Od videa do mikro vplivnežev: kateri marketinški trendi bodo zaznamovali leto 2019?

Zakorakali smo v marketinško leto 2019. Poudarjamo 6 ključnih marketinških trendov, ki bodo letos zaznamovali slovenski digitalni prostor. Pripnite pas, saj nas čaka zanimiva pot!

1. Video vsebine in predvajanje v živo

Video postaja vedno bolj popularen, vse bolj pa narašča spremljanje zahtevnejših video vsebin. Tako so pri Ciscu že nekaj časa nazaj napovedali, da bo do leta 2020 največji delež spremljanja vsebin na spletu – kar 80 odstotkov – predstavljale video vsebine. S tem bodo prehitele vse druge formate vsebin. Prav zato sem zbral nekaj zanimivih statistik, ki vas bodo prepričale, da se (če ne takoj) v letu 2020 lotite strategije video marketinga:

  • Do leta 2022 bodo kar 17 % uporabe spleta predstavljali videi, ki bodo predvajani v živo (ang. live video).
  • Tržniki, ki so že uporabili video za svoje marketinške aktivnosti, so povečali prihodke za 49 % v primerjavi s tistimi, ki videa niso uporabili.
  • Tržniki, ki uporabljajo video, dosegajo 41 % več prometa na svojih spletnih straneh, ki jim ga prinaša iskalni marketing.
  • Videi v e-mail sporočilih prinašajo kar za dvesto do tristo odstotkov boljše rezultate.
  • YouTube je poročal, da se je ogled videev prek mobilnih naprav na njihovi platformi povečal za več kot 100 % v zgolj enem letu.

Prav vsi nanizani podatki kažejo na to, da so video vsebine že in bodo še bolj pomembne. Tudi, če nimate visokega marketinškega proračuna, pa lahko pripravite kakovostno video produkcijo, saj je danes napredna tehnologija z znanje o produkciji video vsebin veliko bolj dostopna kot nekoč.

V letošnjem letu lahko pričakujemo, da bodo bolj kot doslej izpostavljene naprednejše video vsebine kot so npr. VR videi (ang. virtual reality), 360 stopinjski videi in predvajanja v živo.

Nedavno je en tak video pripravila blagovna znamka Argeta za izdelek Argeta Exclusive. Video si lahko ogledate z VR očali ali pa uporabite miško za izkušnjo 360-stopinjskega videa.

Verjetno je, da je VR video, ko se lotite marketinga z videi, še prezahteven, vsekakor pa lahko uporabite funkcijo predvajanja v živo. To že podpirajo vsa največja družbena omrežja – od Facebooka, Instagrama do YouTuba. Video vsebino v živo lahko posnamete s pametnim telefonom, pri čemer si lahko pomagate vsaj s stojalom in setom studijskih luči.

Če se boste tega lotili, je najbolj pomembno, da med prenosom v živo v interakcijo ujamete gledalce in kar takoj, v realnem času, odgovorite na njihova vprašanja. Video v živo lahko le tako dejansko pomeni V ŽIVO in družbena omrežja nam ponujajo odlično platformo za stik s sledilci v realnem času.

2. Video zgodbe na družbenih omrežjih

Tudi sami ste verjetno že večkrat z veseljem pogledali kakšno od video zgodb, saj so te na družbenih omrežjih v polnem razmahu. Zgodbe oz. ang. story danes zasledimo na vseh vodilnih družbenih omrežjih in aplikacijah za izmenjavo sporočil – Facebooku, Messengerju, Instagramu, WhatsAppu, Snapchatu in YouTubu.

V Sloveniji za storyje uporabljamo predvsem Instagram, ki ima po vsem svetu že 400 milijonov aktivnih dnevnih uporabnikov storyjev (podatek je za junij 2018). Uporaba storyjev na Facebooku narašča kar 15-krat hitreje od objavljanja na zidu (ang. news feed), pri Facebooku pa so napovedali, da bo deljenje story objav prehitelo število objav na zidu že letos.

Storyji so izredno priljubljeni in učinkoviti, ker nudijo prostor, kjer lahko čez dan poveste veliko več kot zgolj skozi posamezne objave. Hkrati jih lahko povežete v smiselno celoto, ki ji uporabniki z lahkoto sledijo.

Jasno je že, da bo njihova popularnost samo še naraščala. Če ne drugega, story uporabite kot del oglaševanja na Instagramu – vaš story oglas se bo tako pojavil med ostalimi storyji uporabnikov.

