
OMGCommerce: Netokracijina konferenca, ki bo razkrila vse skrivnosti spletnega nakupovanja v regiji
Netokracija organizira že 2. OMGCommerce – največjo in najbolj kakovostno konferenco o spletnem nakupovanju v Jugovzhodni Evropi, ki bo 25. aprila v Zagrebu. Na dogodku bodo izkušnje delili največji strokovnjaki za spletne nakupe iz regije, med njimi tudi Google, Inchoo, Erste banka, Vipnet, Ceneje.si ter Rocket Internet. O razvoju in prihodnosti spletnih nakupov v regiji smo se pogovarjali z Žigo Cerarjem, vodjo marektinga pri vodilnem slovenskem primerjalniku cen Ceneje.si, ki je prisoten tudi na Hrvaškem kot Jeftinije.hr in v Srbiji kot Ceneje.rs.

Netokracija organizira že 2. OMGCommerce – največjo in najbolj kakovostno konferenco o spletnem nakupovanju v Jugovzhodni Evropi, ki bo 25. aprila v Zagrebu. Na dogodku bodo izkušnje delili največji strokovnjaki za spletne nakupe iz regije, med njimi tudi Google, Inchoo, Erste banka, Vipnet, Ceneje.si ter Rocket Internet.
O razvoju in prihodnosti spletnih nakupov v regiji smo se pogovarjali z Žigo Cerarjem, vodjo marektinga pri vodilnem slovenskem primerjalniku cen Ceneje.si, ki je prisoten tudi na Hrvaškem kot Jeftinije.hr in v Srbiji kot Ceneje.rs.
Žiga bo skupaj z direktorjem za hrvaški in srbski trg Igorjem Martinovićem predaval o razvoju spletnega nakupovanja v regiji:
Zdi se nama pomembno, da na začetku predstaviva osnove trgov, kot ga kažejo podatki. Treba se je zavedati razlik med slovenskim in hrvaškim spletnim trgom in potrošniki, da bi vedeli kako pristopiti do njih. Govorila bova o tem, kako lahko primerjalniki cen pomagajo pri nastopu na novem trgu (ali izboljšajo delovanje na obstoječem) in o težavah, s katerimi se soočajo potrošniki pri nakupu prek spleta ter kako jih preseči.
Kako Ceneje.si shaja s konkurenco?
Ceneje.si je največji spletni portal, ki zbližuje ponudbo s povpraševanjem in tako kupcem prihrani čas, živce in denar, trgovcem pa neprestano prinaša nove kvalitetne stranke. V Sloveniji je Ceneje.si daleč največji in najbolj obiskan. Kakšnih večjih premikov v ta segment s strani možne konkurence niti ne zaznavamo. Na Hrvaškem in v Srbiji je več lokalnih in tudi nekaj meddržavnih igralcev. Bolj se ne bi poglabljal, saj ne bi želel komu narediti krivice s kakšnim napačnim podatkom. O konkurenci ne razmišljamo preveč na ravni usmeritev. Imamo svojo zgodbo in ideje, ki jih želimo izpeljati. S prenovo, ki jo je kot prvi doživel Ceneje.si, smo postavili platformo, s katero želimo konkurirati svetovnim primerjalnikom cen in to izkušnjo pripeljati v regijo.
So se med trgi v regiji oblikovale bistvene razlike?
E-commerce industrija je precej zanimiva z vidika razvoja. Seveda lahko rečemo, da je v fazi rasti, a vendar je izjemno fluiden koncept. Morda se ta moment to še ne kaže, ampak, ali bo v bližnji prihodnosti sploh še smiselno ločevati ‘offline’ in ‘online’? Na Hrvaškem lahko gledamo podobno pot, kot se je dogajala v Sloveniji pred leti, a vendar s pomembnimi razlikami. Na Hrvaškem recimo vodijo drugačne kategorije, kot so ob razvoju spletnega nakupovanja vodile v Sloveniji. Prav tako na spletu nakupuje veliko več žensk (razmerje 70 – 30 ).Verjetno lahko podoben razvoj pričakujemo tudi v Srbiji, ki bo zopet imela svoje posebnosti.
Kako ocenjuješ razvoj spletnih nakupov v regiji v naslednjih nekaj letih?
Kot rečeno, je celotna regija nekakšen časovni stroj, kjer lahko približno napovemo, kaj se bo dogajalo v naslednjih letih. Ampak, ker je vmes preteklo že nekaj vode, se razvijejo pomembne razlike med trgi, ki jih je treba razumeti. V naslednjih treh letih (če izvzamem možne ekonomske preobrate) se bo na trgu pojavilo še več nišnih ponudnikov, ki se bodo morali razlikovati in tekmovati v celotni nakupni izkušnji. Morda bo potrebno še dalj časa, da bo začela distinkcija ‘offline’ in ‘online’ izginjati. Vendar je to težava, ki danes onemogoča razvoj večjim podjetjem. Spletni oddelki tekmujejo s fizično prodajo. Tisti, ki bodo prepoznali, da je ta pristop napačen, bodo zmagovalci. To je ta fluidnost, ko ‘e-commerce’ ni samo e-commerce ampak je sestavni del ‘commercea’. Pomembna je uporabniška izkušnja. Uporabnika ne zanima vaša interna razdelitev oddelkov, zanima ga najboljša storitev, ki pa je brez povezovanja kanalov ne morete doseči. Verjetno se večina spomni časa, ko smo razlikovali med tem, ko si bil povezan na splet in takrat, ko si bil ‘offline’ (pesem, ki jo je zapel vsak modem, je bila tista pregrada). Danes le redko kdo naredi to distinkcijo. Zakaj bi bilo z nakupovanjem kaj drugače?
Ugodno vstopnico za OMGCommerce lahko še danes kupite pri Crnem jaju, ki je tudi partner konference.