Novomeški OpenWay od odprte kode do odprte družbe

Novomeški OpenWay od odprte kode do odprte družbe

V petek, 24. aprila, se je v Novem mestu zgodila že druga konferenca OpenWay v organizaciji StartUP Novo mesto, posvečena odprtokodnim rešitvam. Ne zgolj tistim na področju računalniških tehnologij, saj je odprtokodne pristope možno aplicirati na vse družbene sfere: od znanosti preko medijev do kulture in na splošno načina razmišljanja, ki spodbuja odprto izmenjavo idej in znanja.

openwayKolaz
Foto: Janez Klemenčič

Že drugi zapovrstjo brezplačen dogodek o odprtokodnih rešitvah OpenWay je potekal v prostorih Podjetniškega inkubatorja Podbreznik, zbralo pa se je približno 50 udeležencev. Po treh dopoldanskih, zelo dobro obiskanih delavnicah (Drupal, Arduino in SmartNinja workshop), je popoldanski, konferenčni del odprl Jure Repinc, ki smo ga slišali že na lanskem OpenWayu. Jure je predstavil KDE, skupnost, ki ustvarja svobodno in uporabniku prijazno programsko opremo.

Sledil je Tit Petrič iz MMC RTV SLO, ki je občinstvu razložil, kako so si z odprtokodnimi rešitvami pomagali v spletnem timu javnega televizijskega servisa. Kot pravi Tit, ima RTV najbolj zahtevno občinstvo – davkoplačevalce oz. plačnike RTV prispevka – in si ne more privoščiti slabo delujočega oz. nedelujočega sistema. Prednost odprtokodnih rešitev pa je ravno v tem, da lahko brezplačno preizkusiš čim več različnih tehnologij in hitro ugotoviš, katera je najbolj ustrezna. V duhu konference je Tit ponudil dostop do MMC-jevega API-ja vsem zainteresiranim razvijalcem.

Boštjan Jerko je na duhovit in zanimiv način predstavil Arduino, odprtokodno platformo za elektroniko, ki je preprosta in jo lahko uporabljajo vsi, ki delajo na interaktivnih projektih. Dr. Lorena Mihelač pa je s svojim predavanjem razkrila področje algoritmične glasbe. Glasba je od nekdaj algoritmična, dr. Mihelač pa pri raziskovanju zanima, kako jo lahko ustvarimo s pomočjo računalnikov. Na konferenci smo izvedeli tudi, da podjetje Domenca intenzivno zaposluje tehnični kader (različne ravni znanja). Če iščete nove izzive, pišite na uros@domenca.com.

Iztok Smolič je predstavil Drupal skupnost v Sloveniji in hkrati poudaril pomembnost deljenja znanja in mreženja, Elio Qoshi, predstavnik Mozille iz Albanije pa se je dotaknil odprtokodne miselnosti v oblikovalskih vodah: ključni so decentralizacija, skupno delo, deljenje in pretok znanja, oblikovalci pa morajo pri tem pustiti ego po strani.

Domen Savič Anže Voh Boštic Open Way
Anže Voh Boštic (Zavod Pod črto) in Domen Savič (Bettermedia.eu) (foto: Janez Klemenčič)

Boljši mediji. Ker si jih zaslužimo.

Največ zanimanja in debate sta spodbudili zadnji dve predavanji – Anžeta Voha Boštica iz Zavoda Pod črto ter Domna Saviča, ki je predstavil projekt Better media.

Anže je predstavil pojem podatkovnega novinarstva (data journalism) in na primerih medija Pod črto, ki ga ureja, pojasnil, kako iz gore podatkov narediti kakovostno novinarsko zgodbo. Zastaviti je treba naslednja vprašanja in iti čez pomembne korake:

  1. Ali določeni podatki obstajajo?
  2. Kako jih pridobiti?
  3. Analiza podatkov
  4. Rezultati
  5. Predlog izboljšave trenutnega stanja (zadnji, ključen korak!)

Pri tem je izredno pomembno, da novinar zna oblikovati zahtevo po podatkih v skladu z Zakonom o dostopu do informacij javnega značaja (pri čemer so najbolj pomembni 6. člen, ki obravnava izjeme oz. primere, v katerih podatkov ne boste dobili, 17. člen, ki se tiče same vsebine zahteve in pa 27. člen, ki omogoča pritožbo pri informacijskem pooblaščencu in pride prav, če je bila zahteva po podatkih zavrnjena). Pod črto je medij, ki se financira izključno iz prispevkov bralcev. Če tudi vi menite, da objavljajo relevantne in koristne vsebine, jih podprite.

Domen Savič že mesece roma po Sloveniji in predstavlja platformo Better media, ki je logično nadaljevanje akcije “Dajmo medije v medije” (ki je sledila znani tragediji mariborskega ravnatelja). Domen izhaja iz teze, da mediji morajo državljanom posredovati informacije, ki jih ti potrebujejo za boljše odločanje o svojem življenju, družbi in političnih centrih moči. Bralci smo tisti, ki držimo pokonci medijsko sfero in tisti, ki se moramo upreti nekakovostnim in nekoristnim vsebinam, s katerimi nam dnevno postrežejo številni slovenski mediji. Pritoževanje “v prazno” ne bo spremenilo ničesar, aktivizem je ključen.

Poslovna modela medijev sta dva: 1) oglaševalski model, kjer je vsebina podrejena oglasom, bralci pa so samo številka in 2) naročniški model, kjer je vsebina podrejena bralcem, za preživetje medija pa je ključno število naročnikov. Problem slovenskega medijskega prostora je ravno v tem, da se modela dokaj neuspešno prepletata, saj mediji poskušajo ugoditi vsem, kar ni mogoče. Plehkost celebrity “novinarstva” se seli tudi na druga, bolj resna področja, na politične, družbene teme (spomnimo se poročanja o krilu in čevljih nekdanje premierke Alenke Bratušek). Mediji so polni nesmiselnih, šlampasto obdelanih in nerazdelanih vsebin.

Zato iniciativa #BetterMediaSI  z namenom izboljšanja slovenskega medijskega prostora izvaja pritisk v več smeri:

  1. Pritisk na oglaševalce: Zakaj s financami podpirate slabo in nekoristno novinarstvo?
  2. Pritisk na novinarje: Zakaj sodelujete v produkciji slabega novinarstva?
  3. Pritisk na urednike: Ste uradnik ali urednik?
  4. Pritisk na občinstvo: Zakaj ne poveste, kaj vas moti? Brez vas medijska scena ne obstaja!
  5. Aktivistična drža – izobraževanje in civilne akcije.

OpenWay se je zaključil z gozdnim piknikom v prijetni družbi. Kaj reči kot – pridemo tudi naslednje leto! :)

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.