Ko boste začeli z objavo storyjev, pa upoštevajte:

  • 94 % uporabnikov pametnih telefonov drži telefon pokončno, zato naj bodo storyji vedno vertikalni,
  • 15-25 % uporabnikov storyjev bo ob objavi povezave podrsalo navzgor in sledilo linkani spletni strani (na Instagramu lahko link vključite le v primeru oglasa ali v primeru, da ima profil več kot 10.000 sledilcev).

3. Programatično in sožitno (native) oglaševanje

Programatično oglaševanje ali avkcijski zakup oglasnega prostora v realnem času korenito spreminja digitalni ekosistem, saj bo do leta 2020 skoraj 90 % prikaznega oglaševanja programatičnega.

Kaj to pomeni? Predvsem to, da bo kmalu večino zakupa oglasnega prostora za nas opravila tehnologija, ki bo oglase zakupila glede na ponudbo prostora in povpraševanje po njem. S tem bo uporabnikom omogočila boljšo uporabniško izkušnjo – tehnologija bo sama prikazala pravi oglas, na pravem mestu in ob pravem času.

Programatično oglaševanje že danes omogočajo vse največje oglaševalske platforme, kot sta Google in Facebook. Če ju uporabljate za oglaševanje, obstaja velika verjetnost, da programatično oglaševanje že uporabljate v praksi.

Po drugi strani se sožitno ali nativno oglaševanje (ang. native advertising) v Sloveniji še ni razcvetelo.

Kaj pravzaprav je sožitno oglaševanje?

Gre za spletno oglaševanje, pri katerem skuša oglaševalec pozornost pridobiti tako, da potrošnikom predvaja vsebine, ki so skladne z uporabniško izkušnjo glede na spletno mesto, kjer oglašuje.

Največkrat se tako oglas pojavlja v obliki članka ali videa, ki sta umeščena v mrežo spletnih strani kot nevsiljiv oglas (npr. kot priporočilo za nadaljnje branje) ciljni publiki, ki jih zanima tovrstna vsebina.

Če se v podjetju že danes posvečate vsebinskem marketingu in ustvarjate blog ali video vsebine, lahko v letu 2019 naredite korak naprej in tovrstne vsebine s pomočjo sožitnega oglaševanja spravite do ciljnih skupin, ki jih v danem trenutku zanima izbrana tematika.

4. Personalizirana komunikacija

Z vzponom tehnologije umetne inteligence (ang. AI – artificial intelligence) se v digitalnem ekosistemu vse bolj uveljavlja marketinški trend oz. pomen personalizirane komunikacije.

Kar 70 % podjetij personalizacijo uporablja vsaj v eni obliki, najpogosteje kot del e-mail marketinga. Personalizacija na vseh nivojih pa bo še bolj v ospredje prav v letu 2019.

Potrošnikom vse več pomeni osebna obravnava. Želimo si imeti sebi prilagojen program treniranja, prehranjevanja, izbor glasbe ali filmov. Temu v prid govori tudi velik uspeh tistih podjetij, ki svojo blagovno znamko in poslovanje gradijo na personalizaciji. Naj za primer izpostavim podjetje Care/of, ki vsakemu uporabniku prilagodi paket vitaminov glede na njegovo dnevno potrebo po vnosu vitaminov in glede na njegov življenjski slog.

Kako se lotiti personalizacije v letu 2019:

  • Uporabnike vprašajte, kaj pravzaprav želijo s kvizi ali vprašalniki.
  • Presenetite uporabnike z nepričakovanimi darili ali ekskluzivnimi rojstnodnevnimi ponudbami.
  • Personalizirajte video vsebine in uporabnike z videom nagovorite v kateri od faz nakupne poti ali po nakupu.
  • Uporabite marketinške robote, ki omogočajo segmentacijo uporabnikov in pričenjajo konkreten prodajni pogovor.
  • Uporabljajte kreativne in ozko usmerjene retargeting oglase.

5. Marketinški roboti in avtomatizirana komunikacija

Uporabniki so danes v digitalnem okolju neučakani, hitro želijo priti do informacij ali pa od blagovnih znamk oz. podjetij pričakujejo hiter odgovor. Marketinški in pogovorni roboti (ang. chat bots) zato služijo ravno hitremu odzivu.

Dobri marketinški in pogovorni roboti nudijo uporabnikom hiter vir informacij, so dostopni 24/7 in tako izboljšajo zadovoljstvo uporabnikov, prihranijo podjetjem denar in/ali avtomatizirajo ponavljajoče se delovne procese.

V Sloveniji smo že lahko zasledili nekaj primerov implementacij pogovornih robotov, predvsem v okviru spletnih strani in Facebook Messengerja, vendar pa njihova uporaba zaenkrat še ni zelo razširjena. V prihodnosti pričakujem, da se bodo pogovorni roboti tudi pri nas začeli več uporabljati predvsem pri rezervacijah za različne storitve. Tak sistem na primer ponuja Sobo marketinški robot.

