnega raka.

Pametni obliž, ki opozarja na sončno sevanje

Med nosljivo tehnologijo, ki sodi v predalček zdravje, se uvršča tudi obliž MY UV PATCH, ki so ga letos predstavili pri La Roche-Posayju. Namenjen je širši uporabi, ne le določenim bolnikom. Z njim želijo spodbujati odgovorno vedenje na soncu in ljudi ozaveščati o nevarnosti kožnega raka, ki ga lahko povzroči pretirana izpostavljenost UV-sevanju.

Obliž MY UV PATCH se uporablja skupaj z aplikacijo, ki je na voljo za Android in iOS. Ne da se ga kupiti, prejmemo ga lahko le ob nakupu izdelka za zaščito pred soncem iz linije Anthelios. Velik je 6,5 cm2 in je debeline človeškega lasu. Ko sem ga zagledala, pa so se mi pred očmi takoj odvrtele podobe samolepilnih tatujev moje mladosti, ki smo jih dobili poleg žvečilnih gumijev.

Anže Mulec
Obliž je velik 6,5 cm2 in je debeline človeškega lasu.

Otroški tatu ali kaj več?

Obliž je namreč v obliki srca, ki je sestavljeno iz kvadratkov modre in bele barve. Ta je občutljiva za svetlobo in oksidira, ko je izpostavljena UV-žarkom. Ko obliž poskeniramo s telefonom, aplikaciji sporoči količino sončnega sevanja, ki mu je naša koža izpostavljena.

Pred tem si v aplikaciji ustvarimo profil in nastavimo svoj odtenek polti. Na podlagi teh podatkov in podatkov o času in lokaciji nam nato aplikacija sporoča, kako nevarno je trenutno sončno sevanje za nas, kako se izognemo opeklinam in kdaj je treba ponovno nanesti zaščito pred soncem. Čez obliž namreč lahko nanesemo kremo za zaščito pred soncem oz. je to priporočljivo, da nas lahko aplikacija opomni, ko je zaščitni sloj treba obnoviti.

Obliž je prilagodljiv in precej vzdržljiv, zato ga lahko uporabljamo med športno dejavnostjo in v vodi, toda njegov namen ni, da bi ga nenehno nosili. Priporoča se uporaba do tri dni, da ozavestimo, kako močno je sonce in kako se lahko zaščitimo pred negativnimi vplivi njegovega sevanja, nato pa moramo te vzorce sami prenesti v svoj vsakdan.

Nosljiva tehnologija, ki očara otroke

MY UV PATCH ima velik potencial pri otrocih, saj jim v aplikaciji o zaščiti pred soncem svetujejo privlačni superjunaki. Poleg tega je nadvse zanimiv tudi obliž in kaj hitro pritegne pozornost drugih otrok – vsaj če sodim po svoji izkušnji.*

Superjunaki svetujejo o zaščiti pred soncem. Kot nalašč za otroke!

Takšna oblika nosljive tehnologije se zdi z vidika informiranja potrošnika uporabna in dobrodošla, saj na domiseln način prenaša sporočilo, da se je treba zaščititi pred soncem, sicer nas lahko zaradi lahkomiselnosti doletijo opekline ali celo kožni rak.

Glede na to, da se število obolelih za kožnim rakom v Evropi vsako leto poveča za 5–7 % se očitno še vedno premalo zavedamo nevarnosti sončnega sevanja, čeprav o tem poslušamo prav vsako poletje. Predvsem pri mlajši populaciji in otrocih učinkovito osveščanje gotovo lažje dosežemo na način, kot so se ga lotili pri La Roche-Posayju.

Potencial nosljivih tehnologij

Poteza La Roche Posayja je morda eden izmed prvih odgovorov na pozive navdušencev nad nosljivo tehnologijo, ki trdno verjamejo, da smo priča začetku revolucije tovrstnih naprav. V tem duhu pozivajo podjetja, ne glede na področje, s katerim se ukvarjajo, naj razmislijo o možnostih uporabe nosljivih tehnologij v svojem poslu – pa naj gre za povezavo z izdelki in storitvami, ki jih prodajajo, ali zgolj za povečanje delovne učinkovitosti v podjetju. Morda pa velja poskusiti in se zapisati med pionirje …

* Obliž sem nosila na nekem pikniku in nemudoma dobila pozornost vseh prisotnih otrok. Nagajiva triletnica je celo poiskala najbližjo nalepko (glej ga zlomka, na prenosnem računalniku) in si z njo okrasila roko. Na materina jezna vprašanja je nato v skladu s popolno otroško logiko nedolžno odgovorila: »Tista punca jo ima tudi!«

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Spletni marketing

Čez štiri dni v Ljubljani: Ecommerce Day 2017

Čez štiri dni se bodo strokovnjaki s področja spletne trgovine zbrali na enem mestu, na največji regijski konferenci o spletnem nakupovanju. Ecommerce Day 2017, ki ga organizirata Shopper's Mind Slovenija in Ceneje.si, se bo 28. in 29. novembra odvil v Ljubljani. Izkoristite izjemno priložnost in si zagotovite vstopnico za mreženje z več kot 200 strokovnjaki spletnega trženja.

Kultura 2.0

Zakaj si moraš poiskati službo v ‘digitalu’, razkriva Mak Kordić v 2. oddaji Digitalna kava

V drugi oddaji Digitalna kava smo govorili z Makom Kordićem, lastnikom in direktorjem digitalne agencije CNJ Digital. Mak pravi, da v znanju in idejah vidi moč, vse ostalo pa se da najeti.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.

Kultura 2.0

Kako zgleda tvoj ‘lajf’, če oblikuješ nogavice, razkriva (digitalna) kava z Zulu Zion

Na slovenski digitalni sceni deluje kup nadarjenih oseb, ki so hkrati izredno zanimivi sogovorniki. Ustvarili smo serijo video intervjujev, v katerih se ob dobri kavi pogovarjamo s kreativnimi ljudmi.