Planet TV: vse o Telekomovi novi televiziji, vredni 15 milijonov evrov - Netokracija.si

Planet TV: vse o Telekomovi novi televiziji, vredni 15 milijonov evrov

Programsko shemo večine ponudnikov televizijskih storitev v Sloveniji je pred časom dopolnil nov televizijski program. Gre za nov komercialni TV program, ki ga pripravlja podjetje TSmedia, ki je v 100% lasti Telekoma Slovenije. Torej, na trg prihaja morebiti največja konkurenca dosedanjima komercialnima televizijama POP TV in A Kanal. Aduti, na katere ta novinec na komercialnem TV bojišču stavi, zgodba o nastanku, obeti za prihodnost ter ostala dejstva v nadaljevanju.

Programsko shemo večine ponudnikov televizijskih storitev v Sloveniji je pred časom dopolnil nov televizijski program. Gre za nov komercialni TV program podjetja TSmedia, ki je v stoodstotni lasti Telekoma Slovenije. Torej, na trg prihaja morebiti največja konkurenca dosedanjima komercialnima televizijama POP TV in A Kanal. Aduti, na katere ta novinec na komercialnem TV bojišču stavi, zgodba o nastanku, obeti za prihodnost ter ostala dejstva v nadaljevanju.

Svet ni eden, svetova sta dva

Verjetno se nas veliko spomni odmevnega slogana, ki ga je SIOL lansiral v televizijski reklami za promocijo lastnih internetnih storitev – Svet ni eden, svetova sta dva. Slogan in nanj vezana promocija izvirata iz časa uveljavljanja širokopasovnega internetnega dostopa v Sloveniji. In zanimivo je, da slogan v letošnjem letu še toliko bolj pridobil na pomenu in smiselnosti.

Planet TV je sicer že poznano ime vsem uporabnikom storitev SIOL TV, saj se v tamkajšnji programski shemi pojavlja že nekaj let, a nikakor ne v obliki, kot jo napoveduje TSmedia ob uradnem lansiranju. Izbiri imena nove komercialne televizije je verjetno botrovalo tudi dejstvo, da je Planet TV že vpisan v razvid medijev pri Ministrstvu za izobraževanje, znanost, kulturo in šport. V razvidu so objavljeni še drugi podatki, med drugim tudi, da ima Planet TV dovoljenje za 24-urno oddajanje ter da se uredništvo nahaja na Cigletovi ulici 15 v Ljubljani, torej na sedežu podjetja Telekom Slovenije.

Razvidno je tudi, da Planet TV želi oddajati v vseh znanih načinih – prek kabelskega omrežja, IP televizije in prek prizemeljskega DVB-T oddajanja. Medtem ko za prva dva načina praktično ne obstajajo zadržki in je oddajanje programa Planet TV že potrjeno pri večini ponudnikov televizijskih storitev, se je očitno zataknilo pri oddajanju preko DVB-T signala.

Multipleks A je poln

Najprej za lažje razumevanje beseda o tem, kaj multipleks sploh je. Na podstrani Agencije za pošto in elektronsko komuniciranje RS (APEK) lahko izvemo, da je multipleks paket programov in drugih storitev, ki jih oddaja digitalni oddajnik. Pri analogni televiziji oddajnik oddaja samo en program in zaseda celotno širino televizijskega kanala. Digitalni oddajnik oddaja paket programov, imenovan multipleks, v katerega je lahko združenih več (tudi prek 10) različnih televizijskih in radijskih programov ter drugih storitev. Bistvo razlage je, da je število televizijskih kanalov, ki se oddajajo v posameznem multipleksu, omejeno. In trenutno v multipleksu A, edinem, ki na območju Slovenije oddaja, ni več prostega mesta.

Prvi operater digitalne prizemne televizije javni zavod RTV Slovenija razpolaga z odločbami o dodelitvi radijskih frekvenc, ki mu dovoljujejo pokrivanje cele Slovenije z enim multipleksom – multipleksom A. In ker je ta že poln, bo Planet TV moral počakati na razpis javnega zavoda RTV Slovenija, da se bo lahko prijavil za oddajanje preko DVB-T.