Vendar pa ne smete razmišljati o implementaciji marketinškega robota samo zato, ker je kul. Razmišljajte strateško – z vidika poslovanja podjetja – in ocenite koristi, ki jih lahko ima umestitev marketinškega robota v vaše poslovanje. Predvsem razmislite tudi o tem, kakšne prednosti bo prinesla implementacija marketinškega robota vašim uporabnikom oz. kupcem.

6. Vplivnostni marketing in mikro vplivneži

Še zadnji od trendov, ki ga v letu 2019 zagotovo ne smete spregledati je vplivnostni marketing (ang. influencer marketing). Ta je postal v zadnjih letih pravi hit, kar potrjujejo tudi statistike:

  • 70 % najstnikov zaupa vplivnežem (ang. influencer) bolj kot znanim osebnostim,
  • 49 % potrošnikov zaupa njihovim priporočilom,
  • kampanje vplivnostnega marketinga prinesejo 6,5 dolarjev (to je ROAS: 650%) na vsak vložen dolar,
  • vplivnostni marketing je najhitreje rastoča spletna taktika pridobivanja strank,
  • industrija influencer marketinga bo do leta 2020 dosegla kar 10 milijard dolarjev.

Impresivne številke, kajne?

Vplivnostni marketing pridobiva na veljavi tudi zaradi vse večje uporabe blokatorjev oglasov (ang. ad blocker), ki jih uporablja že kar 40 % potrošnikov. Tako velik vpliv imajo lahko tudi zaradi pridobivanja kupne moči v generaciji Z.

V osnovi poznamo štiri vrste vplivnežev, kot marketinški trend v letu 2019 pa izstopajo predvsem mikro vplivneži, torej tisti, ki imajo (v tujini) manj kot 30.000 sledilcev (oz. manj kot 10.000 sledilcev na slovenskem trgu).

Največji vplivneži v Sloveniji, kot sta npr. Komotar Minuta ali Cool Fotr, so postali zasičeni oz. prezasedeni, hkrati pa boste za sodelovanje z njimi hitro odšteli nekaj tisoč evrov. Po drugi strani je sodelovanje z mikro vplivneži cenejše, z njimi pa lahko dosežete ožje (nišno) usmerjeno ciljno skupino sledilcev. Za sodelovanje z mikro vplivnežem z nekaj tisoč sledilci boste odšteli nekaj 50 € ali pa bo dovolj že paket izdelkov vaše blagovne znamke.

Kaj to pomeni za vaše podjetje? Priporočam, da digitalno marketinško strategijo ali pojavnost na družbenih omrežjih gradite z vključevanjem mikro vplivnežev. Kot primer uspešnega vključevanja mikro vplivnežev izpostavljam Malinco, ki prek profila svoje lastnice gradi pojavnost na Instagramu.

Pri izbiri mikro vplivneža upoštevajte njegov doseg, interakcijo in število sledilcev. Obstaja veliko orodij, ki vam bodo pri tem pomagala, eden takšnih je Influee, s katerim boste lahko preverili omenjene metrike.

To so bili top marketinški trendi 2019, za katere lahko pričakujete, da bodo krojili slovenski digitalni marketinški ekosistem v letošnjem letu. Katera orodja in taktike že uporabljate, katere pa boste letos šele uporabili?

Komentarji

  1. Matjaž

    Matjaž

    24. 1. 2019. v 18:56

    6. točka mi je stopila v oči. Namreč, za Slovenijo si skoraj ne morem predstavljati, da bi na vsakega drugega slovenca bil tako močan vpliv influencerjev, ali pač?
    Je že kakšna statistika, ki velja za Slovenijo? Se bojim, da smo dve leti za temi podatki.

  2. Nejc

    Nejc

    25. 1. 2019. v 09:36

    Matjaž, žal trenutno še ni statistike za Slovenijo na področju influencerjev. Morda imajo kakšne tovrstne podatke zbrane pri https://influee.co (predlagam, da se obrnete na njih), saj analizirajo interakcijo kampanj z influencerji. Je pa tovrstne podatke vedno potrebno jemati z rezervo, saj ne poznamo, na kakšen način so bili podatki zbrani -> vir, s katerega so bili črpani podatki -> https://digitalmarketinginstitute.com/blog/20-influencer-marketing-statistics-that-will-surprise-you.

Comments are closed.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Spletni marketing

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Spletni marketing

Otroci in prikrito oglaševanje s spletnimi vplivneži

Morda se vem zdi, da vsi trije pojmi iz naslova niso povezani med seboj, a pokazala vam bom, da so močno prepleteni.

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.