Nosljiva tehnologija: nalepka, ki opozarja na UV-sevanje

S pametnim UV-obližem proti škodljivim sončnim žarkom

Ko kdo omeni nosljivo tehnologijo, verjetno najprej pomislimo na pametne ure, kot jih je predstavil Pebble in pozneje Apple in ki trenutno vodijo na trgu nosljive tehnologije. Ali na očala Google Glass, športne merilce srčnega utripa, števec korakov ali morda kamero Go Pro. Nosljiva tehnologija pa se lahko tudi obleče, nalepi na kožo ali celo pogoltne!

Anže Mulec
Obliž MY UV PATCH se uporablja skupaj z aplikacijo, ki je na voljo za Android in iOS.

Po Forbesu je bil trg nosljive tehnologije leta 2015 vreden dve milijardi dolarjev, leta 2016 tri milijarde, za letos pa se pričakuje, da bo številka presegla vrednost štirih milijard. Poleg tega se za leto 2019 napoveduje prodaja kar 125 milijonov naprav. Številke niso majhne, a trg nosljive tehnologije še ni doživel svojega velikega preboja kljub napovedim, še posebej ob začetku prodaje Applove pametne ure.

Kam gredo moji podatki?

Številne od uporabe odvrača vprašanje zasebnosti in strah pred morebitnim odtekanjem podatkov. Naprave lahko zbirajo zelo občutljive in osebne podatke, za katere si malokdo želi, da bi bili dostopni še komu drugemu.

Hiba številnih primerkov nosljive tehnologije je bila tudi njihova nepraktična in neestetska izvedba, pri kateri razen najbolj zagretim tehnološkim navdušencem nikomur ni prišlo niti na misel, da bi dali nase kaj tako neprivlačnega. Zdi se, da se ta trend postopoma obrača, saj na trg prihajajo naprave dizajnerskega videza in privlačnejših oblik (npr. Bellabeat).

Glede na statistiko večino napravic njihovi sprva navdušeni uporabniki po nekaj mesecih odložijo in pozabijo na dnu predala. Po Evolution of Wearables se to zgodi, ker naprava v nekem pogledu ni zadovoljila potreb svojega trga – bodisi tehnoloških (npr. nezadostno trajanje baterije), uporabniških (Ali naprava počne, kar uporabnik potrebuje?), monetizacijskih (Se lahko izdelek monetizira v daljšem obdobju?), regulativnih (npr. vprašanje zasebnosti podatkov) ali funkcionalnih (Se sklada z uporabnikovim življenjskim slogom?).

Od zabave do zdravja

Nosljiva tehnologija se uporablja na številnih področjih – od športa, kjer lahko spremljamo svojo vadbo in njen vpliv na telo, dobrega počutja (npr. Beddit, ki spremlja kakovost našega spanca), prek zabave (npr. očala za virtualno resničnost in zapestnice, ki na koncertih z barvno svetlobo pomagajo ustvarjati vzdušje), poslovnega sveta (pametne ure, ki nas obveščajo o elektronskih sporočilih, klicih) do skrbi za zdravje in konkretnega nadzorovanja bolezni.

Tako lahko na primer bolniki s sladkorno boleznijo tipa 1 s pomočjo nalepke ves čas nadzorujejo količino glukoze v krvi. Podobno lahko epileptični bolniki spremljajo podatke o svojih napadih in jih celo predvidijo. Spet druge nalepke zaznavajo količino laktatov v telesu, kar je uporaben podatek za športnike in ljudi z boleznimi srca.

Anže Mulec
La Roche-Posay želi z obližem MY UV PATCH spodbujati odgovorno vedenje na soncu in ljudi ozaveščati o nevarnosti kožnega raka.

Pametni obliž, ki opozarja na sončno sevanje

Med nosljivo tehnologijo, ki sodi v predalček zdravje, se uvršča tudi obliž MY UV PATCH, ki so ga letos predstavili pri La Roche-Posayju. Namenjen je širši uporabi, ne le določenim bolnikom. Z njim želijo spodbujati odgovorno vedenje na soncu in ljudi ozaveščati o nevarnosti kožnega raka, ki ga lahko povzroči pretirana izpostavljenost UV-sevanju.