Štiri stebri kot aduti gledanosti

Kaj so glavni vsebinski aduti, na katere stavi Planet TV? Programski direktor Planeta TV je medijem pojasnil koncept štirih stebrov, ki tako predstavljajo lastno produkcijo televizije, športne vsebine, tuje filme in serije ter informativni program.

Športni program na Planetu TV bo v glavnem podrejen nogometnim vsebinam pod oznako Lige prvakov, za prenos katerih je Telekom Slovenije že pridobil pravice ter tako 18. septembra z oddajo v živo, pred pričetkom tekme Lige prvakov, opravil ognjeni krst nove televizije.

Taktirko oblikovanja informativnega programa bo v roke vzel Rajko Gerič, ki je že napovedal osrednjo večerno informativno oddajo z voditelji Markom Potrčem, Živo Rogelj, Jerco Zajc in Tomažem Bratožem.

Vsekakor pa bo za uspešno konkuriranje že uveljavljenim komercialnim televizijskim programom, publiki potrebno ponuditi tudi prave formate oddaj lastne produkcije, ki so zanimivi širokim množicam. To so pred vsem resničnostni šovi, osnutke katerih že imajo pripravljene tudi pri Planetu TV. Maja Martina Merljak bi tako naj vodila resničnostni šov Paradise Hotel, v pripravi pa je tudi tedenski resničnostni šov s fokusom na podjetništvu – Dagons’ Den, ki smo ga že napovedali na Netokraciji. Prvi napoveduje koncept 11 tekmovalcev, ki se v luksuznem domovanju, preko opravljanja različnih izzivov potegujejo za glavno nagrado – 50.000 EUR. Dragons’ Den pa obljublja predstavitev mladih podjetnikov in poslovnih idej, ki za njihovo uresničitev računajo na investicijo žirantov.

15 milijonov vložka in 60 sodelavcev

Direktor TSmedia Rudolf Skobe je na predstavitvi Planeta TV javnosti pojasnil, da bo do trenutka, ko bo televizija pričela poslovati tekoče pozitivno, vložek vanjo znašal med 10 in 15 milijoni evrov. Na prvi pogled visoka cifra, ki se z grenkim priokusom ob bok stavi aktualnim številkam o dobičku Skupine Telekom. Le-ta je ob polletju znašale tri odstotke manj kot v enakem obdobju lani.  Nova komercialna televizija pa bo prav gotovo priložnost tudi za številne stare in novopečene medijce, saj bo v končni fazi zaposlovala med 50 in 60 ljudi, pri čemer bo več kot polovica na novo zaposlenih.

O morebitni prodaji še pred oddajanjem s polno paro

Polna izvedba programske sheme Planeta TV bi gledalcem naj bila na voljo v novembru 2012, čeprav je program uradno pričel z oddajanjem že 18. septembra s studijsko oddajo pred tekmo Lige prvakov (Real Madrid vs. Manchester City). Ob pogledu na TV spored na portalu Planet Siol.net je jasno, da program še ne oddaja. Na Siolovem Twinu pa je vidno, da program v neskončni zanki vrti napoved nove nogometne tekme prihodnji torek.

Kljub oddajanju programa Planet TV, ki je do sedaj še v zametkih, postajajo govorice o morebitni prodaji s strani Telekoma vedno glasnejše. A kdo so potencialni interesenti in ali bo takšna prodaja zares stekla, pa zaenkrat še ni jasno.

Zdrava konkurenca je gonilo napredka. In prav je, da v Sloveniji komercialni TV monopolist Pro Plus dobi obetajočega tekmeca. Iz kreativnega programskega drgnjenja vseh treh komercialnih TV programov lahko pridobimo samo gledalci. Bolj pestra ponudba vsebin, več vložka v oblikovanje verodostojnih informativnih programov, kakovostni resničnostni šovi s potencialnimi dolgoročnimi pozitivnimi učinki in noto družbene odgovornosti … Ja, to so vsebine, ki si jih gledalci zaslužimo in bi jih morali zahtevati. Državna televizija obstaja za(radi) nas, komercialni programi pa so neposredno odvisni od našega interesa za njihovo oddajanje.

Dogajanje na poligonu slovenskih medijev še naprej ostaja pestro.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.