V mesecih, ko je alpsko smučanje redno na sporedu televizijskih in radijskih prenosov, lahko brez posebnega truda ugotovimo, da smo Slovenci in Avstrijci v tej disciplini med najboljšimi. Odraz vsega tega je tudi nov startup na sceni, PowUnity.

PowUnity je zamisel dveh študentov, Slovenca Grega Gostinčarja in Avstrijca Stefana Sinneggerja, ki sta se prejšnjo jesen srečala na magistrskem študiju na univerzi v Lundu na Švedskem. V okviru študija sta začela razvijati produkt, pri čemer je veliko pripomogla tudi praktična usmerjenost samega študija, saj sta lahko tako napravo dodobra razvila. Rodil se je NeverLose.
Z NeverLose ne boste nikoli več izgubili smuči
NeverLose ali ‘nikoli izgubljen’ je prva Bluetooth naprava za iskanje in varovanje smuči ter smučarskih bordov pred krajo ali izgubo. Sestavljen je iz dveh delov: spodnja plošča se pritrdi na smuči s posebnim lepilnim trakom, medtem ko se zgornji del, ki vsebuje vso elektroniko, privijači. Sistem deluje tako, da se uporabnik prek aplikacije na telefonu poveže z napravo, pri čemer lahko uporablja dve funkciji, ”anti-theft” ali ”ski-finding”.
Naprava je primerna predvsem za smučarje prostega sloga, ki morajo svoje smuči iskati izven utrjenih in oblikovanih prog. V primeru padca, ko smučar izgubi svoje smuči, se namreč avtomatsko sproži zvočni signal na napravi, ki ima jakost 100 decibelov.

Naprava NeverLose je bila temelj za ustanovitev startupa PowUnity, katerega ime je sestavljenka za powerful community – močna skupnost. Poleg Grega in Stefana je pri ustanavljanju sodeloval tudi Christian Strassl iz Avstrije. Svoje podjetje so, kot se spodobi za takšno dejavnost, usidrali v samo osrčje Alp, natančneje v Innsbruck v Avstriji. Vse tri povezuje velika strast in ljubezen do smučanja prostega sloga, to pa hočejo deliti tudi z ostalimi navdušenci nad zunanjimi športi in jih povezati v močno skupnost. Kot je za Netokracijo povedal soustanovitelj Grega Gostinčar:
Eden izmed naših ključnih ciljev je zgraditi močno blagovno znamko PowUnity, ki bo predstavljala visok standard za kakovostne produkte, hkrati pa bo zgradila skupnost. V skupnosti ne pričakujemo samo smučarjev, temveč tudi druge uporabnike naših produktov.

S Švedi je lažje sodelovati
V projektu sodelujejo še industrijski oblikovalci in strokovnjaki s tehničnega področja, v veliko pomoč pa jim je tudi ekipa mentorjev iz Švedske, kjer so izdelek pravzaprav razvili. Zakaj Švedska? Grega odgovarja tako:
V regiji, kjer trenutno prebivava s Stefanom, so razvili Bluetooth tehnologijo, podjetja pa imajo ogromno znanja na tehničnem področju. Hkrati smo ugotovili, da je sodelovanje s podjetji na Švedskem izredno učinkovito in preprosto. Ker nam je kvaliteta produkta ključnega pomena, mislim, da bomo tudi v prihodnje sodelovali s švedskimi podjetji.
Za zagon PowUnityja so poskrbeli njegovi člani sami, to pomeni, da so sami krili stroške razvoja produkta. Trenutno so v fazi iskanja strateškega partnerja in/ali investitorja, ki jim bo pomagal z nadaljnjim razvojem produkta in znamke. Enako kot startup LACEnano, tudi oni menijo, da pot po platformah množičnega financiranja ni za njih:
Zaenkrat se nismo odločili za iskanje finančnih sredstev preko crowdfunding platform. Menimo, da je druga pot, po kateri hodimo, za nas primernejša. Morda pa se bomo v prihodnje vseeno odločili za pripravo kampanje na Kickstarterju.
Naprava NeverLose bo na trg lansirana v smučarski sezoni 2015/2016, že sedaj pa zbirajo naročila zanjo. Po besedah iznajditeljev je na trgu veliko zanimanja in povpraševanja, prednaročila pa prihajajo predvsem iz avstrijskih t.i. premium trgovin, ki so tudi njihova prva “tarča”. Tudi nad odzivi smučarjev so zadovoljni, saj ti vidijo napravo kot preprosto rešitev za perečo težavo, ki bo sedaj lahko rešljiva. Za dve napravi, eno za vsako smučko, bo potrebno odšteti med 80 in 90 evri.
Naprava je 100% odporna na vodo in tresljaje, do živega pa ji zaradi posebne baterije ne bodo prišle niti nizke temperature. Ekipa PowUnity se pri tem vedno znova zanaša na strokovnjake iz Švedske, ki jim zaupajo pri izdelavi.

Konkurenca je dobrodošla
Pri PowUnity se konkurence ne bojijo, celo nasprotno:
Čeprav se verjetno kdo ne bo strinjal z mano, je pri ustvarjanju novega trga celo zaželjeno imeti konkurenta. Še posebej, ko si zgolj majhen startup z dobro rešitvijo in velikim potencialom.
Za svojo trenutno nalogo so si zastavili razviti kakovosten izdelek in posledično močno znamko z jasno vizijo in cilji, saj so prepričani, da so močni temelji pomembni. Razmišljajo tudi že o novih izdelkih, idej je veliko, a hočejo v prvem koraku najprej lansirati NeverLose in potem razmišljati naprej.