ICT Spring v živo: Pinterestov investitor in avtor koncepta B2B2C Hiroshi Mikitani o trendih v spletni prodaji - Netokracija.si

ICT Spring v živo: Pinterestov investitor in avtor koncepta B2B2C Hiroshi Mikitani o trendih v spletni prodaji

Pinterestov investitor Hiroshi Mikitani (vir: Businessweek.com)

Hiroshi Mikitani je Japonec, direktor skupine Rakuten, ki je nedavno investirala tudi v Pinterest. Osebna tragedija ob velikem potresu leta 1995 na Japonskem ga je, MBA-jevca harvardske poslovne šole, spremenila do te mere, da je opustil obetajočo kariero v investicijskem bančništvu in se odločil posvetiti projektu, ki bo prinesel dodano vrednost družbi. Dve leti kasneje je s somišljeniki ustanovil podjetje, danes skupino podjetij, Rakuten, ki na japonski borzi JASDAQ zasedajo tretje mesto med podjetji, ki se ukvarjajo s spletno prodajo. Opisujejo ga kot vodjo nastajajoče ‘nove Japonske’, ki spreminja tradicionalne modele poslovanja. Mikitani vleče presenetljive poteze – japonsko poslovno družbo je šokiral s tem, da je postavil angleški jezik za uradni jezik svojega podjetja. Mikitani in Rakuten sta danes študija primera o jeziku in globalizaciji, ki se ga učijo vsi študentje harvardske poslovne šole.

Social commerce – opolnomočenje malih podjetij in japonski omotenashi

‘Social commerce’ je vodilo Rakutena že od prvega dne, le da so mu takrat rekli opolnomočenje in omotenashi (japonska gostoljubnost). Cilj je opolnomočiti majhna in srednje velika podjetja skozi internet in zagotoviti svojim uporabnikom izjemno podporo, po kateri je Japonska znana. Danes Rakuten sodeluje z več kot 38.000 prodajalci, ki ponujajo 80 mio registriranih proizvodov 73 mio uporabnikom, hkrati pa ponujajo tudi širok nabor drugih internetnih storitev, kot so potovanja, bančništvo, zavarovanje in druge.

B2B2C

Osnovno načelo skupine Rakuten je splesti pristne dolgotrajne vezi med končnim uporabnikom ter lokalnim ponudnikom storitev ali blaga z intuitivnimi in uporabniku preprostimi spletnimi storitvami, znano tudi kot model B2B2C. Na Facebooku gre za povezovanje ljudi, izmenjavo mnenj med prijatelji ipd., pri spletni prodaji pa za kuratorstvo vsebine med ljudmi, ki imajo podobne interese. Skupina Rakuten je v začetku na svojih spletnih portalih končnim uporabnikom ponudila lokalno pridelano hrano, nadaljevala pa z oblačili. Še danes sta ti dve področji prodaje gonilni sili Rakuten skupine. Še ena pomembna informacija: na Japonskem imajo odlično razvite storitve dostave. Monopolista tam pač ni …

S svojim modelom v svet

Pred štirimi leti je Mikitani svoj model B2B2C prenesel v svet. Danes ga najdemo v desetih državah po vsej Evropi, ZDA in Aziji. Svojo drznost je dokazal z lanskimi pripojitvami podjetij v Nemčiji, Braziliji in Veliki Britaniji in globalnega podjetja za elektronsko branje Kobo, ki je prinesel s seboj celo družino inovativne strojne opreme in enega od največjih internetnih knjižnih katalogov na svetu.

Buy.com = anti-Amazon.com

V njihovi lasti je tudi Buy.com,  za katerega Mikitani pravi, da je anti-Amazon, saj ima drugačen stil in strategijo. Njihove storitve so usmerjene k družbi; želijo opolnomočiti majhne lokalne skupnosti. Povezujejo prodajalce in kupce z odlično nakupovalno izkušnjo, ki ni le enkratna. Njihove zgodbe temeljijo na človeškem faktorju in komuniciranju ena-na-ena.

Pinterest

Mikitani je prepričan, da je nakupovanje prek interneta, od začetkov pa do danes, prešlo štiri faze razvoja. Od prvotnega togega ponujanja blaga in storitev na spletnih portalov do končnega oblikovanja osebne izkušnje pri tovrstnem nakupovanju. Povezovanje ljudi z istimi interesi na eni strani, ter stik teh ljudi (potrošnikov) s ponudniki storitev in blaga na drugi strani sta Mikitana motivirala, da je investiral v Pinterest. Še kako se zaveda, da je napočil čas, ko potrošniki uporabljajo nove storitve, na katerih se definira, kaj je ‘in’ in kul. Tukaj v igro vstopi Pinterest kot zbirni portal. Možnost uporabe te platforme so v skupini Rakuten integrirali v vse svoje spletne portale.

S konference ICT Spring Europe 2012, ki te dni poteka v Luksemburgu, v živo blogata Petra Slanič in Aljaž Maher. Preberite tudi ostale prispevke:

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Vodnik

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.