ICT Spring v živo: Pinterestov investitor in avtor koncepta B2B2C Hiroshi Mikitani o trendih v spletni prodaji

Hiroshi Mikitani je Japonec, direktor skupine Rakuten, ki je nedavno investirala tudi v Pinterest. Osebna tragedija ob velikem potresu leta 1995 na Japonskem ga je, MBA-jevca harvardske poslovne šole, spremenila do te mere, da je opustil obetajočo kariero v investicijskem bančništvu in se odločil posvetiti projektu, ki bo prinesel dodano vrednost družbi. Dve leti kasneje je s somišljeniki ustanovil podjetje, danes skupino podjetij, Rakuten, ki na japonski borzi JASDAQ zasedajo tretje mesto med podjetji, ki se ukvarjajo s spletno prodajo. Opisujejo ga kot vodjo nastajajoče ‘nove Japonske’, ki spreminja tradicionalne modele poslovanja. Mikitani vleče presenetljive poteze – japonsko poslovno družbo je šokiral s tem, da je postavil angleški jezik za uradni jezik svojega podjetja. Mikitani in Rakuten sta danes študija primera o jeziku in globalizaciji, ki se ga učijo vsi študentje harvardske poslovne šole.
Social commerce – opolnomočenje malih podjetij in japonski omotenashi
‘Social commerce’ je vodilo Rakutena že od prvega dne, le da so mu takrat rekli opolnomočenje in omotenashi (japonska gostoljubnost). Cilj je opolnomočiti majhna in srednje velika podjetja skozi internet in zagotoviti svojim uporabnikom izjemno podporo, po kateri je Japonska znana. Danes Rakuten sodeluje z več kot 38.000 prodajalci, ki ponujajo 80 mio registriranih proizvodov 73 mio uporabnikom, hkrati pa ponujajo tudi širok nabor drugih internetnih storitev, kot so potovanja, bančništvo, zavarovanje in druge.
B2B2C
Osnovno načelo skupine Rakuten je splesti pristne dolgotrajne vezi med končnim uporabnikom ter lokalnim ponudnikom storitev ali blaga z intuitivnimi in uporabniku preprostimi spletnimi storitvami, znano tudi kot model B2B2C. Na Facebooku gre za povezovanje ljudi, izmenjavo mnenj med prijatelji ipd., pri spletni prodaji pa za kuratorstvo vsebine med ljudmi, ki imajo podobne interese. Skupina Rakuten je v začetku na svojih spletnih portalih končnim uporabnikom ponudila lokalno pridelano hrano, nadaljevala pa z oblačili. Še danes sta ti dve področji prodaje gonilni sili Rakuten skupine. Še ena pomembna informacija: na Japonskem imajo odlično razvite storitve dostave. Monopolista tam pač ni …
S svojim modelom v svet
Pred štirimi leti je Mikitani svoj model B2B2C prenesel v svet. Danes ga najdemo v desetih državah po vsej Evropi, ZDA in Aziji. Svojo drznost je dokazal z lanskimi pripojitvami podjetij v Nemčiji, Braziliji in Veliki Britaniji in globalnega podjetja za elektronsko branje Kobo, ki je prinesel s seboj celo družino inovativne strojne opreme in enega od največjih internetnih knjižnih katalogov na svetu.
Buy.com = anti-Amazon.com
V njihovi lasti je tudi Buy.com, za katerega Mikitani pravi, da je anti-Amazon, saj ima drugačen stil in strategijo. Njihove storitve so usmerjene k družbi; želijo opolnomočiti majhne lokalne skupnosti. Povezujejo prodajalce in kupce z odlično nakupovalno izkušnjo, ki ni le enkratna. Njihove zgodbe temeljijo na človeškem faktorju in komuniciranju ena-na-ena.
Mikitani je prepričan, da je nakupovanje prek interneta, od začetkov pa do danes, prešlo štiri faze razvoja. Od prvotnega togega ponujanja blaga in storitev na spletnih portalov do končnega oblikovanja osebne izkušnje pri tovrstnem nakupovanju. Povezovanje ljudi z istimi interesi na eni strani, ter stik teh ljudi (potrošnikov) s ponudniki storitev in blaga na drugi strani sta Mikitana motivirala, da je investiral v Pinterest. Še kako se zaveda, da je napočil čas, ko potrošniki uporabljajo nove storitve, na katerih se definira, kaj je ‘in’ in kul. Tukaj v igro vstopi Pinterest kot zbirni portal. Možnost uporabe te platforme so v skupini Rakuten integrirali v vse svoje spletne portale.
S konference ICT Spring Europe 2012, ki te dni poteka v Luksemburgu, v živo blogata Petra Slanič in Aljaž Maher. Preberite tudi ostale prispevke: