QR kode: neuporabni kradljivci prostora ali inovativna možnost za oglaševanje?

Prvič sem QR kodo uporabila na svoji majici za predavanje o inovativnem oglaševanju na Sales & Marketing konferenci v Sarajevu leta 2010. Ne vem, če se spomnite tako daleč nazaj – to so bili časi, ko je večina imela BlackBerryje in si bil geek že, če si imel Facebook profil. Od takrat so se QR kode namnožile v in na vse možne vsebine, najsi bodo oglaševalske ali ne. In čeprav se je na spletu vsak teden pojavil nov blogeraš, ki je trdil, da so QR kode mrtve, so kot punk. Vztrajajo.

Scan me if you dare ;)

Prvič sem QR kodo uporabila na svoji majici za predavanje o inovativnem oglaševanju na Sales & Marketing konferenci v Sarajevu leta 2010. Ne vem, če se spomnite tako daleč nazaj – to so bili časi, ko je večina imela BlackBerryje in si bil geek že, če si imel Facebook profil. Od takrat so se QR kode namnožile v in na vse možne vsebine, najsi bodo oglaševalske ali ne. In čeprav se je na spletu vsak teden pojavil nov blogeraš, ki je trdil, da so QR kode mrtve, so kot punk. Vztrajajo.

Najbolj pogost razlog začetnega smetenja s QR kodami v vseh možnih vsebinah je bil najbrž izraz navdušenja, da jo lahko narediš tako preprosto. Prvi oglasi, ki so jih uporabljali, so bili dejansko videti naprednejši, bolj inovativni.  A z izjemo nekaterih res dobrih kampanj so uporabniki po začetnem veselem skeniranju kod preprosto nehali jemati mobilce iz žepov samo za to, da so prišli na vašo spletno stran (ki ima mimogrede štiričrkovno ime in ni prirejena za mobilne naprave).

Kdaj bi bilo torej smiselno, da vsebinam dodate QR kode? Ko bodo za vas tam opravljale neko funkcijo. Najbolj bi si veljalo zapomniti dve preprosti pravili: prvič, koda naj deluje. Drugič: ljudje bodo skenirali QR kodo z mobilno napravo, torej jim ponudite mobilno izkušnjo.

Nekaj možnih razlogov za uporabo QR kode:

[table id=5 /]

Šalo na stran, QR koda ti dejansko lahko reši življenje ali katastrofo podobnih razsežnosti. Da se umaknem od oglaševanja, lahko navedem vsaj tri primere iz resničnega življenja:

  • Med čakanjem na podzemno železnico v Bukarešti si lahko v digitalni knjižnici preneseš vse knjige, ki si jih kdaj želel prebrati. Bonus: knjige so v romunščini. Minus: naj bi šlo zgolj za oglaševalsko kampanjo in ne pravo digitalno knjižnico.
  • V dvigalu bloka se pojavi obvestilo uprave, da naj vsi stanovalci čim prej obiščejo spletno stran https://blok.si/vsi-stanovalci/trr2276/nujen=obisk?q76598. Dokler se ne najde junak, ki pod obvestilo prilepi QR kodo, bo stran obiskalo natančno 0,00 ljudi.
  • In tretji? Burda. Prav ste prebrali, tista revija, ki jo je imela babica v notranjosti kuhinjske klopi in iz katere so padale pole čudno porisanega papirja. Ob modelu za šivanje je objavljena QR koda, ki vas pripelje na video posnetek za učenje – da brez šiviljske šole razumete, kako zašiti tisti desni rob krila čez podlogo leve širine z žepom – hm, ali je morda obratno?
Burda goes mobile: primer QR kode, ki vodi na videoposnetek (Vir: Burda)

Če moja pristranskost skozi članek še ni prišla do izraza, na tem mestu potrjujem – QR kode imam rada in jih uporabljam, kjer lahko. Z njimi merim uspešnost kampanj, še posebej tiskanih oglasov. Za vsak oglas sestavim poseben url in nato spremljam obisk z njih na Google Analytics. Rezultati so presenetljivi in nizki, seveda, ampak so lahko majhen kazalec, ki potrdi tisto, kar ste že slutili. Obiskov je toliko, da se boste lahko razveselili vsakega sproti. 10 obiskov s polstranskega oglasa v reviji z naklado 115.000 in dosegom 310.000 po Nacionalni raziskavi branja? Win!

Digitalna knjižnica na postaji podzemne železnice v Bukarešti, kjer vam ne bo dolgčas (Vir: Reddit Pics)

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Spletni marketing

Čez štiri dni v Ljubljani: Ecommerce Day 2017

Čez štiri dni se bodo strokovnjaki s področja spletne trgovine zbrali na enem mestu, na največji regijski konferenci o spletnem nakupovanju. Ecommerce Day 2017, ki ga organizirata Shopper's Mind Slovenija in Ceneje.si, se bo 28. in 29. novembra odvil v Ljubljani. Izkoristite izjemno priložnost in si zagotovite vstopnico za mreženje z več kot 200 strokovnjaki spletnega trženja.

Kultura 2.0

Zakaj si moraš poiskati službo v ‘digitalu’, razkriva Mak Kordić v 2. oddaji Digitalna kava

V drugi oddaji Digitalna kava smo govorili z Makom Kordićem, lastnikom in direktorjem digitalne agencije CNJ Digital. Mak pravi, da v znanju in idejah vidi moč, vse ostalo pa se da najeti.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.

Kultura 2.0

Kako zgleda tvoj ‘lajf’, če oblikuješ nogavice, razkriva (digitalna) kava z Zulu Zion

Na slovenski digitalni sceni deluje kup nadarjenih oseb, ki so hkrati izredno zanimivi sogovorniki. Ustvarili smo serijo video intervjujev, v katerih se ob dobri kavi pogovarjamo s kreativnimi ljudmi.