Obliž MY UV PATCH se uporablja skupaj z aplikacijo, ki je na voljo za Android in iOS. Ne da se ga kupiti, prejmemo ga lahko le ob nakupu izdelka za zaščito pred soncem iz linije Anthelios. Velik je 6,5 cm2 in je debeline človeškega lasu. Ko sem ga zagledala, pa so se mi pred očmi takoj odvrtele podobe samolepilnih tatujev moje mladosti, ki smo jih dobili poleg žvečilnih gumijev.

Anže Mulec
Obliž je velik 6,5 cm2 in je debeline človeškega lasu.

Otroški tatu ali kaj več?

Obliž je namreč v obliki srca, ki je sestavljeno iz kvadratkov modre in bele barve. Ta je občutljiva za svetlobo in oksidira, ko je izpostavljena UV-žarkom. Ko obliž poskeniramo s telefonom, aplikaciji sporoči količino sončnega sevanja, ki mu je naša koža izpostavljena.

Pred tem si v aplikaciji ustvarimo profil in nastavimo svoj odtenek polti. Na podlagi teh podatkov in podatkov o času in lokaciji nam nato aplikacija sporoča, kako nevarno je trenutno sončno sevanje za nas, kako se izognemo opeklinam in kdaj je treba ponovno nanesti zaščito pred soncem. Čez obliž namreč lahko nanesemo kremo za zaščito pred soncem oz. je to priporočljivo, da nas lahko aplikacija opomni, ko je zaščitni sloj treba obnoviti.

Obliž je prilagodljiv in precej vzdržljiv, zato ga lahko uporabljamo med športno dejavnostjo in v vodi, toda njegov namen ni, da bi ga nenehno nosili. Priporoča se uporaba do tri dni, da ozavestimo, kako močno je sonce in kako se lahko zaščitimo pred negativnimi vplivi njegovega sevanja, nato pa moramo te vzorce sami prenesti v svoj vsakdan.

Nosljiva tehnologija, ki očara otroke

MY UV PATCH ima velik potencial pri otrocih, saj jim v aplikaciji o zaščiti pred soncem svetujejo privlačni superjunaki. Poleg tega je nadvse zanimiv tudi obliž in kaj hitro pritegne pozornost drugih otrok – vsaj če sodim po svoji izkušnji.*

Superjunaki svetujejo o zaščiti pred soncem. Kot nalašč za otroke!

Takšna oblika nosljive tehnologije se zdi z vidika informiranja potrošnika uporabna in dobrodošla, saj na domiseln način prenaša sporočilo, da se je treba zaščititi pred soncem, sicer nas lahko zaradi lahkomiselnosti doletijo opekline ali celo kožni rak.

Glede na to, da se število obolelih za kožnim rakom v Evropi vsako leto poveča za 5–7 % se očitno še vedno premalo zavedamo nevarnosti sončnega sevanja, čeprav o tem poslušamo prav vsako poletje. Predvsem pri mlajši populaciji in otrocih učinkovito osveščanje gotovo lažje dosežemo na način, kot so se ga lotili pri La Roche-Posayju.

Potencial nosljivih tehnologij

Poteza La Roche Posayja je morda eden izmed prvih odgovorov na pozive navdušencev nad nosljivo tehnologijo, ki trdno verjamejo, da smo priča začetku revolucije tovrstnih naprav. V tem duhu pozivajo podjetja, ne glede na področje, s katerim se ukvarjajo, naj razmislijo o možnostih uporabe nosljivih tehnologij v svojem poslu – pa naj gre za povezavo z izdelki in storitvami, ki jih prodajajo, ali zgolj za povečanje delovne učinkovitosti v podjetju. Morda pa velja poskusiti in se zapisati med pionirje …

* Obliž sem nosila na nekem pikniku in nemudoma dobila pozornost vseh prisotnih otrok. Nagajiva triletnica je celo poiskala najbližjo nalepko (glej ga zlomka, na prenosnem računalniku) in si z njo okrasila roko. Na materina jezna vprašanja je nato v skladu s popolno otroško logiko nedolžno odgovorila: »Tista punca jo ima tudi!«

Priljubljeno

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Zamudili ste ...

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Družbena omrežja

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?