Novi MySpace: Lahko nekdanji gigant vstane iz pepela in zopet postane resen igralec na odru družbenih omrežij? - Netokracija.si

Novi MySpace: Lahko nekdanji gigant vstane iz pepela in zopet postane resen igralec na odru družbenih omrežij?

Pred tednom dni je po spletu odmevala novica, da se vrača ikona družbenih omrežij, MySpace (2003). Platforma, ki so jo vsi občudovali, opazovali, se pri njej naučili, kaj vse je sestavljeno narobe, potem pa se je sesula praktično v neobstoj in v prah. Sam se še spomnim svojega profila na »starem« MySpaceu leta 3 in 4, ko so večino uporabniških profilov krasili animirani .gifi (prevladoval je Lion King in karakterji iz Matrice), zvezdice, kič in »umetniške« profilne fotke uporabnikov. Instagram in podobne aplikacije, ki vsakemu uporabniku dajo v roke potencial, da naredi artsy-fartsy fotografijo, so bile še zelo oddaljene. Kaj, oddaljene, njihovi avtorji so bili verjetno še v osnovni šoli. Ni bilo pametnih telefonov in ljudje so še vedno govorili, da »gredo na internet«, čemur je sledilo cviljenje dial-up modemov in nato povezava z bliskovito hitrostjo 56 kbps.

Novi Myspace – gigant iz preteklosti se vrača!

Pred tednom dni je po spletu odmevala novica, da se vrača ikona družbenih omrežij, MySpace (2003). Platforma, ki so jo vsi občudovali, opazovali, se pri njej naučili, kaj vse je sestavljeno narobe, potem pa se je sesula praktično v neobstoj in v prah. Sam se še spomnim svojega profila na »starem« MySpaceu leta 3 in 4, ko so večino uporabniških profilov krasili animirani .gifi (prevladoval je Lion King in karakterji iz Matrice), zvezdice, kič in »umetniške« profilne fotke uporabnikov. Instagram in podobne aplikacije, ki vsakemu uporabniku dajo v roke potencial, da naredi artsy-fartsy fotografijo, so bile še zelo oddaljene. Kaj, oddaljene, njihovi avtorji so bili verjetno še v osnovni šoli. Ni bilo pametnih telefonov in ljudje so še vedno govorili, da »gredo na internet«, čemur je sledilo cviljenje dial-up modemov in nato povezava z bliskovito hitrostjo 56 kbps.

Kljub temu je bil MySpace s svojo ponudbo virtualnega prostora za druženje prvi, ki mu je na tem področju uspel preboj. Zgovoren je bil tudi slogan »A place for friends«. Danes, ko gledamo nazaj, je ena od možnih razlag, zakaj je bil MySpace uspešen (in v nekem obdobju je zagotovo bil) ta, da se je to zgodilo zaradi tega, ker so prvi uspeli (delno) rešiti želje uporabnikov, da svoje družbeno življenje deloma živijo tudi prek spleta, ki komplementira njihove vsakdanje aktivnosti. Zato, ker so bili prvi. Ne zato, ker so ponudili najboljšo rešitev tega izziva, ampak le zato, ker so jo ponudili in dali na trg. 2005 je MySpace za 580 milijonov $ kupil Murdochov News Corp.

MySpace ima v tem trenutku 10 milijonov registriranih in aktivnih uporabnikov

Še 2008, ko je Facebook (2006) pričel počasi, a zanesljivo prevzemati položaj THE spletnega družbenega omrežja je imel MySpace 245 milijonov uporabnikov. Najprej so pričeli odhajati uporabniki iz mlajših demografskih skupin, kar je zlovešč znak za vsako podjetje, ki čez nekaj let še želi biti v poslu. Pri News Corporation so v MySpace polagali velike upe, predvsem kot strateško pridobitev globalne medijske korporacije, ki obvladuje trg klasičnih medijev, a brez razvojnih in miselnih potencialov za prihodnje desetletje. MySpace so 6 let kasneje (2011) za zelo skromnih, a realnih 35 milijonov $ prodali podjetju Specific Media.

Korak naprej od trditve, da je MySpace propadel, ker so se vsi ostali naučili delati bolje in ga je povozil čas, je gotovo premisa, da je bilo za propad starega giganta usodno to, da so bile aktivnosti in interakcije osredotočene na dogajanje na profilu uporabnika. Koncept osrednje časovnice, kjer se agregira ves družbeni impulz naše mreže poznanstev in zanimivih ljudi/organizacij/podjetij, kot ga poznata tako Facebook kot Twitter, pri MySpaceu nikoli ni prišel v ospredje. In tako je bil, po nepotrebnem, fokus prenesen na samega uporabnika in ne na omrežje. Narcisoidno, ampak ni delovalo. Prav tako personalizacija osebnega profila do zadnje barvne skale in barve ozadja. MySpace je bil dejansko »moj prostor«, a v stalno-povezanem-stalno-aktivnem svetu uporabniki pričakujejo kaj več od glorificirane kičaste spletne vizitke.

Preskok v sedanjost: Specific Media je oglaševalska agencija, v katero je investiral Justin Timberlake. Isti Timberlake, ki je, ironično, v filmu The Social Network igral Seana Parkerja, ustanovitelja Napsterja in enega od pomembnejših zgodnjih investitorjev v Facebook.

V novi Myspace je (posredno) investiral tudi Justin Timberlake (VIR: hellogiggles.com)

In kaj ponuja nova reinkarnacija MySpacea? Lastniki ga označujejo z vrstico: družbeno omrežje za kreativno skupnost. Torej za kreativce. Pogled na uporabniški vmesnik močno spominja na Pinterest. Morda še bolj minimalistično. Domači zaslon z veliko fotko daje videz namizja operacijskega sistema, ključna novost pa naj bi bila funkcionalnost Social Music Discovery – izziv, s katerim se je spopadlo že veliko platform, a prav nobeni do sedaj še ni uspelo sestaviti vseh koščkov sestavljanke. Morda jo pozna gospodič Timberlake, ki mu, od vseh stvari, talenta za šovbiznis ravno ne gre odrekati.

Podobnost s Pinterestom je več kot očitna.

Se MySpace lahko vrne na pota stare slave in ogrozi Zuckerbergovo vladavino na mestu vodilnega globalnega družbenega omrežja? Ne. To bo verjetno prej uspelo Twitterju, novi MySpace pa ob pravi usmeritvi, fokusu k uporabniku, lahko prične pisati uspešno zgodbo v sferi kreativne industrije, ki je iz leto v leto večja. V času pisanja tega članka je imel MySpace še vedno 10 milijonov registriranih in aktivnih uporabnikov, kar je po svoje precej presenetljiva številka. Vendar, uspeh nove reinkarnacije platform MySpace se ne bo meril le s številom uporabnikov, ampak bodo dejavniki in številke, ki bodo določale uspeh bistveno bolj kompleksne. Ravno nasprotno od tega, kakšen naj bo uporabniški vmesnik, če želijo, da MySpace iz mojega prostora postane naš prostor.

Komentarji

  1. Blaž

    Blaž

    2. 10. 2012. v 10:57

    No ja, leta 3 ali 4 pa ni bilo več kaj veliko dial up modemov. V bistvu so se od leta 2000 dalje kar umaknili, ne pa povsod.

Comments are closed.

Priljubljeno

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.